Holle Bolle Gijs in Leiden

1433619658 75
1494202269 83
1519445024 86

1. We hebben weer heerlijk gegeten voor een goede prijs in een gezellig restaurant.

2. Fam. van Elburg

Afgelopen zaterdag hebben we met een groter gezelschap bij Holle Bolle Gijs de 18e verjaardag van ons dochter gevierd. Het sfeer was goed en de service was uitstekend. Het personeel was zeer vriendelijk. Wij hebben het erg naar onze zin gehad en voor een goede prijs hebben we heerlijk gegeten.

3. Prima eten voor deze prijs, alleen de groente was koud en sla niet vers. Heb t wel aangegeven maar er werd niets mee gedaan.
    De eigenaar was niet aardig tegen het personeel en blafte ze behoorlijk af in het bijzijn van de klanten. Niet erg netjes.

4. Ben echt Boos heb dinsdag tafel gereserveerd voor zondagavond voor 6 personen.
    Speciaal gevraagd of we in het restaurant een tafel konden krijgen (niet in die ongezellige grote zaal), antwoord was natuurlijk mevr. Staat genoteerd, wilden onze buurtjes verrassen. En wat schetst de verbazing we werden naar de grote ongezellige zaal verwezen, ik neeeeee ik had in het restaurant gevraagd en dat kon… nou mooi niet. Dus reserveren heeft helemaal GEEN zin!! Ik zeg u wij zijn direct vertrokken, het boeide ze niet een. Dus wij zijn helemaal klaar met holle bolle gijs en de buren ook. Heel slechte reclame.

5. Heerlijk gegeten en dan voor het geld geweldig. Leuke sfeer ongedwongen goed personeel zeker voor herhaling vatbaar.

6. Gezien de prijs van de gerechten eten zeer behoorlijk. Varkenshaasje wat taai. Verder vlotte bediening en aardige sfeer. HBG zal vast ook frequent door studenten bezocht worden gezien het prijsniveau. Merkwaardig dat je niet met creditkaart kan betalen. Die paar procent...

7. Prettige en huiselijke sfeer en gastvrije bediening. Menukaart met voldoende keuze in vlees, vis en vega. Alles was prima bereid en goed op smaak.

8. Precies wat het zegt: heerlijk, betaalbaar en gezellig. Het personeel is heel erg aardig en het eten is goed en betaalbaar. Voor een 3-gangenmenu betaal je nog niet eens twee tientjes en het ziet er ook goed uit. Het restaurant is sfeervol, vooral als je van een wat donkere sfeer ruimte houdt. In dit restaurant geen rare ingewikkelde gerechten; simpel maar een ruim assortiment en heerlijk!

9. Gezellig betaalbaar restaurant met goede bediening.

10. Lekker gegeten voor een mooie prijs. Beetje onhandige/kleine terrastafel, verder alles dik in orde, goeie sfeer en vriendelijke bediening. Aanrader!

11. Het eten was erg lekker en voldoende zodat we met voldaan gevoel weggingen. Er was ook keuze voor vegetariërs dus dat is ook een groot pluspunt. Het toetje mango-sorbetijs was heerlijk, alleen het oog wilt ook wat.

Tot slot de prijs was zeer prettig, als we in de buurt zijn gaan we weer!

12. Lekker betaalbaar gegeten en wat gedronken leuke vriendelijke bediening

13. Gezellig, sfeervol, leuke vriendelijke bediening, eten lekker, prijs/kwaliteit goed!

14. rpj van der wal

Prima locatie voor schouwburgbezoek en dichtbij station. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Correcte bediening.

15. Heerlijk gegeten voor een goede prijs!
    Gezellig eetcafé met enthousiaste bediening.

16. Jos Huisman- Vermaas

Leuke locatie, wel wat lastig om heerlijk te eten op keukenstoelen. Vriendelijk personeel, ze doen er alles aan om je avond tot een succes te maken.
    Het eten was verrukkelijk!
    Prijs/kwaliteit moet 8 zijn.

