Olympia in Leiden

De ouzo staat voor u klaar!

Parkeren kan op het parkeerterrein aan de korevaarstraat. Let op; dit zijn betaalde parkeerplaatsen. In leiden is tot 21:00 uur betaald parkeren. Gratis parkeergelegenheden zijn op de parallelweg van de Lammenschansweg. Dit is op minder dan 5 minuten loopafstand van restaurant Olympia.

Olympia laten bezorgen?

Online eten bestellen

ma Gesloten
di 16:30 - 21:30

Omschrijving

Het Griekse restaurant Olympia is 23 oktober 1984 opgericht door de eigenaren Antonis en Christos Alexopoulos en Asterios Pitsiolopoulos. Antonis en Christos zijn broers van elkaar en Asterios is hun zwager. Olympia is dus een echt familiebedrijf. En wat is er nu leuker dan een gezellige avond met familie en vrienden? We proberen in het restaurant de gast het altijd naar wens te maken. Een belangrijk onderdeel dat we proberen te evenaren is de Griekse gastvrijheid zoals die alleen in Griekenland te vinden is.

Olympia heeft onlangs een grote verbouwing ondergaan om de Griekse sfeer zoveel mogelijk in het restaurant uit te drukken. als u een keer lekker wilt genieten van de heerlijke Griekse gerechten en de Griekse gastvrijheid kom dan langs bij Olympia.

Op deze site kunt u meer te weten komen over de geschiedenis van ons restaurant, de mensen erachter en natuurlijk ideeen opdoen voor een heerlijke avond gezellig tafelen.

Tevens is het mogelijk om alvast ongestoord een kijkje in ons restaurant te nemen en de gezelligheid te proeven door middel van de fotoimpressies.

Namens restaurant Olympia wensen wij u een aangenaam verblijf op onze site en hopen u snel (weer) in ons restaurant te mogen ontmoeten.
De ouzo staat voor u klaar!

Bij Olympia kunt u ook eten afhalen.

• Bezorgen

1419325683 57
1481792061 77
1492203124 83
1669191196 80

1. Traditioneel Grieks restaurant, prima eten, aardige bediening, komen hier al vele jaren.

2. Joost Cifrik

Het personeel was zeer vriendelijk en luisterde naar onze wensen. Het eten was heerlijk en was voldoende.

3. Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Wat ons betreft het lekkerste Griekse eten van Nederland!
    En de bediening is ook altijd zeer aardig, altijd wordt er tijd gemaakt voor een praatje.

4. Hans Oosterveer

Lekker en veel eten, authentieke inrichting en aardige mensen.

5. We komen hier al zo'n 30 jaar, dat zegt dus wel iets. Het eten is altijd smakelijk en in behoorlijke porties. Het personeel is zeer vriendelijk en attent. De prijsstelling is goed, zeker gelet op de slechte jaren die ze tijdens Covid hebben gehad.

6. Bij binnen komst geen ouzo van het huis erg jammer bij andere Griekse restaurants meestal wel. En erg duur. Na het eten bv ook geen bakkie koffie van het huis geen praatje.

7. heerlijk gegeten
    de prijzen zijn prima en altijd een gezellige sfeer

8. Leo Burghouwt

Nog altijd een prima Grieks restaurant. Een familie bedrijf dat al 35 jaar bestaat. Ze verdienen een compliment voor de service.

9. p van duuren

Eten zelf was prima.
    Het was jammer genoeg heel rommelig, lang wachten op 2 de keer drinken, verkeerd eten gekregen, en de groente vergeten, kwam toen we bijna kaar waren.
    Muziek stond erg hard.
    Personeel zei steeds sorry, erg druk.

10. psd van golberdinge

Heerlijk gegeten olympia is voor iedereen een aanrader voor lekker grieks eten.

11. Gezellig, goede en smaakvolle voorgerechten gegeten! Prijs/kwaliteit verhouding prima in orde. Helaas het ijsdessert iets te prijzig voor de geboden afsluiting. De dinsdag t/m vrijdag aanbieding is een viergangen diner van € 23.00 en een aanrader!

