P Haagweg, P Morspoortgarage, P Molen de Valk en om de hoek op de gracht

1311986661 84
1398292041 92
1519119574 76

1. Marion

2. Heel veel geld voor wat je krijgt en je hebt weinig/ geen keuze.

3. Croonen marc

Absolute top qua culinaire ervaring.
    Vooraf sublieme hapjes
    Cevice, cannelioni van zeebaars was verrassend verfijnd.
    Sublieme exquise paella. Kalfs variatie om van te smullen
    En het dessert. Helemaal de max. Een bom van smaken.
    En de service was van hetzelfde niveau.

4. Wij hebben hier een maand of twee geleden overheerlijk gegeten. Bij binnenkomst direct welkom geheten met een heerlijke champagne in mooie klassieke glazen. Een mooi plankje met appetizers om het smaakpallet een beetje op te warmen en daarna van start met een 4-gangen menu met bijpassend wijnarrangement, aangevuld met een kaasplank tussen het hoofdgerecht en het dessert.

Een en al heerlijkheid op ons bord, met als hoogtepunten een fantastisch vormgegeven voorgerecht met tonijn, een hoofdgerecht met rundvlees op 3 wijzen bereid dat supermals was en een kaasplank van topformaat.

Zeer over te spreken!

5. a zeverijn

This restaurant should be avoided at all times! We were a group of 8 and had explicitly requested quiet seating three weeks ago to ensure that a normal conversation could be held. We repeated this twice in subsequent phone calls. To our huge disappointment we found ourselves seated next to a table of 12 businesspeople. Not one time was this mentioned to us when making the booking. Needless to say that the whole evening was a disaster.

When mentioning this to the owner, he calmly stated that the other group had made a prior reservation. No apologies were offered whatsoever, but that is probably not surprising considering the name of the place: Nomen est omen.

As for the food: uninspired cooking.

7. Loes bouw

Het eten was heerlijk. Fijne, zachte smaken die mooi bij elkaar passen. De service was over het algemeen heel goed en attent. Alleen de gastheer hebben wij ervaren als stug en arrogant. Jammer!

8. Cisca Griffioen

Wij hebben genoten van dit restaurant. De aankleding en sfeer is ontspannen, en fraai vorm gegeven met de ronde tafels en de goed zittende stoelen. Het 3 gangen menu was uitstekend, zowel qua smaak als qua uiterlijk. De huiswijn bleek heel goed. Na afloop begrepen we dat een deel van de opbrengst van de witte huiswijn wordt afgestaan aan Alpe d'Huzes. Een succes voor bezoekers van de binnenstad van Leiden.

9. Ben 7466 punten

Een tijd terug had ik met een actie van Eetnu meegedaan en hierbij een prijs gewonnen: Een zesgangenmenu met wijnarrangement.

Door omstandigheden konden we nu pas gaan maar het werd een avondje genieten.

Leiden een mooie stad met veel musea wat een extra aanrader is om deze stad te bezoeken. Tijdens onze aanwezigheid hebben wij Corpus bezocht, heel interessant.

Na wat email verkeer over en weer werd een afspraak gemaakt voor afgelopen donderdagavond. Bij binnenkomst werden we zeer enthousiast ontvangen door enkel medewerkers en dit enthousiasme bleven zij allen de hele avond uitstralen. Heel fijn, je voelde je gewaardeerd als klant.

We kregen een ronde tafel midden in de zaak maar toch hadden we de nodige privacy, ook dat was heel fijn. De tafel gedekt met stevig linnen. De entourage met meerdere oude grote spiegels gaf een ruimtelijk effect. Het restaurant heeft ongeveer 55 couverts.

We begonnen vooraf met een cuvee van pinot Blanc en riesling. Een beetje prosecco achtige wijn. Kleur fris helder geel, een sprankelende wijn. Daarbij wat knabbels en een lolly van Parmezaanse kaas en chorizoworst. Een fijn begin.

Hierna volgde als amuse een bonbon van eendenlever, hmmm heerlijk, een sorbet van biet, lekker fris en een aardig krokantje van chocolade.

Gedurende de hele avond werden alle wijnen in zeer mooie glazen geschonken, dat drinkt dus ook fijn, echter water werd geschonken in een kommetje. Nu dronk dat wel maar gelukkig voor Leonie (zij vond dat niet fijn) kon dit ook in een glas.

Als 1e gerecht kregen wij een salade van noordzeekrab (stevig), met daar zijdelings langs liggend wat lekkere krokantjes, frisse tomaat, avocado, thaise gember en wat yuzu mayonaise. Een prima begin. Als wijn een chablis van het wijnhuis de la Cornaisse uit 2010, 12,5%. Mooi goudgeel, stevige zuren en een beetje ruikend als chardonnay. Prima bij de krab.

