Diverse Parkeergarages op loop afstand.

Bus en treinstation op loop afstand (10 tot 15 minuten)

• Veganistisch

1501721932 88
1503220059 89
1512208823 88
1515205077 89

1. Heerlijk glutenvrij gegeten voor een schappelijk prijs.
    Gezellig kleine restaurant en vriendelijk personneel.
    Ons 2de bezoek en zeker niet de laste. Een aanrader voor glutenvrije eters.

2. Eerlijke en heerlijke gerechten. Perfecte porties, vriendelijk en gemoedig ontvangst. Zeker een aanrader en voor ons voor herhaling vatbaar!

3. Heerlijk eten, super bediening en niet te lang wachten op je eten. Allemaal Ingrediënten voor een heerlijk etentje en dat heb je hier. Ook nog eens zeer betaalbaar. Zeker een aanrader.

4. Lekker gegeten. Precies genoeg voor een super prijs.

5. Heerlijk gegeten voor een zacht prijsje! Prima bediening en een aardige gastheer. Zeker voor herhaling vatbaar.

6. Wij hebben 5 augustus heerlijk gegeten bij Spijswijs. Niet te geloven dat het kan, 3 gangen voor deze prijs. Alles vers, huisgemaakt én met liefde, dat proef je. Ook nog een broodje vooraf en koud glaasje water bij de wijn. Spijswijs zou elke avond nokvol moeten zitten.

7. Meer dan heerlijk! Een prima gastheer die op een relaxte manier een verrassende maaltijd serveert. Met name de combinatie van de smaken zijn erg goed gecombineerd. Een echte aanrader!

8. Z.pietersen

Heerlijk gegeten voor een prachtige prijs.
    Een aanrader.

9. Marianne

Heerlijk gegeten met zijn 4-tjes en super aardige bediening terwijl ze deze avond even inviel samen met haar zoon.

10. Heerlijk eten voor zeer zacht prijsje. Voortreffelijke wijnen! Aanrader!

11. Jolanda

Prijs/kwaliteit prima. Sfeer en service ook goed. Voor 14,50 heb je 3 gangen en keuze uit diverse gerechten.
    Zeker aan te raden. Inrichting eenvoudig, netjes en vlotte bediening. Zeker een bezoek waard.

12. Jan Pieter en Anna

Heerlijk gegeten..Alles was even lekker en de rekening was meer dan vriendelijk! Het was rustig - wij vonden dat niet erg - maar het is toch echt een aanrader!

13. Maria Pisano

Lekker gegeten en gezellig sfeer, top!

14. Gewoon uitstekend!

15. Joop en Anke

Heerlijk driegangen diner gehad voor een super prijs!!

16. Marianne Rietveld

Met 8 personen lekker gegeten, leuk restaurant en qua prijs/kwaliteit prima...

17. Martijn

Op Bevrijdingsdag heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Het eten was erg goed op smaak en werd snel geserveerd. De sfeer was erg gezellig, kom er zeker een keer terug.

18. Marten

Voortreffelijk eten voor een veel te lage prijs. Wij hebben genoten van de gastvrijheid. Een echte aanrader.

19. CD 5 punten

Heerlijk gegeten op koningsdag. Ook glutenvrij voor onze gast was geen enkel probleem. Komen zeker terug!

20. mijn moeder en ik hebben er woensdag 26 april gegeten. Eten, wijn, bediening supergoed. Jammer dat er weinig gasten waren. Desondanks Een knusse avond gehad.

21. R. de Jager

Goed en lekker eten in een gezellige huiskamer. Gastvrij ontvangst, goede service en niet duur; Kortom een aanrader!

22. Vlak voordat we Leeuwarden inreden nog even een tafel gereserveerd en heerlijk gegeten. Een prettige gezellige ambiance.

