Uitgebreide informatie is te vinden op de website van het Grand Café

Uitgebreide informatie is te vinden op de website van het Grand Café

ma lunch 11:30 - 16:00 diner 16:00 - 20:00
di lunch 11:30 - 16:00 diner 16:00 - 20:00

Grand Café De Friesche Club is een warme ontmoetingsplek voor iedereen. Het authentieke, sfeervol, gastvrij horeca etablissement met zo’n 50 zitplaatsen en de prettige en informele, tijdloze ambiance samen met het (verwarmde) terras maken het Grand Café aantrekkelijk voor een breed publiek.
Een Grand Café waar u tot rust kan komen na een dag hard werken, waar je kunt bijpraten, waar je met je zakenpartner contracten kan doorspreken, waar je gezellig kunt zitten; kortom een plek om thuis te komen.

• Buffet: € 17,50

1511950229 91
1519236225 90
1531986717 90

1. Pietje Horjus

Gezellige sfeer, lekker eten en prima service! Er was iets mis gegaan met onze reservering en geen tafeltje beschikbaar. Dat werd opgelost op een goede, vriendelijke manier: wij kregen een drankje van het huis aangeboden en konden daarna snel aan tafel. Ook daar prima service! Vriendelijk personeel, hoewel het heel druk was. Het ten was lekker en ruim voldoende. Aanrader!

2. Henk Wetting

Lekker gegeten, mooi stuk vlees op het bord, warme groentes erbij, ruim friet, sausjes helemaal goed. Sfeervol oud gebouw en inventaris. Scherpe prijs kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening.

3. Jan Wijbenga

De medium rare bestelde biefstuk was gaar, de gebakken aardappelen niet gaar en keihard, de paddestoelen te simpel en het geheel was niet mooi gepresenteerd. En dat voor € 20, --. Het is een oorverdovend lawaai in dit restaurant. Wij komen er niet weer.

4. Heerlijk gegeten!

De kok heeft mega goed zijn best gedaan.
    Vriendelijk personeel en leuke sfeer!

Prijzen zijn goed en kwaliteit ook!

Echt een aanrader!

5. We kwamen hier terecht omdat het dicht bij de Harmonie is. Goede kwaliteit eten en drinken, veel gerechten met lokale ingrediënten en ook lokale biertjes zijn verkrijgbaar. De prijzen zijn redelijk, meeste hoofdgerechten onder € 20,00. Het interieur is wat gedateerd, maar het eten en de bediening maken veel goed.

6. GCFC

7. Lekker eten voor een schappelijke prijs in een sfeervol restaurant met goede service. Het is eigenlijk altijd goed bij de Friesche Club. Aanrader!!!

8. Even moet je door de wat belegen aankleding en sfeer heen in De Friesche Club, maar dan : het eten voortreffelijk, de porties flink en de bediening meer dan gastvrij en correct.
    Kers op de taart is de flexibiliteit van de keuken. Ik vroeg een combi van desserts waarin ik tot mij vreugde advocaat ontwaardde. Werd beloond met een king-size portie met veeeeel advocaat. Wat heb ik gesmuld. Hulde,

9. Martin Houwer

Vanavond heb ik daar heerlijk gegeten. Volop keuze, tegen zeer schappelijke prijzen. En inderdaad, die Friesche runderstoofpot is echt een aanrader.
    Ik kom zeer zeker nog eens terug voor dat stoofpotje. Daar heb ik wel een treinrit van 2,5 uur voor over (vanuit Den Haag).

10. Heerlijk gegeten en erg gezellige omgeving en bediening!

11. Esther Berthelsen

Lekker gegeten. Vooral de runderstoof en quiche vielen goed in de smaak. Zo ook de heerlijke friet, daar hadden we wel wat meer van gelust.

12. Het eten en de sfeer zijn gewoon top.
    De bediening is erg hartelijk, zeer attent en heel gastvrij!
    De prijs/kwaliteitsverhouding is dik in orde.

Grand Café De Friesche Club is echt een aanrader!

13. Jolette pasma-Stadhouders

In een gemoedelijke sfeer, met fijne bediening kun je hier prima eten.
    Prijs kwaliteitverhouding is heel goed.
    De huiswijn en de koffie ook lekker.

