Kippevel in Leiden

1410320270 68
1420325988 63
1467019339 44
1520383168 59

1. Gisteravond met mn partner gegeten bij Kippevel. Wij doen dit overigens regelmatig en is altijd super lekker. Gister dus ondervonden we ineens een minder prettige ervaring... de soep was koud en die hebben we dan ook terug gestuurd. De 2de poging was nog niet echt zoals soep geserveerd hoort te worden maar ach we wilden niet nog een keer te lang wachten. De serveerster heeft jammer genoeg geen excuus hiervoor gegeven. De kip vonden wij matig de zwarte peper die doorgaans rijkelijk aanwezig is was nu bijna onvindbaar en de kip was bleker dan normaal. De kok had het druk was zelf luidruchtig aanwezig en wij hadden het idee dat we meer hinder van het afhaal gedeelte hadden dan voorgaande keren. Ik hoop dat het oude vertrouwde kippetje weer terugkomt anders zien ze ons hier niet meer en dat zouden wij zeer jammer vinden.

2. De entree is niet geschikt voor rolstoel gebruikers. Ik moest de stoel de trap op tillen. Ik had een Vakantieveilingbon voor een tweegangendiner, waarvoor ik een halve kip en salade kreeg en een lekker nagerecht: crème Catalana. In het weekend met zo'n bon hier eten rekenen ze ook nog eens € 3,- toeslag voor.

Drankjes zijn prijzig. Spa en andere frisdranken €2,85, rosé €3,95. Frites is hier wel werkelijk SUPERlekker, maar die krijg je er helaas niet standaard bij; toeslag € 4,,- als bijgerecht per puntzak incl. mayo. Salade is wel inbegrepen: een behoorlijke kom voor 2 en lekker.

Bediening is tsja, wat moet je ervan zeggen... over het algemeen genomen best wel oké, maar ondervond ik persoonlijk als vre-se-lijk langzaam...Ik heb maar liefst meer dan 5 kwartier op mijn eten moeten wachten, terwijl er andere gasten binnenkwamen die sneller werden geholpen. Misschien vanwege dat we hier op de bon kwamen eten..? Ook mijn kippetje was een ondermaats kuikentje..,Tsja, ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat ik een 2e rangse behandeling kreeg...

Je kan hier wel met creditcard betalen. €2 fooi gegeven niet voor de langzame service, maar voor de goede smaken van het geheel. Ik zou hier overigens nooit à la carte komen eten. Dat kan mijn portemonnee hier niet aan. Mij te prijzig.

Aan de smaak van de patat en het kuiken ligt het niet, daarvoor zou ik hier terugkomen, maar niet eerder dan dat ik op een veilingsite wederom een goedkope dinerbon gescoord heb..

3. Jan Bakker

Vandaag heerlijk gegeten.
    Vriendelijke bediening.

4. Een restaurant zonder enige passie. En geen liefde voor eten. Zelfs personeel geeft toe dat gerechten niks voorstellen. De eigenaar denkt gewoon aan lekker cashen!

Het personeel was vriendelijk, maar wat een ongezellig restaurant met dure prijzen terwijl je rotzooi krijgt.

Als voorgerecht had ik een salade tonijn voor 8 euro, LET OP: ijsbergsla, paar plakjes tomaat erbovenop en een hoopje tonijn uit blik (verder geen enkel ander ingrediënt).

Als hoofdgerecht had je keuze uit 1 gerecht: Een hele kip. Smaakte prima, wel beetje droog, zonder sausje of enige garnering. Friet kon je er los bij bestellen.

Als nagerecht, voor 8 euro:
    Zo'n stukje ijscake of taartje die je bij de supermarkt in de vriezer ziet liggen en een smaakloos wafeltje erbij.

Bij elkaar was dit simpele eten 30 euro!!

Een kippetje afhalen is misschien wel lekker om te doen, maar bespaar je geld en ga daar niet zitten. Bestel in ieder geval geen voorgerecht of nagerecht, want voor dat geld krijg je ontzettend lekkere gerechten bij elk ander restaurant.

