Een gezellige Franse bistro net geopend in hartje centrum van Leiden. De Malle Jan gestoken in een nieuw jasje: Bistro Malle Jan. U waant zich in een Franse ambiance, waar u heerlijk kunt dineren met vrienden en familie.

• Veganistisch

1447020275 75
1512193312 76
1520339941 77

1. Natalie Berkheij

Eten was heerlijk. Gezellige live jazz muziek.
    Bediening was vriendelijk maar het kostte wat moeite om iets te bestellen. Dessert was voor 2 van ons vergeten en 1 van ons moest naar de bar lopen om de bediening hierop aan te spreken.
    Salade is een puntje van aandacht; bladeren sla met stukken rode ui en een dressing noem ik geen salade. Ondanks deze aandachtspuntjes een aanrader.

2. Malle Jan in Leiden! We hebben genoten van de sfeer, bediening (super), eten en de wijn (pomerol! Aanrader). Vlees was net iets te lang gebakken (medium ipv rood) maar dat was geen probleem met verve werd het opnieuw geserveerd! En top! En als service ontvingen we ons desser van het huis😘absoluut niet nodig, wel super lief! Kan iedereen dit gezellige restaurant aanraden!

3. Al 40 jaar mijn bistro, leuke goede en prettige kaart, goede prijs kwaliteit, en fijne ambiance.

4. Fantastisch lekker gegeten, hele leuke ambiance en super leuke bediening. Tweede keer dat ik er eet, eerste keer was ook een feestje!

5. Leuk en erg gezellig. Warm onthaal en goede service!

6. Sjaak Hendriks

Smakelijk gegeten in een prettige ambiance, goede prijs kwaliteit verhouding. Heerlijk wildmenu! Helaas hebben we niet voor niets de eindafrekening gecontroleerd, deze klopte dus niet.

7. Loes pieterse

Het eten was prima.

8. Goede prijs/kwaliteit verhouding, prima avondje uit met live-muziek

9. D Heemskerk

Bistro Malle Jan ligt in het historische stuk van Leiden. Wij werden warm onthaald door de gastvrouw van de avond, deze leidde ons rond door de net gerenoveerde zaak en hielp ons met een tafel uitzoeken. De inrichting doet je wanen in echte Franse Bistro en de kaart zeker ook. Wij hebben vooraf de de vissoep gegeten, deze was lekker gevuld en goed van smaak. Als hoofd hadden wij de Coq au vin en de Bavette, beide waren lekker mals. Bij de gerechten kregen wij voldoende garnituur. Ons werd werd verteld dat de patat en mayonaise huisgemaakt zijn en dat was dan zeker ook terug te proeven. De bediening was erg alert en deed erg zijn best om ons een leuke avond te verzorgen. Zeker een aanrader!

10. We hadden hoge verwachtingen vanwege de goede recensies. We hadden alle 3 het wisselmenu Voorgerecht en nagerecht waren prima. De kalfsoester was erg taai en de frites teveel doorbakken. We hebben dit aan de bediening doorgegeven, maar er werd helaas niet op teruggekomen. Wij zullen hier in ieder geval niet meer terugkomen.

11. Marco Meeuwissen

Vriendelijk personeel, gezellige sfeer. Live muziek was top. Tafels stonden wel dicht op elkaar. Maar het geheel een dikke voldoende

12. Nieuwe eigenaars sinds december 2016 en wat een verbetering! Zowel interieur als kaart en sfeer geheel verbeterd. Ziet er fris en gezellig uit zoals een bistro er uit hoort te zien. Na een warm welkom kregen we een prima tafel achter de nieuwe serre waar twee stellen romantisch zaten te eten. Jammer dat die al bezet waren!
    De kaart is divers en zeker niet te hoog geprijsd. Na onze voorgerechten van gegrilde gamba's en geitenkaas, die prima waren qua hoeveelheid en smaak, gingen we voor de confit de canard en de spareribs. Gelukkig dat de spareribs door de nieuwe eigenaren op de kaart zijn gebleven: prima gemarineerd en voor 16,50 met frites en salade een smakelijke maaltijd. Ook mijn tafelgenoot was in zijn nopjes met zijn confit. Met 2 glazen wijn was dit genoeg zodat we niet aan de desserts zijn toegekomen, maar voor ons was dit genoeg om in deze vernieuwde tent terug te komen!