Als 2e gerecht een heerlijke eendenborst, prima zacht gegaard in een vinaigrette van honing en framboos. Daarbij rode biet in 3 soorten gel (lekker fris) met wat gezouten sinasappel, en gepofte tomaat. Allerlei bijgerechten die best gewaagd waren maar bijzonder goed smaakten bij de eend. Als wijn een Saint emilion/sauvignon van het wijnhuis Simon Barsac. Een fijne wijn uit 2009, 14%, een beetje vettig, prima smakend bij de krab. Voor mij de topper van de avond.

Als 3e gerecht een black cool witvis. Ook weer lekker zacht gegaard. Hierbij wat frisse smaken van stukjes citroen, en rode sinasappel. Daar tussen ook wat mini pancakes die ook zeer smakelijk waren.
    De wijn, een sauvignon Blanc komende uit Nieuw Zeeland uit het gebied Marlborough uit de awaterevalley. Een wijn uit 2012 van 13,5%. Het bijzondere is dat de ouders van de huidige wijneigenaar mensen waren uit Leiden die daar naartoe zijn geëmigreerd en appelboomgaarden hebben verwijderd en daar wijn zijn gaan verbouwen met veel succes. Een heerlijk fruitgeur met goede zuren en een lange nadronk. Wederom een prima combinatie met het gerecht.

Als hoofdgerecht wat mooie stukjes runderlende met een heerlijke saus. Daarnaast oh oh oh wat lekker 24 uur lang gestoofde sucade, bijzonder. Daarbij witte en groene asperges, prima van smaak. Hierbij een merlot uit 2006, 14% van friuli isonzo. N.M.I. het wijnhuis Giatons. Een aardige wijn, licht van kleur, licht houtgeur. De lichte kleur zal komen door het eerder verwijderen van de velletjes van de druif. Ik vond het vlees hierbij de topper.

Daarna volgde als 5e gerecht verschillende kaassoorten waarbij Leonie voor de geit en de schimmelkaas andere soorten ontving. Ikzelf kreeg een stukje schapenkaas, aardig, daarnaast heerlijke brie, prima boeren goudse kaas, stevig belegen. Daarnaast ook een lekker stukje epoise en een stevige schimmelkaas. Daarbij een lekker stuk notenbrood, appelstroop en honingmosterd. De wijn; een heerlijke Colheita port uit 1995 van Kopke.

Als 6e een heerlijk zoet tableau van chocolade, aardbei en frambozen. Ook wederom een heerlijk gerecht met een muscaatwijn uit het wijngebied Madera, California. Het klinkt afgezaagd, maar het paste weer perfect bij elkaar.

Als laatste namen we nog een cappuccino waar nog enkele heerlijk friandises bij lagen zoals een chocolade bommetje, en een glaasje met een heerlijk brulee.

Het was een bijzondere avond, ten eerste als cadeau van Eetnu (heel hartelijk bedankt), waarbij we natuurlijk wel een nette fooi hebben gegeven. Ten tweede het vriendelijk, aardige etc. personeel. Ten derde allemaal heerlijke gerechten waarbij bijna alle wijnen prima afgestemd waren op de gang. Sorry als het woord heerlijk wat vaker voorkwam maar tja dat was nu eenmaal zo. Dus ook dank aan de keuken, het was een genoegen.

10. Wat een geweldig etentje hebben wij gehad bij In den Doofpot ter ere van het afstuderen van onze dochter! De keuze uit de verschillende gerechten was zeer divers en voor ieder wat wils. Met name de uitgebreide individuele keuze voor de kazen van de kaasplankjes viel zeer in de smaak bij allen, verrukkelijk! De keuken en bediening waren zeer attent, wij hebben geen seconde te lang of te kort gewacht tussen gangen, wijn e.d.

Kortom, een hele fijne avond met prachtig opgemaakte smakelijke gerechten en heerlijke bijpassende wijnen, afgetopt met een zeer gastvrije service.

11. Onlangs een topavond gehad in dit restaurant. De bediening legde vooraf uit met een nieuw concept te werken waarin geen 'verrassingsmenu' meer wordt aangeboden, maar waar wij zelf konden kiezen uit een aantal gerechten. De prijs varieerde enkel tussen het aantal gangen, en niet tussen de gerechten.

Al-met-al was het geheel bijzonder smakelijk. Een verrukkelijk malse carpaccio, tartaar van langoustine en nog veel meer lekkers. Met name de bijpassende wijnen waren erg geslaagd. Supergoede matching, waarvoor onze complimenten!

12. Na eerder uitmuntent gegeten bij in den doofpot zijn we een tijd geleden weer eens terug geweest. Laat ik bij het eind beginnen: wat een fantastische kaasplank hebben we daar gekregen. Klinkt misschien wat gek om daar een recensie mee te beginnen , maar het aanbod is zo uitgebreid en de jongen die het presenteert zo enthousiast over zijn vak dat we watertandend aan tafel zaten.

