Parkeer Kelder de Oldehove is dicht in de buurt.
    Parkeergarage zaailand is ook dichtbij.
    Voor het restaurant zijn ook een aantal parkeerplaatsen aanwezig.

9292.nl#

Kota Radja laten bezorgen?

• Buffet: € 13,50

1501219416 77
1519730037 72
1532070451 82
1575261901 74

1. Kota Radja is nog niet zolang geleden van eigenaar (nazaat van de 'geroemde' oprichtersfamilie) naar nieuwe eigenaresse overgegaan, maar de kwaliteit is gelukkig onveranderd gewoon goed gebleven.. niet zoveel toe te voegen aan mijn eerdere recensies van alweer zo'n 5 Jaren geleden dus, behalve dan dat het 'AYC-not-E' principe mij wederom uitstekend is bevallen.. ditmaal ging ik voor een lekker pittig soepje vooraf, de beide dimsum gerechtjes, het garnalen satetje, grote garnalen op meerdere wijzen bereid, kleine portie krokant geroosterd buikspek, gewokte groenteschotel en bolletje sesamijs na.. en vol was mijn buikje, goedgevuld met allerhande heerlijkheden uit die zo rijke Chinese keuken, houden zo.. service prima, leuk achtergrondmuziekje zou mi. overigens absoluut niet misstaan, maar dan de prijs.. midweeks minder dan 20 euro, en via Laatste Tafeltje zelfs nog goedkoper, waar doen ze het van doen.. bedankt en graag tot weerziens!! grru..

2 vorige recensies
  2. CulinairGenieter

Wij zijn met zijn vieren wezen eten bij Kota Radja om met zijn vieren iets feestelijks te vieren, uiteindelijk alles behalve feestelijk...
    Al bij binnenkomst was de deal erg onduidelijk, de serveerster was vaag en had geen idee wat ze aan het doen was... nou zijn wij als veel-uit-eten-gaanders wel het één en ander gewend en vinden het vooral belangrijk dat dingen goed opgepakt worden en het eten lekker smaakt.
    Nadat we besteld hadden hebben we ongeveer een uur moeten wachten voordat we onze eerste ronde met eten kregen, in de tussentijd drankjes besteld die telkens vergeten werden of de helft werd maar meegenomen. Dit is uiteindelijk tot bijna 5 x toe gebeurd, op 1(!) avond en alleen nog maar bij ons aan tafel. Er waren die avond maar 3 of 4 tafels bezet....
    Toen we aangaven dat het eten toch wel erg lang duurde kregen we het verhaal dat er een kok ziek was en dat ze wel even ging vragen hoe lang het zou duren. Het eten van het buffet was koud, de gerechten die we uiteindelijk na een uur kregen waren wel lekker, maar de lol was er al wel een beetje af. Aangezien wij ons tussentijds bestelde drinken telkens maar niet kregen en het eten van het buffet koud was, hebben we besloten om na 2 rondes eten te bestellen dan ook maar naar huis te gaan. Achteraf zaten wij er toch mee in de maag en hebben hen een nette e-mail gestuurd. Daarnaast hebben we toen wij geen reactie kregen telefonisch contact met ze gezocht en in dat gesprek werd mede gedeeld dat ze terug zouden bellen naar aanleiding van deze klacht.
    Een week verder nog steeds geen reactie, via Facebook heb ik hen toen gevraagd wanneer zij contact opnemen als mensen klachten hebben. Dit heb ik ook gedaan op een Facebook pagina van hen en een pagina over Leeuwarden die reclame maakten voor het eten bij Kota Radja.
    Nog geen week later kregen wij beide dreig berichten via Facebook. Compleet buiten proportie is er gereageerd door zowel het bedrijf als de Facebook-pagina die betrokken is. (Het zijn vrienden van elkaar) Een zeer bedreigende benadering waarvan wij zeker niet gediend zijn, hier hebben wij verder niks mee gedaan omdat we er geen energie in wilden steken... Het kwam er op neer dat ze aangifte gingen doen van smaad omdat iemand zijn mening niet mag geven....
    Wat dus een feestelijke avond had moeten zijn liep dus uit tot een dreigement een aangifte van smaad, voor ons zeker nooit weer!! En ik vind ook dat de rest van de bezoekers hier van hoort te weten.

3. Helaas niet zo'n goede ervaring. De smaak was wel goed maar de gangen lieten zonder uitleg erg lang op zich wachten (3 kwartier) in een lege zaak. Bediening was erg onervaren en wist niet wat ze deed. Drankjes moesten 3× opnieuw besteld worden. Buffet gerechten waren ook koud.

4. De sushi is heerlijk! Veel variatie en een open sushi keuken.

De Chinese gerechten zijn ook geweldig, vooral de kip gon bao, garnalen met zout en peper en de ossenhaas broccoli.

