Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Leiden verdeeld zijn.

1. Indonesisch Leiden

De pindagenieter

Ik ben zelf Indisch en ben ook vaak in Indonesië geweest. Ik heb de Indische keuken ook altijd hemels gevonden. Mijn oma kon heerlijk Indonesisch koken. Echter, zij overleed toen ik 16 was en dat was tevens wanneer mijn zoektocht naar Indisch kwalitatief goed afhaalvoedsel was gestart. Als Leidenaar ben ik dan ook meerdere malen alle Indische toko's afgegaan. Naar aanleiding hiervan heb ik geconcludeerd dat Toko Mini en nog een andere de beste toko's van Leiden waren. Hier loop/liep ik dan ook altijd met plezier en een volle bak eten weg.

Toen Toko Mini werd overgenomen door Toko Haven, was ik huiverig. Ik gaf het echter wel twee kansen. 1 X omdat ik het wilde testen en de 2e keer om te kijken of de eerste keer niet gewoon een mislukte bak voedsel was. Dit bleek echter geen foutje en hun eten bleek gewoon altijd slecht gekruid en bereid te zijn. Ik gaf het op en besloot alleen nog bij Bunga Mas te halen. Vrij recent heb ik meerdere verhalen gehoord dat Toko Haven nog steeds dezelfde naam hield, maar dat anderen het hebben overgenomen. Mijn nieuwsgierig werd geprikkeld en ik besloot vandaag toch een bak te kopen.

Een bak nasi goreng rames met een eitje (sambal goreng telor), sambal goreng boontjes, sambal goreng tempé, tempé met petehbonen, daging rendang en daging bali.
    Helaas was het nog teleurstellender dan ik had verwacht/gehoopt. Het begon al met de nasi goreng die, aan de smaak te merken, ongeveer twee weken oud moest zijn. Niet alleen was deze erg droog, maar ook smakeloos. De sambal goreng tempé was wel oké, maar naar mijn smaak eigenlijk te droog en net iets zurig. Dit was iets minder heftig met de tempé met petehbonen, dat had echter door de tahoe kunnen zijn geweest die er ook doorheen zat. De sambal goreng boontjes waren zeker niet vies, maar absoluut niet bijzonder. Ditzelfde gold voor het erbij gekregen eitje. Ook beide vleesgerechten waren niet om naar huis over te schrijven en miste kruiden.

Over all was het een flauwe en ook droge hap en het stelde mij dan ook meer teleur dan ik hebben kon. Ik ga zeker niet terug; weggegooid geld. Ik geef het een 2,4 als cijfer.

2. Italiaans Leiden

Ontvangst was zeer warm. Wanneer wij hierom vroegen, werd er a la minute een tafel buiten geprepareerd. Wat de sfeer betreft; aardige aankleding, hetgeen versterkt wordt door de mooie omgeving van het restaurant. De bediening functioneerde naar behoren, de wijnkaart werd aangeboden en er kon voorgeproefd worden. De prijzen zijn redelijk te noemen; voor ieder wat wils. De staat van de wijnglazen, messen en vorken viel, helaas minder positief, op. Het polijsten was duidelijk overgeslagen, zonde. De kaart is goed gebalanceerde, al had ik gehoopt op meer 'gedurfde' primi (al is er in het menu niet gekozen voor een traditionele Italiaanse indeling: een pasta staat naar het lijkt gelijk aan een hoofdgerecht). Gekozen voor de papardelle boscaiola. Binnen 15(!) minuten stonden de gerechten al op tafel. De garing van de pasta was in orde en goed op smaak. De room was te overheersend aanwezig, waardoor de ingrediënten niet echt gebonden werden aan de pasta; de knoflook en Spaanse peper kwamen nauwelijks naar voren. Ook zou er meer aandacht besteed kunnen worden aan de kwaliteit en de bereiding van het spek. De hoeveelheid was in orde, zoals gezegd, gelijk aan een hoofdgerecht. De vriendelijke bediening en de gezellige ambiance maakten dit, ondanks de wat scheve prijs/kwaliteitsverhouding, voor deze avond goed.

Puur en authentieke gerechten. Enthousiaste chef. Italiaanse kwaliteit en gastvrijheid. We zijn als vrienden onthaald en als vrienden namen we afscheid. Onvergetelijk! -“I’ll be back! ”-

5. Chinees-Indisch Leiden

Ik vind dit restaurant echt mooi ingericht. De bediening is heel vriendelijk en je kunt er lekker eten voor een mooi prijsje. De peking eend is toch wel echt een van de favorieten binnen ons gezien.

Beste Japanse restaurant war ik ben geweest. De sushi is enorm lekker en voor de kinderen zijn er super veel toetjes. Voor elk gezinslid dus een geschikt restaurants.