12. Lekker eten. Leuke bediening. Wel prijzig voorgerecht.

13. Gezellig en knus. Super goed eten en vriendelijke bediening. Met uitstek de beste Griek in Leiden.

14. Marie-Therese

Bij binnenkomst wordt je al vriendelijk ontvangen.
    Portie's groot genoeg en de smaak is lekker gekruid.
    Gaan zeker nog eens terug als we in Leiden zijn .

15. Menso en Eveline Giesbert

Voor ons is het altijd weer een feest om bij Olympia te eten.
    Het eten is altijd prima net zoals de bediening, maar ja dat kan niet anders als je er al jaren komt en zij ook weten wie wij zijn.
    Voor ons absoluut een aanrader.

16. Gerritsen

Gisteren met z'n 2tjes wezen eten bij Olympia. Voor ons beiden de 1e keer, maar zeker niet de laatste. Er waren 2 grote groepen in het restaurant, en wij werden keurig in een rustig hoekje geplaatst. Het personeel was zeer vriendelijk, het eten erg lekker (en ruim voldoende) met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

17. Een maand geleden voor 13 man een tafel gereserveerd en die stond uiteraard klaar. Ter plekke besloten dat we allemaal hetzelfde voor- en hoofdgerecht wilden. Het eten was voortreffelijk en zelfs iets te veel voor 13 hongerige mannen.

18. Iets te luide muziek... maar eten maakte alles goed, heerlijk!

19. Top avond, vriendelijke bediening, alles perfect geregeld! We hadden voor 11 personen wat neer laten zetten door de chef voor- en hoofdgerecht en alles was heerlijk. Bedankt voor de gastvrije avond!

20. Lekker en sfeervol gegeten. Bediening is erg vriendelijk, niets is teveel. Absoluut een aanrader.

21. Gezellig en heerlijk gegeten!!

22. Het was weer heerlijk, gezellige sfeer, vriendelijke bediening.

23. M. Glasbergen

Heerlijk gegeten, gezellig restaurant, vriendelijk personeel. Een aanrader.

24. Ger van Heest

Kwaliteit was als gewoonlijk prima, hoeveelheid wat magertjes.

25. Familie Dekker

Komen hier al zeker 20 jaar. Het eten is hier altijd heerlijk en de Griekse muziek maakt de beleving compleet. Eigenaren zijn altijd vriendelijk en in voor een praatje. Al het personeel is vriendelijk.
    Ruime keuze op de menukaart

26. annet plug

Wij zijn op eerste kerstdag geweest, ik denk nu voor de 2de keer. Het eten was heerlijk, de mensen super vriendelijk. Zeker een aanrader, zelfs de kieskeurigste eetster had geen negatieve opmerkingen. Ik ga zeker terug, al is het alleen al om het aardige personeel.

27. Heerlijk gegeten! Zeker aan te raden.

28. Fijne sfeer, lieve mensen die reuze hun best doen voor je. Het eten is niet geweldig, het lamskoteletje was beslist te ver gebakken en daardoor taai en ook de gyros was beetje hard en taai. De souzouki en de souflaki daarentegen waren uitstekend. Prima slaatje, lekkere wijn en goede tzaziki. Het is er nooit erg druk en de sfeer is heel gemoedelijk en dat trekt mij altijd naar dit Griekse restaurant in Leiden en niet die (te prestigieuze) aan de overkant.

29. Liesbeth en Ruud van Zijp

Wij komen al vanaf de opening bij "Olympia".
    Dat was in 1984.
    Het is voor ons altijd een feest om terug te komen.

30. n van den heuvel

Prima sfeer en goede bediening. Ruime kaart met heerlijke gerechten voor een betaalbare prijs. Komen zeker hier weer eten

31. Natascha

33. Dennis B.

Eten was koud, slecht vlees en na het afrekenen werd ons gevraagd of we al betaald hadden?! We werden wel snel geholpen. Ik ga hier noot meer eten. Er zijn betere Griekse restaurants in de buurt en daar hoef je niet veel verder voor te lopen.

