Op zo'n 5 minuten lopen zijn er 3 overdekte parkeer garages. Alle parkeergelegenheden geven de mogelijkheid om te allen tijde uit te kunnen rijden.

Het restaurant bevind zich op een goeie 10 minuten lopen van het centraal station van Leeuwarden.

• Buffet: € 16,50
  • Koosjer
  • Veganistisch

1411612022 89
1420640081 89
1431925155 88
1510920672 88

1. Peter Smit

Dat was smullen bij brasserie Spijswijs. Wat mij de vorige keer ook al verraste en nu dus weer was de goede verhouding tussen kwaliteit en prijs. Alles was goed op elkaar afgestemd wat smaak en hoeveelheid betreft. Je merkt ook dat ze goed nagedacht hebben over de wijn, vooral die droge, witte Siciliaanse (?) smaakte perfect! Voor de volgende keer hoeven we dus weer niet lang na te denken waar we in Leeuwarden gaan eten!

2. Fam. Jokhan

Verrassende combinaties, met zorg bereidt, gewoon heel lekker. Prettige relaxte bediening, je voelt je echt gast. Mooie entourage. Een aanrader. We komen zeker terug.

3. e. knottnerus

Heb er nu 4 keer gegeten en elke keer enorm genoten. Het eten is echt heerlijk. De bediening heel erg fijn. Alle aandacht voor je. Ze leggen de gerechten helemaal aan je uit. Ze vragen regelmatig of alles naar wens is.

Kortom: het is elke keer weer een feestje om daar te eten.
    Ik zal zeker nog regelmatig terug komen.

Bedankt voor een hele fijne avond.

4. Gisteravond heerlijk genoten bij brasserie Reijmes.

Eerst een drankje op het terras, heerlijk vertoeven op een zonnig en gezellig terras.
    Een mooie plek om even te genieten, na een werkdag of gewoon om er even uit te zijn.

Daarna binnen een heerlijk drie gangen diner mogen genieten.
    Vooraf de antipasti, speels geserveerd en smaken waren goed afgestemd op elkaar.

Als hoofdgerecht de irish stew, heerlijk mals vlees, geserveerd met groenten en fijne salade en frites.

Als nagerecht 6 verschillende kleine nagerechtjes... Heerlijk, hier ook weer mooie smaken.

Ook heerlijke wijnen geserveerd tijdens de verschillende gangen.

Presentatie was keurig en speels met kleuren opgediend.
    Bestek was keurig gepouleerd, en tafels netjes gedekt.. De sfeer was klassiek, rustig en mooie muziek op de achtergrond.

Gastheer en bediening vriendelijk, keurig in de kleding en herkennen hun terugkomende klanten 😀Complimenten ook voor de kok, smaken waren in de verschillende gangen goed op elkaar afgestemd.

Ik kom zeker terug!

5. r.meindertsma

We hebben heerlijk gegeten in een gezellig ingericht restaurant met een leuke kaart, anders dan anders en van een prima kwaliteit. Een aanrader!

7. Wij hebben zaterdag 21 maart heerlijk gegeten. Ik heb zowel een glutenvrij als melkvrij dieet. Hier is heel goed rekening mee gehouden. Alle gerechten konden aangepast worden. Ik voelde me heel erg welkom.

Het eten werd leuk opgediend, was erg smaakvol en voldeed aan mijn dieet.

Een super ervaring!

8. Gisteravond met 8 personen gegeten. De zes voorgerechten smaakten erg goed. Ook de diverse hoofdgerecht vielen prima in de smaak. Jammer dat het er zo rustig was. De kwaliteit van het eten is erg goed. Echt een aanrader.

9. Weer erg lekker gegeten! Super mooie gerechten, verrassend! Vriendelijke bediening.

10. Lekker gegeten, leuk arrangement met de voor- en nagerechtjes. Zo proef je ook nog eens iets, wat je misschien niet zo snel zou bestellen. Jammer dat het zo rustig was. Aanbeveling voor iedereen die weer eens iets anders zoekt.

11. Samen met het bestuur van het NVDA heerlijk gegeten. Vooral de voorgerechtjes en nagerechtjes waren een groot succes. Alles is op gegaan. Wel vond ik dat de muziek erg zachtjes stond. Zeker voor herhaling vatbaar!

12. Paul Boersma

Het eten was verfijnd. Ook de vegetarische schotel. Wij waren alle vier uiterst tevreden. Als ik in Leeuwarden zou wonen, zou dit mijn vaste restaurant worden!

