Betaalde parkeergarage Hoeksterend, Tweebaksmarkt.

Station op 5 min lopen. Of lijn 31 vanaf centraal station (halte voorstreek).

di lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

5. Betalen pin Visa Master Card

di lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

1419487854 63
1456420429 46
1487197575 56
1511819292 66

1. Mooie locatie, maar daar blijft het wel bij. Op een zaterdagmiddag, eerst 10 minuten op twee drankjes moeten wachten. Daarna een portie nacho's besteld. Na een half uur was het wel genoeg en zijn we vertrokken. Het terras zat trouwens niet eens vol. En de bediening vindt het kennelijk normaal om gasten zo lang te laten wachten op een gerecht wat met 5 minuten klaar is. In een sterrenzaak krijg je nog sneller je eten.

2. Vriendelijke maar helaas zéér trage bediening. Erg lang wachten op het eten. De entrecote was taai, niet weg te kauwen. Daar werd nogal luchtig over gedaan, ik denk dat ze dit vaker te horen krijgen… Jammer! Ons bezoek krijgt geen vervolg.

3. We begonnen met een teleurstelling; de menukaart was niet de menukaart die we op de website gezien hadden. De dame gaf aan dat het de vorige menukaart nog was. En toen ik aangaf dat we eigenlijk speciaal voor de hertenbiefstuk kwamen(die dus niet op de kaart stond), zei ze dat het nog geen wildseizoen was, Dat klopt, dat begint officieel morgen. Maar hoe oud is die online kaart dan wel niet???

Maar goed, het eten was lekker. Vers knapperig brood in het mandje en ook het hoofdgerecht (entrecote) was goed. Maar daarna ging het mis... We kregen de kaart voor het nagerecht, en werden vervolgens vergeten. Regelmatig een poging gedaan om de aandacht te trekken, maar niet gelukt. Na 45 minuten is mijn man maar naar binnen gegaan (want door het mooie weer konden we op het terras eten) om te vragen of we het nagerecht nog mochten bestellen. Oh ja, ik was u vergeten... Maar goed, het nagerecht was dan wel weer lekker!

Toen het afrekenen. We hadden een kortingsbon, die mijn man direct bij het afrekenen overhandigde. Hij kwam naar buiten met een nadenkend gezicht. Het is hier duurder dan ik verwachte, zei hij. Wat bleek; de bon was er niet afgehaald. Wij weer terug naar binnen. Daar werd het weliswaar keurig verrekend, maar het voelt heel raar om geld terug te moeten vragen!

Vanwege de mooie locatie komen we hier vast nog wel eens terug, maar dan voor een lunch of zo. Daar kan vast minder bij mis gaan.

4. lennart elbers

Het is duidelijk dat deze gelegenheid een probleem heeft; al jarenlang ronduit slechte reviews. Lauw bier en lang wachten op eten en drinken. Na ongeveer een uur wachten kreeg ik het verkeerde gerecht en als ik het daadwerkelijke gerecht wilde hebben zou ik weer lang moeten wachten. Toch maar het ‘verkeerde’ gerecht gekozen maar was bijna net zo lauw als het bier. Gelukkig niet in rekening gebracht, dan maar de friet en salade opgegeten. Onbegrijpelijk hoe je zo’n simpel menu kan verkloten. Zeker een half uur kwam er niks uit de keuken en alle tafels moesten lang wachten op drank of rekening.
    Heel spijtig, want het is een unieke locatie waar genoeg uit te buiten is. Dit kan zo veel beter! Maar het lijkt de manager(?) niet zo veel te deren.

1,3
  5. Wij komen als gast hier, bediening gaat niet op een nette toon met de gast om. En meld ons dat wij nachos kunnen bestellen met de sauzen apart, vervolgens komt een andere bediender met een boze toon naar ons toe dat de keuken het druk heeft en dat we €1 per saus apart moeten afrekenen. Slechte service! Niet klant vriendelijk!

