't-Pannekoekschip in Leeuwarden

Pannekoeken op een schip....feest voor jong en oud !

Voor de deur (betaald tot 22.00 uur) en in 2 parkeergarages op 5 min. loopafstand.

5 min. lopen vanaf station richting binnenstad

wo lunch vanaf 12:00 diner tot 20:30
do lunch vanaf 12:00 diner tot 20:30
vr lunch vanaf 12:00 diner tot 20:30
za lunch vanaf 12:00 diner tot 20:30
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 20:30

Welkom aan boord van ’t Pannekoekschip, met z’n 43 meter lengte één van de grootste tweemastklippers ooit gebouwd in Nederland. De originele plankenvloer, de oude luiken en de karakteristieke patrijspoorten ademen de scheepssfeer van vroeger. Je kunt er kiezen uit meer dan honderd soorten pannenkoeken. Klassieke, exotische en originele.Vegetarisch, met vlees, kip of zelfs vis! Een aantal is vernoemd naar beroemde zeebonken zoals Piet Hein en Michiel de Ruyter. Kinderen kunnen zich vermaken in een speelhoek en kunnen bij hun pannekoek attributen kiezen om zichzelf om te toveren tot een piraat, kapitein of prinses. Voor een gezellig en betaalbaar ‘uit eten’ bent u meer dan welkom aan boord ! (airco aanwezig)

4. Betalen pin American Express Master Card Visa

1321791989 76
1371967229 80
1453501994 69

1. Hylke Tromp

We zij goed verzorgd, de pannenkoeken waren lekker en ik heb me verbaasd over de flitsende activiteit in de keuken!

2. Nelly van Zwol

We hebben er heerlijk gegeten, het was er super druk maar de bediening was vlot, en de pannenkoeken heerlijk.
    Beetje aan de dure kant.

3. Corry Tramper

Prima... Voor de kinderen één groot feest met al die verrassingen bij hun pannenkoek.

4. Jacqueline Stok

Erg lekkere pannekoeken. Er is veel keuze en veel is mogelijk. Goede service en klantvriendelijk personeel. Gezellige sfeer in het schip! Bij elke gelegenheid wordt er wat feestelijks van gemaakt. Zeer tevreden!

5. De pannenkoeken waren heerlijk! We werden direct bij de ingang aangesproken door een serveerster en naar onze tafel begeleid. Snelle service, met een kwartier hadden we onze pannenkoeken al en dat voor een drukke zaterdagavond.

6. Anna 11 punten

Laatst kwam ik met een vriendin terug van een dagje winkelen in Almere en na een lange treinreis besloten we een pannenkoek te komen eten op 't-Pannekoekschip, aangezien het zo dicht bij het station ligt! We werden vriendelijk begroet door een meisje en er was gelijk een tafeltje voor ons beschikbaar. Leuke sfeer op het schip, de bediening was erg vriendelijk en behulpzaam en ook de pannenkoeken waren erg lekker! Ik kom zeker nog eens terug.

7. Van t weekend heerlijk gegeten met de kids! Natuurlijk hebben wij van te voren eerst even gekeken wat de recensies waren en na lang twijfelen toch besloten om te komen eten. Overigens klopte er niets van wat er allemaal geschreven werd.. Een uur op een pannekoekschip wachten? Na 15 minuten ongeveer stonden ze op tafel en het rook heerlijk! Het meisje dat ons bediende was erg vriendelijk en gastvrij! Voor de kinderen was het een unieke ervaring.. Hier komen wij zeker terug! Top!

9. Ik dacht eerst dat het een grap was. 13 euro voor een pannekoek met slagroom en kersen. Verse kersen uit blik, slagroom die bijna aan schiften is en een pannekoek wat nog slechter is dan het huismerk van de Aldi. Cola ook van de Aldi geen coca cola. Ik denk totale kosten voor pannekoek en cola 1.50 euro. Dat noem je nou winst maken. "Service en bediening" super slecht. Geen aandacht, te lang wachten, verkeerde bestelling opnemen etc. Kortom; waardeloos!! Dit is gewoon pure oplichting. Dus voor mensen die daar willen "eten"; niet doen! Voor hetzelfde geld kan je veel beter naar een pizzeria gaan. Dan ben je goedkoper uit en is je maag gevuld. Ik lach er nog steeds om.

10. Voor de kinderen een fantastische beleving. Ga je met je partner dan zou ik zelf iets anders kiezen. Eten prima.

11. Barry Daendels

Mooie ambiance, maar anderhalf uur wachten op vijf pannenkoeken maakt dat niet goed. Personeel was niet zichtbaar of aanspreekbaar.