13. M. Caspers

Heerlijk gegeten met een leuke vlotte bediening en een gezellige sfeer! Zeer goed eten voor een nette prijs! Wij komen zeker terug.

Vriendelijke groet, Marleen Caspers

14. De entourage is te weinig en karig voor het leuke en lekkere eetsysteem. Zelf of door een ander méér sfeer creëren. Open haard, pianist, beeldschermen, tafelkleedjes, kaarsen, verlichting. Toch waren positief.

15. Dries Knol

Mensen die er voor ons een feestje van wilden maken. De entrecote was niet te overtreffen. Gewoon super!

16. I. Hovenga

Heerlijk gegeten vorige week vrijdag! Zeer lekkere proeverijtjes voor en na, waarbij smaak voorop staat. Hoofdgerecht ook heerlijk, voor ieder wat wils. Wordt rekening gehouden met vegetariërs. Ruim restaurant met goede service. Zeker een aanrader voor de fijnproevers!

17. Restaurant zit er nog niet zo lang, maar is zeker de moeite waard! Voor een redelijke prijs hebben we hier heerlijk gegeten. Zowel het voorgerecht als het nagerecht zijn heerlijke proeverijen van verschillende gerechtjes. Onze hoofdgerechten waren smaakvol en puur klaargemaakt, en de bediening was attent en vriendelijk. Ook heel geschikt voor groepen, zoals wij afgelopen vrijdagavond. Komen zeker terug.

18. H.B. Gijs

Heerlijk gegeten voor een zeer redelijke prijs. Vriendelijke en attente bediening. Hier kom ik zeker terug.

19. Dit top restaurant is helaas nog niet door veel mensen ontdekt in Leeuwarden, maar is een absolute aanrader! Het eten was verrukkelijk en voor maar 25 euro heb je voor, hoofd en nagerecht.

Super verzorgd door de vriendelijke gastheer.

We gaan hier zeker nog een keer eten.

20. Voor de derde keer hier gegeten. Voor ons een topper. Voor een heel redelijke prijs van 25 euro heb je een driegangenmenu met daarin heerlijke verse gerechten. De kwaliteit van het eten stijgt ver boven de prijs uit. Service is top. Fijne ambiance en sfeer. Aanrader dus!

21. Vanavond heerlijk gegeten hier, bij toeval hier terechtgekomen en wat een verrassing. Proeverij van zes voorgerechten en een keuze hoofdgerecht. Vervolgens nog een proeverij van nagerechtjes. Het eten is goed en vers. Bediening heel vriendelijk, attent en rustig. Wij komen hier zeker nog een keer.

22. Vanavond (3e Kerstdag) met 6 personen hier gegeten. Ondanks het feit dat het niet druk was voelde het sfeervol en gezellig aan. Bediening was prima: rustig, vriendelijk en adequaat. Originele en afwisselende voor- en nagerechten in het 3-gangenmenu. Ruime keus bij het hoofdgerecht (vlees/vis) en kwaliteit uitstekend. Dit alles tegen een zeer schappelijke prijs. Prijs-kwaliteitverhouding dus helemaal in orde.
    Wij komen beslist nog eens terug.

23. Op vrijdag 19 december 2014 met 2 personen gegeten.

De originele opzet met tapas voorgerechten, variëteit aan nagerechten maar een vrije keuze in het hoofdgerecht maakt het een leuke ervaring. Het hoofdgerecht was goed van smaak en keurig opgediend.

Gehele entourage, aankleding en eten geheel naar wens, en met een bediening welke nog echt aandacht heeft voor zijn gasten een zeer geslaagde avond.

Bij een volgend bezoek aan Leeuwarden komen we zeker terug.

24. jan en gerry

Zaterdag 22 november 2014 met ons vieren heerlijk gegeten. Uitstekend en gevarieerd eten voor een goede prijs. Zeer gastvrije bediening, fantastische sfeer. Het was een geweldige avond. Wij komen zeker terug.

25. Els vd Heide

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriendin en ik voor het eerst bij brasserie Reijmes gegeten. We gaan al een jaar bijna iedere vrijdag uit eten in Leeuwarden maar waren hier nog niet terechtgekomen. Wat een verrassende ervaring! Voor € 25,- standaard 6 voor- en nagerechten en eigen keuze uit het hoofdmenu. Prijs/kwaliteit verhouding is ons inziens de beste van Leeuwarden die we tot nu toe zijn tegengekomen. En de service was ook geweldig! Nu maar hopen dat meer mensen dit snel zullen ontdekken want dan zijn wij ervan verzekerd hier nog heel lang heen te kunnen gaan. Het is zeker de moeite waard om uit te proberen!