6. Fam hennen

Heerlijke plek super bediening en top brood wijn en saté 👌Rook daar zo lekker naar verse Spareribs volgens de bediening dat we die ook maar bestelde ! Maar kregen opgewarmde droge stukjes op het bord ! De bediening gaf toe dat dat van dag ervoor was ! Maar daar konden we het mee doen 😕jammer kom niet meer terug een magnetron heb ik thuis zelf wel !!!!

7. Heerlijk genoten op dit bijzonder mooie terras, we werden heel vlot en vriendelijk geholpen door een vrolijke blonde jongedame die zichtbaar plezier had in haar werk. Ook het eten was voortreffelijk!

8. Ellen 17 punten

De locatie is erg leuk, aan het water en ruim opgezet.
    Het personeel is vriendelijk en de kwaliteit van het eten is goed.
    Als we weer eens in Leeuwarden komen gaan we zeker terug!

9. Helaas, het ons zwaar zwaar tegen gevallen. We waren met een groep van 10, vrijgezellenfeest. Met een grote groep is het begrijpelijk dat je iets langer moet wachten maar... Na 1,5 uur (!!!) kregen we het voorgerecht: carpaccio en broodmandje. Geen excuses of uitleg waarom we al 1,5 uur aan water en wijn zaten. Nog eens drie kwartier later het hoofdgerecht. Als ik in kleiner gezelschap was geweest was ik weg gegaan, maar dat gaat niet zomaar met zo'n grote groep.

10. Vandaag hier geweest als afsluiter van een uber gezellige dag met mijn moeder. We gingen zitten op het terras en bestellen een koffie en een 7up. Toen de onvriendelijke gastvrouw een tafel ging afruimen vroeg ik aan haar of ik de kaarten mocht hebben van deze tafel. Met een diepe zucht en onvriendelijke gebaren kregen we de kaarten. Ik wou het kindermenu met de kipvingers, maar er werd uitgelegd op een hele onvriendelijke en snauwende manier dat het pas vanaf vijf uur kon en uitsluitend bestemd was voor kinderen tot 12 jaar. Ik heb hierbij de uitspraak gemaakt, wat kansloos. Doe dan maar een tosti. En de (gast) vrouw die eigenlijk de naam gastvrouw niet verdiend. Betrok dit op haar zelf. Ben ik kansloos, zegt ze op een snauwende manier. Hierbij uitgelegd dat het over het algemeen geldt. Zegt deze mevrouw; jullie krijgen helemaal niks meer te eten van mij, de drankjes stonden al op de tafel waarbij ze nog de opmerking maakte dat neemt een 7up. We zijn weg gegaan en de drankjes hebben we laten staan.

11. Afgelopen donderdag, op het terras Onder De Kelders in Leeuwarden gedineerd. De gekozen sate was buitengewoon slecht. Na de eerste hap, heb ik een stukje aan mijn mede tafelgenoten laten proeven. Ook zij concludeerden dat er een zure smaak aanzat. Het gerecht heb ik daarna teruggestuurd naar de keuken. Ondanks dat er een paar kleine stukjes van zijn gegeten werd het gerecht toch volledig gerekend. Heb nog navraag bij de chef gedaan maar deze was zeer kortaf en niet voor rede vatbaar. Gewoonweg schandalig. Hierbij wil ik aanmerken dat de bediening in orde was.

12. Zeer negatieve ervaring gehad bij "onder de kelders"...
    Het restaurant is prachtig gelegen (vooral het terras) en het eten is oké. Daarom tot twee keer toe besloten hier maar eens te gaan zitten en beiden keren zwaar teleurgesteld. Dit door de onvriendelijkheid van het personeel en de slechte service/bediening. De eerste keer heb ik alleen plaatsgenomen op het terras voor een drankje, toen we na dit drankje af wilden rekenen was een van de bazinnen/leidinggevenden één van haar personeelsleden verschrikkelijk aan het afblaffen. Ze ging hier dan ook stug mee door toen wij aangaven dat wij eigenlijk heel graag wilden afrekenen...We moesten wachten tot ze klaar was met het zeuren op haar personeel voor ze met een gezicht als een oorwurm en veel gemopper eindelijk onze bestelling afrekende. Het meisje werd zodanig afgeblaft dat wij de behoefte voelden haar veel sterkte te wensen met haar werk toen we het restaurant verlieten.

