ma vanaf 11:30

1457272042 83
1540822067 79
1571203895 86

1. Arjan Dijkstra

Erg lekker gegeten. Vlotte, vriendelijke bediening, grote porties, en niet duur! Wij komen hier zeker terug.

2. Inge de Boer

Heerlijk gegeten met de familie! Gezellige sfeer en leuke bediening. Zeker een aanrader Het Leven!

3. Gezellig gegeten met vrienden. Zeer smaakvolle gerechten en een zeer vriendelijke dame in de bediening. Leuke tijdloze inrichting. Komen zeker weer eens terug. Dan waarschijnlijk met de kleinkinderen, want ze hebben een erg leuk speelhoekje.

4. Gisteravond met zijn vieren gegeten bij het Leven. Bediening was vriendelijk. Ik begrijp niet waarom we boven moesten zitten. Beneden was plek genoeg. Boven was het nogal fris. Het eten kwam gelukkig vrij snel. Ik zelf had de gevulde aubergine met couscous. Super saai en smakeloos eten. De kok heeft waarschijnlijk het idee dat vegetarisch eten gewoon het weglaten van vlees is. Het eten van mijn tafelgenoten was niet veel beter. Nietszeggend sausje over de kabeljauw. Dood gekookte bloemkool. En ga zo maar door. De kleffe friet was nog het lekkerste. Het bakje heb ik leeg gegeten want ik had nog steeds honger na het hoofdgerecht. Toetje durfden we niet aan na deze aanfluiting. Ze vragen wel genoeg voor het eten en dan zou het wat mij betreft ook wel lekker mogen zijn. Ik ga hier niet meer eten en zal het ook iedereen afraden.

5. Graag wil ik 'Het Leven' na inmiddels aldaar weer meerdere geslaagde etentjes te hebben mogen genieten, nu wel met 'goed' in alle opzichten (her)beoordelen.
    Na enkele jaren deze gelegenheid links te hebben laten liggen (nav. 'N wel erg minne culinaire Asperge-schotel ervaring, zie mijn vorige schrijven van toendertijd hieromtrent.)
    ja, het restaurant is ook op maandagen geopend en dat zijn er in Horeca-land dus niet zovelen, vandaar mijn eerste, min of meer gedwongen, rentree met 'n leuke groep tijdje terug alweer.
    En dat is me toen niet slecht bevallen, integendeel, vandaar. En nu dus eerherstel, haha.
    Het is een beetje tijdloos, beetje trendy, zeer populair en best wel gezellige gelegenheid, met plezierige sfeer en doorgaans dito bediening, voor een schitterend terras, lekker zonovergoten. (Tenminste, als die schijnt.)
    dagelijks is er, naast de uitgebreidere menu-kaart en een suggestie-van-de-week, een bijzonder scherp geprijsd, wisselend menutje-van-de-dag. Soep, hoofdgerecht met ruim voldoende garnituur en doorgaans bijzonder feestelijk toetje.
    Vervelend vind ik het, dat je eerst toch naar binnen zult moeten om te mogen zien wat de pot schaft, of de suggestie van de week betreft, waarom niet buiten?!
    (Soms fiets ik dan maar verder.)
    al met al toch wel een plezierig eetcafee om het zij alleen, gezellig samen of met een grotere groep wel zo smakelijk te mogen tafelen/toeven.
    Onlangs voor op het terras een geslaagd Mosselpannetje genoten, met wat wijn, olijven, knoflook, chorizo en een versnipperd pepertje op verzoek. Ja, zo een wel zeer smakelijk geheel vormend!
    Vandaar ditmaal deze prachtige recensie. Mijn complimenten en tot weerziens dan maar weer.

6. Marco de Block

Donderdagavond 16 maart 2017 om 19:00.
    Voor de eerste keer heb ik met een groep van ongeveer 10 personen "Het Leven" te Leeuwarden bezocht. We kwamen met een gezellige groep en vooral het uitzicht op de WC combinatie viel wat tegen. De bediening was hartelijk en attent. Ondanks de drukte in de zaak was alles goed onder controle. Hoewel het hoofdgerecht van ver moest komen (Etentje duurde 3,5 uur).