12. We have been here for dinner with a group of four. The service was very good; the staff has been friendly and was speaking several languages. They also were very considerate of food. It was a nice atmosphere on the ship, however, it is really aimed at families with younger kids and toddlers. Therefore, it was sometimes a little loud.

13. Wij hebben afgelopen vrijdagavond een pannenkoek gegeten. Mijn ervaring is dat de pannenkoek veel te dik is en niet gaar. De bediening die er rondloopt zijn aan het luieren ipv bedienen. Het meisje dat ons bediende deed niet de moeite om even te vragen of alles naar wens is, of we nog wat wilde drinken. Zij was met het personeel aan achter aan een tafeltje aan het kletsen en letten niet op de klanten. Heb dus heel lang moeten wachten voordat we wat drinken konden bestellen. Vervolgens wilde we afrekenen en het personeel was aan het eten. Wij gingen betalen en toen werd ons gezegd of we niet wisten dat er achter bij de kassa betaald moesten worden. Nee dat wisten wij niet dat was ons niet verteld. Ik kom hier nooit meer eten en raad het ook anderen mensen af! Ga niet, niet gezellig, bediening slecht en de pannenkoek niet te eten..

14. Afgelopen donderdagmiddag, twee vriendinnen en ik zijn een dagje op stap in Leeuwarden en Stavoren. We besluiten aan het begin van de middag wat te gaan eten bij het Pannenkoekschip in Leeuwarden.

Als we binnenkomen worden we begroet door een vrolijk meisje met een piratenband om haar middel en een grote knot. Ze pastte precies bij de sfeer van het schip. We zoeken een mooie ronde tafel uit en de menukaart wordt vlot gebracht. We krijgen de mogelijkheid om te kiezen voor het luncharrangement: een pannenkoek naar keuze met een drankje voor 10 euro. We besluiten een lekkere kop thee te bestellen en een pannenkoek van de lunchkaart uit te zoeken. De koppen thee zijn groot en lekker. Niet veel later werden de pannenkoeken gebracht door de kok zelf en ook deze waren heerlijk. Ze vullen goed en het was voor mij de eerste keer dat ik een pannenkoek niet op kreeg.

Het meisje wist ons veel te vertellen over het schip en vroeg ons zelfs nog of we de muziek niet te hard vonden staan. Heel gastvriendenlijk, fijne sfeer en gezellig, ook al waren we bijna de enigen in het schip.

15. JK 746 punten

Altijd goed. Vlotte bediening en goede pannenkoeken. Uitermate geschikt voor kinderen.

16. Leuke ambiance, zo'n schip. Wat betreft het eten: zalige pannenkoeken, en daar kom je toch voor? Bediening is vriendelijk maar mag wat alerter zijn. Verder alles dik in orde, ik kom er graag terug. En een tip voor mensen die niet zijn gecharmeerd van veel drukke kinderen; ga wat later (na half acht) en het is er lekker rustig!

17. Dirk 183 punten

Lekker eten, redelijk geprijsd. Druk met kinderen. Stokbroodje kruidenboter is een goedkoop afbakbroodje maar wel lekker. Toetjes prima. Leuke houten bankjes, knus.

18. Ik kom net terug uit Leeuwarden en meteen achter de computer gedoken om deze vreselijke goeie recensie te geven.

We vroegen zo aan een meisje van ken jij nog een leuk restaurant hier in de buurt. Toen zei ze ik werk zelf in een pannenkoeken restaurant. We vroegen waar het was en toen gingen we erheen.

Het is makkelijk te vinden en een mooie locatie.
    Je kijkt mooi op het water en mooi op de stad.

Het eten was lekker, *tip* ik zou de pannenkoek met kaas champignons spek en ham aanraden, die heb ik dus zelf gegeten en was heerlijk. Je zit daarna echt wel vol, ik kon hem helemaal niet op dus moest ik wat delen.

Het drinken was prima.

De service was goed, je werd goed bediend en de dames waren zeer vriendelijk.

Sfeer, je moet er wel van houden dat het druk is en soms vol is, er zitten veel kinderen die aardig druk zijn dus ook wel wat herrie maken.

Wat je voor de prijs kreeg was goed.

Het eten kan nog wel uitgebreider, maar zo veel uitgebreider hoeft dat niet.

Met vriendelijke groeten, Rebecca.