5. Hier gegeten via AH restaurantactie. Het klopt wat er in de recensies staat: het is binnen heel erg warm. Als je hier niet tegen kunt dan kun je ofwel aan de weg zitten, buiten (=ongezellig) of je moet hier niet gaan eten. De porties zijn prima, de kip was niet droog, het eten was recht-toe-rechtaan - geen culinair hoogstandje - geen spectaculair eten dus pas je verwachting aan - maar in orde. Bediening was erg vriendelijk, ze kwamen meerdere malen vragen of alles in orde was, of je wat wilde drinken (en dat doe je want het is er heel erg warm) en of je stokbrood vooraf wilde of iets anders van de reguliere kaart. Ze legden de AH actie uit en vroegen of we daarmee akkoord gingen, dat was echt allemaal dik in orde! Het drinken was belachelijk geprijsd, maar de 3 gangen met 50% was prima. Ik zou hier zelf nooit nog een keer gaan eten, maar met deze actie was het ok.

6. Als rasechte Leidenaar heb ik door de veiling uit gemakzucht mij een keer laten verleiden. Laten verleiden, omdat het mijn hobby is om in de keuken te staan. En wat is nog gemakkelijker om zelf een verse kip heerlijk te kruiden, en te grillen. En eventueel zelf een verse friet te maken, of een goed merk friet uit de supermark te frituren!

Dus wilden ik nu de kip en friet van kippevel wel eens proberen. Ik had via de veiling heel weinig betaald, maar dat was nog teveel. De kip was niet slecht, maar zeker ook niets bijzonders, en de friet evenzo. Mijn beoordeling is dan ook, als ik de menukaart prijs zou moeten betalen, zou ik mij zwaar bekocht voelen.

Niets positiefs? Jawel de serveerster was vriendelijk, vandaar een 7.

7. Vreselijk, je betaalt meer voor je eten als je met AH zegelbonnen komt dan als je la carte besteld. Prijs/kwaliteit zeer slecht. Je ziet het al als je de kaart bekijkt, betalen voor je ketchup? Veel te zoute kip, niet lekker!

8. Het was leuk om daar gegeten te hebben met vakantieveilingen, maar om het hele bedrag te betalen is het te duur voor het eten wat je krijgt. Ook al was er niks mis met het eten. Wel vinden we het jammer dat je alleen een halve kip als hoofdmenu kan bestellen, terwijl er veel andere kipgerechten bestaan.

Voor de rest hebben we er niks op aan te merken en hebben we een leuke/gezellige avond gehad. Maar of we nog eens terug komen is nog niet zeker.

9. Ik kan niet anders zeggen dat dit een slechte ervaring was. Van te voren aangegeven voor een persoon natrium-arm. Er was bevestigd dat dit geen probleem was. Soep vooraf, uiteraard de soep die iedereen kreeg, en was dus te zout, salade met dressing, dressing zout. Kip gepekeld in zoutbad... Friet erbij, zout, waarop werd gezegd, "We hebben er geen zout op gedaan maar in de bak zit wel zout.". Ja dan maak je de bak toch even schoon? Slecht, niet voor herhaling vatbaar

10. Kip is goed, maar iets te zout. De salade slaat nergens op: komkommer, ui en wat tomaat. Kippensoep was lauw. En de sfeer matig!

11. Vandaag wezen eten hier. Ik had goede recensies gelezen, maar het viel ons behoorlijk tegen. Eerst komen ze vragen of je wat wilt drinken en of je stokbrood met kruidenboter vooraf wilt, wat ze vervolgens erbij rekenen als je met een Vakantieveilingen bon komt, zoals wij.

Vooraf was een kippensoepje wat meer leek op een bouillon met gedroogde groente er in, en niet echt naar kippensoep smaakte. Vervolgens de Spaans gepeperde halve kip, die op zich goed mals was, maar toch aan het einde rood vlees betrof. Als toetje kregen wij de Crème Catalana die nog het lekkerste smaakte van alles.