1,6
  34. M.E.Houps

Wij komen hier al een aantal jaren, en het eten is nog steeds goed. Het is er nog steeds gezellig.

35. Heerlijke Griekse grillschotels gegeten. De prijs is wat aan de hoge kant. Sfeer is prima. We hadden even een miscommunicatie met het voorgerecht, maar dat kwam zonder problemen helemaal goed!

36. Patrick

In het restaurant was het half-vol op een zaterdagavond, je moest hard praten om elkaar te verstaan, erg vervelend.Zeker als je met Oma bent die een gehoorapparaat heeft en bovendien de jarige jop was.
    We kwamen binnen en normaal wordt er gelijk gevraagd wat je te drinken wilt, dit gebeurde pas na 15 min.Na een half uur na binnenkomst konden we het eten bestellen, na iets langer dan een uur werd het geserveerd, het duurde dus behoorlijk lang.En ondertussen gewoon drinken bestellen, de rekening liep dus behoorlijk op.Het eten was oke maar niet speciaal.De service was erg slecht, na een leeg glas moest je het personeel aanspreken voor wat drinken(steeds).Het werd niet uit hun eigen gedaan.Is niet voor herhaling vatbaar, ik kom er in iedergeval niet meer en als het aan mij had gelegen hadden we na 40 min. opgestapt.

4,7
  37. piet en Antoinette

Wij komen regelmatig bij Olympia. De reden daarvoor is het eten, is goed en de sfeer is erg prettig.

38. Willemijn

Zoals altijd......verrukkelijk!

39. Al zo'n 23 jaar komen we minimaal 3 keer per maand bij Olympia.

De kaart is er heel uitgebreid en wijzigt vaak. De reden van ons steeds weer terug komen ligt in het simpele feit dat het er altijd heel gezellig is, (veel vaste klanten) de bediening is zeer vriendelijk, familiair en heel ongedwongen, en het eten (prijs/kwaliteit in acht genomen) zeer goed. Olympia is 'n knusse plek waar je je snel thuis voelt en je er snel "part of the family voelt!

40. Afgelopen zomer heb ik voor het eerst en laatst bij Olympia gegeten. De sfeer buiten op de boot was erg gezellig, maar de bediening duurde lang en lange tijd was er buiten geen personeel te bekennen. Het stokbrood was volgens mij van de vorige dag, want ook binnenin was het keihard. Verder wel aardig gegeten. Maar niet voor herhaling vatbaar.

6,5
  41. We kwamen er regelmatig, alleen de laatste paar keren viel het ons op dat het eten steeds minder werd. Vorig jaar kreeg je bij een gerecht rijst en veel aardappels erbij, en saus.

Maar sinds 2009, geen rijst meer, minder saus en minder aardappels. Ook bij het bestellen van een thee, is het theekopje gekrompen. Maar er wel meer voor moeten betalen.

Erg jammer, want het was een goede Griek.

6,1
  42. sharon 198 punten

Lekker eten, leuke sfeer en kindvriendelijk!

43. Joanne Anemaet

Sinds 1983 kom ik regelmatig bij Olympia. Het is nog steeds mijn favorite restaurant. Je kunt er eten met kinderen, vrienden, je liefje en ook voor een feestje heel geschikt.

44. Voor het eerst Grieks gegeten. Viel erg mee. Had het wat gekruider verwacht. Lange wachttijden door overvol restaurant.

45. Tim Eric Baeld

leuke gezelliger restaurant leuk voor verjaardag en party de bediening zijn vrienden goede kennis van mij de zoon van de eigenaar is goede maat van mij
    nu zo´n negen jaar

46. André Barthen

Wij komen al zo'n 20 jaar bij Olympia, en niet in de laatste plaats voor het heerlijke eten. Wij voelen ons er zeer thuis, en vele met ons, want dit restaurant heeft extreem veel vaste gasten die er eveneens al jaren komen. Olympia verdient een pluim voor eten, bediening en gezelligheid!