Pizzeria Karalis in Leiden

Pizzeria Karalis laten bezorgen?

Online eten bestellen

1437871957 73
1481970107 73
1504019183 72
1581190946 72

1. Heerlijke avond gehad met vriendinnen. De bediening was super en het eten heerlijk!! Komen snel weer terug...

2. Vriendin en ik noemden het grappend 'DIY-pizza's', omdat we beide werk moesten verrichten voordat we onze pizza's konden eten. Vriendin moest haar mosselen pellen en ik mijn olijven ontpitten, we waren er echt een hele tijd zoet mee. Ik vond de pizza daarbij te duur voor wat ik er voor terug kreeg.

3,4
  3. Lekker gegeten. Wat wil je, lekker eten of een sterrenmenu voor een relatief goedkoop etentje?

4. Pizza's waren prima. Reis vaak naar Italie en uiteraard zijn ze daar nog veel lekkerder, maar voor Nederlandse standaarden was het niet slecht.

5. Slechte ervaring. Geen gratis kraanwater en duur voor een pizzeria. Als ze de prijzen omlaag doen en minder proberen om keihard geld te verdienen komt het goed (en gaan ze vanzelf meer verdienen); zoals het nu gaat, gaan ze de verkeerde kant op. In de Herenstraat zit een betere pizzeria waar je gratis hapjes krijgt en gratis kraanwater. Service/vriendelijkheid is daar veel groter. Jammer Karalis. Verbeter je eens op de punten die hieronder ook al vaker genoemd zijn.

1,6
  6. Weer heerlijke pizza gegeten, nergens betere pizza dan hier. Personeel vriendelijk en correct, blijft een van onze favorieten dit.

7. De beste pizza ooit. Vers alles keurig verzorgd. Personeel correct en snel. Ongelooflijk hoe druk maar hoe soepel alles loopt. Het Italiaanse personeel geeft je het gevoel op vakantie te zijn. Geloof dat ze al meer dan 30 jaar bestaan. Terecht. Kom zeker terug.

8. Goed gegeten maar echt schandalig behandeld door de oudere ober. Het afrekenen ging hem niet snel genoeg (apart betalen) en dus werden we maar voortdurend afgesnauwd en gecommandeerd.
    Letterlijk:
    bij het meenemen van de bon naar de kassa ''leg terug'',
    toen we in de weg stonden ''ga daar weg'',
    bij de vraag of het zo klopte ''reken zelf uit''.
    Toen ik hem liet weten dat hij echt te ver ging kreeg ik de reactie: ''let op je woorden!''
    Deze praat tegen je klanten? Dat is een doodzonde en altijd het begin van het einde.

Dagdag Karalis, jullie hebben even hele slechte reclame gemaakt.

9. Woon in de buurt, kom er regelmatig. Vooral handig met kinderen, of als je niet niet te duur italiaans wilt eten. Prima voor pizza en redelijk eenvoudige traditionele Italiaanse gerechten!
    Herken ook wel wat in andere recenties staat: het is waarschijnlijk de best lopende tent in Leiden, vrijdag, zaterdag dus stampvol. Dat geeft problemen met grote groepen en de wachttijden zijn dan soms te lang. De oudere obers werken er al sinds jaren, die zijn wat minder relaxed als het enorm druk is. Tip, als het druk is, vraag om een schatting hoelang het gaat duren, kan je ergernis besparen, kom dan een andere keer.

10. Ik had gereserveerd voor 18 personen. Komen we daar aan, kunnen we niet aan 1 tafel! Nou na een kwartier moeilijk doen konden we uiteindelijk toch aan 1 tafel. De man die ons hielp was uiterst onvriendelijk! Ook het personeel (de bediening) zeer klantonvriendelijk en arrogant. Ik wilde 2x wat vragen, 1x liep de bedieng door (en hoorde me wel) 2e x zei ze ja ik ben bezig! Ook moesten we elke keer om drinken vragen, erg irritant. We hadden de pizza's om 19.30 besteld en ze kwamen pas om 20.45! Ook helemaal geen sfeer in de bijzaal.
    Al met al de laatste keer dat we daar zijn geweest!!!!!!!!!!!!!!!!

5,5
  11. One if not the best italian restaurant in town. I have been there regularly in the past ten years. The service and the food are quite good. Always a pleasure to go there.

12. Op zich prima pizza, maar..

Je kunt niet een koffie krijgen met een glas kraanwater. Ze weigeren dat, je moet mineraalwater afnemen.

Belachelijk dat je in een Italiaanse zaak geen water bij je espresso kan krijgen!

5,9
  13. Wel leuk maar duur.

5,7
  14. Ik had om half 8 met m'n vriendinnen afgesproken. Mijn vriendin had gereserveerd voor half 8 en we waren er allemaal om half 8. Toch werd er, op een niet vriendelijke manier, gezegd dat we om half 7 hadden gereserveerd. Uiteindelijk kregen we een tafel. Daar hebben we 25 minuten gezeten zonder aangesproken te worden. Toen er iemand kwam maar gelijk alles besteld. Eten was lekker en sfeer ok, maar was toch een domper.

