Hier zie je hoe de meningen over de De Burgemeester van Napels verdeeld zijn.

1. Was altijd ons favoriete Italiaanse restaurant, kwaliteit is echter de laatste jaren achteruit gegaan. De laatste keren dat we er geweest zijn hadden we heel wisselende ervaringen. Eigenlijk zijn we nu op zoek naar een nieuw Italiaans restaurant.

2. Een paar keer hier gegeten, sinds de formule is veranderd in Chinese tapas. Vind dit echt een verrijking op culinair gebied in Leeuwarden op het gebied van Chinees eten. Erg smakelijk en meer dan voldoende. Restaurant heeft ook een smaakvolle verbouwing ondergaan. Erg correcte en goede bediening.

3. Afgelopen vrijdag in dit restaurant gegeten. Gekozen voor Thali Royal. Was wel een smakelijke maaltijd, maar kan wel begrijpen dat ze de gerechten kunnen reserveren voor een schappelijke prijs. Er zit namelijk weinig vlees en groenten in. De sausjes worden volgens mij van boter gemaakt en dat is zwaar eten, zodat je aan het einde van de avond wel vol zit. De bediening was vriendelijk maar niet attent. Al met al wel een plezierige avond gehad voor een redelijke prijs. Vind het ook niet meer waard. In Engeland ook wel een paar keer in een Indiaas restaurant gegeten en daar liggen de prijzen echt lager.

4. Internationaal Leeuwarden

Afgelopen maand heb ik hier 2 keer mogen eten. Eenmaal met mijn collega's en eenmaal met een vriendenclubje (op aanraden van mij). Bijgerechten waren huisgemaakte pataten en salade.

De eerste keer was ik met 10 collega's hier te eten. Een mooie tafel was voor ons klaar gezet, met uitzicht op de keuken. Mooi om de koks aan het werk te zien. Heerlijk gegeten en gedronken, het eten stond snel op tafel en de borden waren heel mooi opgemaakt. Met oog voor detail! Ook de smaak was erg (!) goed. Verse producten en smaakvolle combinaties. De mosterdsoep werd aan tafel ingeschonken. waar ziet men dat nog?! De zeebaars was heerlijk fris (met een hangop van komkommer) en nagerecht was een creme brullee van baileys en koffieijs.

De tweede keer was ik met een vriendengroepje (8 personen) onaangekondigd en ongepland binnengekomen. Zonder moeite werd er voor ons een tafel klaargezet en was weer alles tiptop in orde. Nu gekozen voor de biefstuk-plate: patat, salade en een kogelbiefstuk, voor € 12,50. En dat is het meer dan waard, heerlijke snelle hap. Mals vlees en huisgemaakte pataten en lekkere salade met dressing.

Beide keren was er een vlotte attente bediening. Netjes, het glas was nooit leeg (en toch niet opdringerig!). De gerechten hadden allemaal een uitleg, herkomst, bereiding, ingrediënten... Ze noemde alles op. Ook was het heel prettig dat ze heel vlot werkten, een grapje of opmerking was snel gemaakt en ze hielden alles in de gaten. Bij de eerste keer viel mijn bestek op de grond en voordat de schrik voorbij was, lag er al schoon bestek.

Echt een aanrader! Jammer dat we nu pas erachter komen dat Spiezz er zit (na 5 (!) jaar)

5. Internationaal Leeuwarden

Jan en Sonja Knottnerus

Heerlijk 3-gangen-menu gegeten; de proeverij van voorgerechten was heel gevarieerd met allerlei verschillende smaken, die toch goed harmonieerden. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende vissoorten, die mals en goed gebakken waren met een heerlijke kreeftensaus. Het grand dessert was ook een feest met allemaal lekkere, smakelijke hapjes.

De bediening was ook heel prettig en attent. Een aanrader!!

6. In een stad als Leeuwarden verwacht je niet dat er überhaupt een visrestaurant is en zeker niet zo'n goede. Wij liepen er toevallig tegenaan en als visliefhebbers onmiddellijk naar binnen. Daar hebben wij geen spijt van, na een voortreffelijke amuse genoten wij van het vier gangen verrassingsmenu: de mooiste combinaties van vis, schelp en schaaldieren kwamen langs, alles bijzonder goed op smaak.
    Het restaurant was gezellig bezet, maar met deze kwaliteit kan het binnenkort wel eens veel drukker worden. Voor ons zeker snel voor herhaling vatbaar.

