Bistro Entrekoos in Leiden

Bistro Entrekoos - 'Slow Meat' runder-entrecote van de grill

53 positieve stemmen1 negatieve stem

Parkeergarage Morspoort of parkeerterrein Haagweg

Al meer dan 10 jaar staat Bistro Entrekoos bekend om onze 'Slow Meat' Herreford runder-entrecote van de grill.

Bij deze Herreford runderen uit Uruguay staat het dierenwelzijn hoog in het vaandel en krijgen de runderen alle tijd en ruimte om slachtrijp te worden. Zo staat per rund gemiddeld 1 hectare land ter beschikking en wordt het op beduidend latere leeftijd geslacht dan gebruikelijk. Door deze extensieve veeteelt ondergaan de runderen weinig stress en zijn beduidend minder vatbaar voor infecties, ziektes en verwondingen. En dat proeft u!

Overigens zit u bij Bistro Entrekoos ook voor heerlijke vis en vegetarische gerechten goed!.

1. Ambiance

1362319463 80
1449492058 88
1520319792 81
1602044100 84

1. Zoals het aantal sterren laat zien: leuke bistro met zeer vriendelijke bediening. Lekkere wijn. Goed en lekker eten.

2. Marty en Willy

Heerlijk gegeten van ons theatermenu, voordat we naar de bios gingen. Lekkere soep en hoofdgerecht en dessert voor 19,95 TOP.

3. We hebben heerlijk gegeten, als starter hadden we mostersoep, zalig!
    Zowel de entrecote en de biefstuk waren perfect👍 klein min puntje. Een beetje méér groente (sla) zou niet misstaan.

4. Heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer.

5. Kok kan waarschijnlijk bij biefstukbereiding niet goed omgaan met begrippen als medium en rare.

6. Gezellig gegeten 2e kerstdag. Leuk plekje aan het raam. Sfeervol. Leuke en attente serveerster. Prijs/kwaliteit is goed. Aanrader!

7. Twee keer werd ons eten geserveerd aan de tafel naast ons. Ruim 25 minuten moeten wachten op biertje. Wijn besteld, bediening was verdwenen en na 20 minuten naar wijn gevraagd. De dame van de bediening zei dat het haar fout was, uiteindelijk wijn gekregen en meteen biertje besteld. Wederom zeker 10 minuten moeten wachten.
    Bijna € 100,00 betaald voor twee personen. Bediening was zeer matig en entrecote taai Wij komen komen hier niet meer terug. Prijs/ kwaliteit verhouding is niet goed.
    We hebben gevraagd of het desert wat later kon komen, anders hadden we binnen een uur buiten gestaan.
    Echt jammer!

8. Lekker gegeten met een grote groep (18)

3 vorige recensies
  9. Voortreffelijk gegeten, zeer goede kwaliteit vlees. Alleen het toetje, de tiramisu, viel tegen.

10. Gaby kooistra

Bediening vroeg na elke gang of het volgende gelijk geserveerd mocht worden of dat we nog wilden wachten.
    Ik heb pas een gastric bypass ondergaan en dus voor mij fijner als er wat tijd tussen de gangen zit.
    Vond dit erg prettig dat ze het uit zichzelf vroegen zodat ik niet “anders” ben als alle andere klanten.

Kom zeker nog een keer terug

11. loek vleeshouwers

Vlees was goed gebakken en de porties ruim.

Sfeer was gezellig en rustig, alleen later op de avond was hierdoor goed te horen dat het personeel het wel erg gezellig had in de keuken (ik vond dit niet hinderlijk, maar denk wel dat andere gasten zich hier aan kunnen storen).

Bediening was uitstekend. Misschien 1 keertje minder vragen of alles smaakt/ naar wens is.

12. Het restaurant biedt een relaxte omgeving, De champignonsoep was heerlijk, de biefstuk met pepersaus smakelijk en de groente verrassend lekker. we hebben daarvan zelfs extra besteld. Jammer dat we in verband met andere afspraak geen tijd meer hadden voor een nagerecht.