Verder werd het gehele menu weer met heerlijk afwisselende wijntjes begeleid. Van de voorgerechten vonden we met name de rogvleugel in een soort erwtenmousse erg smakelijk.

De chef kwam aan het eind v/d avond nog even een praatje maken en ook de rest van het personeel heeft ons een bijzonder warme en sfeervolle avond bezorgd. Dit begint zo langzamerhand ons favoriete stekje in Leiden en omgeving te worden!

13. H. Remijnsen

We hebben een weekendje Leiden gedaan om o.a. de musical "Soldaat van Oranje" te bezoeken. Voor de zaterdagavond via internet gereserveerd in In Den Doofpot op basis van de kaart en de goede recensies. En die kwamen helemaal uit! Het eten is voortreffelijk en de wijnen van het wijnarrangement zijn top. Timing is goed; precies genoeg tijd tussen de gangen van het menu. Sommelier kent zijn vak en geeft op bescheiden wijze de juiste uitleg bij de wijnen. Restaurant is sfeervol ingericht maar zorg er wel voor dat je niet bij de ingang komt te zitten. Tip: durf het verrassingsmenu aan en neem het kaasdessert er zeker bij!

14. Ik werd 70 jaar, mijn vrouw en ik besloten dat te vieren met een echte culinaire ervaring en dat werd het! De sommelier -waar vind je zo'n echte deskundige nog?- schotelde ons ieder 2 glazen voortreffelijke wijnen voor voor euro 8 per stuk, dus 32 euro in totaal, waar je normaal een fles van gemiddelde kwaliteit voor krijgt, maar dit was een ervaring op zich. Twee menu's a la carte, niet goedkoop maar van een kwaliteit die wij zelfs in Frankrijk zelden tegen kwamen. Het kaas plateau wordt aangeboden met eveneens zeldzame kennis en behulpzaamheid. Warm aanbevolen!

15. Aart Brezet

Ongelovelijk dat in Den Doofpot nog zo laag scoort. Het is wat mij betreft een absolute aanrader. Het is niet goedkoop, maar een feest voor de smaakpapillen. Het is een van de weinige restaurants waar zowel het eten als het wijnarrangement van uitmuntende kwaliteit is. Tips: laat je verrassen. Neem een menu van de chef en een bijpassend wijnarrangement.

16. We hebben heerlijk geluncht bij IDD.

Lekker proeverijtje en fantastische bediening.

Wij komen graag nog eens terug.

17. Met (oud)studiegenoten een hapje gegeten. Het eten was erg lekker en de sfeer was super. De bediening was informeel maar professioneel.

Het was wel druk en we waren blij dat we gereserveerd hadden. Door de kleinschaligheid zit je al snel in een gangpad wat niet wenselijk is, maar er valt mee te leven.

De wijnen waren top. Water vond ik wel aan de dure kant (6 personen 25 euro). Kan beter verstopt worden in de prijs van een gerecht.

Kortom een geweldige avond gehad!

18. Ik ben heel positief over dit restaurant.
    Natuurlijk, een etentje blijft een momentopname, maar ik ben hier al zo'n 10x geweest in de afgelopen jaren en ik ga er vrijwel altijd tevreden vandaan. De gerechten zijn vaak verrassend en de wijnen uit het wijnarrangement zonder meer spectaculair. (Noot : de wijnen zouden inderdaad goedkoper kunnen). De wachttijden tussen de gerechten zijn uitgebalanceerd. En waar krijg je nog kaas vanaf een kaastrolley?! Dat is echt feestelijk. Ik vind de ontvangst en de bediening zeker professioneel, maar niet altijd even hartelijk, iets te formeel en zakelijk eigenlijk, zelfs als je herkend wordt. De ambiance in dit knusse restaurant is mede door de kleinschaligheid goed, zeker als je niet te dicht bij de ingang zit. Al met al, altijd goed voor een gezellig avondje uit en dus kom ik terug.

19. G. van Leeuwen

Met vrienden een avondje 'luxe' dineren en gekozen voor verrassingsmenu: heerlijk. Voor ons waren de porties voldoende, maar ik kan me voorstellen dat mensen niet 'vol' zitten als ze naar huis gaan. Keurig rekening gehouden met speciaal verzoek. Dit 4-gangen diner was 52 euro pp. Tot onze schrik was de rekening voor de drankjes nog meer dan dat! We hadden een wijnarrangement, maar als je mega-grote glazen krijgt, waar maar een bodempje inzit... Ruim voor het hoofdgerecht kregen we de rode wijn, maar die was al op voordat het gerecht kwam. Of we misschien nog een glaasje lustten? Ja, graag! Jammer dat ook dit bodempje gerekend werd! Wij hebben een heel gezellige avond gehad, maar zo'n overdréven vriendelijke ober hoeft van mij ook weer niet.