17. jooplamers

Eerste keer geweest keek eerst gereserveerd om me heen maar mijn vrouw en ik werden vriendelijk ontvangen en het werd een heerlijke avond met lekker etenfijne attente bediening en een prijs waar je verbaasd van opkeek zeker niet de laatste keer dat we er geweest zijn

18. Els Goes Warmerdam

We hebben goed gegeten. Het menu is een aanrader. Ieder zijn eigen keuze. Jammer dat mijn varkenshaasje iets te lang was door gebakken. Maar dit werd keurig opgelost.

19. Goede sfeer, gezellige meiden van de bediening, lekker gegeten. Prijs kwaliteit prima.

20. Dave Hogervorst

Bijna elke keer als we naar de leidse Schouwburg gaan komen we eten bij Holle Bolle Gijs. De keuze is goed, het eten is heerlijk en de porties zijn ruim voldoende. En het is heel betaalbaar. 3 gangen keuzemenu voor slechts 19,50. Sfeer is prima, personeel is goed. Alleen sommige plekken zijn nogal krap. Kijk eens goed naar de tafelindeling, haal hier en daar een stoel weg en zo maak je het nog beter.

21. Frederique

Gisteravond weer heerlijk gegeten. Sinds de opening komen wij hier regelmatig en zitten we in de zomer graag op de terrasboot voor een drankje met snacks. Ruime keus in gerechten voor vriendelijke prijzen. Personeel is gelukkig niet zo opdringerig maar vriendelijk en vlot. Holle Bolle Gijs is een aanrader voor een betaalbaar avondje uit!

22. Hoi. Ik heb vorige week met een aantal collega's gegeten bij Holle Bolle Gijs. We wilden even snel (en niet duur) wat eten want we hadden een lange werkdag gehad. Onze secretaresse raadde dit restaurant aan vanwege de snelle service en het lekkere eten. Nou er was niks gelogen. We kregen gelijk drankjes en een lekker mandje stokbrood. Ik heb zelf de scampi's genomen met friet. De scampi's waren heel lekker (en je kreeg er veel) op een fris bedje sla+diverse sausjes, met de friet apart. Heerlijk! Mijn collega's hadden de biefstuk en de (vegetarische) ravioli. Allebei waren ze erg tevreden. Vriendelijk, jong en fris persoon dat erg zijn best voor je doet. Echt een aanrader!

23. Van de zomer heb ik al een aantal keer op het gezellige terras gezeten voor alleen een drankje. Een heel leuk terras met snelle en vriendelijke bediening. Gisteren voor het eerst binnen gegeten. De sfeer is erg gemoedelijk en de bediening weer snel en vriendelijk. Ik had de eend. Deze werd op het bord in een apart bakje geserveerd, waardoor de frieten niet "zompig" werden. Erg fijn en lekker, vooral de saus met spekjes. Het viel me op dat er ook veel keus is in vegetarische gerechten. Ik zou hier zonder twijfel nog eens gaan eten. (en dat kan ook want het is niet duur) Heerlijk, Betaalbaar en Gezellig is hier zeker van toepassing!

24. Ton 17 punten

Na jarenlang met veel plezier het theatermenuutje genoten te hebben, vanavond voor de 2e keer als vaste klant een afknapper gehad. Weer het besproken tafeltje al bezet. Weer te weinig tijd om het 3 gangenmenu af te werken. De kwaliteit van de ingrediënten en het eten ver onder de maat en een eigenaar die zich met een gezicht van: "jammer joh, maar voor jou 10 anderen" van de kritiek niets aantrekt. We hebben HBG altijd aangeprezen, maar helaas gaan ze naast hun schoenen lopen en hebben de klanten en kwaliteit geen prioriteit meer, maar telt omzet en winst. Heel erg jammer en voor HBG een gemiste kans om een goede reputatie vast te houden. Wij gaan op zoek naar een ander restaurant voor onze theateravond.

25. Het was onze eerste keer in Leiden. Het eten was niet vers, potjes en pakjes en veel gewerkt met frituur. Bediening was wel aardig. We gaan zeker nog een keer naar Leiden, maar dan gaan we niet meer bij Holle Bolle Gijs eten.

26. Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Gezellige ongedwongen sfeer. Een aanrader.