23. Prima eten, goede prijs kwaliteit verhouding.
    Leuke bedinig.
    Aanrader om lekker te gaan eten

24. Ongelooflijk..!!? Kwalitatief nog steeds die uitstekende keuken. Kokkie Pa, toppertje en zoonlief dus plezierig in de bediening.

Ik had gisteren vooraf de Zalm-wrap, daarna als hoofdgerecht de Wijting, heerlijk in een mooi dun, maar o zo krokant jasje op een prachtig bedje van oa bietjes en daarnaast volop garnituur. Als nagerechtje een verdomd lekkere bavarois.

Ja, een eenvoudigere meerkeuze menukaart met maar enkele vlees/vis/vega variaties. Maar.. Spijswijs gaat ook op de superscherp geprijsde tour, ik vond de prijs/kwaliteit al prima hoor.
    Voor al dat lekkers betaal je nu slechts 14.50!! (brood met huisgemaakte kruidenboter vooraf). Let wel op, de overigens uitstekende en verrukkelijke bio-huis-wijnen zijn niet zo goedkoop, haha. Sfeervol met brandende kaarsjes, enige minpuntje vind ik nog steeds de enorme gehorigheid.

Oke, ze willen het er wat drukker zien te krijgen.. Nou, hopelijk wordt het er niet al te druk!! Ja hoor, absolute aanrader mijnerzijds en nu dus wel heel, heel erg voordelig. Bedankt en tot ziens !!
    Grru..

25. van der Werf

Niet fancy, maar prima eten voor weinig geld

26. We waren er op een zaterdag avond en het was erg rustig wat de sfeer niet echt bevorderde. De keuze van het menu was zeer summier, we hebben nog overwogen om te vertrekken. Hadden hier gereserveerd nav positieve recensie in LC, menukaart bleek echter te zijn versimpeld. Voor een snelle hap ok, maar voor een avondje gezellig zitten en culinaire hoogstandjes...nee. Wat kun je ook verwachten voor 95 euro (we waren met 4 personen en inclusief 2 flessen wijn à 11 euro).

27. Lekker en eenvoudig eten voor een schappelijke prijs.

28. G.Kluijtmans

Leuk restaurantje, heerlijk gegeten.

29. Afgelopen week hier heerlijk gegeten. We hadden gereserveerd en werden zeer vriendelijk ontvangen... Prima kaart en prijs. Adres om vaker naar toe te gaan. Aanrader!

30. Betty Sinnema

Weer heerlijk gegeten. Vlotte bediening. Komen zeker weer.

31. T.Mijnersma

Ga vaak uit eten,maar Spijswijs is één van de favorieten.niet duur en ontzettend lekker, vooral de proeverij is een aanrader.En lekkere wijn.

32. Op 22-12-2016 met een groep van 14 collega's heerlijk gegeten van het groepsbuffet. Een 3-gangen diner, geserveerd op tafel. Beginnend met tapas-achtige voorgerechten, van zowel vlees/vis als pasta's. Hoofdgerecht met een basis op bord van groente, zelf aan te vullen met de diverse vlees- en vissoorten van de tafel. Ruim voldoende voor iedereen en indien nodig wordt aangevuld. Nagerecht ook een gevarieerde keuze in kleine schaaltjes op de tafel van ijs, warme vruchten, chocoladetaart en bavarois. Fijne bediening en lekkere wijntjes. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Zeker de moeite waard om een aan te schuiven.