26. Phil van Dongen

Mijn man en ik hebben zaterdagavond heerlijk gegeten. Je hoeft alleen je hoofdgerecht door te geven en de rest regelen zij. Zes kleine voorgerechtjes met vis vlees en vegetarisch en het dessert waren zes kleine toetjes. Ook erg smakelijk. Vooral de Griekse yoghurt heerlijk. Zeker de moeite waard om een keer te eten.

27. Jan en Sonja Knottnerus

Heerlijk 3-gangen-menu gegeten; de proeverij van voorgerechten was heel gevarieerd met allerlei verschillende smaken, die toch goed harmonieerden. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende vissoorten, die mals en goed gebakken waren met een heerlijke kreeftensaus. Het grand dessert was ook een feest met allemaal lekkere, smakelijke hapjes.

De bediening was ook heel prettig en attent. Een aanrader!!

28. Een verrassende ervaring op het buitenterras bij Brasserie Reijmes; originele voorgerechtjes, die niet alleen leuk gepresenteerd werden, maar ook nog geweldig smaakten. Daarna een hoofdgerecht met malse sappige varkenshaas en een afsluitende proeverij van verschillende toetjes, waarbij een Griekse yoghurt met room en gember een regelrechte topper vormde! Tel daar de attente bediening bij op en het plaatje is compleet. Wij hebben in ieder geval genoten!

29. Ton van Seeters

Met een groepje van 4 kwamen we uitgelopen bij Brasserie Reijmes waar we voor de deur werden aangesproken door een vriendelijke jongeman; of we een hapje wilden eten. Het concept sprak ons wel aan na de korte uitleg, 6 voorgerechten, 1 hoofdgerecht en 6 nagerechten voor een hele mooie prijs. Binnen in het restaurant was het leuk ingedeeld met kleine kamers wat lekker knus overkwam. Het eten zag er prima uit, was smakelijk en voldoende, de bediening leuk en onderhoudend en hij adviseerde ook nog een heerlijk rode wijn. (biologische Merlot Villa Teresa) Eindoordeel: Een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding!

30. a laurenssen

Wij waren met 4 personen op zondagavond aan de late kant op zoek naar een leuk restaurant. Ondanks dat werden wij zeer gastvrij ontvangen, super gastheer, ze zorgen dat je je thuisvoelt. Het eten was erg goed. Vanaf buiten niet goed zichtbaar, van binnen zeer verrassend.

31. Vanavond op zoek naar een restaurant in Leeuwarden beland bij Brasserie Reijmes. Dit is het soort restaurants waar wij blij van worden. Enthousiaste bediening, lekker eten met goede wijnen. Leuk concept: proeverij met 6 gerechtjes als voorgerecht, hoofdgerecht mag je zelf kiezen, wij hadden mul met garnalen, een super gerecht. Ook het nagerecht is een proeverij van 6 hapjes. Echt top. Het is jammer dat het niet naast de deur is en dat het ruim 2 uur rijden is. Anders zouden we zeker vaker hier gaan eten. Maar als we in Friesland zijn weten we waar we willen eten.

32. Mw. Jousma

Op een zomerse avond hadden we een familiediner. Geborreld op terras buiten. Heerlijk ontspannen gegeten in een aparte ruimte binnen. Het menu omvatte verrassende variaties mbt voor- en nagerecht. Hoofdgerecht, vis, vlees of vegetarisch, naar keuze. Eenvoudig maar heel goed en mooi geserveerd. Zeer gastvrije en attente bediening.

33. Alex058

Leuk gegeten met 4 man, wijntje vooraf, proeverij voor en na, heerlijk!

34. Tessa de Heer

Ik heb hier inmiddels al 2 keer heerlijk gegeten!
    De service is erg goed en het personeel is ontzettend aardig. Voor maar 25 euro heb je een erg lekker drie-gangen menu met veel variatie. De kaart word regelmatig aangepast en de inrichting en sfeer van het restaurant is helemaal super!
    Gewoon erg goed.

35. Peter de jong

Erg lekker geluncht op het zonnige terras! Gezellig stukje Leeuwarden

36. Zowel prima lunch als dinerkaart. Heerlijk eten en ook goed betaalbaar. Gezellige bediening.

37. Een prima plek om te lunchen. Goede vriendelijke bediening en een mooi terras aan de gracht.

38. Sander Terpstra