Parkeerplaats Morspoort.

1432042495 86
1501933630 65
1534191077 65
1550319800 68

1. Heel erg slecht gegeten. De Gamba’s waren rauw, de zalm smakeloos etc. etc. en alles op een bedje mais of bonen aangelengd met maizena. Gelukkig was de wijn best goed en de bediening redelijk.

2. We hadden ons erg verheugd op een diner hier, de kaart toont originele en afwisselende gerechten, helaas zijn we nooit aan eten toegekomen.
    Na 25 min. en regelmatig zwaaien kwam er eindelijk een serveerster onze kant op, die er overduidelijk geen zin in had. Diep zuchtend met een zeer geïrriteerd gezicht stond ze aan onze tafel, toen we daarop ook nog eens om de kaart vroegen werd het haar blijkbaar helemaal te veel.
    We zijn opgestaan, weggelopen en hebben elders heerlijke tapas gegeten!

3. Een beetje overdreven fusiongedoe: voor meerdere personen een groot stuk kip met cajuncornflakes neerleggen zodat ieder er een stukje vanaf kon eten ... nee. Een heel zielig krabje. Lekkere salade, dat wel. Het lijkt allemaal wel leuk, totdat je beseft dat dit je avondmaal is.

4. Tafel voor twee. Leuke ambiance op zich. Wat onverschillige serveerster die niet bleek te zijn uitgelegd hoe serveren dient te gaan. Uiteindelijk de kaart gevraagd en gekregen. Plakkerig met etensresten er tussen van vorige gebruikers.

Serveerster legde uit dat gerechten niet groot zijn en het daarom raadzaam is meerdere gerechten tegelijk te bestellen. Gerechten hebben het formaat van kinderporties. Heeeel erg klein. Bestek is dan ook een soort van dessert-bestekje.

Gerechten waren lekker en werden vlot geserveerd. Na iets meer dan 20 minuten stonden we weer buiten. Kleine 45 euro voor twee minigerechtjes, enkele aardappelpartjes en twee biertjes. Toen ik tegen de serveerster mededeelde e.e.a. niet in verhouding te vinden, was het commentaar dat we meerdere gerechten hadden moeten bestellen. Misschien waar, maar dan was ik over de 100 euro kwijt geweest. Op zich niet erg maar voor zo'n bedrag kan ik me een andere ambiance voorstellen dan een eetcafeetje.

Nog nooit meegemaakt dat ik na uit eten te zijn geweest nog langs de McD wilde. Kortom: geen aanrader.

5. Wat een sfeer, wat een bedienIng! Geweldig!!

6. Vandaag een lunch genomen, vlot geholpen, de lunch was goed al had ik het idee dat de pancakes zo uit de verpakking kwamen bij de supermarkt vandaan, de glazen en het bestek waren niet schoon. Bediening was vriendelijk, verder zier het er redelijk leuk uit vanbinnen en gezellig van buiten. Ik geef voor het geheel max een 7- maar als ze een beetje de best doen zou dit zo een 8 kunnen worden maar het kan ook een 6 worden. Als tip, let op de hygiene.

7. joyce huijts

Een gezellig restaurant. De menukaart bevat genoeg afwisseling en de gerechten (lunch en dinner) zijn erg smakelijk! De bediening is prima.

8. Heel toevallig komen we De La Soul tegen. We stappen binnen en het voelt gelijk goed. Mooie tent, modern, maar toch met veel sfeer. Soul, als het ware. Aankleding en muziek zorgen voor de juiste 'vibe'. Mijn zoon van 11 die soms horeca-aspiraties tentoonspreidt zegt dat dit precies het restaurant is waarin hij zou willen werken. De bediening is top. Gastvrij, enthousiast en met humor, alsof dit het 1e weekend is dat De la Soul open is. Heel fris allemaal. De kaart vertoont een aantal goede bieren, en verder versmaden we ons aan een lezing Barfood. Borrelhappen, snacks, hoe je het ook wil noemen. We bestellen nacho's uit de oven, kippenvleugels, kaasstengels, bitterballen en waarschijnlijk nog wel wat, en bij elkaar hebben we hier een hele, smakelijke maaltijd aan. Bij ons volgende bezoek aan Leiden weten we waar we moeten zijn. Aan het einde van de Morsstraat.