13. Ellen Takkenkamp

14. Heerlijk gegeten met mijn man. Zalm vooraf was heerlijk, Vlees perfect bereid, super klantvriendelijke jongeman in de bediening.

15. Het was Prima! Het eten was fantastisch!

16. Leuk, gezellig, en knusse ambiance.
    Vriendelijk personeel, mooie kaart.

17. Marjolein Franse

Met 14 collega’s hebben we heerlijk gegeten, fijne avond gehad, met een goede service! Voor herhaling vatbaar wat mij betreft!

18. Berry & Marie-Louise

Super gegeten. Service was prima. Eten kwam rustig en niet gehaast. Mooie tussenpozen. Carpaccio prima verzorgd evenals de Chinese garnalen. Als hoofdgerecht entrecote en biefstuk met pepersaus. Vlees gebakken zoals gevraagd. Wel karig met pepersaus maar desgevraagd werd nieuw gebracht. Extra frites liet lang op zich wachten. Toetje chocolade taart was voortreffelijk. Bediening uitstekend en beleefd. Kortom, wij komen hier zeker terug. Chapeau!
    Groet, Tevreden klanten.

19. Met oud-collega's heerlijk en gezellig gegeten bij Entrekoos. Goede sfeer, goede bediening. Niets is hen te veel. Het leuke van dit restaurant is dat er een pannenkoekenhuis aan verbonden is. Deze pannenkoeken worden ook bij Entrekoos geserveerd en zijn een aanrader evenals het vlees van hen zelf. Ook is het vispotje een aanrader. Gewoon doen!!!

20. Annemarieke

Lekker eten en drinken bij Entrekoos! Genoeg keuze ook. Wel heel rustig voor een zondagavond. Aardige bediening en professioneel.

21. Ik kom al jaren bij Bistro Entrekoos en elke keer bevalt het.
    Als hoofdgerecht deze keer gekozen voor de biefstuk medium met pepersaus. Bij de biefstuk worden frietjes in een bakje en warme groente op het bord geserveerd. De biefstuk en de frietjes smaakten goed. De groente smaakte redelijk. Het vlees was wel iets te rood voor medium maar dat vond ik niet zo'n probleem. Ik denk dat dit een verbeterpuntje is. Daarna als dessert een Dame Blanche gekozen en dit was heerlijk. De bediening was vriendelijk en netjes. De gerechten zijn ook prettig geprijst. Ik kom hier zeker weer terug als ik in Leiden ben.

Eén vorige recensie
  22. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.

23. Heerlijke kogelbiefstuk gegeten. Zelf had ik iets meer groente erbij verwacht. Maar het vlees was heerlijk de bediening was heel vriendelijk en correct. We komen zeker nog een keer terug.

24. We hebben heerlijk gegeten en ik vond de bediening uitstekend.
    De dame die ons heeft geholpen was zeer vriendelijk, gaan zeker nog een keer terug komen.

25. Zalig gegeten in een erg gezellig restaurant met hele vriendelijke bediening.
    Een aanrader!

26. W VAN VLIET

Heerlijk gegeten, en super bediening.
    Erg gezellig restaurant, goede locatie centrum Leiden.

27. Het was de 2e keer dat ik hier at en het was weer geweldig. Het eten wordt mooi gepresenteerd en is heerlijk. De porties zijn normaal.. Sfeer en prijzen zijn prima. Een echte aanrader!

28. We hebben heerlijk gegeten eten, was super lekker, goede bediening, zeer tevreden.

29. Geert-Jan

Het was erg leuk, gezellig en het eten was top. Zeker een aanrader, maar je moet wel reserveren anders is er geen plaats.
    Enigste min punt was dat het erg snel ging met het eten, we hadden de soep goed en wel op en het hoofdgerecht was er al weer.
    Al met al zou ik er weer heen gaan.