De tweede keer besloten we te dineren bij "onder de kelders". Ik drink graag water bij het eten en mij is dat tot op die dag nog geen enkele keer bij een restaurant geweigerd. Ik verzocht een karaf water op tafel en mijn partner bestelde een ijsthee. Ook bestelden we een compleet diner. Het was dus niet zo dat we van plan waren alleen op water te teren de rest van de avond. Dit werd ons echter wel verweten door het personeel. We mochten ABSOLUUT geen water op tafel. Uiteraard ging ik een gesprek aan en vroeg waarom dit niet mogelijk was. Het personeelslid (die overigens erg bot en chagrijnig reageerde) antwoordde dat het niet de bedoeling was omdat we dan goedkoop uit zouden komen. Belachelijk natuurlijk. We bestelden immers een compleet diner met voorgerechtje en een drankje erbij. Waarom dwongen ze ons dan niet maar meteen om het duurste gerecht van de kaart te nemen omdat we anders "goedkoop" uit zouden komen? Dit gesprek veranderde min of meer in een discussie en er werd zodanig met ons omgegaan dat zelfs de mensen om ons heen zich verbaasden over de onvriendelijkheid en gierigheid van het personeel en ons na het voorval even bemoedigende woorden toespraken. Mensen moesten zelfs een beetje lachen over de krampachtigheid omtrent een kannetje water op tafel. Een verzoek om de baas te spreken werd genegeerd en de rest van de avond werden mij vuile blikken toegeworpen door het bedienend personeel...

Ik zou niemand hier aanraden te gaan zitten, tenzij het restaurant gesloten is en je met je eigen picknickkleed plaats kan nemen op het prachtige terras!

13. Eten en sfeer prima! Bediening en service dramatisch. In de zomer is het heerlijk om op terras te eten. Menukaart is op zich prima. Prijs/kwaliteit/kwantiteit is ook goed. De Chefkok doet zijn best maar jammer dat de bediening het voor hem verpesten. Als je niet eens kan onthouden om een biertje op te nemen en dan ook nog met een biertje aankomen waar alleen maar schuim in zit tja. Ik hoop dat dat verbeterd wordt.

14. Jade en Joanna

Schaaltje friet werd in rekening gebracht, terwijl er werd geadverteerd dat het gratis bij een hoofdgerecht zit. Het wachten op het hoofdgerecht duurde zo lang dat wij stokbrood met kruidenboter (€4,25) bestelde, die samen werd geleverd met het hoofdgerecht waar ook al brood bij werd geserveerd (wat nergens stond vermeld). Geen fijne ervaring.. Wij komen niet meer terug.

15. t van der meulen

Je kunt hier wel een lange avond doorbrengen met het wachten op je bestelling, verwacht echter niet dat de bediening de wachttijd veraangenaamt met het brengen van een drankje.

Een echte aanrader dus.

16. Ingrid Bosma

Heel erg gezellig! Erg leuk en origineel ingericht, fantastisch eten en erg leuke bediening. De muzieklijst bij dit restaurant is erg gevarieerd en er komen vele leuke oude nummers voorbij, dit telde veel mee in de sfeer! Super lekker gegeten en we kregen veel voor de prijs die gevraagd werd.

17. Ria en Baukje

Helaas delen wij de mening van inmiddels velen: zeer trage bediening, wij hebben bijna twee uur moeten wachten op onze (koude!!) maaltijdsalade ,bij navraag waar ons eten toch bleef bleek dat de bon" kwijt" was ,weer gewacht en uiteindelijk kwam dan ons eten, ondanks de lange wachttijd een zeer matige salade waarbij de prijs/kwaliteit verhouding ver te zoeken was!
    Net als andere gasten vonden wij de plek heel prettig maar dat was het dan ook wel zo'n beetje.
    Ondanks dat dé 'fout 'bij de kok/eigenaar lag en wij er brutaal om vroegen werd er geen drankje als compensatie aangeboden.
    Terwijl wij er zaten is er nog een andere gast boos weggelopen dus kortom eens maar NOOIT weer!!!!

