Eetcafé La Bota in Leiden

1286792070 78
1372064545 63

1. Met een groep gaan eten en hadden de keuze uit 2 menu's. De service was traag en vergaten ook vaak bestellingen. Het eten was ronduit slecht. De wienersnitzel was droog en de korst papperig alsof het uit de magnetron kwam. En de randjes leken wel verbrand. Om de groente die erbij hoorde moesten wij vragen en kregen een heel klein schaaltje voor 10 personen. De hamburger was droog en de kaas hard… ook dit leek uit de magnetron te komen. Het dessert was ook niet lekker, de tiramisu was gewoon cake en vrij droog. Al met al zonde van het geld en ik zou als kok niet trots zijn op wat ik heb gekookt.

2. Het eten was niet te vreten! We waren er met een grote groep en konden kiezen uit standaard menu. Eten is vantevoren bereid en opgewarmd in de magnetron. Wienerschnitzel was droog en papperig. Runderburger was droog. Dit kan je niet serveren! Eten zou met groente geserveerd worden maar daar moest je naar vragen. Bediening had ook wel beter gekund. Constant om service moeten vragen. Ik zou La Bota niemand aanraden.

3. Wezen eten met 8 personen op 27 december 2017. Was er erg koud in het begin en na klagen van verschillende gasten (niet onze groep) werd er elke keer gezegd door het personeel "het wordt wel warmer als het drukker wordt hier!" Schijnbaar deed de verwarming het dus niet. Na onze bestelling kregen we vrij snel brood met kruidenboter was goed was. Vervolgens duurde het zeer lang voordat de overige voorgerechten kwamen. Na de voorgerechten heeft het zeker 40 min geduurd voordat het hoofdgerecht geserveerd werd. Het excuus was dat het druk was. In totaal waren er misschien 30 personen aan het eten en de tent zat niet eens vol. We kregen 1 emmertje patat voor 8 personen dus bestelden netjes bij want met zijn 8en is dit toch echt te weinig. Ondertussen waren er 2 gerechten niet goed gaar (burger en garnalen op een spies) en daar werd een melding van gemaakt. Deze gerechten werden opnieuw gemaakt. Nadat iedereen zijn hoofdgerecht op had kwam de "extra patat" pas en opnieuw de 2 gerechten die niet gaar waren. We hebben nog een toetje genomen hierna en zijn na een fikse rekening vertrokken. Op zijn minst had een gebaar in de zin van een gratis drankje of iets dergelijks mogen komen vanwege het rauwe voedsel en de ellendig lange wachttijden. Je komt met 8 man binnen en die verlaten nu je restaurant niet tevreden en vermelden dit ook aan kennissen en vriendenkring. Erg jammer dit, terwijl het de vorige keer erg goed allemaal was.... Maar voor ons als groep geen "La Bota" meer.

5. Vandaag voor het eerst in La Bota geweest. Het was mooi weer en we konden in de tuin achter het restaurant zitten. Een heerlijk plekje! Tuin liep al snel vol, maar ondanks dat het flink druk was, was de bediening attent en zeer vriendelijk. Later zagen we dat er binnen ook best veel tafeltjes bezet waren. En dat voor een dinsdag.
    Het eten was erg lekker. Geen haute cuisine, maar dat mag je voor die prijs ook niet verwachten. Voor ons beslist een adres om terug te komen (als we nog eens in Leiden zijn).

6. Lizette

Vol goeie hoop een tafeltje voor 2 gereserveerd, omdat het de vorige keer 'best lekker' was en niet te duur.

Daar zaten we dan, wel te noemen 1 keer drinken gehad. Daarna werden onze lege glazen opgehaald, zonder ons iets nieuws te drinken aan te bieden. Uiteindelijk maar zelf gevraagd nadat we vergingen van de dorst (ha ha).

Nadat ons hoofdgerecht op was gehaald, werd ons weer niks gevraagd, of we een dessert willen bijvoorbeeld. We hebben nog heel hoopvol de lege glazen én de dessertkaart (die al op de tafel aanwezig was) op de tafel gelegd richting de bediening, maar ook die hint begrepen ze niet.

Nadat er ook nog een stel luidruchtige mannen binnenkwam om op de bar te bonken en zelfs dié alle aandacht van de serveersters kregen, waren we de service helemaal zat en zijn we maar snel ergens anders een ijsje gaan halen.

Eten was lekker, maar niet bijzonder. Service was verschrikkelijk en wij gaan ook zeker niet terug.

7. Vorige week bij La Bota gegeten in Leiden. Een entrecote besteld, die heel erg taai was. Veel zeem etc. aan het vlees. Randen te hard gebakken en van binnen taai. Dit kwam dus duidelijk meteen uit de vriezer. Dit was geserveerd met koude boontjes en rode kool. Geen combinatie dus. Ook een biefstuk gekregen die medium was besteld en rauw was afgeleverd, ook met koude boontjes en rode kool. Bij het bestellen van de Ice Tea krijg je geen flesje of blikje maar een heel klein glas met heel veel ijs en weinig Ice Tea zelf. Een schande. Geen dessert besteld om problemen te voorkomen. Geen aanrader

8. Mirja Krieger

9. Na enige tijd weer eens bij La Bota gegeten, ditmaal gekozen voor de vegetarische schotel als hoofdmaaltijd, de spinazie strudel. Op zich prima bediening, en de sfeer is zoals altijd ook in orde maar de kwaliteit van het eten laat misschien toch wel iets te wensen over. De patat is niet echt knapperig en de spinazie strudel, ik denk niet dat ik hem nog een keer zou nemen. Los daarvan, gezelligheid kent geen tijd en als het je alleen daarom gaat, dan is La Bota ook na zoveel jaar nog steeds een goede keuze.