30. Heerlijk gegeten.
    Zeker een aanrader.

31. Fam van Amsterdam

Gezellige avond gehad met mooi uitzicht op het water en de Beestenmarkt, we zaten op de eerste verdieping zoals we gevraagd hadden.

32. Marjan van klaveren

Enige opmerking was dat er te veel sla bij carpaccio. Bediening was erg gezellig.

33. H. Bavinck

Bij Entrekoos serveren ze een theatermenu dat vóór 18.00 uur slechts € 19.95 kost, daarna € 24.95. We arriveerden om 18.05 uur, maar over die 5 minuten werd niet moeilijk gedaan. Het theatermenu bestond uit een kop lekkere Italiaanse tomatensoep, een flinke kogelbiefstuk, gegarneerd met groentemix en patat en tenslotte een leuk opgediende Dame blanche. Ook de huiswijn was van goede kwaliteit. We hebben er erg lekker gegeten voor weinig geld.

34. van der Bent

Heerlijk gegeten!!

35. Bediening matig: mn de jonge serveerster vergat o.a. Het bestelde water, na een haar in de boter aangetroffen te hebben (gecompenseerd met gratis koffie) kregen we nieuwe boter maar zonder een botermes. De meeste aandacht ging naar het aangrenzende pannenkoekenrestaurant waar het druk was. Wij, als praktisch enigen in de bistro, kregen hierdoor met langere wachttijden te maken. Eten was lekker; iets meer aardbeien in een aardbeiencoupe, zou prettig zijn.

36. jolanda

Ondanks dat we het toeristenmenu namen hebben we zeer goed gegeten. Biefstuk was helemaal perfect gebakken! (dat laat ergens anders ook weleens te wensen over) Soep was ook lekker van smaak. Jammer dat we de enige in het restaurant waren, voor de rest was alles prima in orde en is het gewoon goed eten en leuk zitten!!

37. Fam.van Winsen

Niet de eerste keer dat wij hier eten met aantal collega,s de biefstuk is echt een aanrader. Vriendelijke personeel
    Voor herhaling vatbaar.

38. J. Klingeler

Bediening was vlot en vriendelijk. Kaart had iets uitgebreider gemogen, maar voor onze smaak stond er iets op.
    Tournedo en kipspies smaakten prima. Toetje (ijs) werd prachtig opgediend.

39. Huub Hendrix

Het was dit keer niet best bij Entrekoos. De wachttijd was erg lang en de kwaliteit matig. Te weinig personeel in de keuken?

40. Heerlijk! Zeker een aanrader!

41. Heerlijk gegeten. Uitstekend vlees en, niet onbelangrijk, goed gebakken frietjes.
    Kortom; een terugkom restaurant !

42. aad 12 punten

Prima tent, goede bediening en goed bereid voedsel.
    Kortom daar komen we terug, maar dat deden we al.

43. Lekker gegeten! Leuke sfeer het duurde alleen even voordat je je maaltijden kreeg. Maar het was erg lekker!

44. Henk Polman

Goed gegeten en gedronken tegen acceptabele prijs. Bediening is heel attent. Jammer dat er steeds een koude vrieslucht binnen kwam als de deur open ging; dat was onaangenaam.

45. Evert de Bruin

Was echt heerlijk eten. Precies genoeg tijd tussen de gerechten.

46. Sacha de Groot

Gezellig restaurant met warme sfeer, heerlijk gegeten met mijn 9 collega's.
    Veel aandacht voor ons, komen zeker weer terug.

47. Hetty de Lange

Geen eindeloos getuur op de menukaart: gewoon een goed stuk vlees, prima wijntje en lekker dessert. Snelle correcte service. Gunstige ligging voor OV. Aanrader.

48. Heerlijk gegeten, gezellige bediening! We komen hier regelmatig als we naar de bios gaan en ze houden ook altijd rekening met ons tijdsschema. We blijven komen!

49. Heerlijk gegeten en de sfeer was prima. Fijne service en eventuele veranderingen in het gerecht; geen probleem. Echt een aanrader!