1,3
  18. Jeffrey

Gisteren voor de tweede keer bij dit restaurant gegeten. De eerste keer was een aantal weken eerder in een groter gezelschap. Omdat dit toen uitermate goed beviel, besloot ik deze keer weer naar Onder de Kelders te gaan. De lat lag voor mij erg hoog omdat het de vorige keer ook perfect was.

Deze keer was het ook weer perfect! Alles klopte en overal genoeg van zoals het hoort.

Ik heb maar 1 minpuntje: er mag wel wat meer saus bij bijv. de biefstuk.
    Daarbij moet wel vermeld worden, dat als je om wat extra saus vraagt, je dit wel direct krijgt.

Ik en mijn complete gezelschap hebben genoten en zullen zeker weer een keer terug komen!

19. Het eten is niet een culinair hoogstandje en de prijs is hoog (zeker met wat je krijg) maar dat weet je eigenlijk al als je op een terras gaat zitten. De service is laag, normaal mag je wel verwachten dat je na zo`n 20 minuten je eten krijg maar dat liet een 90 minuten op zich wachten. Nu is het wel een klus, twee tosti`s en twee kroketten met een plakje bruin brood maar 90 minuten vind ik iets overdreven.
    Ik hoor u nu denken.. ja.. maar het terras zat zeker overvol en de bediening had het razend druk! Nee!! In die negentig minuten ben ik eens gaan tellen, 14 man totaal.
    O ja.. met afrekenen werd er gevraagd of alles naar wens was, nou.. het was lang wachten mevrouw! ...Lang!!

20. Annemiek lauwers

Super gezellig grand cafe, vriendelijk personeel en een leuke lokatie!
    Goede prijs-kwaliteit verhouding. Eten smaakte uitmuntent en sinds een lange tijd weer eens een latte machiatto mogen drinken zoals het hoort!

21. Linda Linssen

22. Paul Zijlstra

Helaas niet zo'n goede ervaring bij dit restaurant. Vier van de tien menu's waren niet goed. De kipsate was nog rauw! Dit werd meteen gemeld bij de bediening die het doorgaf aan de keuken. Het zou volgens de kok alleen maar zo lijken. Na drie keer heen en weer lopen werd de fout erkent. Ter compensatie werd een gratis rondje drinken aangeboden en wat extra patat. Na veel gesteggel over de rekening, (het 'gratis' rondje stond er gewoon op), hebben we vier gratis colaatjes geaccepteerd en zijn we weggegaan.

Het is heel erg dat zo'n grote fout pas zo laat erkent wordt en heel erg jammer dat er niet een oplossing bedacht kon worden die voor beide partijen acceptabel was.

23. Met een groep vriendinnen hebben we hier heerlijk gegeten.
    Ben normaal niet zo van een verrassingsmenu, maar we hebben aangegeven wat we niet lekker vinden en daar werd rekening mee gehouden. ik moet zeggen: het was ronduit super!! Ook de bediening was erg vriendelijke en bekwaam, ik zou dit restaurant zeker aanraden.

24. Vorig weekend heerlijk gegeten bij dit Restaurant. Heerlijk 3 gangen menu genuttigd. Dit was voortreffelijk, in een heerlijke rustige maar vooral gezellige ambiance.
    De bediening was uitstekend. Vriendelijk en belangstellend.
    Uitstekende uitleg over het 3 gangen verwen menu door de serveerster.

Al met al heerlijk gegeten voor een juiste prijs.

Mensen dit is echt een aanrader.
    Wij zullen hier zeker vaker een bezoek aan brengen voor een heerlijk diner!

