Corona informatie

1501978220 68
1520283010 66
1575197380 70

1. Arie 12 punten

Na een eerdere wat mindere ervaring, waren we uitgenodigd om nog eens kosteloos langs te komen. Het was nu fantastisch. Het eten was heerlijk en de bediening erg attent. Zeker de moeite waard om weer eens langs te gaan.

2. GCFC

3. Dick Heinen

De Walrus Leeuwarden is een prachtige en gezellige gelegenheid met meerdere kleine sfeervolle vertrekken. Het was behoorlijk druk op zaterdagavond en dat heeft er misschien toe bijgedragen dat het lekkere maal een beetje lauw werd aangeleverd en de drankjes een beetje lang op zich lieten wachten. Maar desondanks was het, ook door de enthousiaste bediening, een geslaagd etentje.

4. Het begon meteen al bij binnenkomst: als u een plekje kunt vinden dan bent u welkom en anders moet u verder kijken.
    Wij vonden een plekje dus daar plaats genomen.
    Eerst maar eens drinken besteld.
    Helaas werd dat geserveerd in plastic bekertjes en zat er geen prik in de cassis.
    Het broodplankje wat we bestelden was lekker maar daar kun je ook weinig aan verknoeien lijkt mij.
    Nogmaals wat drinken besteld en nu zat er geen prik in de sinas.
    Beide keren netjes nieuw drinken gekregen maar toch.
    Dan het hoofdgerecht: Mijn saté was warm/lauw en de opmaak was ook niet hoogstaand. De groentequiche die we ook hadden besteld was koud.
    Dat er in plastic glazen geschonken werd begrijpen we omdat dit te maken had met het evenement van de reuzen.
    De bediening was prima al had het van mij wat informeler gemogen.
    Echter vonden wij dat het al met al ondermaats was en niet zoals wij van de walrus gewend waren.
    Het was een prima omdat het zo druk was maar anders was het dit keer geen voldoende geweest.
    De volgende keer gaan wij ergens anders kijken.

5. De Walrus in Sneek bevalt ons altijd goed, vandaar de keuze voor Leeuwarden. Hier beviel ook alles prima, tot ik een SLAK uit mijn verse munt thee viste. Van het personeel weinig tot geen reactie, geen excuses. Wel werd ons trots mede gedeeld dat de thee van de rekening was gehaald. Voor mij en mijn gezelschap geen Walrus meer en al zeker geen aanbevelingen bij vrienden/familie.

6. g. speckmann

Precies de juiste sfeer en het eten is wat je verwacht van een brasserie;mooi gepresenteerd, modern en heerlijk. De scampies als voorgerecht is een absolute aanrader.

Bediening is correct en vriendelijk.
    Wij komen zeker terug.

7. Niet veel te klagen. Het eten was snel, genoeg en warm. Maar miste net dat beetje wauw.

8. Daniel Zijlstra

Vandaag, na lange afwezigheid weer eens gegeten bij de Walrus. Ik mag aangeven dat dit een vervolg krijgt. Gezellige sfeer, snelle correcte vrouwvriendelijke bemensing. En het was heerlijk. Smaak was goed! Borden werden mooi opgemaakt!! En de sfeer was gezellig! Een aanrader dus: Tot ziens.

9. Na vele goede ervaringen m.b.t. de sfeer en prijs/kwaliteitverhouding, De Walrus maar weer eens aangedaan. Dit was helaas een teleurstelling op deze mooie zaterdagavond. Aan de spareribs zat zoveel vet en los bot dat wij ze hebben terug hebben moeten geven aan de bediening. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder ergens is gebeurt. Er werd ons netjes een nieuwe portie aangeboden, echter duurde dit zo lang dat de rest van de fam. al lang was uitgegeten. We kregen netjes het nagerecht ter compensatie (keurig) maar als je dan bijna 90.- mag afrekenen voor een salade, twee porties spareribs, twee pannenkoeken en drinken, is dit ons geld niet waard.

10. Loeky de Ruiter

Gezellige sfeer en goed eten.

11. Gisteren onze eerste ervaring bij de Walrus, heerlijk buiten gezeten en gegeten. Vlot en vriendelijke bediening! Genoten van de proeverij, echt een aanrader!

12. Lia van der Meulen

Lekker gegeten, bediening vlot en spontaan, een aanrader. Prijs en kwaliteit komt overeen.

13. Wij hebben een fijne avond beleefd. Eten prima. Gezellige, ontspannen sfeer. Zaterdagavond beleefden we dit. Volle bak, hadden gereserveerd. Maar traplopen was bezwaarlijk. Er werd voor ons een prima plek geregeld. Super.
    Kortom -top -bemensing Walrus.