27. Ben Vermolen

28. Jammer dat het maandmenu weg is en nu ook het 3 gangen keuzemenu!! Wordt nu een wat duurder eetcafe.

29. Zaterdag hier met z'n tweetjes gegeten, wildmenu was heerlijk. Gister met z'n
    Zevenen gegeten en iedereen was tevreden. Ga zo door met jullie eten en gastvrijheid.

30. Een restaurant met vriendelijk personeel. Prijs/Kwaliteit is goed in evenwicht. Gezellig en sfeer aanwezig. Een menukaart zoals je verwacht.

31. Prima restaurant om leuk uit eten te gaan voor een zeer betaalbare prijs. Vriendelijk personeel, lekker eten en een prettige sfeer.

32. Matig restaurant. Studentenvoer, maar voor de prijs kun je ook niet veel verwachten. Groenten uit de diepvries, gefrituurde vis, op de mayonaise had zich al een donkergeel laagje gevormd. Lekkerste was nog het stokbrood met kruidenboter.

33. Onlangs op zondag een bezoekje gebracht, n.a.v. de recensies en de website. We zaten op het drijvende terras en kregen de dinerkaart al ruim voor 17:00. Het eten was heerlijk en erg goedkoop (maar geen duurkoop), de bediening prima.

Wel twee opmerkingen: op de website wordt melding gemaakt van een speciale kinderkaart, maar onze dochter van 8 heeft die niet gezien; ook toen ze nog een ijsje wilde bestellen kreeg ze de "grote mensenkaart". En het speelhoekje was ze snel op uitgekeken, dat was erg rommelig. In dat hoekje zitten trouwens een paar deurtjes die beter op slot kunnen worden gwdaan, want als je er eentje opentrekt, heb je de meterkast voor je neus. Niet echt veilig!

34. Een uitstekende eetgelegenheid. Prima sfeer, leuke bediening en voortreffelijk eten voor een zeer schappelijke prijs! Dat laatste kan tegenwoordig niet van elke horeca-gelegenheid gezegd worden! Ik kom hier absoluut terug!

35. Prima eetcafé. Vriendelijke bediening, weinig pretenties. Zeker ook geschikt om met kinderen te bezoeken. Uiteindelijk iemand die van een gelegenheid op deze mooie lokatie een succes lijkt te kunnen maken. We komen hier zeker terug.

36. Nick 74 punten

Simpel restaurant om er snel even iets te eten. De keuken is er niet van superhoge kwaliteit maar je kan verwachten wat je vraagt. Zo vroeg ik de asperges, en kreeg een bord met wat asperges, sla, worteltjes en aardappels. Kortom, een eenvoudige maaltijd voor wie even geen zin heeft zelf te koken.

37. Ben er al 3 keer geweest inmiddels en heb ´t helemaal gevonden. Heb er van ´t weekend lunch gehad op ´t terras en die was erg lekker. De kaart vond ik best wel uitgebreid, maar past wel in de formule van Holle Bolle Gijs. Gezellig restaurant, met aardige mensen en niet duur, kortom een aanrader!

38. Heel gezellige eetgelegenheid, maar ook heel leuk om na de bioscoop of schouwburg nog even een wijntje of iets anders te drinken.

De prijzen zijn laag, een meer dan goede prijs- en kwaliteit- verhouding.

In de zomer kun je heerlijk genieten op de terrasboot, ook de hond is welkom en voor kinderen is er speelgelegenheid en een kinder-menu!

De locatie is prachtig: uitzicht op de Marekerk en de schouwburg, wat wil een echte Leidenaar of toerist nog meer?

39. Lekker eten, vriendelijke en vlotte bediening, goeie gezellige sfeer, mooie locatie, super prijs-kwaliteit verhouding. Wat echt beter dan elders in horeca-gelegenheden is, is dat er niet alleen voor de liefhebbers van vlees en vis volop keuze is, maar ook voor de vegetariers!

40. Goed en goedkoop. Niet zeer culinair maar lekker en simpel. Prijs/kwaliteit uitstekend. Vriendelijke attente bediening. Aan te raden voor even hapje voordat je naar de schouwburg gaat.

41. Goed adres voor lekker en goedkoop uit eten. De saté is uitmuntend!