33. Weer heerlijk gegeten hier. Fijn, relaxed restaurant, goed eten.

34. Heerlijk gegeten, stoofpotje een aanrader. Prettige bediening.

35. Op mijn geboortedag hier wezen dineren met mijn zoon. Goede sfeer in het restaurant; gezellig, warm en knus.
    We hebben van de kaart besteld. Voorgerecht; tapas van warm en koud, voor 2 personen. Mooie kleine smaken, die uitstekend bij elkaar passen. Mooie presentatie, een lust voor ons oog ;-).
    Hoofdgerecht: Mijn zoon had de kip curry, grote portie in het warm geserveerde bord. Maar mijn zoon vond het heerlijk. Ik had de eendenborst; goed op smaak, wederom een mooie presentatie. Bijgerechtjes; zelfgemaakte friet, een heerlijke frisse salade, rijst en saus.
    Nagerecht; Mijn zoon had het chocolade taartje met kersen en room...hij heeft zijn vingers er haast bij afgelikt ;-) erg lekker!! En zag er ook weer super goed uit (en dit is gemaakt door de vriendin van de kok) een pluim, ook voor haar! Ik had de flensjes besteld. Heerlijk met warme appel en room en wat ijs. Wederom genoten van alle smaken!!
    Complimenten aan de kok, vader van Jochem. Ik kom graag weer terug bij jullie! Bediening was correct en vlot. Weer genoten die avond van 3 dec🍷!! Dankjewel.

36. Het was lekker warm binnen. De stoelen wat hard. Een karaf water wordt standaard bij de drankjes op tafel gezet. Vriendelijke, adequate bediening. De borden en het eten waren goed op temperatuur. De smaak was prima. Met z'n vieren heerlijk gegeten. We komen zeker terug.

37. Als vanouds weer super lekker!! Alle gerechten hebben net even iets extra's wat het eten bijzonder lekker maakt. Ruime porties. De sfeer is heerlijk ontspannen. En Jochem is gastvrij en behulpzaam!

38. Anita Woldendorp

De hele ambiance sprak ons erg aan: Rustige indeling en ontspannen bediening. In de keuken een zeer goede kok die heeft gezorgd dat we erg smakelijk hebben gegeten. Chapeau! De bediening bracht heel sympathiek een gratis fles water. Alles werd op een prettige manier en attent geserveerd. Ook de geschonken wijn smaakte prima.

39. H van der Kam

Een ware smaaksensatie! Kom hier graag terug.

40. Prima gegeten. Verse producten, lekkere combinaties en vriendelijke gastheer.

41. Heerlijk gegeten, erg gastvrij ontvangen en prettige bediening

42. Echt heerlijk gegeten. Het maandmenu gehad en het zag er voortreffelijk uit. En ruim voldoende. Dit verdient echt meer bezoekers. Een aanrader.

43. Sandra Korsten

Heerlijk gegeten. Dieet was geen probleem! Echt voor herhaling vatbaar!

44. E.J. de Kluizenaar

Het maandmenu was prima. Medetafelaars met allergieën kregen probleemloos iets alternatiefs. Bediening vlot, attent en vrolijk.
    Een aanrader.

45. A.E.de Goede

Heerlijk, ons gezelschap was het enige gedurende die avond. Er waren geen andere gasten. Waarom niet? Alle combinaties waren smaakvol en goed doordacht. De tafel was vorstelijk gedekt en de gastheer subtiel en goed. Spijswijs verdient meer eters!

46. Vanessa van Drunen

We had the monthly changing 4 course meal. Delicious. Thoughtful combinations with a focus on "slow food". No children's menu, so our daughter had the smoked salmon starter for her meal and loved it. The owner brought extra limonade syrup and a bottle of water for our daughter to serve herself instead of us having to keep ordering new ones throughout a lengthy dinner. We did bring our own colors and paper to keep the little one entertained, though. Everything was just so good. Definite attention to detail, and even with a kid in tow, the owner was focused on a high quality meal. Highly recommend this restaurant.

47. Heerlijk gegeten voor een prima prijs. We hadden het maandmenu, was super! Goede porties en verse ingredienten. Komen zeker terug, een aanrader!

48. Marieke

Echt heel erg lekker eten voor een fijne prijs. Zeer goed verzorgd en heerlijk gegeten (wortelsoep en kip-curry)!

49. José Aveskamp

We hebben super lekker gegeten, de bediening was perfect. Zeker een aanrader.

50. Jan Bergsma

Heerlijk gegeten tegen een zeer schappelijk bedrag. Prima Service.