25. Even een reactie op Dhr Pander van uit onze beleving.

Als er gasten op het terras gaan zitten of binnen en je verwelkomt ze vriendelijk en vraagt netjes wat je voor ze kan betekenen en ze reageren niet eens zelfs na de derde keer begroeten niet, kijken niet op of om en geven geen antwoord bij de vraag of alles naar wens geweest is omdat ze het zo druk hebben een slechte recensie terplekke te plaatsen via hun telefoons wat er later al lachend gemeld werd, dan hoeven ze ook niet te verwachten dat ze nog netjes als gasten behandeld worden terwijl ze de bediening zelf ontzetend beledigend en denigrerend behandelen.
    Zonde dat zulke types je eigenlijk een hele dag een rotgevoel geven terwijl het het mooiste weer van de wereld is en er nog 60 leuke ,vriendelijke en wel genietende gasten zitten die je werk en gerechten wel waarderen en lekker vinden.Jammer!

26. Ik heb hier tapas gegeten, maar helaas weten ze niet wat tapas inhoudt. Dit was gewoon wat spul uit de frituur, erg slecht gepresenteerd en erg onsmakelijk.
    Geen toetje meer genomen, snel vertrokken. Ver beneden peil, jammer van deze mooie locatie! Een cafetaria zou het beter doen.

27. Terecht een zware onvoldoende gekregen!

Wat een onbeleefde bediening!

We hebben een lunch genuttigd op een warme zondagmiddag bij grand café/restaurant onder de kelders.

Van bovenaf ziet het er netjes uit en het uitzicht over de kelders is erg leuk. De bootjesmensen varen langs je tafeltje wat een leuk tafereel is zo midden in de stad.

De bediening werd door een oudere dame en een studente van 18 gedaan. Na flink wat ge"je en jij" werd de bestelling gedaan. Menu werd na vragen aan tafel gebracht.

Koffie en thee werden vlot bediend maar omdat de kroketten met brood langer duurden dan wij hadden gedacht vroegen we beleefd of deze al onderweg waren. De oudere mevrouw snauwde ons toe ' dat ze onderweg waren'. Inderdaad werden deze ook na een paar minuten gebracht. Helaas met oud witbrood en een beschuldigende blik erbij.

We hebben het maar opgegeten om daarna maar weer snel te vertrekken.

Bij het opruimen vroeg de mevrouw volledig ongemeend of het eten ons had gesmaakt. De etiquette leek na alle ongemakken overbodig. Mevrouw is boos weg gegaan is omdat wij dit met een nee hebben beantwoord.

Wij voelden ons niet als gasten bediend, waarop mijn partner de gastvrouw bij de kassa op neutrale toon verteld heeft dat hij het niet op prijs stelt dat mevrouw ons zo te woord staat op een druk terras.

Dit sloeg mevrouw in het verkeerde keelsgat en heeft ons weg gestuurd met de opmerking dat we beter naar een Mac Donalds konden gaan. Het afrekenen heeft iemand in de keuken voor ons gedaan.

Kortom, een dikke onvoldoende voor de bediening, eten matig en sfeer was oorlog.

Prijzen/kwaliteit slecht, een soepje van 6.00 Euro en een salade van 10 euro horen bij de hogere segment Horeca.

Samenvattend, kom hier vooral niet eten!

28. liesbeth

Erg lekker gegeten. We waren met zijn twee personen en beide hebben we erg genoten. Porties zijn goed en de kwaliteit des te beter. Zeker voor herhaling vatbaar!

29. roel en willy

Het was de derde keer dat we hier aten en we zijn erg tevreden.

De laatste keer waren we met zijn zevenen en zowel de vleesgerechten als de vegetarische gerechten vielen in de smaak.

Ook het verrassingsmenu was top.

We komen zeker weer een keer want ook de bediening was goed.

30. JW

31. Jan 48 punten

Even een lunchen op het schitterde terras. Helaas was de bediening zo ontzettend traag dat we na het 1e drankje maar weg gegaan zijn. Ook het betalen duurde een eeuwigheid. Elke keer als we een serveerster aanspraken, moesten we een ander hebben. Er was blijkbaar maar 1 die kon rekenen of zo. We hebben zelf het passende bedrag maar uitgerekend en contant op tafel gelegd en zijn elders gaan lunchen.