15. Afgelopen weekend hier gegeten. Alles was super lekker en de bediening was erg attent. Volgende keer ga ik de rest proeven. Eten was echt bijzonder-traditioneel, lekker! Veel gerechten op de kaart. Geweldig restaurant waar nou eens niets op aan te merken is. Leuke ontspannen sfeer, erg aardige bediening. Top kok, top management, top service! Ik ga zeker terug met heel het gezin.

16. Het is een mooi, groot restaurant, en het is er gezellig. Het personeel is vriendelijk. De pizza's waren goed, maar niet de beste omdat sommige stukken niet gaar waren, en ze waren te zout. De pizza's zijn ook erg groot. Het restaurant is minder geschikt om met een grote groep naar toe te gaan.

17. Top tent, de pizza's zijn om te smullen en het personeel is erg vriendelijk. Ik heb geen klacht over Karalis, eet er altijd heerlijk.

18. Ondanks uitgebreide bestelling, inclusief wijn "mogen wij geen karaf water schenken". Als wij dan ook nog eens 2 uur op ons eten moeten wachten, zonder excuses, is de avond goed verpest. Ons zien ze daar nooit meer.

4,3
  19. Het is een goede pizzeria voor de Nederlandse standards, moeilijk om iets beters met Nederlandse ingredienten te krijgen.

Het grootste minpunt is dat zij geen mozzarella gebruiken, heel jammer. Aangeraden: de Zabaione. Risotto is wat minder voor de Noord Italiaanse standards, misschien vergeleken met wat je in het Zuiden krijgt.

20. felicia

Echt super lekker, de pizza. Kom er al vanaf m`n 2e, en dat is nu dus tien jaar! Vooral een iemand uit de bediening is erg aardig en plaagt me altijd :P.

21. Peter van der Kraan

Helemaal Perfect.

Precies de plek die we hadden gevraagd, vlakbij de pizzabakker in het knusse achterste gedeelte. Kinderen mochten kijken en werden heel vriendelijk aangesproken. Heel vriendelijk personeel. En de pizza's waren ook helemaal geweldig. We waren er om iets te vieren en mijn zoon werd door medewerkers spontaan gefeliciteerd, echt heel hartelijk. We komen zeker terug.

22. ...kom er nu al ruim 20 jaar.

Pizza's zijn top, vlees/vis en pasta's heerlijk.

Het voorgerecht champignons in (romige) knoflook met toast is echt te lekker.

Sfeer goed en gezellig, ook als het druk is.

Sinds de verbouwing (enkele jaren geleden) heeft het restaurant meer een "open" en modern karakter.

Bediening altijd goed!

Aanrader!

23. De bodem van de pizza was gewoon keihard.

Net of hij veel te lang gebakken was en het snijden en eten gaat daardoor moeizaam, dat is erg jammer!

24. Ik kom er altijd met mijn gezin of familie eten.

Het is super gezellig, maar het duurt altijd wel lang voordat de pizza's klaar zijn.

Maar de pizza's zijn super lekker!

25. Een echte mooie sfeer, perfecte smetteloze witte tafellakens.
    Een aanrader is de kikkerbillen als voorgerecht. De bediening was in het begin niet erg vriendelijk, kwam later op gang en tegen het einde van de avond maakte de hoofdober, die the spitting image is van Groucho Marx, zelfs een grapje.

26. Gezellig familierestaurant.

Ruim, licht ingericht en mooi wit tafellinnen.
    Heerlijk gegeten voor een goede prijs.
    Echt italiaans, geen poespas maar eerlijke en simpele gerechten.

Laat je adviseren bij een echt italiaans aperitiefje en een bijzonder likeurtje bij de koffie.

Wij gaan zeker nog eens terug.

27. Kom al zeker een kwart eeuw geregeld bij Karalis.

Altijd goede sfeer, prettige bediening, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Maar nú (tgv nieuwe directie?) toch minder prettige ervaring: toen mijn tafelgenoot, die wijn dronk, vroeg of hij een glaasje (kraan-)water kon krijgen kreeg hij te horen dat dat niet mocht worden geserveerd.
    Terwijl dat in zuid- europa toch de normaalste zaak van de wereld is; je krijgt het zelfs zonder er om te hoeven vragen.
    Bij de koffie dus ook geen water!

De goede reputatie van Karalis loopt hier wat mij betreft een ernstige deuk op.

28. Mijn lievelingsrestaurant! Goddelijk eten!

29. Simpelweg de aller-allerbeste pizza's van heel Nederland en de leukste italiaanse bediening in heel nederland. Je bent gewoon een paar uurtjes even op Sicilië!

Nooit veranderen, altijd zo blijven.