51. Lekker en zeer vriendelijk ontvangst en gemoedelijke bediening.

52. Super gegeten, lekkere huiswijn, echt een aanrader!

53. Leuk restaurantje. Vriendelijke bediening. Heerlijk eten. Prima huiswijn.

54. Een goede kwaliteit eten voor een leuke prijs in een gezellig restaurant in Leeuwarden. Een aanrader. Jammer dat niet alle tafels bezet waren maar ik kom zeker nog terug.

55. Een van mijn favoriete restaurants van Leeuwarden: heerlijk eten en zeer gastvrije bediening!

56. Top eten voor een mooi prijsje! Fijne bediening. Zeer goed bereide gerechten. Voor herhaling vatbaar!

57. Heerlijke slow cooking gerechten, super goed bereid. Hoewel qua prijs vergelijkbaar met een regulier eetcafe is de bereiding van de hoofdgerechten van hoogstaande kwaliteit. Een aanrader, en hopelijk een blijvertje in Leeuwarden!

58. Lijanne

Heel erg lekker gegeten. Lekker puur. Bediening is erg leuk. We hebben erg gelachen. Zeker voor herhaling vatbaar!

59. Wij hebben heerlijk gegeten, smaakvol, en lekkere wijnen. De gastvrouw vriendelijk en attent. Alleen jammer dat het zo rustig was, ze verdienen beter!!

Zeker een aanrader.

60. Anita Overal

Heerlijk gegeten in een prachtige ambiance. Voortreffelijke huiswijn, voorzien van (gratis) karaf water. Goede kwaliteit eten, niet te veel. Bleef niks over en dat is goed. Tafeltjes ruim opgezet. Wel was het wat gehorig, omdat er niet veel mensen waren konden wij (als we stil waren) letterlijk horen wat de andere gasten zeiden, beetje raar... Een hele bijzondere gastheer, steeds aanwezig als nodig!

61. Roelant

Zeer gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. Een aanrader.

62. Voorgerecht tapas voor 2 personen erg lekker en niet standaard, wel erg veel voor een voorgerecht. Huiswijn erg lekker.

63. Pieter Smit

Het eten en de verzorging waren buitengewoon goed!

64. Arnold van Zanten

Leuk restaurant, gezellig en knus ingericht, bediening zeer vriendelijk. Er is veel aandacht besteed aan de presentatie van hetgeen je hebt besteld. Lekker gegeten. Aanrader.

65. Prima gegeten, zeer plezierige bediening en een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

66. Heerlijk gegeten, gezellig knusse zaak! Je kunt de passie voelen en proeven!! Zeker een aanrader!

67. Silvia Schaap

Gekozen voor het maand menu van maart, heerlijk gegeten. Een aanrader om hier naar toe te gaan, met een prima bediening.

68. Onze eerste bezoek aan Spijswijs. Wij hadden onze keus op het 4 gangen menu laten vallen. Verrassend en erg lekker. Je zit er ook gezellig. Tafels zijn ruim opgezet. Erg prettig. Zeker voor herhaling vatbaar.

69. Leuke relatief nieuwe plek in de stad. Zaterdagavond gegeten in een redelijk gevuld restaurant. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en stond ons vrij om een tafel naar keuze te zoeken (ondanks de reservering, altijd fijn om zelf te kunnen bepalen waar te zitten). Gebruik gemaakt van het prima 4 gangen maandmenu: salade met eendenborst, preisoepje, sukadevlees met groenten en tenslotte een lekker nagerecht. En dat voor € 22,-- pp! Alles was met zorg en vooral met verse producten bereid. De bediening was zeer vriendelijk en met hier een daar klein steekje, ook adequaat. De wijnen netjes geprijsd en het goed gekoelde (leiding)water gratis (zoals het hoort).
    Kortom, zeker een aanrader om eens vaker gebruik van te maken.

