• Telefoon

1. Wat leuk dat er nu ook een heus Ethiopisch (Oost Afrikaans) restaurantje bij is gekomen.
    Gelegen in die van oudsher zo gezellige Grote Hoogstraat, hartje L'den dus.
    Een bijzonder vriendelijke, goedlachse eigenaresse heet je van harte welkom in haar eethuisje, ik voelde me er direct op m'n gemak, thuiskomen in soort veredelde huiskamer.
    Overheersend wit, schoon en erg netjes.
    Het klinkt er, vond ik, nog wel wat hol-lig, het is er danook misschien nog wat te leeg aan de wanden, wat mooie kleden zouden daarin mi. Voor verbetering kunnen zorgen.
    Mooie keuze mogelijkheden met meerdere groente/vegetarische en vleessoorten gerechten op de menukaart, voor elk wat wils. (Geen alcoholische versnaperingen)
    basis van de Ethiopische keuken is die grote pannenkoek van Teffmeel gemaakt, de Injera.
    Op zich al een ware lekkernij. Op een fraaie schaal uitgeserveerd met daarop dan de verkozen diverse gerechtjes. Ik had een malse, lekker pittige kippebout, heerlijk gekruid kalsvlees, linzen met kruiden mengsel en erg lekkere gemengde groenten, zalig. Smikkelen en smullen.
    Maar vooraf komt de eigenaresse eerst nog met een grote kom en een prachtige soort gieter met warm water om je handen goed te wassen, want je eet hier lekker zonder bestek met je schoongewassen handen. (Haha. Ideaal voor kinderfeestjes lijkt mij, kindermenutje ideetje?!)
    alhoewel, ietwat saai, ik de enige gast was, heb ik intens mogen genieten van de Ethiopische sfeer, fijne muziek en mijn eigen leesvoer Verloren Grond van Murat Isik, ja ook een erg mooi familieverhaal, maar bovenal natuurlijk van die verrukkelukke, en geheel anders dan gewoon zijnde, smakelijkheden met ieder lekker hapje met een stukje van de Injera!
    Reuze bedankt en tot ziens.