30. Als cijfer geef ik voor het eten een 7 tot 8. Met de hoofdober heb ik minder leuke ervaringen. Ten eerste heb ik de sterke indruk dat een groepje van méér dan twee personen meteen een tafel krijgt, terwijl ik in mijn eentje soms '20 minuten wachten' moet, ook al is er plaats zat. Ten tweede kreeg ik van dezelfde man ooit het verwijt dat ik de deur had laten openstaan, terwijl dat niet mijn schuld was, maar die van een paar kinderen. Mijn antwoord 'Non ho fatto io, hanno fatti i ragazzi' leverde slechts een sneer op.

31. Ik denk niet dat je kunt een mooiere restaurant in de stad vinden. Karalis is gewoon de beste!

32. Haha..Karalis hefft ook geen bezorgdienst, dus logisch dat er niet bezorgd is.
    Ik vind de tent top, super goede pizza's en lekkere pasta!

33. Pizza Criticaster

De bezorger weigerde langs te komen! Toch jammer, voor een bezorger.

3,7
  34. lekker eten.goeie prijs.bediening is perfect

35. heb hier gisteren gegeten. Was erg leuk maaruh alleen die kleine kinderen die constant heen en weer rennen daar word je wel gek van. Maar het is een familie restaurant dus zal wel normaal zijn. Verder was het eten toppie

36. Het eten is heerlijk. Het personeel, keuken en bediening, is ook super. Erg leuk dat je toch herkend wordt, ook als je er niet supervaak komt, maar wel gelijk weer vriendelijk begroet wordt. Ga er vooral eens een kijkje nemen voor echt goed Italiaans eten zoals mijn italiaanse nonna het ook zou maken. Heerlijk!! Zo'n echt stukje Italie in Leiden :D

37. bij ons sprak de ober geen nederlands, ook jammer dat de kaart geen specialiteiten uit Sardinie te bieden had. Verder weinig sfeervol, kreeg het idee alsof er zo veel mogelijk tafels in de ruimte zijn geplaatst.

4,3
  38. Perfecte tent!Ook de bediening, wij kwamen zeer regelmatig, zijn nu verhuist naar het buitenland. Dit is één van de weinige dingen die ik mis op Curacao!

39. het eten is oke..bediening erg merkwaardig..de man die ons bediende had rare opmerkingen en asociaal..ambiance: het zit vol dus vast een goed teken, gezellig, maar ze hebben niet van sfeerlampen gehoord....

40. De heren die bij Karalis in de bediening lopen zijn geen eigenaren, maar trouwe medewerkers,die al jaren meedraaien en ervoor gezorgd hebben dat Karalis na ruim dertig jaar nog steeds dagelijks vol zit.
    De kaart bestaat uit een hele ruime keuze eenvoudige italiaanse gerechten die dagelijks vers worden bereid door ECHTE italianen. Hou je van eenvoud en ook van gezellige drukte dan ben je hier gewoon aan het juiste adres.

41. fam.Oeters

We komen al vanaf de opening in deze Pizzeria eten.Altijd heerlijk eten en een echte Italiaanse gastvrijheid.Een familierestaurant, druk met vlotte bediening.

42. floor nobbe

ontzettend gezellig Italiaans restaurant. Vooral de bediening is erg leuk. En de pizza's zijn er super!

43. Fam. Donadoni

Het eten is er zeker
    wel goed, maar over
    de mannelijke bediening valt veel te zeggen ronduit slecht, we hebben het zo gek nog niet mee gemaakt, het betreft hier de eigenaar nog wel van het restaurant.

6,7
  44. het eten is altijd wel lekker voor een goede prijs, vandaar dat wij er nog wel vaak heen gaan. Maar voor de bediening moet je het niet doen, vooral de mannelijke bediening is ontzettend onbeleefd en sjagerijnig

4,5
  45. Len Buis

Gezellig restaurant dat niet voor iedereen geschikt is. Je moet over wat humor en geduld beschikken, maar dan zit je er ook prima.

46. Ik vond het wel goed hoor. Echte Italianen! (De mannen horen toch een beetje kortaf te zijn? De vrouwen daar in de bediening maken alles helemaal goed. Niks mis met de pizza's! Frisse witte tafelkeeldjes ook...

47. EL_Tanquo

Je ken beter naar de Mac gaan..

3,1
  48. Heerlijk restaurant echt italiaans eten. Heel ongedwongen sfee. Wij gaan er vaak eten.

49. Reserveerde een tafeltje in rookvrij gedeelte. We werden in een achterafgedeelte van de zaak gezet tussen keuken en toilet. 3 tafels voor niet-rokers met een bordje Gastvrij/Rookvrij. Wat een gastvrije service zeg. Tel daar de norse bediening bij op en je zit er je avond te verkloten. Eten viel gelukkig nog mee.

4,7
  50. Joost de Haan

SLECHTE bediening!
    grof, onbeleefd, lomp, geen goed woord over te zeggen!

51. Eten veelste zout, zwarte randen op de pizza's en een onvriendelijke bediening. Ambiance daarintegen is wel aardig.

1,3
  52. Heel lekker eten, heel leuk restaurant, maar je moets oms erg lang wachten voordat je eten er is

53. Gezellige sfeer en heerlijk eten, voor een redelijke prijs!Alleen de bediening kan iets minder chaotisch..