7. Chinees-Indisch Leeuwarden

Nog niet eerder heb ik zo smerig gegeten! De bami was veel te zout, de pisang goreng was ontzettend vet en de smaak van banaan was ver te zoeken, de sate bevatte bijna geen smaak net zoals de babi pangang. Het is niet duur, maar je krijgt er ook niets voor terug. Eens maar nooit weer!

8. Ik lees een aantal positieve recensies maar dit heeft dan betrekking op aan een tafeltje plaatsnemen. Afhalen is even anders. Daar waar "vroeger" er geen "groot" portie is is die er nu wel, echter "groot" is de oude normaal alleen de prijs is niet die van normaal. Voor de oude normaal prijs krijg je nu een klein portie. Inflatie zullen we dan maar zeggen, ook al bedraagt die dan zo'n 30 procent in de nieuwe normaal.

De rijst is overigens van een erbarmelijke kwaliteit geworden, het eten is wel aardig maar krijgt van mij een onvoldoende vanwege de grove prijsverhoging. De service door het meisje bij het opnemen van de bestelling was onder de maat. Je verwacht bij een "groot" portie tevens voldoende rijst maar daar moet je dan extra voor betalen, maar liefst 2 euro. Rare gang van zaken, net zoiets als bij het bestellen van een koffie extra te moeten betalen voor suiker en melk. Niemand schijnt daar om te malen, we hebben blijkbaar nog allen een goed gevulde beurs.

2,6
  9. Barry Daendels

Mooie ambiance, maar anderhalf uur wachten op vijf pannenkoeken maakt dat niet goed. Personeel was niet zichtbaar of aanspreekbaar.

2,9
  10. Kreike Norg Toornstra

Geweldige service, uiterst vriendelijke mensen en heerlijk eten. Wij komen altijd graag bij de Spiegelaar. Elke schoolvakantie zijn wij wel een keer te vinden bij de Spiegelaar!

11. Patricia Buis

Het is ons rustplekje 2x per jaar als we naar Leeuwarden gaan. Super eten, fantastische vrolijke bediening en de hazelnootgebakjes zijn verrukkelijk, net als de heerlijke brie met walnoot en honing broodjes. Altijd vers en met zorg klaargemaakt. Een super tent!

12. Internationaal Leeuwarden

Freerk Runia

Deze mensen hier hebben totaal geen idee wat horeca inhoud. Kortom ik kom hier nooit weer, waardeloze sfeer, en totaal niet gastvrij, ik voel me er totaal niet welkom.

5,1
  13. Martha van Gunst

14. Voor de juiste sfeer, juiste bediening en voor verschillende hapjes en drankjes kun je hier terecht. En met enige regelmaat doe ik dat ook! Gewoon gezellig! Een echte aanrader!

15. Chinees-Indisch Leeuwarden

G Wijnsma

Het was in het begin niet erg goed, later toch nog eens geprobeerd (2013) en toen was het al een stuk beter (bami en nasi in ieder geval.). Gister weer geweest en nog steeds goed. Zaak oogt ook hygiënischer dan in het begin.

16. Ja hoor, wat een plezierige aanwinst voor leeuwarden, eindelijk een moderne en meer bewuste broodjeszaak, gericht op duurzaam, milieu-vriendelijk en verantwoord ondernemen, met het oog op allerhande vooral dus biologische lekkernijen uit de eigen streek.
    Ja, wat een leuk ingerichte en mooi ruim opgezette, smaakvolle bizznizz.. en ook nog eens bijzonder vriendelijke, erg enthousiaste jonge mensen met hart voor de schone zaak en een kloppend verhaal en ook dat telt natuurlijk mee.
    Verrukkelijk, die broodjes van vers gemalen meel zo van de molen in birdaard, dat proef je en fantasievol rijkelijk belegd, maar ook voor beter bakje koffie, thee, salades en andere huisgemaakte heerlijkheden prima. En wat leuk die bezorgdienst met electronische, ouderwetse bakkers-kar-fiets.. ja hoor, succes verder!!
    Prachtige locatie overigens, zo aan de stadsgracht in de kromming van de zgn. winkelbanaan, oant sjen!!

17. Ja hoor, prima snackbar, prachtig gelegen aan die pittoreske nabij de noorderbrug, leuk uitzicht dus, zeker vanaf het leuke terrasje. Wel altijd druk met die hogeschool-studenten van allerhande nationaliteiten..
    Enfin, niet te versmaden zo'n lekker krokant gebakken raspatatje met of pinda (wel veel, helaas geen stoof..) of een of andere gewoon goed gefrituurde snack, goede service, grote porties en gunstig geprijsd.