10. Vandaag in dit restaurant wezen eten met een groep van 8 personen. Na het binnenkomen duurde het zeker 15 min voordat we er werd gevraagd of we wat wilden drinken. Dit werd vervolgens ook na ruim 10 min gebracht. Als voorgerecht brood met kruidenboter, dat smaakte prima. Bij het vragen van welke saus er bij het vlees geserveerd kon worden werd er gereageerd met een raar lachje en een arrogante blik. Het personeel reageerde verschillende keren erg chagrijnig. Het wachten op het hoofdgerecht duurde 1 uur en 15 min. Één bestelling was niet doorgegeven, dus dat moest nog gemaakt worden. Andere gerechten waren óf koud/lauw óf te doorbakken. Er werd één schaal patat op tafel gezet voor 8 personen. Toen gelijk gevraagd of er nog een schaal kon komen, dat duurde zeker 20 min. Tegen die tijd had bijna iedereen het hoofdgerecht al op. Uiteindelijk hebben we toch nog een dessert durven bestellen. Dit werd gelukkig wel na een redelijke tijd gebracht en was nog wel aardig te doen.
    Kortom: Het personeel was onaardig, de bediening was waardeloos en het eten was over het algemeen echt niet lekker! Hier zal ik nooit meer terug komen.

11. Erg leuk om ongecompliceerd aan te schuiven. Alle gerechten zagen er prima uit. Heb zelf heerlijk gegeten (groente lasagne). Prima prijs-kwaliteit, ongedwongen sfeer! Als ik nog 's in Leiden ben, kom ik zeker terug.

12. Gezellig, goede bediening en ook als je later komt blijft men hartelijk en attent. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

13. Gezellig eetcafe om met wat vrienden en of colega,s wat te drinken.

Letwel drinken want voor het eten hoef je het niet te doen.

Eten is lauw omdat er op koude borden wordt geserveerd, bij ons had de helft al eten en de rest moest nog 10 minuten wachten, ook niet echt leuk als je samen gaat eten.

Kwaliteit van het eten was zeer mager te noemen, niet veel smaak kortom.

Ga vooral eerst ergens in Leiden een paar uur borrelen, en dan nog een hapje La Bota voor de trek te stillen.

14. Lekker makkelijke eettent. Perfect voor als je geen zin hebt om te koken. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, wel sfeer en aardige staf.

15. Lekker eten, goede prijs en geweldige service. Altijd gezellig :)

16. Ga hier zeker 1 maal per maand heen, vind het gezellig, lekker en de prijs is in verhouding.

De La Chouffe uit de tap is top.

17. Een top restaurant met goede service en erg lekker eten, ons zal je hier nog wel vaker spotten!

18. Als het zo is dat je ooit iets krijgt wat niet oké is, zeg het en ze maken het in orde!

Dit is nog een restaurant die de klant hoog in het vaandel heeft staan met studentikose gezelligheid! De prijs is zeer goed, dus neem al je vrienden mee en geniet van de gezelligheid, het eten en het super leuke team. Er is altijd tijd voor een praatje, lach en met op de achtergrond een muziekje zie je dat het team goed op elkaar is afgesteld.

Heb je allergieën of ben je vegetarisch? Geen probleem, hier wordt altijd een oplossing gevonden zodat je kan genieten van een leuke en gezellige avond. Wil je snel eten, zeg het. Wil je heerlijk natafelen, ook geen probleem. Oftewel lekker no nonsense en super leuk.

19. Ga hier nooit eten! Op het eten hadden wij 1,5 uur moeten wachten en toen het uiteindelijk kwam, was het dat wachten zeker niet waard. Droge friet, niet goed gare lauw-warme sate en een zielig hoopje salade die de eetlust niet bepaald opwekte, was wat we op ons bord kregen. Het restaurant staat vol met zoveel mogelijk krappe tafeltjes. Deze zaten vol met vervelende corpsballen die elkaar met eten bekogelden en bij een vriendin van me zelfs eten in de jaszak hadden gedaan.

20. Keyword hier is: gezellig. Daarna: goedkoop.

Niet culinair hoogstaand, maar daarom moet je ook niet naar La Bota. Gewoon lekker en goed eten, mijn carpaccio was goed.

Erg leuk vind ik ook het menu op het grote schoolbord.

21. Niet lekker gegeten!

Carpaccio was op een bord gedropt, zag er niet uit. Carpaccio was bruin en droog. Er wat van gezegd... personeel deed er niets aan. Overigens, te veel groenten op je bord, te weinig patat en te droog vlees. Bediening was ook niet bepaald top.

Geen aanrader! Zonde van het geld.

22. Goed en goedkoop.

23. Het is er gezellig druk, betaalbaar en het eten is top!

24. Charmaine

25. JFJ Volkers

La Bota is een bijzonder gezellig restaurant. Gerechten staan op een groot schoolbord.
    Muziek is rustig, hoewel bij grote drukte soms iets te hard.
    Wat ik wel waarneem het laatste jaar dat de porties om het vis/vleesgerecht wat kariger worden.
    Ook een mok soep begint bijna het formaat van een koffiekopje te krijgen.
    Niet doen, Bota!
    Gewoon grote soepkommen. Ik betaal liever 1 euro meer dan te weinig soep te kunnen eten.

Verder: Ga zo door!
    Personeel is informeel, kundig, vriendelijk en hardwerkend!

26. piet verstraten

leuke tent en personeel ook de eigenarese is lekker gewoon