7. Midden-Oosters Leiden

Bediening spreekt geen of slecht Nederlands. 2× om de kaart moeten vragen. Eten werd gebracht maar geen bestek! Moest daar ook om vragen. Mevrouw die daar werkt lijkt wel alsof ze elke dag met de verkeerde been uit bed is gestapt erg klantonvriendelijk! 3× daar gegeten en 3× word het gerecht anders gemaakt. Slappe groenten! Kip zat nog bloed in van binnen! Aldus levens gevaarlijk. Steak was keihard van buiten en bloederig van binnen. Alsof het op een hoog is gegrild om maar snel te serveren. Heb niets gegeten van dat voedsel de laatste x maar moest wel de volle pond betalen. Bij de kassa zijn ze wel vriendelijk en behulpzaam als het gaat om geld innen! Jongeman die daar werkzaam is en geen nl spreekt deed enorm ze best om het te corrigeren van het bebloede vleeswaar (kip) maar mevrouw gaf geen kik en keek alleen boos en liep sloffend met moeite heen n weer. Dit elders nog nooit zo mee gemaakt! Ze kunnen het leuk houden gezien het concept want dit hebben wij niet in leiden maar waar het hierop lijkt is snel geld verdienen ten koste van de klantvriendelijkheid, service en hygiëne/gezondheid van de klant!

8. Nederlands Leiden

Personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk. De pannenkoeken zijn super groot en heerlijk gebakken! Ze hebben bijzondere specialiteiten. Mijn favoriet is de apfelstrudel met appel, rozijnen en huisgemaakte amandelspijs. Echt een aanrader!

9. Grieks Leiden

Overheerlijk gegeten keurige service.
    Zelfs als ik vroeg of je ook friet kon krijgen de volgende keer was het mogelijk.
    Gewoon een heel goed Grieks restaurant.

10. Internationaal Leiden

Eten was matig tot zeer matig en zeer weinig voor de prijs, ik kreeg een baily's, zat amper wat in het glas ik kreeg er dieptevrees door het was heel armoedig en de bediening was echt langzaam niet voor herhaling vatbaar.

11. Nederlands Leiden

Gezellig en lekker gegeten, smakelijke pannenkoek op de juiste temperatuur en een heerlijk ijsje toe (en daarna naar de film, lekker dichtbij!)

Afgelopen weekend voor het eerst wat besteld en dat was eens maar nooit weer!
    Ten eerste was de bezorging al zeer traag (kwamen zo'n 45 min te laat) en daarnaast was er van alles mis met de bestelling!
    Deze was verre van volledig (drankjes en sauzen o.a. niet geleverd) en de burgers waren om te huilen zo slecht! Een surpreme burger die in de verste verte niet op de burger op de website staat leek (geen gefrituurde uienringen) en dus een 'gewoon' veredelde cheeseburger was!
    Ook de andere burger uit onze bestelling was niet om over naar huis te schrijven (een west coaster burger zonder avocado, zure room en augurk (extra optie). Daarnaast met een stukje kaas zo klein dat je het bijna met een vergrootglas moest zoeken en dan ook nog eens heel erg mager belegd met tomaat en sla)!
    Volledig teleurgesteld dus!

13. Grieks Leiden

Heerlijke galoumi vooraf en gyros als hoofdgercht.
    Alles tip top in orde.

Samen met mijn partner hadden wij een week geleden een tafel gereserveerd om een leuke, gezellige zaterdagavond van te maken. We zaten aanvankelijk bijna alleen in dit restaurant. Na meer dan een uur kregen we pas ons eten (eerste ronde). Bovendien hadden we eerder de dames vd bediening keurig/netjes gevraagd waar ons eten bleef, maar we kregen helaas geen gehoor. Het eten dat kwam was bovendien van matige kwaliteit. Vervolgens gingen we gelijk afrekenen en ergens anders eten. Kortom mijn mening is gewoon ronduit slecht! Je kunt beter € 20 meer uitgeven en lekker bij een betere tapas restaurant eten. Voor ons in ieder geval nooit meer La Cubanita Leiden!

15. Nederlands Leiden

10 Points for everything.... Love it!!

16. Chinees-Indisch Leiden

Super lekker eten. Vers smaak vol perfect!

Wij hebben hier gegeten met vrienden en familie tijdens onze bruiloft. In overleg een menu samengesteld voor onze gasten. Het eten was heerlijk smaakvol, personeel zeer vriendelijk en een prachtige tuin aan het water. Wij aten met de groep privé in de serre en koffie en dessert in de tuin. Inrichting serre niet helemaal meer van deze tijd, maar wel heel ruim, licht en met een mooi uitzicht over de tuin en het water. Echt een aanrader! Een chique locatie met een goede prijs kwaliteit verhouding.

18. Chinees-Indisch Leiden

Zeer slechte ervaring. Het bestelde eten is niet bezorgd. Restaurant niet telefonisch bereikbaar.

19. Eetcafé Leiden

Dale Stowell

1sr visit we were blown away
    Great place - great service and the food was excellent
    Would highly reccomend this 1st class restaurant to any one

20. Grieks Leiden

Marcus Aurelius

Eten is prima, porties zijn groot, maar heb een enorm tegenvallende ervaring gehad bij Delphi. We kwamen eten met een grote groep en omdat het een festiviteit was betaalde de vereniging het diner. We aten allemaal veel en bestelden voortdurend wijn bij.

