Grand Cafe Wouters in Leeuwarden

wo lunch vanaf 10:00
do lunch vanaf 10:00
vr lunch vanaf 10:00

1. T. van der Meer

Gereserveerd via het laatste tafeltje. Je kon kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Helaas niet van de kaart. Kwaliteit van het eten is prima. Kleine porties dus minder geschikt voor grote eters.

2. Jaartje later, hoera. Wederom asperges, zin in. Helaas achteraf bezien ditmaal hier een ietwat vreemde, maar vooral zure eetervaring rijker (en behoorlijk bedrag armer). Ogenschijnlijk dus dezelfde prima deal (zie m'n recensie van vorig jaar).
    En zowel sfeer, als service goed hoor, tot het moment dat ik op de vraag of alles naar wens was/smaakte, ik eerlijk moest antwoorden dat helaas de aardappeltjes nog wel wat hard/bijna ongaar waren, maar vooral de asperges wel heel erg zuur (beenham, ei en botersausje overigens prima).
    Ober: "Ja, dat is onze speciale bereidingswijze.." Ik: "O ja.. nou ja, smaken verschillen, maar mij zo wel wat al te zuur.." Die ober heb ik dus niet meer aan mijn tafeltje terug gezien. Wel iemand anders (bedrijfsleidster ofzo) die zich alsnog min of meer verontschuldigde voor de toch wel veels te zuur uitgevallen asperges (de rest van de voorraad was weggegooid en de asperge-schotel van de kaart verwijderd).
    Ter compensatie werd me een drankje aangeboden. Ik sloot dan ook af met een lekker bakkie troost (maar om nu te zeggen eind goed, al goed, ik weet het niet). Misschien volgend jaar beter, revanche.