13. Beste bezoekers van Eet.nu,

Per 12 december 2016 hebben de nieuwe eigenaren Michel & Yvonne op deze plek een nieuw restaurant geopend: Bistro Malle Jan. Wij nodigen jullie van harte uit om te komen proeven van onze traditionele Franse gerechten met lekkere bijpassende wijnen. Door ons compleet nieuwe interieur waant u zich in een ambiance van een échte Franse bistro. Tot ziens, merci!

Liefs, namens het hele team van Bistro Malle Jan

14. Wat een leuk, gezellig restaurant in de binnenstad van Leiden. De gerechten die geserveerd worden in verhouding met de prijs zijn boven verwachting. De service is snel en vriendelijk. Echt een aanrader om goed te eten in een leuke, gezellige sfeer!

15. Leuk gelegen en gezellige inrichting. Heel ongedwongen en voor de prijzen verrassend lekkere gerechten!

16. Ik heb laatst voor zes personen gereserveerd bij Malle Jan. Bij aankomst bleek dat de reservering niet was genoteerd, gelukkig was wel plaats voor ons. Nadat wij lange tijd op het voorgerecht moesten wachten (ongeveer 1,5 uur), was dit niet naar tevredenheid: de soep was goed, maar het stokbrood doorbakken en de kruidenboter net uit de koeling.

Na het voorgerecht begon het wachten op het afhalen van de tafel en hebben wij ons ongenoegen geuit over het voorgerecht. Dit gaf voor het personeel geen aanleiding om ons beter van dienst te zijn. Voordat het hoofdgerecht kwam waren wij een uur verder en werden drie gerechten koud opgediend. Nadat ik een hoofdgerecht terug stuurde naar de keuken, kreeg ik een grote mond van de bediening.

Ik heb drie maal contact geprobeerd op te nemen met de eigenaar van Malle Jan om onze onvrede te bespreken, bij het laatste telefoontje kreeg ik van de eerder genoemde medewerkster wederom een grote mond. Van gastvrijheid en oog voor de gasten hebben ze in dit restaurant weinig begrepen, voor ons dus geen Malle Jan meer.

17. Grietje & Peter Kouwenhoven

Wij hebben voor een zeer aantrekkelijke prijs lekker op het terras gegeten. De vliegen hebben we voor lief genomen (schijnen alleen maar belangstelling te hebben in warme maaltijden). Er was ook gelegenheid om binnen te gaan zitten maar we hebben gekozen voor het rustieke buitenterras! Een deskundige en vriendelijke bediening deed de rest. Een heel gezellig oponthoud bij de gebroeders Versteeg.
    (Zangroep Shoes: Osaka voor de ouderen onder ons). Ik heb nog een praatje gemaakt met de zoon! Voor herhaling vatbaar!

18. Helemaal top! lekker en betaalbaar!
    Gaan ook regelmatig naar La Bota voor een snelle hap, maar hier is het niet veel duurder, waren hier ongeveer €2 meer kwijt, maar de kwaliteit van de gerechten is ook hoger.

19. Erg leuk restaurantje, lekker eten en betaalbaar.

20. Lekker gegeten echt een aanrader. Goede bediening. We komen zeker nog een keer terug.

21. Anton 30 punten

Op aanraden hier zonder reservering wezen eten met mijn vriendin. Heerlijk gegeten en een zeer goede service. Wij komen hier nog zeker vaker.

22. Een gezellige sfeer, vriendelijke bediening, lekker eten voor een "zacht" prijsje en je avond kan niet meer stuk. Heb het altijd zeer gezellig bij Malle Jan en hoop er nog vaak te kunnen eten met mijn collega's, vriendinnen en partner.
    Als we uit eten gaan is Malle Jan de eerste keus!!

23. Wij hebben hier gegeten op 2e Kerstdag omdat we gewoon à la Carte konden eten, vonden de kinderen geweldig. Ze kozen hun favoriete eten spareribs en kogelbiefstuk. En wij kozen een van de visspecialiteiten. Gezellig en lekker gegeten, okee geen Haute Quisine maar het eten was goed en voor een redelijke prijs. Dat is de kracht van Malle Jan. Nog een tip, heb je buitenlandse gasten, ga naar Malle Jan, zij wanen zich in het oude Holland, deze sfeer straalt heel de omgeving en het restaurant uit, prima toch !