32. De locatie van het restaurant is ontzettend leuk. Met mooi weer kun je heerlijk aan het water dineren. Helaas is dat wat ons betreft dan ook het meest positief aan dit restaurant/grand cafe. Hoofdgerecht was niet bijzonder: vlees was oké, maar de salade zonder dressing droog en de gebakken aardappeltjes te zout, met een wat onprettige nasmaak. Mede ook gelet op de trage bediening besloten we ergens anders een dessert te halen.

Gelet op de overige recensies hadden we er meer van verwacht.

33. Dirk 183 punten

Lekker lunchbroodje. Niet veel vegetarisch op dinerkaart. Bediening niet zo snel. Lekker plekje aan het water.

34. Afgelopen zaterdag voor het eerst gegeten bij Onder de Kelders. Vriendelijke bediening, leuk aangekleed restaurant en lekker eten! We komen echt nog een keer terug.

35. Aankleding kan leuker, veel donker bruin. Leuk kleedje op tafel doet een hoop. Muziek was erg slecht. Lekker sfeer muziekje? Dianne Krall, James Taylor? Ik hoef niet zo nodig naar "you never walk alone" te luisteren als ik zit te eten. Bestek kan ook wat hipper ipv camping bestek. Maaaaarrrrr..... Het eten was heel erg lekker en de bediening ook erg vriendelijk en daar kom je tenslotte voor.

Jelle en Annemarie.

36. Met Kerstmis hebben mijn man en ik hier heerlijk gegeten!

Alles was tippy-toppy voor elkaar, de sfeer, het eten, en het personeel maakten dat wij een heerlijke avond hadden.

Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

37. Op 1ste Kerstdag zijn we hier geweest. Heerlijk gegeten! Gezellige locatie en leuk personeel.

38. Heel lekker gegeten: Goede kaart, apart en voldoende, en een zeer redelijke prijs.

39. Hier 2x geweest. Aparte locatie aan de gracht. Lekker eten, goede sfeer.

40. + Goed eten, goede garnering(lunch), leuk ingericht, unieke locatie.

- Weinig klanten/rustig (tijdens lunch)

41. Gisteravond zijn we hier voor het eerst wezen eten, het zal zeker niet de laatste keer zijn! Je proeft de versheid van de producten, alles wordt zelfgemaakt. De sauzen, chocolademousse, alles was even heerlijk. Het voorgerecht van gamba's met zalmtartaar is een echte aanrader! De bediening was ook goed, niet opdringerig, telkens op tijd en heel vriendelijk. Een dikke 9!

42. Mooie locatie, sfeervol, heerlijke gegeten, vlotte & vriendelijke bediening en niet duur!

M.a.w. Zeer de moeite waard!

43. Zaterdag naar dit leuke restaurant geweest. Gekozen voor het 3-gangen verwenmenu. Even netjes aangeven wat je liever niet eet en vervolgens genieten. Alle gangen waren een feest. De bediening was ook zeer attent. Tip: elektronisch reserveren bij dit restaurant is ook mogelijk. Groeten uit Den Haag.

44. Wat een geweldig restaurant! Heb er geen woorden voor...

Super!

45. Het was er erg gezellig; mooie aankleding en heerlijk eten.

46. Het was een heerlijk maal, Komplimenten van Hans Tiger smits en Gerla Postma en de band TRINITY.

Hans.

47. Heb hier een aantal keren gegetn. De amuse is leuk bedacht maar heb nog nooit een lekkere amuse gehad hier. Het is niet goedkoop maar het eten is goed. Je moet hier geen haast hebben want het duurt aardig lang voordat je het eten krijgt. Het is wel zeker een aanrader, want de sfeer is hier top en het eten is lekker.

48. Verrassend lekker gegeten! De chef is zeer bekwaam en een echte vakman. De gerechten van ons "verwenmenu"zien er schitterend uit en smaken nog beter. Spannende combinatie's zijn volledig in harmonie en tongstrelend. De sfeer is warm en de serveersters vlot en correct. Onverwacht verwend met een verrassend goede keuken. Top!