Leidse Lente in Leiden

Wij heten je graag welkom!

Parkeerterrein naast de deur. Als je bij ons gezellig komt eten of drinken, kun je parkeren voor slechts 10 euro.

• OV

Bushalte voor de deur en 10 min van het Station Leiden.

ma Gesloten
di 11:00 - 22:00

Omschrijving

Welkom in de gezelligste huiskamer van Leidsen! Wil jij weten wat wij voor jou te betekenen hebben of heb je vragen of ideeën op cultureel gebied? Neem dan contact met ons op!

Ook als je deel wilt uitmaken van het bruisende leven op Haagweg 4 ben je welkom om kennis te komen maken. Wil je een bakkie drinken, een borrel halen of een hapje eten? Wij staan voor je klaar!

Prijzen

• Verschoontafel
  8. Betalen American Express Master Card Visa pin

ma Gesloten
di 11:00 - 22:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1541967515 59
1578912027 60
1587121919 76
1619961485 82
1669220835 84
1702060401 80

1. Beetje verwarrende menukaart! Service vriendelijk maar we hadden moeite om aandacht te krijgen. Eten goed.

2. Sandra Hogenboom

Reservering was niet doorgekomen. Salade miste iets van dressing.

3. Heerlijke vis van de dag-schotel, doradefilet, gegeten. Zalige wijn en goede prijs-kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening. Heel relaxt sfeertje en leuke muziek op de achtergrond. Wij hadden een topavond!

4. Leta Janssen

Zeer teleurstellend: bij aankomst bleek er een besloten bijeenkomst en was er geen plek.
    Wel excuses, maar geen enkele tegemoetkoming van bv. ‘bij een volgende bezoek krijgt u een gratis consumptie’

5. Personeel vriendelijk. Eten beneden niveau betreft smaak en duur. Hamburger was droog en erg zout. Pasta raar van smaak door olie.
    Appeltaart met ijs was erg lekker.

3,7
  6. Laura Engels

We waren nogal gehaast, maar daar werd met een glimlach op gereageerd ;-) De broodjes waren superlekker, vers en snel klaargemaakt. Leuke setting ook. Zeker een aanrader! Jammer dat we niet meer tijd hadden om hier te vertoeven.

7. familie Arnold

Wij komen graag bij Leidse Lente, maar hopen op een nieuwe menukaart...

8. Prima gegeten in een gezellige muzikale omgeving.

9. Stef Broenink

Een paar dagen van tevoren gereserveerd, deze werd netjes bevestigd. Echter, toen we aankwamen was het restaurant dicht.

10. Lekker gegeten met een vriend samen. De sfeer en aankleding is heel leuk en warm. Echt een huiskamer gevoel. De bediening is erg aardig en de keuken wilde graag rekening houden met onze dieetwensen en allergieën. Ik kom zeker nog een keer terug!

11. Charlotte

Gezellige huiselijke vintage inrichting in een geweldig leuk oud schoolgebouw. Ontspannen sfeertje. Vriendelijk personeel.

12. Na de maaltijd die snel kwam vergaten ze een tijdje de koffie. Niet zo erg.
    Was gezellig. Nog praatje met de kok.

13. marijke & André

Wij hebben, mijn vriend en ik kortgeleden buiten gegeten bij de Leidse Lente. Ik wil graag gezellig, buiten, lekker en voor mij glutenvrij eten. Dat is allemaal gelukt!
    We wandelden om 19.30 de Leidse Lente binnen, we werden vriendelijk ontvangen, een tafeltje buiten leek ons een goed idee met het warme weer.
    Dat ik wat meer tijd nodig had door mijn Histamine - app bij het uitzoeken van een drankje was geen punt. Bij het kiezen uit de kaart van de jongen die ons heel prettig en vriendelijk bediende heel behulpzaam t/m de keuze voor een nagerecht. Zo vroeg hij of ik ook van de frietjes van mijn tafelgenoot van plan te gaan eten. Want dan zouden die anders gebakken gaan worden. Dat vond ik een goed voorbeeld van inleven in mijn glutenvrije beperking! Dus top!

Het hoofdgerecht smaakten ons beiden erg goed! Een bezoek aan de Leidse Lente is voor herhaling vatbaar!

14. Heerlijke lunch, fijne bediening.

15. Aletta van 't Hoog

Heerlijke originele bietenrisotto, goede Merlot!
    De entourage van Leidse lente is uniek. Het is er ook rustig in tegenstelling tot veel lawaaierige (muziek) tenten in Leiden.
    Vertrek zou zonde zijn.
    Tips:
    Dagmenu's aanbieden. Op de P- plaats flyers uitdelen: "Als u straks terug komt, hebben wij voor u gekookt… "
    Table d'hôte bv. op vrijdagavond lijkt me ook leuk!
    Gebruik de creativiteit van de Haagweg!
    Succes!