24. Yvonne.

Waar is het restaurant Malle Jan van een aantal jaar geleden gebleven?? De gezellige sfeer is er nog wel maar het restaurant waar je "vroeger" goed kon eten voor een prima prijs lijkt verleden tijd. Het eten kon er mee door maar als je met 6 personen komt eten is één schaaltje gebakken aardappels echt te weinig en een aantal bakjes met groente zou ook niet misstaan. En als je voor een (half glaasje) wijn € 3.75 rekent, en voor een fles water € 4.50 (!) dan wordt het alsnog een dure avond. Duidelijk is dat Malle Jan geen studentenrestaurant meer is. In het verleden hebben we vaak (naar tevredenheid) bij Malle Jan gegeten maar die tijd is voor ons voorbij, jammer.

25. bert 5 punten

Lekker gegeten en buiten nog wel, ze hebben echt een hele gezellige tuin!

26. Onlangs gezellig met z'n tweeen gegeten. Het eten was zeer verzorgd. Het restaurant heeft een fijne sfeer. Aan de vegetarische keuken wordt ruim aandacht besteed.

Op de kaart is keuze uit een aantal voortreffelijke vegetarische gerechten.

De bediening is vriendelijk en behulpzaam.

Kortom:

Wij komen hier graag terug!

27. Hier op 1ste Kerstdag gegeten.

Eten was slecht, vooraf een visplateau. Die ging nog wel, daarna een pompoensoep (bij soep verwacht ik ook soep), een bouillion waar totaal geen smaak aan zat. Volgens mij heeft de kok dit niet vooraf geproeft! Want het was niet te eten. Daarna steenbok en eend gegeten, was op zich ok, maar aardappeltjes en aardappelkroketjes waren gebakken in oud vet(ze waren al helemaal ingedeukt en hadden al het vet opgenomen).
    Wij hebben ze niet gegeten. Als reactie op ons commentaar zei de serveerster dat het zo hoorde. Echt zonde van onze 1ste Kerstdag en geld. Wij gaan hier nooit meer eten!

28. Een heerlijke gezellige avond gehad. Zonder geslijm, alles was gewoon heerlijk, en ik ben best wat gewend. Alles was heel verzorgd, smaakvol en verrassend.

Vooraf gefrituurde mozzarellabolletjes, heerlijk.

Partner, tomatenkroketjes, perfect.

Hoofdmaaltijd, zalm. Verrassend in een bladerdeeg jasje, precies zoals zalm moet zijn!

Partner, Marrokaanse pannekoek. Een lust voor het oog en smullen.

Van mij een dikke 10.

29. Romantisch met z'n tweeën gegeten eind oktober.

Vooraf een heerlijke degelijke carpaccio. Smaakte prima en mals.

Als hoofdgerecht hadden we speenvarken (heerlijk en wederom lekker mals en sappig) en entrecote: ook lekker en goed.

Er werd netjes gevraagd hoe je het vlees wilde hebben en de bediening was vriendelijk en behulpzaam.

De ambiance is leuk, veel hout en authentieke inrichting. We hoefden niet lang te wachten op het eten.

Met andere woorden: we vonden het heel fijn dat we tegen dit restaurant aanliepen toen wij in Leiden waren.

30. Goed eten, goede wijn, goede bediening, leuke sfeer.

31. Slecht.
    Spareribs waren te droog, Marokaanse pannenkoek was keihard, broccolitaart veel opnieuw opgewarmd.

Groente erbij was wel goed.

Lange wachttijd op terras tussen gerechten en bestelling.

Duur naar verhouding.

32. Regelmatig gegeten, altijd erg gezellig door de sfeer die er hangt.

Het personeel is kundig en vriendelijk en niet te vergeten; een dikke voloende voor het eten.
    Vooral de slakken!

33. Ruime keuze, leuke ambiance en lekker gegeten!

Kom zeker terug.

34. Wat een rampzalige avond hebben wij gehad nadat we bij Malle Jan gegeten hadden. Prijs/kwaliteit verhouding is echt slecht, een zielig bord sla bladeren met aan overvloed witlof en een paar plakken ham.

Dan het hoofdgerecht, rauw lamsvlees waar de witte wijn alleen nog maar geproefd werd, bah.

Ons zie je er nooit meer.

35. een jaar geleden waren we met zijn 6e uiteten gegaan bij malle jan.
    het ziet er erg gezellig!!! prijs was ook goed.. alleen toen we sla kregen zat er zat in, we hebben hier wel wat van gezegd toen en kregen meteen nieuwe sla zonder zand :)

Ik hoop dat dit niet meer gebeurt

36. prima restaurant, heerlijk eten.

37. super heb in tijden niet zo genoten