Het voorgerecht: "Broodplank de luxe met diverse smeersels." Niet spannend en weinig bereiding, ik verwacht dat een kok iets doet waar je van zegt, leuk gevonden. Brood in een driehoek snijden kan iedereen en er een smeersel bij serveren gaat altijd goed. De smaken van de smeersels was oké.

Het hoofdgerecht: "Roergebakken ossenhaaspuntjes." Dit gerecht heeft de kok duidelijk niet in zijn macht. De gaarheid van het vlees liep van rauw tot doorbakken. Met 4 personen naar 1 bakje patat loeren en bij het pakken bescheiden overkomen ging goed, want na 5 stukjes was het ook op. Dit gold helaas ook voor de salade waar een liefhebber het hele bakje had willen nemen, maar zich inhield en met 4 personen alles uittelde. De gezellige groep maakte veel goed, wat ik helaas niet van het vlees kan vertellen dat zeer snel koud was.

Het nagerecht: "Vanille ijs met chocolade saus en brownie crumble." Alles kwam toch nog goed. Een heerlijke creatie waar smaken verrassend bij elkaar kwamen. Hier werd vakmanschap zichtbaar. Je voelde dat de maker het met blijdschap heeft gemaakt om de gast te verrassen.

Prijs: 34,50 euro. Opmerking: vanwege het autorijden heb ik geen alcoholische drank genuttigd. Een stevige prijs.

Conclusie: Sfeer 5, Prijs 6, Service 7, Kwaliteit 4. Voor de prijs en het gebodene viel het tegen en is het daarom ook geen aanrader (helaas).

7. Sfeer was goed en erg leuke bediening. Ook erg lekker gegeten!

8. Hele ontspannen sfeer! De bediening is super aardig en maakt het je comfortabel. Lekkere huiswijn en heerlijke gerechten. Voor een kleine prijs kan je al uitgebreid genieten van voortreffelijk eten! Echte aanrader!!!

10. Heerlijk gegeten, super leuke vlotte bediening.

11. H. Boomsma

12. Zojuist overheerlijk gegeten in deze gezellige tent. Bediening was uitermate gezellig, het eten was verrukkelijk en de prijs viel ons 100% mee. Er wordt zeer veel aandacht besteedt aan de presentatie van het eten en dan alleen al maakte het een echt feestje. Het eten werd ook zeer snel geserveerd en ondakt het feit dat het op een maandag erg druk was werd ook door de bediening voldoende aandacht besteedt aan elke tafel.

13. Bij Voordeelvinden.nl vouchers besteld voor een 3 gangendiner voor 15 euro!! De verwachting was niet hoog gezien deze prijs. Maar het was prima voor elkaar. Keuze uit 3 hoofdgerechten, vooraf heerlijke mosterdsoep en een prima dessert of koffie. Ruim voldoende bijgerechten en alles zeer smakelijk. Vriendelijke en vlotte bediening. Complimenten.

14. Leonie Elbertse

Eten lekker! Personeel vriendelijk en doen hun best! Prijs goed! Sfeer top!

15. Het eten was lekker, maar wel prijzig. De sfeer was voor de verbouwing beter.

16. Niets dan positiefs over het (vernieuwde) Leven. Alles is mogelijk, bediening met humor en gevoel voor hun klanten. Top top top.