70. Lekker gegeten, prima kwaliteit. Het personeel had niet veel wijnkennis, ook is er geen wijnkaart aanwezig. Wij kregen de indruk dat er voornamelijk wit of rood (huiswijn) werd geschonken. Er werd niet verteld welke wijn je kreeg. Ik vroeg om een passende wijn bij de eendenborst, dan zou ik de rode doen was het antwoord van de ober.

71. Heerlijk gegeten in een prachtige ambiance. Voortreffelijke droge witte wijn, voorzien van (gratis) karaf water. De warme voorgerechten zijn een aanrader! Wij komen zeker terug!

72. D. Fokkema

Zaterdag 30 januari 2016 hebben wij, bestuur Plaatselijk Belang Twijzel, gedineerd bij Spijswijs in Leeuwarden. De geserveerde gerechten, zoals de geitenkaas, de mul filet en de Irish Stew waren van een bijzonder goede kwaliteit. Echt iets voor een tweede en eventueel derde bezoek. De bediening was erg voorkomend en accuraat en het gehele etablissement ademde een verzorgde en gezellige sfeer. Van ons gezelschap krijgt Spijswijs een dikke negen!

Met vriendelijke groet.

73. Heerlijk gegeten voor een goede prijs/ kwaliteitverhouding.

74. We hebben heerlijk gegeten en gedronken en een fijne avond gehad!

75. Het eten was voortreffelijk! Dat één van ons geen vis blieft was geen probleem, dit gerecht werd probleemloos veranderd in een gerecht zonder vis... Super! Wij raden Spijswijs met plezier aan iedereen aan!

76. Heerlijk gegeten en ook de bediening was super gastvrij.

77. Heerlijk gegeten. Accurate en vriendelijke bediening. We komen zeker weer!

78. Heerlijk gegeten op de eerste dag van het nieuwe jaar. Zeker voor herhaling vatbaar.

79. Nieuw restaurant. Leuk ingericht, goed eten en redelijke prijs. Bediening was vriendelijk.

80. Jelle Brouwer

Heel goed bevallen. Heerlijk kerstmenu, goede wijnkeuze. Bovenal bijzonder aardige bediening.

81. Heerlijk gegeten! Bediening erg netjes. Goed rekening houdend met glutenvrij.
    Alleen jammer dat er geen kindermenu is en een kinderspeelhoekje of dat ze een kleurplaat met stiften/potloden hadden voor de kids..

82. Afgelopen week hier gegeten met een groep. We hebben een hele leuke avond gehad! Het was gezellig druk. Het eten is top! Het maandmenu met hert is echt een aanrader! Wij komen zeker weer terug!

83. Laatst hier gegeten met een kleine groep. Snelheid van eten bedienen viel mij wat tegen. Ook de hoeveelheid eten viel tegen. Vond het gehele avondje niet je-van-het. Jammer. Misschien volgende keer beter?
    CJ

84. Op een donderdagavond met een vriendin bij Spijswijs gegeten. Het was heerlijk! Ik had meer drukte verwacht, gezien de goede recensie in de Leeuwarder Courant. Volgens de serveerster zou het richting de kerstdagen wel drukker worden (groepen).
    Pompoensoep, groentestoof en flensjes; alles goed van smaak, prima hoeveelheid. Ook de bijgerechten. Patat had iets bruiner en knapperiger gemogen. Inktvis, gamba's en parfait hebben ook prima gesmaakt.
    Heel attent, een gratis fles water op tafel. Leuk dat de eigenaar (?) nog even bij ons langs kwam om te praten. Bediening was erg vriendelijk! Een aanwinst voor Leeuwarden!!!