9. Trudy vanZaanen

High wine gedaan met 6 vriendinnen. 1 had allergie voor paprika, werd ter plekke aangepast in het menu. Heerlijke hapjes en wijnen.

10. Echt een leuk restaurant met gerechten die absoluut niet standaard waren. We hebben voor-, hoofd- en nagerecht gehad en alle 6 de keuzes waren puur genieten!
    Het personeel was vriendelijk en vlot en de rekening achteraf viel reuze mee! En super ervaring!

11. René 3106 punten

Op een zondag dit restaurant bezocht, dan heb je de mogelijkheid te kiezen voor 'build your own' burger. Uitgangspunt is dat je drie kleine burgers met allerlei soorten van toppings kunt versieren en vervolgens natuurlijk op eet. In dit restaurant wordt duidelijk gekozen voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit. Daarnaast is er een keuze uit originele amerikaanse gerechten die je niet snel op de kaart zult zien van andere restaurants. Kortom een welkome aanvulling aan het bestaande aanbod van restaurants in het centrum van Leiden. Prijsniveau is misschien wat hoog maar dit wordt gecompenseerd door de goede kwaliteit en de vriendelijke bediening.

12. Paul

13. Tomas Verhulst

14. Ron Tuijtel

Leuk concept, mooie locatie en vriendelijk personeel. Kleine gerechten van Amerikaanse origine. De sparerib was heel lekker, het vlees viel gewoon van het bot. Ik vond de gerechten een beetje lauw, wat wel jammer is.

15. Geer&Door

Voor het eerst hier gegeten en het was heerlijk! De uiensoep, nachos, kip en spare-ribs zijn bijzonder lekker gekruid. Het zijn kleine porties dus ideaal als je van alles iets wil proeven. Alles smaakt hier lekker, ook de prijs. We gaan dit zeker vaker doen. En natuurlijk een overheerlijke brownie als toetje.

16. Jorick Jansen

Heerlijk gegeten en gedronken. Bedankt voor de uitstekende service. Wij komen snel weer terug!

17. M. Crochunis

De lekkerste pompoen soep dat ik ooit heb gegeten! Lekker, pittige gerechten (maar niet te) dat ik nog uit mijn jeugd in Louisiana heb gegeten. Echt een aanrader.

18. Freaking lekker gesmuld, de vriendelijke ober gaf uitleg over het menu en de reden van kleinere porties. We hebben meerdere gerechten besteld en alles was hééél lekker..
    We komen nog eens...
    Nu waren we er op de warmste dag van het jaar , eens zien of we op de koudste ook gezellig zitten en lekker kunnen eten..

19. Lou-Lou

Gisteren voor het eerst gegeten in dit restaurant. De bediening was goed, aardig en attent. Het eten was heerlijk, de gerechten zijn wat kleiner dan in andere restaurants maar door verschillende gerechten te combineren (wat nog goedkoper is dan een enkel hoofdgerecht in een gemiddeld restaurant) kun je heerlijk genieten van wat dit restaurant te bieden heeft. Ons eten bestond uit de aardappelsalade, Jamaicaans gekruide kip, gegrilde steak, en als toetje de limoenmousse en warme brownie. Dit was allemaal erg lekker en nodigt zeker uit om terug te gaan en andere dingen van het menu te proberen.

Kortom, uitstekend restaurant voor een (romantisch) avondje heerlijk eten!