De betere van Leeuwarden op dit gebied, als je het. mij vraagt.

5. Miranda

OMG!
    De kip con bao! Ik wist niet dat Chinees eten zo lekker kan zijn!
    De 'oudere' baas kwam gezellig een kort praatje aan tafel maken.
    Een heerlijk diner gehad daar in Leeuwarden!

6. Chris Mintjes

We hebben hier één keer samen gegeten, en een keer met mijn ouders.

Beide keren heerlijk gegeten, moesten één keer wat langer wachten, maar werd ons vriendelijk door de sushichef zelf verontschuldigd. Ze hadden een grote order gekregen met veel sushi, en daarom dus even wat drukker. Daar heb ik dan ook wel begrip voor. Probeer dit natuurlijk wel voor te zijn, want mensen klagen sneller als dat ze zeggen dat iets goed is.

De aquaria en de sfeer van het restaurant zijn erg mooi en plezierig.

Gaan er zeker vaker heen.

7. Jelle Sneuman

Heerlijke sushi gegeten wat vers wordt gemaakt, en dat proef je! Er heerst een gezellige sfeer in het restaurant en er is een mooi aquarium waar je heerlijk naar kunt staren. Hier kom ik zeker terug.

8. Paulline

Heerlijk gegeten, zo lekker dat we tonnetje rond vertrokken. Prima bediening. En prachtig zeeaquarium een genot om naar te kijken tijdens het eten.

9. Lekker eten en heerlijke sushi. Ook zeker een heel mooi groot zeeaquarium! Personeel is vriendelijk en zeer toegankelijk!

10. Timothy Jansen

Alweer heerlijke verse sushi, al jaren gast en het blijft me telkens weer verbazen.

11. Gerwin Topma

12. Monica

We hebben hier heerlijk gegeten! Gekozen voor All You Can Eat. De sushi was erg lekker en deze werd per portie bereid, super. Ook de andere gerechtjes smaakten goed. Alle ingrediënten waren duidelijk vers. Zelfs de kinderen die meestal patat eten in een restaurant hebben van onze borden gegeten en het eten viel duidelijk bij ze in de smaak. Wij komen terug!

13. Kde Haan

Wij hadden er meer van verwacht, meer gezelligheid, leuke muziek en daarbij vonden we het eten niet zo goed. De rijst was koud en de rest was ook niet zo warm… dus conclusie, wij komen niet weer te eten bij Kota Radja. En wat we kregen vonden we ook nog te duur. Vr gr fam de Haan.

14. Al enige tijd geleden besloten hier geen Chinees meer af te halen, vanwege de enorme hoeveelheid zout in het eten, in het bijzonder de babi pangang. Vandaag de fout gemaakt toch weer af te halen, omdat onze favoriete Chinees dicht was. Nou weet ik weer waarom we geswitcht zijn, ondanks dat deze vele malen dichterbij is.

15. Meer dan een uur zitten wachten op voorgerecht. Gasten naast ons zijn weg gegaan, kregen helemaal niets. Het werd ook niet tegelijk geserveerd bij ons, chaos! De helft van de sushi kwam niet, moesten we twee keer bestellen. Porties hoofdgerecht zijn klein. We konden bestellen wat we wouden, maar omdat het zolang duurt bestel je maar 1 gerecht. Met het toetje, ijs, werd ook nog Peking duck gebracht.
    De deur van het afhaalgedeelte stond de hele tijd open, het werd gewoon koud.
    Kwaliteit van het eten ging wel, maar als je zolang moet wachten op alles… en je krijgt niet direct wat je hebt besteld, tja.
    Thuis nog maar wat yoghurt genomen.

16. S.Dijkstra-Seepma

We hadden gereserveerd maar stonden niet genoteerd, omdat het niet zo druk was konden we toch een tafel uitzoeken.

Het eten was prima verzorgd, al werd er verkeerde soep geserveerd, maar dat werd hersteld. Omdat het niet zo druk was, was het minder gezellig, maar men deed toch zijn best het er gezellig uit te laten zien. Al met al toch wel geslaagd.

17. We waren hier met kerst. Het was super rustig en niet gezellig. Het eten vonden we bij andere chinese restaurants lekkerder. Er was weinig aan gedaan om het voor de kerstdagen gezellig te maken.

18. We hadden vanavond besteld.. broccoli (snot) met ossehaas? (weet niet welk vlees het was maar noem het kattenbrokken). Kuluyuk vol met olie gezogen, bananen zo absurd dat dochter van 11 vraagt "zijn dit gebakken bananen?" Babipangang saus, huh aangelengd met bindmiddel.. man man. Hoe durven jullie dit te bezorgen. En hmmm ook geen kroepoek gehad bij de bezorging.