Toen ik echter vroeg om karaffen kraanwater, in plaats van flessen bronwater, werd dit ons geweigerd. Schandalig, en niet meer van deze tijd. Ja, als water het enige is wat er op zo'n avond gedronken wordt snap ik dat je alleen maar duur bronwater mag bestellen. Wij lieten echter karaf na karaf wijn aanrukken en dineerden uitgebreid. Belachelijk dat je dan wordt gedwongen duur mineraalwater te bestellen, terwijl je al zo copieus dineert en veel geld komt uitgeven. Was meteen de laatste keer dat wij er met de vereniging langskomen.

21. Internationaal Leiden

Het eten was écht niet goed genoeg. Voornamelijk het hoofdgerecht (truffelpasta) was zwaar onder de maat. De smaak indiceerde dat de pasta over datum was. Chemisch en koud. De bediening deed haar uiterste best om dit goed te maken door een ander gerecht aan te bieden, maar als vegetariër betekende dat de enige andere optie op de kaart. Het caprese taartje was qua smaak te doen, maar de onderkant was helemaal vochtig en vet. Het leek wel alsof het taartje even in de magnetron was opgewarmd. Daarnaast was de wijn zeer waterig en je proefde geen enkel verschil tussen de merlot en cabernet. Wij hadden dan ook het idee dat elke wijn een goedkope tapwijn is, wat echt teleurstellend is als er toch vier euro voor word gevraagd. Vorig jaar hebben we al een keer rauwe kip geserveerd gekregen en werd er gezegd dat dit de 'bereidingswijze van de kok' was. De kok is blijkbaar niet op de hoogte van salmonella virus. Ook dit keer was de kwaliteit van het eten om te huilen, je verwacht niet de hele wereld voor deze prijs maar enige kwaliteit zou wel moeten worden gewaarborgd. Ons zie je niet meer terug, helaas.

2,1
  22. Nederlands Leiden

Gezellig en goed gegeten in apart deel van oudt leyden met kinderen en kleinkinderen.
    Kortom alles naar wens: ja!

23. Nederlands Leiden

Sarah en Paul

De pannekoeken zijn er heerlijk zijn en het personeel doet erg zijn best. Je moet door het personeelstekort alleen wel wat moeite doen om te bestellen en het duurt daardoor allemaal net iets te lang. Toen wij op 12 augustus het restaurant bezochten was het binnen niet uit te houden, omdat er geen airco en geen ventilatie aanwezig was. De temperatuur liep daardoor op tot boven de 30 graden Celsius. Het was echt zweten binnen, maar het probleem was bekend bij het personeel dat er zelf ook veel last van had. Met een kleine investering zou dit eenvoudig opgelost kunnen worden met airco of een ventilator aan het plafond, maar dat kost ze kennelijk teveel geld. Jammer en onnodig!

24. Chinees-Indisch Leiden

Net eten gehaald. Grote garnalen zat geen smaak aan, wel deeg smaak. Tjap Tjoi kip smaakt nergens naar, veel water en weinig kip. Babi Pangang vlees, taai en saus apart geserveerd net water. En geen smaak. Het enigste waar smaak aan zat was de Bami en Nassi. De rest hebben we in de vuilnisbak geflikkert. Dus dat is nu geen Asian Palace meer.

25. Kleine eetwaren Leiden

Vanmiddag was ik langs Starbucks Leiden Centraal gegaan om een Frappucino te genieten met maat “Grande”, zonder extra’s. Waarna het personeel een willekeurige heeft uitgekozen. De prijs was €4,95 waarvoor ik heb gepint, naar mijn verbazing, want er was geen een Frappucino met maat “Grande” voor die prijs wat ik op de reclame borden boven het personeel zag hangen. De prijzen waren zelfs lager en heb dus extra betaald. De Frappucino zelf was erg lekker. Ik zou nogmaals langs willen gaan, maar zou ik dan a.u.b. een vergoeding kunnen krijgen?

Mvg,

Onur Özdemir

Leuk en erg gezellig. Warm onthaal en goede service!

Ik heb hier vorige week voor het eerst gegeven samen met mijn familie en het menu is echt heerlijk en uitgebreid. Voor de niet visliehebber onder ons kon ook prima zijn buik vol eten met andere lekkere dingen. Voor ieder wat wils dus.

Jan

Erg gevarieerd en lekker eten. Zeker voor die prijs! De bediening was erg vriendelijk.

Jan

Droog en simpel eten.
    Geen enkel sausje, ook niet bij de salades.
    Op grilplaat alleen minihamburgers die op broodjes geplakt werden.
    Verder droge ouè tongrolletjes en gehaktballetjes wedewerom zonder saus.
    Witte rijst zonder iets.
    Te hard gekookte eieren in schaal.
    Soep ook alleen gekleurd water.
    We waren beter gewend van van van de Valk. Afgang.
    Alleen lekkere aardbeitjes en ijs als toetje.