20. Anneke Meijer

Gezellig, attente en zeer enthousiaste bediening.
    Stokbrood vooraf en daarna 2 saladaes en 2 vleesgerechten waren meer dan voldoende, ook al lijken de porties niet zo groot.
    De boerensalade was erg lekker, in de zoete aardappelsalade mistte ik eigenlijk de spekjes, jambalaya erg lekker en de spare ribs heerlijk mals. Limoenmousse als fris dessert.
    Ik dronk een heerlijke witte wijn al vond ik die wel erg prijzig (6,- per glas!)

21. Renzo de Nijs

Uitstekend restaurant, ook voor zomaar een avondje uiteten. De service is erg goed, zeker als het je eerste keer 'soul food' is. De porties zijn wat kleiner, maar bijzonder machtig, maar zeer smakelijk. De sfeer is er prettig. Kortom: een prima restaurant!

22. Niels en Joannemie

Erg fijne sfeer en betrokken en aandachtig personeel. De bediening geeft graag uitleg over de gerechten. Het menu is niet heel groot, wat een keuze makkelijk maakt. De maaltijden hebben bekende ingrediënten in lekkere verrassende combinaties. Kortom, een aanrader. We komen zeker een keer terug om de andere gerechten te proberen!

23. Andre Barthen

Louter en alleen als referentie van deze site kwamen we hier terecht. Uiteraard is het hier geen "Haute Cusine", maar als je gecharmeerd bent van zeer vriendelijk en meegaand personeel moet je hier zijn. Als je houdt van heel lekker en apart eten, moet je ook hier zijn, en vind je een ongedwongen en gezellige
    sfeer belangrijk, moet je alweer hier zijn! (Het lijkt wel of ik aandelen heb in die zaak!) Wij vonden het in ieder geval zeer gezellig en zullen er vaker te vinden zijn!

24. Wat een mooie zaak is dit! Stijlvol, hippig, met karakter! Hele fijne warme sfeer met uitstekende service... De blonde jongen die ons bediende was ontzettend gastvrij en joviaal en maakte echt onze avond! Leuk concept met wat kleinere porties... zo eten wij graag: met van alles op tafel om van elkaar te proeven. Vooral de Soulburger, de pompoensoep en de zalm zijn super; je proeft de aandacht en liefde in het gerecht! Wijnen, cocktails, goeie bieren... Vanzelfsprekend zijn we na het eten aan de bar blijven hangen. Erg leuke mix van publiek, lekkere muziek en barpersoneel heeft echt aandacht voor je! Het terras mag wat ons betreft nog wat extra soul en liefde krijgen, maar zonder twijfel een toppertje!

25. L. Soetekouw

Het concept van De la Soul is zeer vernieuwend. Ze serveren aangepaste porties (groter dan een voorgerecht), waardoor je meerdere borden direct op tafel hebt staan. Gezellig gezamenlijk proeven van meerdere gerechten met een goed glas wijn erbij. Het personeel was zeer behulpzaam, vriendelijk en gaf een goed advies over de te kiezen gerechten. Ik heb heerlijk gegeten en raad dit restaurant zeker aan. Ik ga er zeker nog eens langs.

26. Het concept van dit restaurant is erg leuk: middelgrote gerechtjes waarvan je er een aantal besteld, die vervolgens midden op tafel worden gezet als een soort oversized tapas en dan lekker van elkaars gerechten proeven.
    Helaas is de keuken minder dan het concept. De kruiding was eentonig, de kip niet gaar (echt nog rauw vanbinnen), terwijl in een ander gerecht de garnalen werkelijk doodgekookt waren (arme beesten!). De gerechten waren niet allemaal bijzonder spannend, het was een beetje van het niveau van een geoefende thuiskok. Ook waren sommige gerechten niet echt geschikt voor het idee dat je ze kon delen (hoe deel je één ongepelde scampi?).
    De bediening was heel vriendelijk en deed erg zijn best (en daar gaat het natuurlijk om!), maar moet nog een hoop leren.

27. Wij zijn met een groep van 13 bij Soul food geweest. Wat een feest! Service was top, het eten geweldig en de sfeer super!
    Echt een aanrader is de brownie. Jeetje wat was dat lekker zeg. Nog nooit zo iets hemels geproefd!