14. Eten super lekker. Maar de bediening was super traag,(er liepen er meer dan genoeg) we hebben dik 3 uur gezeten. Afruimen duurde veelste lang.
    Hoop dat daar in de toekomst wel iets aan gebeuren kan. Pas dan vind ik het waard wat we moesten betalen.

15. Vandaag voor het eerst gegeten bij de Walrus. En het was heerlijk. Smaak was uitmuntend! Borden werden mooi opgemaakt!! En de sfeer was ook erg goed! Bediening ook heel goed en vooral erg vriendelijk!!!

16. De sfeer is goed, personeel doet het goed, daar ligt het niet aan. Leuke vlotte bediening en in voor een grapje of leuke benadering.
    Het eten vind ik te duur voor wat je krijgt. En dan doel ik niet op de porties, die zijn erg royaal en de opmaak is ook prima. Alleen als ik saté bestel en ik krijg meer saus dan vlees en de saus smaakt als aanmaak saus; dat verwacht ik niet voor circa € 18,-. Baalde enorm van de smaak van de saus.
    Dit geld ook voor de soep en de broodjes tegenwoordig. Het mist net iets extra's. En dan is de Walrus wel net iets meer aan de prijs dan sommige andere goede goedkope restaurants in Leeuwarden.
    Broodplank is wel origineel; vers brood en verschillend brood.

Sfeer en beleving blijft prima, maar iets meer pit in de keuken zou ze goed doen.

17. Goed gegeten, enthousiast personeel; gezellige tent.

18. De vorige eigenaar had veel beter personeel, nu is het personeel veel te jong en ziet het werk niet! Geen contact met de klanten! Eten te duur voor wat je krijgt en de gezelligheid is weg! Kom niet graag terug, hoop dat ze er wat aan doen!

19. Jan Oosterhuis

Goede bediening
    Bij verjaardag sproeifontein en personeel kwam zingen aan onze tafel

20. was bij de vorige eigenaar prima plek voor borrel vandaag voor de 2e keer in korte tijd na 15-20min vertrokken omdat niemand ons de moeite waard vond om bestelling op te nemen tijdens ons bezoek is er 7x iemand van de bediening langs onze tafel gelopen zonder enig contact jammer maar geeft maar weer aan hoe belangrijk aansturing is

21. Reeds vele jaren komen we met enige regelmaat bij de Walrus. Toen vrienden uit Holland ons deze week uitnodigden voor een etentje, tijdens hun bootvakantie in Leeuwarden, was de keuze dan ook niet moeilijk. Het werd echter een regelrechte tegenvaller. Op de bediening, zoals altijd, viel niets af te dingen. Maar het begon direct met het voorgerecht, 3 van de 4 van ons gezelschap namen de Mosterdsoep. De smaak was niet echt om over naar huis te schrijven en de lekkere gebakken spekjes, die deze soep altijd zo smakelijk maken, waren hier vervangen door stukjes rookworst. Is dit een vorm van "creativiteit" of bezuiniging? De vierde persoon, die ging voor de Couscous, werd onthaald op een gerecht dat de smaak had van droog zand.
    Bij de hoofdgerechten werden we er niet vrolijker op. Alleen degene die gekozen had voor de Varkenssaté, kon echt tevreden zijn. De zgn. vleestrio werd opgediend op een geheel kaal bord, waarop drie stukken varkensvlees, kip en biefstuk, die allen even ver doorgebakken waren, zodat er een droge, weinig smaakhebbende combinatie was ontstaan, die visueel dus ook niet erg aantrekkelijk was.
    De Quiche, welke bestond uit twee grote punten, waarvan één als een slappe pudding was omgevallen, mocht ook niet rekenen op enige "opmaak". De smaak was weinigzeggend en flauw. Tenslotte had de laatste gast gekozen voor de zalm. Twee reepjes zalm gaven het idee rechtstreeks te komen uit de verpakking van een grote supermarktketen en ook deze werden ten toon gespreid op een kaal bord.
    De frietjes, rabarber en sla waren overigens wel goed.
    U begrijpt dat we hierdoor tegenover onze vrienden niet de indruk gewekt hebben, dat we ons kunnen voorstaan op een verfijnde smaak, om over reclame voor onze culturele hoofdstad maar te zwijgen.

22. De cijfers hiernaast zeggen genoeg. We komen al jaren bij De Walrus en zullen blijven komen, zo lang als we in Leeuwarden wonen.

Op de eerste plaats is De Walrus de gezelligste locatie in Leeuwarden. Eigenlijk heeft De Walrus die locatie met zijn komst "gemaakt", heeft de sfeer van het Gouverneursplein, waar het vergeven is van de horeca, geschapen en bepaald.

Op de tweede plaats ben ik, na ettelijke malen over de afgelopen jaren daar te hebben gegeten, zeer tevreden over de wijze waarop je wordt bediend: allemaal jonge, enthousiaste mensen die hun beste best doen om het je naar de zin te maken. Ik heb de (voormalige, maar nog steeds aanwezige) eigenaar meerdere malen gecomplimenteerd met zijn feilloze aanname-beleid.