14. Grappige nostalgische ambiance met direct achter het restaurant unieke biljartzaal.
    Zeer gastvrij onthaald. Eten tamelijk klassiek, echter voorteffelijk. Echt genoten van de victoriabaars in een krokant bierbeslag jasje (dagschotel). Het runderstoofpotje werd ook zeer gewaardeerd. En de friet is het omfietsen waard!

15. Vanavond heerlijk en heel gezellig bij de Friesche Club gegeten. Goed eten, gemoedelijke sfeer en heel vriendelijk bediening. Kortom: een aanrader!!!!

16. We hebben hier heerlijk gegeten.
    Prima service, er werd goed rekening gehouden met onze wensen.

17. Jan Feenstra

Gezellig, lekker gegevens, gastvrije en vriendelijk personnel, super.

18. Vriendelijk personeel, vlotte bediening. prima tafel. Heerlijk runder stoofpotje gegeten, een echte aanrader.
    Hier komen we weer!

19. Heerlijk gegeten, service met een glimlach.
    Absoluut een aanrader!

20. Familie Dijksma

Hier komen oude en nieuwe tijden samen. Wat een verademing om deze in deze rustige ambiance - ook al zitten alle tafels vol - te kunnen eten en bijkletsen. Heel gezellig en parkeergarage op de hoek!

21. We hopen ooit biljartwaardig te zijn, buiten dat buitengewone service en kwaliteit

22. Leuke locatie met basic sfeer. Helaas iets te lang op het eten moeten wachten. Personeel zeer vriendelijk.

23. We hadden het Valentijn drie gangen keuzemenu zij de Varkenshaas en ik de Bavette we hebben heerlijk gegeten voor weinig geld.
    We gaan hier vaker heen een aanrader dus.

24. Lekker gegeten, gezellige bediening. Prima kwaliteit-prijs verhouding

25. H. van der Veen

Gezellige sfeer, goede bediening.
    Mosterdsoep was al een maaltijd; jammer dat de beenham niet meer voorradig was.
    Saté prima evenals de varkenshaas.

26. Bleijinga Jan

Wie eens totaal in een ambiance wil zitten, met een knipoog.
    Naar vroeger, doet er goed gaan om eens bij de Friesche Club.
    Te gaan zitten. Het ademt naar een lang vervlogen tijd. Even koffie.
    Luch of lekkere maaltijd alles kan. Onder de aandacht van een.
    Vriendelijke gastheer. Het eten is er prima gewoon lekker en goed.
    Probeer het maar eens, wij komen er graag. Ook zo, n dagplate.
    Helemaal Top!

Trouwens in de zomer hebben ze een aardig terras uitstaan,
    midden in het hartje van het centrum. Veel te zien, en pal op.
    De zon. Mooier kan het niet. Lekker een biertje met bitterballetje.

27. Met een Groupon voucher hier heerlijk gegeten…
    Het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij, je voelt je echt een welkome gast…
    Zeker voor herhaling vatbaar…

28. Een gezellige sfeer. Heel ontspannen met 10 personen gegeten.
    Kwaliteit van het geheel was prima. De bediening ivm het grote aantal duurde wat lang. Verder erg attent en aardig. Op z'n Leeuwarders werd er gesproken. Heel leuk en geeft de totale sfeer een extra accent.
    De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde.
    Wij komen er zeker weer.

29. Lekker eten en door de ruime opzet van de tafels heb je geen last van andere klanten. Het personeel is behulpzaam en snel. De prijs/kwaliteit was goed en wij komen hier vaker eten.

30. Heerlijk gegeten, was keurig verzorgd, een aanrader

31. Zaterdagavond mijn 50e verjaardag gevierd met familie onder genot van heerlijk eten, lekkere wijn, gastvrije bediening en een leuke rondleiding op de koop toe. Kortom, een bijzondere ambiance, een aanrader en reden om nog eens naar terug te gaan!

32. Voetbalteam Frisia 45+

Wanneer je binnenstapt wordt je hartelijk ontvangen en wordt zelfs je jas aangenomen.
    Je voelt je direct thuis in dit authentieke horecapand.
    De bediening is vriendelijk en attent.
    En dan het eten.
    Verrassend goed. Of het nu de slibtong, victoriabaars, bavette, Varkenshaas of runderstoofpot was, iedereen was lovend over de kwaliteit van het hoofdgerecht. Als bijgerechten werden frieten en een salade geserveerd. Waar je kon bijbestellen als dat nodig was.
    Ontzettend knap dat ze dit in zo'n kleine keuken kunnen waarmaken.
    De prijs is qua prijs/kwaliteit heel mooi.
    Kortom een aanrader.