Soul Food is zeker voor herhaling vatbaar!

28. Luuk Overman

We hebben op moederdag met de hele familie op het terras gezeten. De hapjes en de bediening waren prima.
    Ik ben een groot liefhebber van een goed gebakken "burger". En ik moet zeggen zeker niet teleurgesteld te zijn. Heerlijk en niet duur.
    We hebben er ook een keertje geluncht. Goed bereikbaar als je in de stad loopt, prima maaltijd met een lekker glas wijn en goed betaalbaar.
    Ik ga zeker terug.

29. Ronald Witjas

Prima om eens een geheel andere kaart tegen te komen: origineel en anders-dan-anders. Even wennen, want je weet aan het begin niet precies wat je bij elkaar kunt kiezen. Maar voor wie dat avontuur aan wil gaan: een culinaire reis! Het buitengewoon plezierige personeel maakt je trouwens graag wegwijs. Informele, maar zeer zorgvuldige en attente bediening. Vrij zeldzaam, kan ik je melden.
    Wij hadden een leuke avond met onverwachte gerechten. Gaan we zeker nog eens doen!

30. Tanja van der weijden

Dit was eens maar nooit meer! Waardeloos, prijs/kwaliteit erg slecht.
    Voorgerecht bestond uit 3 minuscule coquilles, op iets van bonen, hoofdgerecht 4 spareribjes, met een zoutloze gepofte aardappel. Dit alles voor om en nabij de 20 euro.
    Bediening was wel aardig, maar toch ga ik hier nooit meer naar toe.

31. Evelien

Wij hebben hier vanavond gegeten en ik kom hier zeker nog een keer terug. Bediening en sfeer was goed, en het eten zeker ook. Porties worden door het personeel klein genoemd maar als je zoals ik geen grote eter bent dan is het juist wel eens fijn om geen eten over te hebben.

Wij waren voor een voorgerecht, hoofdgerecht en twee drankjes 20 euro pp kwijt, hadden we er nog een gerecht bijgenomen was dat ongeveer 30 euro geweest.

32. Nick 74 punten

Een leuk en origineel concept. Grappige presentatie van de menu- en wijnkaart. Het restaurant is verder mooi aangekleed, met muziek die perfect bij de naam past.

De menukaart biedt een ruime keuze aan vlees, vis, en vegetarisch, geïnspireerd op de keuken van de zuidelijke staten van de VS(zoals sweet potato pie, Gumbo, Jambalaya en Fried candybar).

Hoewel de serveerster ons liet weten dat het kleine porties waren, hadden we aan 2 gerechten p.p meer dan genoeg.

Het eten was verder lekker en leuk geserveerd.

Vooral de zelf gemaakte (biologische) ijsthee is aan te raden!

33. Lekker eten! Echter waren we op zoek naar een eetcafe en hadden we ons vergist in de prijs omdat we het concept niet kenden. Voor een avond uitgebreid en lekker eten zit je hier op de beste plek. De details in het restaurant zijn het leukst!

34. M. Jonkman

Net geopend! Lekker eten (leuke formule;keuze uit kleine gerechten/ er staat altijd wel iets op waar je trek in hebt). Het personeel is fantastisch. Mijn zus en ik hadden een soort van thuisgevoel. Een echte aanrader.

35. E.C.A. Versluis

Wat een aangename verrassing! Een prachtig verbouwde gelegenheid met een eigentijdse sfeer voor fantastisch eten. Werkelijk grandioze formule: leuke variaties. Goede kwaliteit tegen zeer betaalbare prijzen. Goed glas wijn erbij en en ik voel net weer in New Orleans!

Ik begrijp dat het restaurant net open is. Is aan de bediening niet te merken: vlot en vriendelijk en (terecht) dolenthousiast over "hun" nieuwe restaurant. Een aanrader!