19. Kan me amper heugen wanneer ik in een pannenkoekrestaurant ben geweest, het was er weer eens tijd voor. De wandeling naar het schip deed ons twijfelen, zou het wel open zijn? We waren wat aan de late kant en het was niet 123 duidelijk aan de verlichting te zien of het nog wel open was. Gelukkig we konden zo naar binnen en het was er niet druk. Mijn oog viel op een groepje van 4 Duitse toeristen die al aan het toetje waren begonnen en ze amuseerden zich kostelijk zo te zien. Dat voorspelt veel goeds voor de avond.

We hadden de jas nog niet open of een van de 2 jonge dames van de bediening met paardenstaart en iets piraaterigs in de kleding heette ons hartelijk welkom aan boord van het pannenkoekschip. Het was niet druk en we mochten een plekje uitzoeken. Houten bankjes, niet heel ruim maar groot genoeg, zelfs voor dit lange lijf van 1 meter 94.

Al snel kregen we plastic kaart met het menu, wat we willen drinken? 2 x een biertje leek ons een uitstekend idee om de eetlust mee op te wekken. De geringe keuze uit de voorafjes zetten ons niet aan tot het bestellen daarvan. We hebben wel geïnformeerd naar de soep van de dag. Grappig, die was er niet, vandaag is er geen soep van de dag. Die hoorde ik voor het eerst en is zeker een vermelding waard.

Pannenkoeken, die gingen we eten, dus snel lezen en bestellen, keuze genoeg op de kaart, ik zelf ging voor een Italiaanse pannenkoek en mijn mede tafelgenoot besloot voor iets geheel anders te gaan, waarvan ik me de naam niet meer voor de geest kan halen.

Het biertje uit de fles was van het merk Dommelsch en wou niet echt een schuimkraag opzetten voor ons, vette glazen? Zelf drink ik nooit Dommelsch, misschien ligt dat in de aard van het biertje, ik weet het niet? Hoe dan ook, het smaakte me er niet minder om.

Het hoofdgerecht liet niet lang op zich wachten, zou ook niet best zijn want we waren naast de Duisters die net waren vertrokken de enige gasten op het schip. Het bestek kwam in mijn herinnering in een wat groezelig mandje met een servetje.

Dampende, geurende pannenkoeken werden geserveerd, Ik moest gelijk denken aan een calzone, dubbelgeslagen pannenkoek met warme smakelijke vulling. Chorizoworst, spek, kaas en andere Italiaanse ingrediënten gloeiend heet in een lekkere pannenkoek van formaat en niet te dik, maar precies goed.

De bediening leek totaal geen interesse in ons te hebben. Als ze ons hadden gevraagd of we nog wat hadden willen drinken dan hadden we zeker ja gezegd, ons biertje was namelijk zo op. De dames van de bediening zaten aan de stamtafel bij de keuken.
    Ik ga, ook al ben ik de enige in een restaurant, niet schreeuwen of roepen om bediening. Ieder heeft zijn grenzen en principes, niet waar?

Mijn bord heb ik helemaal leeg gegeten even als mijn tafelgenoot die zijn pannenkoek ook met smaak naar binnen schoof. Excuus, beetje platte bewoording maar daar had ik even zin in. De dames van de bediening hadden wel door dat we klaar waren met eten en kwamen vragen of alles naar wens was en of we een toetje bliefden. Alles naar wens en we hadden zeker zin in een toetje.

Sterker nog ik had gewoon nog trek. Ik verheugde me op appelgebak of een kaasplankje, in ieder geval iets hartigs. Maar helaas een blik op de kaart leerde ons dat we konden kiezen uit verschillende soorten ijs. Of er ijs met een banaan (dame blanche ) bijstond kan ik me niet meer voor de geest halen, ik had in ieder geval geen trek in banaan, dus besloten we voor ijs te gaan. Verschillende balletjes met smaken, sommige waren volgens mijn tafelgenoot wat te bevroren met harde stukjes. Het toetje viel ons dus wat tegen was ons oordeel. Daar mag de menu kaart zeker voor worden opengebroken om die eens goed uit te breiden.

Al met al prima avond gehad, lekker hoofdgerecht, toetje kan beter, weinig creatief en de bediening mag wat alerter zijn, voor de rest waren ze zeer vriendelijk.

Was bakboord nu links of rechts?

20. Michiel

Eten is heerlijk, bediening goed.
    Je moet echter wel tegen schreeuwende, rondrennende kinderen kunnen, dat drukt de sfeer.

21. Fam. Tadema

Geweldig leuk zo'n schip, leuke piratenmeiden en een knotsgekke keukenpiraat. Lekker eten ook!