33. Heerlijk gegeten. Lekker veel groentes, gastvrij en vriendelijk, en heel bijzondere sfeer. Houden zo.

34. Een avond wezen kegelen met het voetbal team. Super leuke ervaring! Voor velen de eerste keer in dit prachtige pand. Hele leuke informele sfeer en begeleiding. Koelkastje staat gevuld met bier klaar en je turft zelf wat je drinkt. Ondertussen onder kundige begeleiding een spelletje doen. En je zit midden in de stad. Een echte aanrader!

35. Bart Visser

Met vrienden een heerlijke stamppot prei gegeten. Bierkaart dik in orde. Dit soort beschrijvingen kom je wel vaker tegen bij goede eetgelegenheden. Wat de Friese Club echt heel bijzonder maakt is de de historie van deze zaak. Ongevraagd kregen we een rondleiding (wat we erg op prijs stelden) en proefden we iets van de grandeur van de club. Als oud-Leeuwarder heb ik bijzonder genoten. We''ll be back!!!

36. John en Janny

Wij hebben op dinsdag 5 december 2017 heerlijk gegeten in Grand Café De Friesche Club. Voorafgegaan door een lekker biertje werd ons een malse saté voorgezet met frietjes en salade. De bediening was uiterst plezierig en correct. Inclusief de koffie toe was de rekening ruim € 31. Een aanrader!

37. Imelda Punter

Het was onze eerste keer dat we hier aten. Waren met een grote groep, maar het ging hartstikke goed. Zeker voor herhaling vatbaar. Hoop dat ze het volhouden.

38. Anna & Sephyra

Heb hier ontzettend lekker gegeten. Goede, gastvrije en snelle bediening. Top... heel erg tevreden. Kom hier gauw weer eten!

39. Peter Brandsma

Zeer professionele bediening en een heerlijke kaart in een fijne klassieke ambiance.

40. Arthur reintke

Met 14 personen een daghap of hoofdgerecht gehad. Iedereen tevreden.
    Uiterst vriendelijke bediening. In een prachtige ambiance.
    Uiterst gunstig gelegen t.o.v. de Harmonie.

41. Olga en Jean

Heerlijk gegeten in een bijzondere ambiance. Ademt een beetje de sfeer van een sociëteit, mede door de plezierig zittende stoelen. Een menukaart waaruit wat te kiezen valt. Het eten was uitstekend. Er was voldoende tijd voor een gesprek tussen de gangen. En de kaasplank als afsluiter had het formaat van een hoofdmaaltijd.
    Voor ons een club om vaker heen te gaan, als we weer in de buurt zijn.

42. R. Talstra

Bijzondere eetgelegenheid. Rondleiding gehad door de oude 'Friese Club' met biljartzaal en kegelbaan.

Alleen jammer dat er Pepsi wordt geschonken. Toch een beetje de 'poor man's coke' en €3,50 voor half wijnglas verse jus d'orange is... niet goedkoop!

43. M. vd Graaf

Leuke zaak, vriendelijke eigenaren/personeel en goed eten. Heerlijk gezeten :)

44. Leuke bediening. Interessante rondleiding in de zaak gehad.
    Eten was heerlijk. Vooral de carpaccio en de bavette.
    Prima prijzen ook. Aanrader!

45. Renske Wetting

Prima gegeten. Bijzondere inrichting. Weinig gasten helaas, waardoor het wat sfeerloos was. Ga zeker nog eens.

46. P.B.Meina

Heerlijk gegeten in mijn geboortehuis De Friesche Club.
    Beheerder Meina van 1939 tot 1955.
    Weinig veranderd in de loop der jaren. Zelfde meubels en oude foto's aan de muur. Blij dat het wat opener is geworden.
    Succes.

47. Heel erg bijzondere locatie en aangename ambiance, waar ik inmiddels meerdere malen heb mogen genieten voor een mooie prijs van diverse week-schotels, overigens kwalitatief nogal wisselend, soms een overheerlijke stoof..
    Bediening doorgaans gewoon goed/best..
    Al met al dus een plezierige plek om te mogen toeven/tafelen..
    Naast de horeca leuke en gratis muziekprogrammering, tot ziens dan maar weer..
    Oh ja, de Biljartzaal en Kegelbaan achter zijn natuurlijk ronduit fantastische juweeltjes, geweldig..
    (nu gewoon toegankelijk, vroeger alleen voor leden..)