16. Prima en unieke tent waar je zoveel meer uit kunt halen. Langer de keuken open houden, niet tot 9 uur. Zeker in de situatie nu, financieel gezien. Tuin open, deze was dicht. Kwamen mensen binnen die daar wilden gaan zitten maar dat ging niet. Snap ik want maar 2 man bediening is niet veel. Ze gingen weg en dat is een gemiste kans. Verder echt fijne plek, leuk en heel vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten. Hoop dat jullie nog lang blijven.

17. Henk van der Meij

Leuke avond gehad in de tuin (ja, die hebben ze ook, dat was voor ons ook een verrassing) op een prachtige zwoele zaterdagavond. Relaxte sfeer en leuke kaart. Vriendelijke bediening en een fantastisch toetje. Dat voor een schappelijke prijs. Wat ons betreft een top avondje.

18. Nice place and nice service. We were looking forward to the seitan, but it was sold out, and other vegan options weren’t so great this time. However, we have been there before when the vegan options were better, and we will surely come back again.

19. De Leidse Lente is een zeldzame combinatie van kwaliteit, servicegerichtheid en sfeer die tegenwoordig bijzonder aan het worden is! En ook heel fijn hoe de kok meedacht over de gerechten ivm mijn dieet. Echt heel bijzonder!

20. Barbara

Het is altijd gezellig en sfeervol. De locatie is top ook als je met de auto bent. Er was een feest maar we hebben met z'n 3-en gezellig en rustig kunnen eten. Gevarieerde kaart, lekker klaargemaakt.

21. Bijzonder, gezellig, mooi opgemaakte borden en lekker gegeten. Vriendelijk personeel, we werden attend gemaakt op de band die zou komen. We bleven langer want was leuk om nog naar de band te luisteren en hebben er van genoten!

22. Eerste bezoek voor mij: Vriendelijke bediening, goed eten, fijne sfeer, leuke ambiance, redelijke prijzen.

23. Eten en drinken was goed, maar de bediening slecht. De aandacht voor het zijzaaltje waar wij zaten was minder dan voor de grote zaal. Het duurde lang voor we een menukaart kregen en daarna erg lang voor één van de twee voorgerechten op tafel stond. Het voorgerecht voor mijn partner duurde toen nog weer een half uur langer. Ondertussen maakten we ons zorgen over het hoofdgerecht, want we hadden kaarten voor een theatervoorstelling. Dit hebben we doorgegeven aan de bediening en zij hebben contact opgenomen met de keuken. Het hoofdgerecht kwam toen redelijk snel na het voorgerecht, maar ondertussen was er zoveel tijd verstreken dat we ons hoofdgerecht in een kwartier moesten opeten. Dat was dus niet echt genieten. Kok en bediening hebben weliswaar excuses gemaakt, maar al met al jammer van ons avondje uit.

5,1
  24. Caecil van Harteveld

Wij komen graag bij Leidse Lente. Onwijs leuke plek, lekker eten in goede verhouding met de prijzen, fijne bediening.

25. M. Jansen

Heerlijk geluncht. Hele fijne bediening en een leuke inrichting.

26. Heerlijk geluncht. Er staat ruim voldoende keuze op de kaart voor iedereen.
    Enige tip is om de leien plankjes te vervangen door houten. Ze zijn niet prettig zijn om van te eten.

27. Gezellig, vlotte, vriendelijke bediening.
    Eten was lekker.

28. Ingrid Vlasveld

Ontzettend leuk en gezellig. Jammer dat er zomaar €1 voor energie oid(?) op de rekening wordt gezet en vind het nogal prijzig.

29. Ingrid Liefting

Gezellige sfeer.
    Prima gegeten.
    Dus... aanrader.

30. De lunch was gewoon niet top en te kleine bordjes/ plankjes.
    Prijs kwaliteit een min.

31. Ongedwongen sfeer is vooral een pluspunt. Huiskamergevoel

32. Door internet bij Leidse lente terecht gekomen vanuit Utrecht. Goed bereikbaar met de auto; grote betaalde parking om de hoek.

Heel lekker eten (ruime porties) heel aardige mensen die er werken en een sfeervolle, unieke plek. Leukste restaurant van Leiden!

33. Eten was matig, risotto flauw, frietjes koud, vegan champignon burger matig. Jammer, want we zijn er vaker geweest en toen was t eten goed.