De drankjes zijn behoorlijk duur: €2,85 voor een colaatje. Naast ons zat een stelletje die het stokbrood met kruidenboter wel namen, en vervolgens kwam ze gelijk met de soep aan, dus niet eens de tijd om het stokbrood op te eten. Foutje van de bediening!

Als ik hier de prijs voor moest betalen die ze op hun menukaart hebben staan, zou ik dit er nooit voor over hebben. Gelukkig was ik maar €13,- kwijt voor 2 personen.

Verder is het wel een leuk aangekleed tentje, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.

12. Ted 155 punten

Simpel eten, maar wat je krijgt is van goede kwaliteit en gewoon lekker (malse kip, knapperige friet, gewone eenvoudige verse salade). bediening zeer vriendelijk. Temperatuur in de zaak; warm!! Prijzen van drankjes idioot hoog, 30 euro voor een literkaraf (maar niet heus) wijn. Komen zeker niet terug.

13. Misschien hadden we pech, maar het viel mij en mijn gezelschap nogal tegen. De kip was gortdroog en de friten waren gemaakt van krielaardappelen, zodat het bijna allemaal kruimels waren. We hadden er iets meer van voorgesteld.

14. René 3039 punten

Redelijk gegeten in dit kiprestaurant. Concept is simpel: je bestelt een halve kip en apart frites, salades en de sauzen. Het is daarom het beste om dit restaurant met een wat groter groep te bezoeken, dan kun je de bijgerechten delen. Kip was goed, misschien een klein beetje aan de droge kant, de eiersalade die ik als bijgerecht had was heel goed. Temperatuur in de zaak was aan de hoge kant doordat er weinig ventilatiemogelijkheden zijn en het grillen van de kip in het restaurant zelf plaatsvindt. Minpuntje is de hoge prijs voor de drankjes, enigszins uit het verband doordat dit zeker geen exclusieve gelegenheid is maar juist omzet zou moeten genereren door laagdrempeligheid. Er wordt mee geadverteerd dat het om een spaanse bereiden van de kip zou gaan: ik heb dat niet kunnen ontdekken, het is dan ook eerder een 'hollands' eetcafé dan een spaans restaurant.

15. Met vv voucher uitgeprobeerd. Kip was gewoon een recht-toe-recht-aan gegrilde kip met naar mijn smaak een standaard kruidenmix, Spaanse heb ik ook niet kunnen ontdekken. Wel was de kip mals bereid, geen droogheid kunnen ontdekken; frites goed en salade simpel; voor de prijsstelling had ik ook niet meer verwacht. Bediening was attent, maar kan m.i. nog iets beter op lege glazen letten ipv met elkaar in een hoek van de bar gezellig te keuvelen. Ook jammer dat er 1.50 euro pp weekendtoeslag werd gerekend, omdat we er op een zondag waren. Behalve twee andere gastenstellen was er verder geen kip in de zaak, dus waarom die weekendtoeslag werd berekend (afgezien van dat 't wel op de vv-website keurig was vermeld), is mij een raadselachtig 'kip of ei' verhaal. Geschikt om weer eens terug te komen met kind(eren), voor de prijs hoef je 't niet te laten.

16. wilfred tegelaar

17. Gewoon goed. Het is eenvoudig maar de kwaliteit van het eten is hoog, en daar gaat het om. Niet te veel niet te weinig. Salade eenvoudig maar vers en goed. Bediening zoals het hoort.

18. Jannetje

Zeer vriendelijke bediening. Kip was lekker. Via vakantieveiling geboekt en het menu was meer dan voldoende. Een aanrader!

19. Met zijn tweetjes gegeten op zondagavond, kip was lekker mals, goed gekruid, bijgerechten prima, de friet zat heel leuk in een zak. Wij waren verrast, vonden het eten echt goed, als je naar de prijs kijkt. Aankleding was ook prima. Bediening was echt gewoon goed, attent en vriendelijk. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar!