Het Haagsche Schouw in Leiden

Gratis parkeergelegenheid

Bus 43 Leiden central station - Den Haag centraal Station
    Halte : Het Haagsche Schouw

ma lunch vanaf 12:00 diner 17:00 - 22:00

do lunch vanaf 12:00 diner 17:00 - 22:00
vr lunch vanaf 12:00 diner 17:00 - 22:00
za lunch vanaf 12:00 diner 17:00 - 22:00
zo lunch vanaf 12:00 diner 17:00 - 22:00

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1231019179 79
1237619854 61
1244220529 55
1356432004 62
1462042805 61

1. Droog en simpel eten.
    Geen enkel sausje, ook niet bij de salades.
    Op grilplaat alleen minihamburgers die op broodjes geplakt werden.
    Verder droge ouè tongrolletjes en gehaktballetjes wedewerom zonder saus.
    Witte rijst zonder iets.
    Te hard gekookte eieren in schaal.
    Soep ook alleen gekleurd water.
    We waren beter gewend van van van de Valk. Afgang.
    Alleen lekkere aardbeitjes en ijs als toetje.

2. 2E pinksterdag hadden wij een mooie fietstocht gemaakt naar Scheveningen. Op de terugweg zij ik tegen de jongens zullen we bij het haagche schouw een kop koffie nemen dan kunnen we daar gelijk even naar het toilet. We moesten even met de lift naar beneden. Hierna wouden we nog een kop koffie nemen. We moesten nog een verdieping zakken, ik weet het al niet eens meer. Ik vond het er donker en zag weinig dat ik viel bij een trap neer en kwam lelijk terecht. Fred riep gelijk om hulp en er kwamen wel 5 man mij helHet waren allemaal zulke lieve mensen. Dit was het einde van onze fietstocht. Ik kon niet meer. Fred belde de Regiotaxi die er al gauw was. Ik heb nog steeds last van blauwe plekken die nou zichtbaar worden. Toch wil ik het personeel van van de valk nog hartelijk bedanken voor wat ze voor mij en voor Edwin en voor Fred hebben betekent. Ik eindig dan ook met de hartelijke groeten van William Bloemsma.

3. Zaterdagavond wezen eten, maar wat viel dat tegen. Weinig aandacht aan het eten besteed. Lauw en de frietjes en groente waren ze vergeten. Moest erom vragen, mijn vleesgerecht was al op. Jammer want goedkoop is het zeker niet! Kaarsjes uit op de tafel. Nee voor hetzelfde geld kun je veel beter en gezelliger uit eten gaan in een leuke bistro. Fantasieloos

4. Ron Erades

Gezellig met 11 pers. aan ronde tafel. Vriendelijk personeel... Complimenten!!

5. Alles was goed, behalve de spare-ribs, vielen niet van het bot af en de varkenshaas was te droog!

6. Carpaccio was erg klein, ongeveer een kwart van wat je bij van der valk krijgt. Ook kregen we geen brood of toast bij het voorgerecht met gerookte vis. Gelukkig waren de hoofdgerechten lekker. Jammer dat er niets aan onze klacht werd gedaan.

7. A.J. Bosch

Dit is een heel behoorlijk middenklasse restaurant. Mooi en goed opgeknapt gebouw. Reservering keurig geregeld. Bediening iets aan de trage kant maar alleszins redelijk en vriendelijk. Omdat veel restaurants op maandag dicht zijn is dit een aan te bevelen alternatief. Leuke ligging, Ruime parkeerplaats.
    Voedsel en wijn van redelijke kwaliteit, niet de absolute top, maar iets boven het niveau dat je bij v.d.Valk mag verwachten. De koffie mag iets pittiger.

8. Opnieuw bij Van der Valk gegeten en dit keer was het stukken beter, ik werd uitgenodigd door iemand en begon mijn voorgerecht met een vis palet, 3 soorten vis voor 10,95 erg lekker, we werden snel geholpen en de servicedames waren uiterst vriendelijk.

Ik twijfelde erg bij het hoofdgerecht tussen vis en vlees en ben voor een zigeunerschnitzel gegaan. Deze was groot en erg lekker, al het eten was goed warm en werd snel opgediend. Het was echter ook niet druk, dus vandaar de snellere service.

Je ziet maar dat eten een momentopname kan zijn, maar ik vind dat het altijd goed moet zijn en warm en kwaliteit als 't druk is of rustig maakt niet uit, toetje was aardbeien en slagroom.

Kortom een geslaagde avond deze keer bij Van der Valk De Haagse Schouw, een 7+ gemiddeld van mij dit keer!!

9. Chris van Duijn

10. Kinderkerst

Na zeer goede ervaringen met van der valk in akersloot hebben we besloten te reserveren voor kinderkerst in leiden. De beschrijving was veelbelovend. Bij aankomst kregen we een ronde tafel, erg gezellig. Voor de kinderen zoals verwacht veel vermaak. Dame die prachtige ballonnendieren maakte, kerstman etc. Echter stond de housemuziek (er was een dj die gangnam style draaide!) zo hard dat het onmogelijk was elkaar te verstaan aan tafel. Het koude buffet was verzorgd maar de soep zeker uit blik net als de warme groenten bij het buffet. Vleesgerechten wel heerlijk op smaak. Verdere bijgerechten erg fantasieloos en smakeloos. Om 19.30 nog geen dessertbuffet. Weggegaan omdat dit niet de sfeer was die we zoeken met kerst. Prijs/kwaliteit absoluut niet in verhouding.

11. Tijdens ons verblijf in Leiden hebben wij in dit hotel gelogeerd en twee keer gegeten. Het personeel is vriendelijk en het restaurant ziet er keurig uit. Het eten daarentegen laat te wensen over. Het eten is te vet en fantasieloos. Met dezelfde ingrediënten zou men zoveel lekkerder kunnen koken. Jammer!

12. Uitermate vriendelijk personeel.
    De laatste tijd veel geluncht met mijn kleindochters en hoop zelf a.s. vrijdag met mijn zoon te komen eten.
    Heerlijk voor mij is het restaurant dicht in mijn buurt (3 min lopen.)
    Het is altijd een feest om bij het Haagsche Schouw te zijn, vooral bij mooi weer bij het water.

13. Wij kwamen altijd graag bij Het Haagsche Schouw, maar nu voor de derde keer op rij niet tevreden!
    Het restaurant ziet er keurig uit, de bediening is (vaak) prima, maar het eten is simpel en eenvoudig en veeeeel minder lekker als thuis. En daar ga je dan toch (gemiddeld) geen 25 euro p.p. voor neerleggen!?
    Afgelopen keer was het overduidelijk dat de aardappelschijfjes opnieuw in het vet waren gegooid en de maaltijdsalade voor 99% wordt gevuld met sla en komkommer. Dat is jammer!!!

14. Sandderina

Wij zijn met heel de familie heerlijk onze 1e kerstdag wezen eten bij Het Haagsche Schouw. Werkelijk iedereen heeft genoten! Alles was zo goed geregeld, en niets was het personeel te veel. Baby fles verwarmen in de keuken....géén probleem! En het werd nog door de chefkok zelf gedaan ook....die arme man had het al zo druk! Echt genoten van het fantastisch verzorgde menu. Boven konden onze kinderen nog even een blik werpen op een "Kinderkerstfeest"...(dat houden we in gedachten voor volgend jaar), lijkt ons ideaal met heel de familie, (15 kids totaal), dan kan je ongestoord lopen en dansen met ze!. Kortom: we hebben het grandioos gehad. Hulde aan al het personeel. Enne ....tot volgend jaar!

15. Met familie gegeten. Kleine porties. Onvriendelijk. (misschien te druk)

Voor een fles kraanwater 4,95 berekenen slaat nergens op.

Nooit weer van der Valk!

16. Afgelopen weekend (07-06) wezen eten met de familie. Waren met 15 volwassenen en 2 kleine kinderen. Moet eerlijk zeggen: We hebben heerlijk gegeten! Bediening was erg aardig en ook lief tegen de kids.

Hadden van kennissen gehoord dat het wat tegen viel, maar dat is absoluut niet waar! Heb van horen zeggen dat er een gigantisch groot feest met complete verbouwing is geweest de avond ervoor....nou daar was niets van te merken! Van begin tot het einde was alles super en keurig verzorgd!

Wij komen zeker weer terug. Oma wil graag een high tea voor de familie doen, dat gaan we dus lekker daar doen!

17. Vanavond met 12 man gegeten bij De Haagsche Schouw in Leiden. Het is super modern aangekleed, wat ik overigens erg mooi vind.

Het feestje begon al met een omgevallen appelsapje over mn vriend heen, en tja, dat kan gebeuren, maar dan de reactie van de serveerster "oh jee oh jee oh jee... sorry". Tja daar zit je dan met een nat shirt en stoel. Geen doekje aangeboden niks.

Ah fijn, het hoofd gerecht komt er aan. Bij de sliptong geen vismesjes. Erg leuk om zo je tong te eten. Verbaasde me niks dat ik als laatste klaar was met eten.

Vriendin heeft (vanaf de buitenkant te zien) een heerlijk kogelbiefstukje. Maar na een paar hapjes, zit er een vreemd smaakje aan. Drie andere mede gasten nemen ook een hapje, maar er is duidelijk te proeven dat het stukje vlees, vol met zenen, niet goed is. Aan het eind van de tafel horen wij nog een keer dat het biefstuk niet goed is. Ja hoor weer de serveerster erbij roepen. Het vlees wordt meegenomen en beide mensen hebben gewoon geen zin in een nieuwe. Dus eten maar niks, want voordat het eten er weer is, zit de rest aan het toetje.

Na 10 minuten verschijnt een man in pak. Is denk ik de manager ofzo. Geen idee, hij heeft zich niet voorgesteld. Hij vraagt keurig wat er aan de hand is en bied iets nieuws aan, maar de 2 hebben gewoon geen trek meer. Alles verloopt erg vriendelijk, maar ineens begint de manager in discussie te gaan, dat het aan ons ligt dat het vlees niet lekker is en niet aan het restaurant. Nou hebben wij gauw het mannetje in pak weggestuurd met de mededeling dat je niet in discussie gaat met je klanten.

Ah fijn, de rest van het eten smaakte prima, en de serveersters bleven netjes en aardig. Op de rekening werd netjes 2 biefstukken afgehaald en de toetjes van diegene. Dus al met al is alles goed gekomen, maar snel daar weer eten zit er zeker niet in helaas.

18. Wat is het mooi opgeknapt! Ik kon niet wachten op hier weer eens naar binnen te gaan! Dus paar keer geweest al, maar niet volgens volle tevredenheid. Eten was vaak koud.

Echter, het dieptepunt kwam in december 2008, eerste Kerstdag. Met de hele familie, m'n opa en oma hadden ons uitgenodigd. We eten hier elk jaar, dus ik ben denk ik wel objectief.

Wat een verschrikking!!!! Het eten was vies, ik had vis uit het menu gekozen en die was een regelrechte ramp! Behalve koud, was hij zo taai als wat. Ik vroeg een nieuwe, die kwam... bevroren van binnen.... Wat een vieze zooi! De gastvrouw zei eigenlijk ook nog dat ik min of meer zat te zeuren, want hij was gewoon eetbaar volgens de chef kok. Het serveerstertje die ons hielp vertelde echter een heel ander verhaal: "ja mevrouw, hij was echt nog rauw van binnen, dat zagen ze ook in de keuken". Ook de vis van mijn oma & opa was koud en taai. Wat een teleurstelling voor die ouwe mensjes, ze zijn al jarenlang vaste klant van Het Haagsche Schouw en zagen zo hun gezellige familie diner in het water vallen.

Ben zo teleurgesteld in dit zo mooie restaurant. Misschien hebben ze zich gewoon een beetje vergaloppeerd aan al die luxe, want ze hadden het dan beter bij dat oude mooie pand kunnen houden en wat meer aandacht kunnen besteden aan een fatsoenlijke kok. Hier zien ze mij echt niet meer terug! Ja, misschien op het terras aan het water voor een bak koffie.....

19. Het Haagse schouw is prachtig opgeknapt. Restaurant gelegen in het nieuwe gedeelte. Bij binnenkomst wat onduidelijk waar het restaurant is, en de achter de receptie is niemand te bekennen.

Uiteindelijk het reataurant gevonden, waar je vervolgens weer verloren staat te wachten. Degene die de gasten ontvangt is even weg, en er is niemand die naar je toekomt.

Als we uiteindelijk aan tafel zitten duurt het erg lang voordat we de kaart krijgen en de vraag of we iets willen drinken.

Het voorgerecht is prima. Mijn tafelgenoten hebben de hollandse garnalencocktail, die voor de verandering van een frisse kerriesaus is voorzien en ikzelf heb de krabsoep.

Voordat we het hoofgerecht krijgen is er bijna 1,5 uur verstreken, wat ik persoonlijk erg lang vind. Als we dan het hoofdgerecht krijgen is mijn tomatenrisotto keihard. Deze gaat dan ook terug naar de keuken. helaas blijkt dan de risotto op te zijn, dus mijn botervis komt op een bedje van gewokte groente, welke overigens prima is. De slibtongetjes en de tournedos van mijn tafelgenoten is prima!

Kindermenu goed verzorgd. Het dessert krijgen we uiteindelijk van de zaak, vanwege de misser met het hoofdgerecht. Over de desserts niets dan lof.

Het chocoladetaartje met witte chocoladeijs is heerlijk en ook het toetje met de verschillende bereidingen van banaan is prima.

Al met al wel lekker gegeten, maar ik weet niet of ik er snel terug zal gaan.

20. mooi opgeknapt restaurant.moderne uitstraling maar wel klassiek.lekker eten.kidsmenu aanwezig zoals pannekoek en een biefstuk ook te krijgen naast heerlijke meer culinaire menu's.

21. Sandrina

TOP! Wat een onderscheidende VALK vestiging. Of liever gezegd: HELEMAAL GÉÉN VALK!!!!Leuke vlotte bediening, gezellig, schitterende open keuken. Hier komt de hippe 30-ger weer graag naartoe. Zeker met het schitterende terras aan de Rijn. Lekker gelounched aan het het water.