34. Wat een fijne plek. Kaart was nice en uitgebreid. De bediening was super. Lief, leuk, gastvrij en chill. Heerlijke borrelplank genomen en mooie lekkere hoofdgerechten. Ruime keuze aan drankjes en voor mij de verse thee. Toetjes zagen er ook heerlijk uit maar we zaten al vol. Ook hebben wij zeer genoten van de band The Bulls Fight. Onze avond was top. Dank Leidse Lente. You rock!

35. Heel gezellige sfeer, retro mix van zithoekjes en tafels, zeer vriendelijke bediening, later op de avond goeie band!

36. Nelleke Petit

Het leukste restaurant waar ik het afgelopen half jaar geweest ben. Met onze tieners eerst wat drinken in de seventies 'woonkamer'. Daarna lekker gegeten aan een tafeltje. Blij met alle VEGAN opties!
    De bediening was gemoedelijk, gezellig en snel.
    Daarna naar het theater ernaast.
    Heerlijke avond!

37. Lekker vegan gegeten, leuk personeel en een gezellige vintage sfeer!

38. Prima gegeten in ontspannen en gezellige huiskamer-omgeving. Super vriendelijk en attent personeel (echte gastheren en gastvrouw). Er zijn ook verrassende items op het menu en dagschotels wat je uitnodigt om weer te komen; en dat doen we zeker!

39. anja brussee

Lekker gegeten, sfeer en bediening heel relaxed en vriendelijk, zeer betaalbaar, we hebben genoten!

40. Lena 15 punten

Super leuke bedinning, vriendelijk en vrolijk. We wilden extra patatjes en dat kregen we, zo maar.
    De kok kwam zelfs naar onze tafel want iemand van mijn gezelschap wilde met hem eten.
    Super gezellige avond in een bijzonder sfeer gehad.
    En met veganistische opties…wat wilt men nog meer?

41. W. Ouwehand

Heerlijk gegeten. Fijne porties, niet teveel, niet te weinig. Geweldige sfeer en ambiance.

42. Het broodje vooraf en de burgers waren weer geweldig. De vegetarische curry vond ik wat minder, maar smaken verschillen. Mijn opmerking daarover werd heel goed opgepakt en als genoegdoening (had niet gehoeven) kregen wij een rondje van het huis. Superservice! De sfeer zoals altijd zeer relaxed en de bediening heel vriendelijk. Tot snel weer.

43. Eten matig, toetjes niet echt bijzonder. Bediening kan beter. Prijs kwaliteit ver onder de maat. Ik ga nooit meer, zal het ook niet aan andere mensen aan bevelen.

44. Gezellige sfeer, prima bediening.

45. Elsbeth van Dijk

We hebben al vaker bij de Leidse Lente gegeten en niet voor niets kwamen we ook vanavond hierop uit.
    De entourage is zo gezellig en bijzonder en kunstzinnig, het eten is heerlijk en de bediening is top.
    Kortom, een aanrader!

46. Ceciel Meester

Het was weer erg lekker, leuke sfeer, goede bediening. Gastvrij. Een aanrader!

47. Heerlijk gegeten. Fijne huiskamersfeer. Goede (actieve) bediening. Verwacht geen haute cuisine maar gewoon goed gemaakt ongecompliceerd eten.

48. Ideale plaats om mensen van buiten de stad uit te nodigen. Aan de rand van de stad. Je bent zo in het centrum. Grote parkeerplaats. Alles bij de hand.
    Leuk idee dat je in een oude school eet.
    De aankleding kan niet huiselijker met al die huiskamers. Vriendelijke en goede bediening.

49. Michelle Vijlbrief

Wederop weer heerlijk gegeten op deze unieke en sfeervolle locatie!

50. Altijd goed hier. Relaxte huiskamer sfeer.

Heerlijke wijntjes

51. Gastvrij, gezellig, goed eten, schoon, prima service, we komen zeker nog een keer!

52. Inge Bosch

Heel prettige bediening, sfeervolle omgeving. Eten prima.

53. Huiskamertjes zijn onwijs leuk .. back to the sixties .. bediening is vriendelijk en gezellig ..
    Tip: misschien handig om een belletje bij de huiskamertjes te doen voor wanneer je wat wil bestellen ..
    Verder niets op aan te merken .. echt een aanrader 👍👍

54. Leuke locatie, heerlijk gegeten.
    Echt een aanrader.

55. Eri Schoemaker

Een heel leuke avond gehad in dit sfeervolle restaurant. Prima bediening en lekker eten en lekkere wijn. Top. Echt een aanrader!

