Culinair hoogtepunt in Leeuwarden!

Wine & dine in the sky bij Restaurant élevé in Leeuwarden

Restaurant élevé

Laat je verrassen door originele, creatieve gerechten op hoog niveau in Restaurant élevé.

Sky is the limit! Bij Restaurant élevé geniet je van een prachtig panoramisch uitzicht tijdens je diner. Gerechten met regionale en nationale invloeden vliegen voorbij. Elke dag wordt er door onze keukencrew gewerkt met dagverse ingrediënten, die vaak lokaal zijn verkregen. De uitgebreide kaart biedt een selectie uit dagverse vis, vleesspecialiteiten en natuurlijk ook klassieke gerechten.

Restaurant élevé is letterlijk een culinair hoogtepunt in Leeuwarden!

Restaurant élevé - Afif & Mike - restaurant 2

Bib Gourmand erkend

Restaurant élevé is door Michelin bekroond met een Bib Gourmand-onderscheiding. Deze onderscheiding wordt restaurants toegekend bij een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Michelin roemt het uitzicht en de keuken van chef-kok Mike Kalkman: ”De keuken van chef Kalkman is modern en innovatief, zonder ingewikkeld te zijn. Herkenbare producten in een nieuw jasje en zeer smaakvol.” ”We zijn enorm trots op het gehele team en staan klaar om je een culinaire avond te laten beleven.”

Bib Gourmand menu ontdekken

Reserveren & openingstijden

Restaurant élevé en de Skybar zijn dagelijks van 12.00 – 00.00 geopend
(keuken open van 12.00 – 15.00 en 17.30 – 21.30)

Lunch van de lunchkaart is dagelijks van 12.00 tot 15.00 mogelijk.

Dineren van de grote kaart kan van maandag t/m zondag van 17.30 – 21.30

*Graag minimaal 1 dag van te voren reserveren  als je wilt  komen dineren, dan kan de keuken daar rekening mee houden.

Chef Mike Kalkman

Restaurant élevé staat onder leiding van chef-kok Mike Kalkman. Mike is een zeer gedreven chef die veel discipline heeft om het beste te bereiken voor zijn gasten. Hij daagt zijn team uit om continu de wereld van bekende en onbekende ingrediënten verder te ontdekken. Unieke smaakbelevingen zijn het uitgangspunt van de dag. Chef-kok Mike heeft onlangs de Bib Gourmand onderscheiding weten te verdienen met zijn team!

Skybar

Naast Restaurant élevé bevindt zich onze Skybar. Een fantastische plek om samen met vrienden of collega’s te genieten van een ongekend uitzicht. Naast het prachtige panorama biedt de Skybar een grote variatie aan wijnen, cocktails en een veelzijdige drankenkaart. Uiteraard worden hier ook de klassiekers voor je geschonken en hebben we specials zoals een Tripel Karmeliet.

Openingstijden Skybar
De Skybar is dagelijks van 12.00 – 00.00 geopend.

Meer informatie

Contact

Restaurant élevé
(in WTC Hotel Leeuwarden)
Heliconweg 52
8914 AT Leeuwarden
058-2334900
reserveren@eleve.nl

Restaurant élevé en de Skybar zijn dagelijks van 12.00 – 00.00 geopend (de keuken tot 21.30)

Graag bestellen van de uitgebreide menukaart?
Hiervoor dien je minimaal één dag vooraf een reservering te maken.

Dresscode: smart casual

Een bezoek aan Restaurant élevé is een unieke en culinaire ervaring. Wij hechten zeer veel waarde aan de beleving van onze gasten en hanteren daarom ook een dresscode welke kan worden omschreven als: smart casual.

We zijn niet streng, maar vinden kledingstukken met ongepaste opdruk, strand- of sportkleding, hemden voor heren, verkleedkleding of korte broeken korter dan boven de knie niet passen bij ons restaurant.