50. Heerlijk gegeten, de bediening was goed!

51. Barbara

Heerlijk eten, super bediening, absoluut voor herhaling vatbaar.

52. Lekker gegeten. Zeer vriendelijken bediening. 1 minpunt: De garderobe is naast de keuken, waardoor onze jassen erg naar eten roken...

53. Zeer vriendelijke bediening en lekker eten. Een echte aandrader!

54. Een heerlijke avond gehad, de meisjes van de bediening waren top en zeer behulpzaam en het eten was zalig, complimenten aan de kok. Alles was met zorg bereidt en smaakte heerlijk. Wij zullen zeker nog een keer terugkomen.

55. Lekker gegeten voor goede prijs. Kleinschalig. Goede bediening. Je krijgt de tijd om te genieten van het eten. Zit niemand in de weg.

56. Na de musical Soldaat van Oranje hier even lekker gegeten met de kinderen. Gezellige sfeer, aardige bediening en toeristenmenu genomen. Heerlijke tomatensoep en lekkere malse biefstuk. Prima prijs/kwaliteit.

57. Zoals gewoonlijk weer een heerlijk stuk vlees gegeten!! (en de rest natuurlijk). Vakkundig rond gebracht door allervriendelijkste dames (en heren). Gezellige ambiance waarbij de trap naar het toilet langzaam maar zeker een probleem gaat worden!! (maar dat kan ook door de hoeveelheid bier komen).

58. Vriendelijke ontvangst en in alle rust en overleg besteld. Onze keuze van het 3 gangendiner is goed bevallen. Aangezien wij recent elders het nagerecht (creme brulee) dat zou worden geserveerd hebben gehad, wilden wij dit aanpassen; dat was geen probleem en we hebben gekozen voor tiramisu.

De entrecote was als beloofd en geweldig lekker. Met een flesje huiswijn tijdens, en cappuccino tot besluit, hebben wij genoten. De gastheer en gastvrouw hebben daar mede aan bijgedragen.

Ons weekendje Leiden is er alleen maar leuker op geworden.

59. We hebben met 11 man (familieweekend) gezellig en goed gegeten bij Entrekoos. Zeer vriendelijke bediening. Ook voor het jongere kind in het gezelschap werd iets passends gezocht. Echt een pluspunt.

60. Via social deals hier terecht gekomen. Meer dan we verwacht hadden. 4 gangen, zeker niet de minste gerechten, o.a. carpaccio ossenhaas, tournedos en kaasplank. Nergens voor bijbetalen. Keuze tussen meerdere goede gerechten. Overal werd aandacht aan besteed. Zeker de moeite waard om hier terug te komen, ook zonder social deals. Verder ook prima, vriendelijke service.

62. Karin Peggeman

Heerlijk gegeten en super leuke bediening.

63. Onze vooroordelen omtrent Entrekoos werden niet lang geleden keihard onderuit gehaald en gisteren werd dit nog eens bevestigd. Het is geen veredeld hamburgerrestaurant waar het vlees achteloos op je bord wordt gesmeten. De ontvangst is allervriendelijkst en geïnteresseerd. De inrichting is warm en sfeervol. Bij een wijntje krijg je de kans om de kaart te bestuderen. Ja, die is beperkt en hun specialiteit is vanzelfsprekend de entrecote. Die wordt geserveerd in 200 gram of 300 gram. We kozen voor het medium rare 200 grams exemplaar en het was een uitstekende keuze: heerlijk mals, precies goed gebakken en kruidig. De frietjes waren top. Dat klinkt gek, maar dat is zeker niet onbelangrijk. Wat groenvoer erbij voor de broodnodige vitamines maakte het af. Ondertussen kwam de bediening op de juiste tijden even informeren of alles in orde was. Oh ja, nog even over de wijn. Er is een ruime keuze, maar schrieperig als we zijn kozen we voor een open fles huiswijn, een Merlot voor maar 12 euro. Lekker en fruitig en geen hoofdpijnwijn. Al met al een prima plek om eens lekker te eten. We komen er terug!