56. Lekker gegeten in een gezellige sfeer. Wij waren er met twee volwassen en een kind van 3,5. Wij hadden voor ons zoontje ook graag wat meer keuze gewild; misschien ook nog een pasta of iets anders dan frituur. Er staan lekkere gerechten op de kaart die als kinderportie ook zeker in de smaak zouden vallen in onze beleving. Al heeft hij heerlijk gesmuld van de kipnuggets met frietjes!

Tip: bekijk de expositie/huiskamers boven het restaurant.

57. Jan van der Weerd

De muziek was mij wat te luid; we moesten zelf hard praten om verstaanbaar te zijn. Jammer!
    Verder alles OK.

58. Margriet

Wat een feestje was dat gisteren om in jullie binnentuin te kunnen aanschuiven. En wat een verrassing was de bieten gnocchi met geitenkaas. Die moet op de menukaart blijven hoor! Het lukt jullie telkens weer om gerechten te serveren die we nog nooit gegeten hebben en waar we onze vingers bij aflikken.

59. Perfecte ambiance, fijn personeel, heerlijk eten!

60. Zo jammer nu dicht wegens de coronamaatregelen, maar nu wel lekker online eten bestellen, heerlijk smullen thuis maar mis wel de gezelligste huiskamer van Leiden.

61. Hubert Jehee

Jeetje wat een lekker eten en snel gebracht!
    Dat gaan we zeker vaker doen
    Hubert

62. Altijd wel gezellig en leuk hier.

63. Leuke sfeer altijd bij de Leidse Lente!

64. Vintagemeubels en kunst (ook te koop!) maakt eten in de Leidse Lente een belevenis, daar worden we blij van! Aanrader.

65. Heel erg lekker gegeten. Leuke bediening. Lekke sfeertje!!

66. Wat een leuke, informele plek. Alsof je een uit de hand gelopen huiskamer binnenkomt.
    Enthousiaste, vrolijke bediening en… heerlijke groentekroketten.
    Daarnaast ik er ook een Pakje-Kunst-automaat, zodat ook onze verslaving aan bod kon komen.
    Goeie lunchplek!
    Hartelijke groet, Lia.

67. Anna Dlabacova

Vriendelijke bediening en leuke vintage sfeer. Wij hadden de bloemkool steak met kokoscurry en de zeebaars - beide vielen helaas tegen. Veel droge bloemkool en rijst met slechts een likje currysaus en de zeebaars moest het hebben van de ‘crumble’, een krokant laagje met kruiden. Beide gerechten waren ook redelijk aan de prijs. Dit kan beter!

68. Sanne Lepelaar

69. Arthur van Polanen

Gezellige leuke tent,
    Lekker gegeten en gedronken, bediening is vlot en ook zeer vriendelijk.
    Dit is zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

70. Ruud Holverda

Leuke tent!!
    Eten was prima!!
    Bediening was top!!
    Aanrader!!!

71. Heerlijk eten, goede porties, echt waar voor je geld! Ruime keuze, ook vegan. Erg gezellige avond gehad! Top!

72. Prima gegeten. De sfeer was goed! Veel lekkere vegetarische gerechten op het menu

73. Eten was matig tot zeer matig en zeer weinig voor de prijs, ik kreeg een baily's, zat amper wat in het glas ik kreeg er dieptevrees door het was heel armoedig en de bediening was echt langzaam niet voor herhaling vatbaar.

2,3
  74. Uitstekende kaart, goede vegetarische keuzen, fijne sfeer.

75. Marese Peters

Superleuke tent! Gezellige en ontspannen sfeer, geweldige seventies-inrichting. Het personeel is attent en vriendelijk. En ongelofelijk dat je voor de prijs van een daghap een prachtig opgemaakt bord eten krijgt dan echt heel goed is klaargemaakt en prima smaakt! Aanrader!

76. Willemijn

Als je vegatarisch bent, ben je hier aan het juiste adres. Bij Leidse Lente staan lekkere vega gerechten op de menu kaart.

Zelf heb ik gekozen voor de vega kip sate en het was heerlijk, het vlees is van de vegatarische slager en is bijna niet te onderscheiden van echt vlees.

Prijs en kwaliteitverhouding geef ik dan ook een dikke 9.

Verder is het gezellig en knus, echt een huiselijk gevoel. Een heerlijke artistieke omgeving met vritrines waar je kunst kunt kopen.

Ook heeft Leidse Lente lekkere biertjes op de wisseltap, voor ieder wat wils!

Dus heb je de Leidse Lente nog niet bezocht? Het is zeker de moeite waard :)