19. Dit blijft één van mijn favoriete restaurants in Leeuwarden. Er hangt een ontspannen sfeer en het eten is heerlijk! Wij hebben hier een top avond gehad en ik kan dit restaurant ook aan iedereen aanraden!

21. Connie Wind

Eten is perfect.. Maar spreek geen tijd met ze af. Want die komen ze toch niet na. Beetje jammer, voor mij de laatste keer geweest.

22. Sebastiaan

Tuurlijk hebben we chinees afgehaald en heb ik er ook gegeten. Mijn ervaring is goed. Chinees in Stiens en hier proef je het verschil. Vooral met die drie babi pangang soorten.

23. Heerlijke Pekingeend! Top zaak

24. Ik ben heel beleefd.. maar kom op, zet normaal personeel aan je telefoon. Ik vraag om een high tea, krijg je de vraag of je iemand wilt spreken die zo heet. En ik heb op den duur uitgelegd dat het om thee met koekjes gaat.. ooh u wilt thee drinken, dat mag. Met een koekje.. ja dat mag wel. Echt, hoe dom.

25. Gisterenavond er heerlijk gegeten met zijn drieën. Voor de maandagavond toch al moeilijk een plek te vinden in Leeuwarden. Goede ontvangst en een prettige bediening. De 3 gerechten gecombineerd en alles op kunnen krijgen. Voor ons een van de betere chinese restaurants, welke we bezocht hebben op onze reizen. Graag komen we nog eens terug.

26. We were there on a Monday night with a reservation for 19.30. It was really quite and at 20.30 we were the only ones left. The style and the decoration of the restaurant are great. The food was quickly brought to the table and the service was excellent. Good experience with a group of friends!

27. Heerlijk gegeten en je wordt niet opgejaagd. Je hebt alle tijd om rustig te eten, bediening was zeer vriendelijk ook bij de uitleg van de gerechten.

28. Op zoek naar een Chinees restaurant zou je dit pand per ongeluk voorbij kunnen lopen. Met de naam Kota Radja dacht ik even dat ik met een Indiase eettent te maken had en ook de buitenkant is niet snel als zodanig herkenbaar. Ook van binnen laat het zich van een andere en heel rustgevende kant zien. Voor wat ik gewend was bij een Chinees moest ik toch even wennen. Hooguit het aquarium is een bekende blikvanger. Tot zover de looks. Misschien omdat het rustig was toen ik er zat (vrijdagavond rond 6 uur), maar mijn Chinese tomatensoep stond al dertig seconden nadat ze mijn bestelling hadden genoteerd op tafel. Duh?! En die smaakte nog meer dan prima ook. Ook op mijn Teppan Kipfilet met sojabonensaus hoefde ik niet lang te wachten. Ging op tot de laatste rijstkorrel. Erg lekker! En alles tegen mooie tarieven. Prima dus. De bediening is correct, dwz. gastvrij, vriendelijk en niet al te nadrukkelijk aanwezig. Ze zijn er als je ze nodig hebt. Ook de tussentijdse drankjes werden op verzoek snel en geruisloos ververst. Indien ik weer eens in de buurt ben, schuif ik daar rustig weer aan. Alleen zoeken met Streetview is in dit geval niet handig, je ziet een gapende plek met nog wat resten van het oude pand.

29. Mooi, licht interieur; anders dan andere Chinese restaurants. Hangt goede sfeer, eten was heerlijk, chinese wijn was heerlijk. Kortom: Ik ben er zeker over te spreken!

Eén vorige recensie
  30. Geweldig Chinees restaurant. Prachtig, licht en modern interieur. Het eten is heerlijk, je krijgt voldoende en de prijs is om vrolijk van te worden. Bediening is zeer vriendelijk. We komen zeker weer terug.

31. Uitstekend gegeten en goede service. Prettige moderne sfeer, uniek voor een 'chinees' in Nederland. En dan de prijs; om blij van te worden!

32. Prima, op alle fronten. Gastvrij, vriendelijk, behulpzaam, heerlijk gegeten, gezellig getafeld. Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, heerlijk kopje koffie. Super.

33. Johan en Wiepie

Hebben gister heerlijk gegeten bij kota radja, alles smaakte lekker we hadden de rijsttafel voor 2 personen. En dat voor nog geen 20 euro pp incl drinken, een echte aanrader!.

34. Roland & Sylvia

Heerlijk gegeten! Personeel is erg vriendelijk, alles ziet er erg netjes uit! We komen zeker nog eens terug!

35. Een goed Chinees restaurant om uit te eten, prijs/kwaliteit komt overeen, producten zijn vers en smakelijk; personeel is vriendelijk.

En zijn attent voor de gasten.