17. Laura

18. Erg lekker (vegetarisch) gegeten. Leuk en vlot bediend. Kon niet beter.

19. Mariëtte Berndsen en Bauke van der Weg

Het Leven is een ruime frisse eetgelegenheid voor iedereen. Allerlei stoelen, dus er zit er zeker een bij waarop jij lekker zit,
    mooie houten tafels. De mensen die hier werken, doen dat duidelijk met veel plezier en van de bediening word je dan ook blij.
    Het eten was top! En prachtig opgemaakt.
    Een 3-gangen menu en dat voor € 14,95 p.p. exclusief drank, omdat wij via Voordeelvinden vouchers hadden gekocht.
    Bedankt en tot ziens,
    Mariëtte en Bauke

20. We hebben het verschil tussen Het Leven 'oude stijl' en 'nieuwe stijl' ervaren. Het eten is zeer behoorlijk in vergelijking met de prijs. De ambiance heeft een prettige facelift ondergaan, wat ons zeer aansprak. De echte pluim gaat naar de bediening: vrolijk, correct en zeer vriendelijk naar onze dochters. Daarom hebben we hen ook moeten beloven vaker te komen, en dat doen we graag!

21. Wij konden door omstandigheden pas op het laatste moment een afspraak maken voor een warm buffet op 17 januari. De ontvangst was bijzonder vriendelijk, de suggesties heel professioneel.
    Het buffet zelf was voortreffelijk. Het personeel was heel behulpzaam en attent, zowel voor de volwassenen als voor de kinderen. ( Leuk, zo'n speelplekje voor de kinderen!) Iedereen heeft genoten, zowel van de maaltijd en service, als van de ons geboden ruimte. We hebben van al onze vrienden enthousiaste reacties gehad.
    Wij zijn dus uitermate tevreden over Het Leven en kunnen iedereen aanraden daar ook eens uitgebreid te gaan genieten. Jan en Paulien, Haren

22. Ik heb hier 17 januari met familie en vrienden van mijn ouders een zeer fijne avond gehad. Personeel en keuken bedankt voor de goede service en eten de goede zorg voor de kleine kinderen en de poffertjes.

23. Donderdagavond hebben wij, mijn oud collega's, en ik hier ontzettend gezellig gezeten en gegeten. De bediening was aardig en nam de tijd. Het eten was redelijk/goed en mijn nagerecht (creme brulee) was super. Er werd heerlijke wijn geschonken, ook werd ons gewezen op de mogelijkheid om een fles rode wijn te bestellen, en al met al vonden wij het heel betaalbaar.
    Al met al een echte aanrader.

24. We zijn hier vorige week geweest. Erg gezellig en service was goed! De (toch wel simpele) vegetarische gerechten zijn wel een stuk duurder dan bij vergelijkbare restaurants in Leeuwarden, dit is jammer.

Verder prima tent met een gezellige sfeer.

25. Familie Hoekstra

Na een regenachtige dag lekker gegeten. We waren door het slechte weer wat eerder dan gepland. We hadden een 3 gangen-keuzemenu met soep vooraf. De visbouillon was prima, met helaas maar een paar garnaaltjes, de mosterdsoep met appel lekker en de tomatensoep met pesto smaakte echt naar pesto, maar was wel heel erg machtig. De soep werd begeleid door 4 soorten brood met kruidenboter en tomatentapenade. Het personeel was heel vriendelijk, maar soms wel heel informeel aan het bedienen. Op dit vroege tijdstip zeer veel jonge kinderen (17.30 u), maar dat is om 19.00 u vast anders. Als hoofdgerecht hadden 3 personen de ossenhaas met balsamicosaus. Het vlees was heerlijk mals en de saus paste er heel goed bij. De huiswijn was redelijk. De aardappel uit de oven en de heerlijke (Vlaamse) friet waren prima. De groente was zeer weinig, 1 kommetje witte kool met rozijntjes is wel heel erg weinig. De 4e persoon had spareribs, verbazingwekkend grote spareribs, lekker gekruid. Al met al zaten we alle 4 goed vol en hebben gekozen voor de koffie met bonbon als toetje. We hadden ook kunnen kiezen voor cheesecake of ijs na. We komen zeker weer eens terug met z'n vieren.

26. Na de grondige verbouwing ademt het restaurant een gezellige sfeer met hoog chill gehalte uit.

Door het in tact laten van sommige oude details heeft Het Leven een bijzondere eigen sfeer.

Sytske staat bekend om het inzetten van de beste koks en dat was te proeven!

Een aanwinst voor Leeuwarden en een aanrader voor de lekkerbekken.