85. Top restaurant. Fijn dat ze zo'n goede recensie hebben gekregen in de Leeuwarder Courant. Is volkomen terecht. Wij komen hier al sinds ze geopend zijn en hebben ons er steeds over verwonderd dat dit restaurant niet gevonden werd door meer mensen. Gelukkig is dat nu wel het geval. De vorige keer konden we zelfs niet eten omdat ze vol zaten. Het eten is lekker. Bediening goed en persoonlijk. En persoonlijke wensen wordt rekening mee gehouden. Voorheen stond een voorgerecht met zes kleine 'hapjes' op het menu en ook zo een nagerecht. Vonden wij altijd een geweldig begin en eind van de maaltijd. Op mijn vraag of het mogelijk was dat te bestellen werden we op ons wenken bediend!

86. Ida penterman

Voor weinig geld lekker gegeten. Gezellige en relaxte sfeer. Heel Leeuwarden moet hier gaan eten.

87. Marion Halman

Heerlijk gegeten in dit restaurant! Fijne bediening en prima prijs-kwaliteit verhouding! Als enig puntje van kritiek - de porties mogen wel iets royaler.

88. Wat een aanwinst voor Leeuwarden! Heerlijk gegeten. En hele correcte en vriendelijke bediening! Top, ga zo door!

89. Heerlijk gegeten in gezellig restaurant met goede service voor weinig geld. Echt een aanrader!!

90. Gezellige avond gehad, heerlijk gegeten voor een aantrekkelijke prijs. Helaas kon de bediening de drukte niet goed bijbenen. Als dit verbetert is het helemaal prima.

91. Gisteravond met een vriendin heerlijk bij Spijswijs gegeten! Leuke woonkamer achtige sfeer en vriendelijk personeel. Ik kan het zeker aanraden!

92. Heel lekker gegeten van het maandmenu; bediening was goed en attent in een gezellige, ontspannen sfeer. En dat voor een erg lage prijs, zeker gezien het uitstekende geboden eten. Zeker aan te bevelen.

93. Gelukkig gereserveerd want het restaurant was vol. Misschien door de fantastische recensie gepubliceerd in de Leeuwarder Courant. Prima bediening maar het allerbeste was het eten. Wij hebben voor het november menu gekozen wat bestond uit 4 gangen en bijzonder lekker was. De presentatie was goed. En als slot was de rekening eigenlijk belachelijk goedkoop! Wij komen zeker terug.

94. Joke Medemblik

Heerlijk gegeten, prima bediening, tijd voor een praatje ondanks drukte.
    Prijs (nog) fijn laag.

95. hanneke meinderts

Heerlijk gegeten, leuk personeel, voor een 4 gangen menu slechts 22 euro. Kortom een 10 met een griffel.

96. Afgelopen weekeind ben ik met mijn vriendin voor haar verjaardag naar restaurant Spijswijs gegaan. Het restaurant zag er goed en netjes uit en nog voordat we zaten kregen we een drankje van het huis aangeboden.

We gingen beide voor het 4 gangen menu en ook al liet het eten soms lang op zich wachten: het was het wachten zeker waard! Want elk gerecht dat we kregen smaakte verschrikkelijk goed! De mensen waren ook erg vriendelijk en uitnodigend. Dus wij komen zeker weten weer!

97. Walther Verkade

Wij hebben er gisteren heerlijk gegeten. De kip en ook de vlees stoofschotel waren beiden heerlijk mals en zeer goed van smaak. De service is goed en de mensen zijn zeer vriendelijk, een echte aanrader. Wij komen zeker weer terug als we in de buurt zijn. Femmy en Walther

98. Prijs van menu uit aanbieding in overeenstemming met het eten. Gastheer correct. Nog oefenen in smaak combinaties, de salade minder olie en mooiere presentatie op de borden, dan pas kan ook de prijs omhoog.

We komen over een halfjaar weer eens proeven, de potentie is er.

99. M.Braaksma

Fantastisch gegeten hier in dit gezellige restaurant.
    Goede prijs ook! Een aanrader voor iedereen

100. Voorgerecht erg vet. Hoofdgerecht top! Prijs goed. Gastheer heeft ervaring maar straalt wat vermoeidheid uit.

Volgende pagina