18. Ja, inderdaad oud en versleten die inrichting. Maar wat een schitterend uitzicht biedt dit hoekpand, beneden en vooral boven, over de schone kades en grachten van die fraaie liwwadder nieuwstad.. Betere service en goede snacks/frituursels voor een gewone prijs.. en ja, prima broodje hamburger speciaal!!

19. Online besteld via de site. Gemakkelijk en mooi systeem. Eten was dik voor elkaar. Genoeg, smakelijk niet vet. Gaan we zeker nog een keer doen.

20. Natuurlijk weer heerlijk gegeten. Ik vindt de sfeer prima vooral toen hicham naar binnen kwam. Ik zal er wel nog een paar keer naar toe gaan.

21. Dit was de eerste keer dat ik bij La Cubanita kwam, het was een hele ervaring. Onbeperkt eten, heel goedkoop, ik wist niet wat ik moest verwachten.

Toen we binnen kwamen was de sfeer erg goed en ik vond het restaurant ook erg gezellig, de bediening is heel vrolijk en spontaan! Het eten vond ik heel lekker en we hoefden niet lang te wachten.

Ik vind La Cubanita een top restaurant, zeker een aanrader!

22. Afgekomen op de 80-20 menukaart. Verrassend mooi restaurant met opvallend gastvrije bediening. De menukaart is bijzonder. Lekker gegeten, mooie gerechten met pure smaken. Zeer de moeite waard!

23. Top restaurant in Leeuwarden. Heerlijk gegeten samen met mijn vrouw. Ambiance is erg goed, bediening was zeer vriendelijk en attent. Keuze in gerechten is meer dan voldoende en we hebben allebei enorm genoten van hetgeen ons is voorgeschoteld.

24. Am vergangenen Wochenende war ich mit meinem Ehemann in diesem Restaurant zum Essen. Es wurde uns von unserer Nichte empfohlen, die in Leeuwarden studiert.
    Das Servicepersonal war sehr zuvorkommend und freundlich. Manchmal hat alles ein wenig länger gedauert, wie z.B. die Bestellung aufnehmen. Ich fand es nicht schlimm, weil ich auch von meiner Nichte informiert wurde, dass dort nur Studenten von der Stenden Hotelmanagementschule arbeiten und sie noch dabei sind, es zu lernen. Das Essen war sehr lecker und es war interessant, bei der Zubereitung zuzuschauen. Man kann vom Restaurant durch eine grosse Glasswand direkt in die Küche sehen und den Studenten beim Kochen zugucken.
    Wir werden bestimmt wiederkommen.

25. We have been here for dinner with a group of four. The service was very good; the staff has been friendly and was speaking several languages. They also were very considerate of food. It was a nice atmosphere on the ship, however, it is really aimed at families with younger kids and toddlers. Therefore, it was sometimes a little loud.

26. Prachtig, net verbouwd restaurant. Vooraf hadden we geen idee wat we ervan moesten verwachten, maar we hebben een geweldige avond gehad dankzij de vriendelijke en gastvrije bediening. Leuk menu met verschillende gerechten en voldoende variatie, en nog leuker als je gaat afrekenen. Een 3-gangen menu voor maar €15, absoluut een prijs waarvoor je het een keer kunt uitproberen of om voor terug te komen, wat wij in ieder geval zeker weten gaan doen!

27. Heerlijk genoten van de flair high tea. Veel verschillende hapjes, met aandacht verzorgd! Zeker voor herhaling vatbaar.

28. Restaurant Wannee

29. Bizar lekker, gezellige bediening, daar waar uit eten gaan nog een feest is!

30. Sandra Bauhuis

Leuke en gezellige eetgelegenheid. De zaterdagavond toen wij er waren was het wel ontzettend druk en erg warm. Verder een gezellige en ongedwongen sfeer, leuke medewerkers en netjes geholpen. Met een groep van 10 personen moet je jezelf wel de tijd gunnen, ruim 3 uur aan tafel gezeten, en dan toch nog gehaast naar het freezefestival waar we rond half 11 wilden zijn. De lokatie is top, gezellig en lekker in het centrum van Leeuwarden. Prima eten en drinken voor een all-in prijs. Ik denk een goed concept.