48. Rob Jonkman

Plezierige bediening, goede kwaliteit van het eten en een prima prijs/kwaliteitverhouding.

49. Prima service, authentieke ambiance! Goed eten, leuke mensen! Aanrader als je eens iets anders zoekt. Geen gelikte toko, maar lekker nuchter en beetje 'vervlogen jaren'. Positief!

50. Carla Tinga

We hebben heerlijk gegeten, en genoten van de live muziek 👍🏼

51. Jellie Reitsma

Gezellig en huiselijke sfeer.

52. Ingrid Oedzes

De sfeer is echt super aangenaam en rustig, het ziet er echt heel mooi uit. De aankleding is uit de negentiger jaren, erg sfeervol. We kregen een kleine rondleiding door het gebouw. Het personeel was uiterst vriendelijk, heel erg leuk. Het eten liet even op zich wachten, maar niet storend lang. Het was het wachten dan ook waard, het eten smaakte voortreffelijk! Dikke aanrader.

53. Anna-Rins Verkaik

Heerlijk gegeten en genoten van onze gewonnen proeverij voor twee personen. Het eten was heerlijk en de service gastvrij.

54. Voor de eerste keer in de Friesche Club.
    De stoofpot smaakte heerlijk en daarnaast kregen we ook nog een hele uitleg over de geschiedenis van het pand en een rondleiding door de biljartzaal en de kegelbaan.
    Erg verrassend.

55. Voor de eerste maal hier gegeten. Het is zeer goed bevallen. Zeker voor herhaling vatbaar. Eten uitstekend.

56. Prijs kwaliteit is dik in orde, voor onder de 15 euro is dit ver uit mijn favoriet in Leeuwarden. chef maarten heeft iedere dag een mooie plate en alles is goed op smaak.

57. fam. De Vries

Niet te ingewikkeld maar uitstekend gegeten. Zeer persoonlijke bediening (incl. rondleiding door de club). Prettige, rustige sfeer.

58. Wannyn Geert

Ongedwongen en aangenaam eet-café waar de tijd bleef stil staan. Eenvoudige, maar lekkere gerechten en helemaal niet duur. Deze zaak voelt metropolisch aan en zou zeker in Brussel niet misstaan.

59. Jim Postma

Lekkere sfeer, perfecte service en heerlijk eten voor weinig geld.

60. Bob de Boer

Was de eerste keer, afgelopen vrijdagavond de 23e september.
    Alles dik voor elkaar! Prachtige plek met authentieke uitstraling en heerlijke maaltijd, perfecte bediening, zoals het 'vanouds' hoort ...

61. Ouderwets gezellig in het grand cafe. Lekker eten en drinken tegen goede prijzen. Ook superleuk om de biljarten en kegelbanen te zien.

62. Heerlijk gegeten en een leuke rondleiding gehad!! Echt een goede service, weinig restaurants die dit nog hebben. Je voelt je als gast een koning! Bedankt en we komen graag nog eens langs om van jullie heerlijke eten te genieten!!

63. Hele goeie stoofschotel genuttigd en dat in een karakteristieke omgeving. Kom zeker terug en niet in de laatste plaats om ook nog eens een balletje te stoten.

64. Jorrit en Wietske

In de Friesche Club kun je heerlijk eten tegen een zeer schappelijke prijs. Daarnaast een goed assortiment bieren op zowel tap als fles. Prachtige historisch locatie, warme sfeer en zeer vriendelijke personeel. Een echte aanrader!

65. Zeer lekker en gezellig

66. Heerlijk gegeten en niet duur. Leuk restaurant

67. Leuke relaxte sfeer, ontzettend aardig personeel die je warm verwelkomen en je echt thuis laten voelen. Heerlijk stamppot (3 soorten) gegeten met verschillende eigen gemaakte en gerookte vleessoorten. Lekkere wijn. En dit alles zeer betaalbaar!! Een aanrader en je geld zeker dubbel en dwars waard. Wij komen zeker vaker!!

68. Pieter & Gaby

Vanavond super lekker gegeten bij Grand Café De Friesche Club. Prima keuken en een aantrekkelijke prijs/kwaliteitverhouding. Zeker een aanrader!

69. Ali en Dora

Heerlijk gegeten en gezellig gezeten op Valentijnsdag in het Grand Cafe. Complimenten!!