27. Eergisteren een bakje gedaan in het nieuwe Leven.

Een hele mooie zaak geworden met een prachtige uitstraling en enthousiast personeel.

Zeker een aanrader!

28. Stephanie

Helemaal spiksplinternieuw; wat een super inrichting en wat een enthousiasme van de dames die er werken. Na 10 maanden gesloten geweest te zijn moet de "loop"er weer een beetje in komen maar dat gaat vast snel anders zijn! Vandaag heerlijk zitten lunchen en we komen vast en zeker snel terug voor het diner!

29. sytske oosterhof

Eetcafe het Leven is afgelopen 10 maanden dicht geweest.

Sind 1 mei 2011 hebben Sharon, Arjen, Sytske het Leven overgenomen.

Na een grondige verbouwing staat er een prachtige eigenzinnige zaak met "het gevoel van het leven" bewaard.

Het leven was en is een eetcafe voor iedereen.

Met een echte eetcafe kaart, en van ma t/m vr een daghap voor €8.50.

Er is een kinderhoek aanwezig en prachtig grand cafe om te borrelen of na het eten uit te buiken. Probeer het en laat weten wat u er van vond!

30. M. Dijkstra

Eten bij Het Leven valt meestal zo tegen.

Ten eerste duurt het vreselijk lang voor je te eten krijgt. Ze hebben een hele uitgebreide kaart, maar als je koks dat niet aan kunnen, kun je je beter wat beperken in de keuze.

Vervolgens als je een klacht hebt (lasagne veel te zout, de zoutkristallen stonden er bij wijze van spreken op) wordt daar niet verder op ingegaan.

Erg jammer, het is zo'n sfeervol bedrijf.

31. Fijne ongedwongen sfeer, lekker eten en niet duur. Geschikt om kinderen mee naar toe te nemen.

32. Iedere keer is het leven weer een feest in Het Leven. Prijs - kwaliteit verhouding is goed en de bediening op en top vriendelijk.

33. hans uit dokkum

De bediening is erg aardig en moet fouten uit de keuken herstel-len.

Gerecht ( een niet besteld hoofdgerecht!)voor partner wordt uitgeserveerd als ik de mijne bijna op heb. Inderdaad als troostpleister een gratis consumptie. Maar daar kom ik niet voor.

Heb al met al 1 uur moeten wachten en mede daardoor (?) smaakte het eten ook niet.

34. Het duurde eerst al even voordat we eindelijk konden bestellen. Toen het dan eindelijk zover was en de eerste aan tafel een dagschotel wilde bestellen werd ons medegedeeld dat dit de laatste was. Helaas voor de anderen. Het eten was prima te doen, maar de wachttijd was uit den treure. Na lang wachten kregen we dan eindelijk ons bijna koude eten geserveerd. Het afrekenen bleek lastig. Je kunt maar één rekening krijgen als je met 9 mensen gaat eten. Apart betalen is onmogelijk.

35. Mark en Linda

Stoofpot en eend besteld; de stoofpot was machtig, maar smaakte prima. De eend daarentegen was veel te lang gebakken. Gevolg; grijs (!) vlees ipv rose en een lever-achtige smaak. Opmerking hierover gemaakt. Er werd gezegd dat dat zo hoort; niet dus! We dienden de eend maar op te eten. Als "alternatief" werd een gratis toetje aangeboden, terwijl het om een niet te eten hoofdgerecht ging! We hebben het toetje dan ook niet afgewacht, hebben betaald, m.u.v. de eend (op ons initiatief) en hebben "Het Leven" zwaar teleurgesteld verlaten. Ons zien ze hier niet meer terug. We hebben ze ruim de kans gegeven om iets met de klacht te doen, maar hier werd weinig tot niks mee gedaan. Erg jammer, maar hier voelden wij ons geen gasten.

36. Lekker gegeten en uitermate vrolijke en attente bediening!

37. leo de nijs

altijd weer gezellig om hier een hapje te eten. Prijs-kwaliteitverhouding is goed. (is goedkoop)