Tenslotte waar het allemaal om gaat: de keuken. Creatief, kwalitatief uitermate bevredigend, zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, waarbij aangetekend dat De Walrus niet het duurste restaurant van Leeuwarden is.

23. Hieke Brijker

Altijd gezellig en heerlijk, lekker ontspannen sfeer. We komen zeker weer.

24. Ruurd Erdstra

Matige verhouding wat betreft prijs/kwaliteit, ook ga je niet met een volle maag naar huis. Bediening had meer oog voor elkaar dan voor ons. De jongen die ons hielp was ook nog eens bijzonder chagrijnig.

25. Jouke van der Zwaag

Zondagmiddag lunch gehad bij de Walrus in Sneek. Duidelijk een voorbeeld van een verkeerde keuze.

De tapas hadden op de kaart plaats gemaakt voor een proeverij van voorgerechten. 9.75 per persoon, minimaal 2 personen. Wat we kregen was zo minimaal, dat het paste in een holle kies.
    Op de vraag of dit alles was antwoordde de bediening: "het is een voorgerecht meneer".
    Het zal wel, kortom slecht gevoel aan overgehouden.

Ons zie je daar niet weer.

26. Altijd lekker en goede service. Daarbij zit het altijd mooi daar.

27. Kipsaté "De Walrus" gegeten. Meeste was prima, maar de saté zelf waren hele grote brokken kip die nauwelijks smaak hadden. Saté is een vlees wat gemarineerd moet zijn en dus zelf smaak moet hebben. De saté saus versterkt deze smaak. Hier moest alle smaak van de saus komen en dat was ook niet geweldig. Ik kan het zelf beter en dat is eigenlijk mijn criterium. Als ik het zelf beter kan maken hoef ik niet de deur uit om te eten. Jammer; gemiste kans en dan met zo'n simpel gerecht.

28. Al vele malen geluncht en gedineerd in de Walrus. Ik kom er graag.

De ontvangst is altijd plezierig. Het eten goed en lekker en kan altijd aangepast worden aan individuele wensen.

Kortom, een blijvertje

29. GJ Dankert

Zeer slechte ervaring! Met z'n drietjes hier gegeten, alles twee maal terug gestuurd. Eerste keer was het eten niet gaar, tweede keer echt aangebrand (zwart!). Wie hier in de keuken staat, echt een aanfluiting. De bediening ging echter prima om met onze opmerkingen. Toen we weggingen zei de chef tegen ons, zal de volgende keer niet weer gebeuren... Wij vonden dit echt een opmerking die niet kan, aangezien hij 6 gerechten totaal wist te verpesten. Hij dient elke keer zijn best te doen om er een perfect gerecht van te maken, en dat kan je dan niet wegwuiven met zo'n opmerking!

30. el Pacho

31. Eetfamilie

Leuke vrolijke bediening! Vonden we zeer leuk ook vriendelijk voor kinderen. Eten was ook lekker het geheel klopt in een mooie omgeving en inrichting. Wel twee opmerkingen: serveer ook iets anders dan friet. Het eten is lekker en hier serveer je geen ordinaire frietjes bij. Kan wel, alleen laat de keuze aan de gast. Even aardappeltjes met wat kruiden past veel meer bij de kwaliteit van het eten dan friet. Tevens hebben we vooraf wijn gedronken. Serveer er dan even een wat olijven of nootjes bij. Klein bakje kost niks extra en geeft een goede indruk. Top tent!

32. c. de wit

33. Vanavond voor het eerst uit eten geweest bij de Walrus. Vooraf een broodplankje en rundercarpaccio. Was beide erg lekker. Vooral het brood was lekker vers en luchtig. Als voorgerecht hadden we het vleestrio en het kalfs rib-eye. Hierbij werden frietjes, salade en groente geserveerd. Ook dit viel goed in de smaak. Er was ook voldoende van alles. Als dessert hebben we gekozen voor de sinaasappel tiramisu met vanille ijs en de warme appelbol met kaneelijs. Dit was ook zeer geslaagd. Het personeel was vriendelijk en netjes. Er werd voldoende gevraagd of alles naar wens was. Absolute aanrader als je voor een redelijk prijs, lekker wilt eten!

34. Hoewel het er erg druk was op vrijdag was de bediening goed; We hoefden niet lang te wachten op de bediening.
    Extra drankjes en andere bestellingen bij het hoofdgerecht werden met voorrang geserveerd.
    Het zat er wel erg vol en de tafeltjes staan dicht bij elkaar.

35. Heerlijk gelunched hier. Ik had zelf een broodje Italiano. Dit is het lekkerste broodje dat ik in jaren gehad heb. Mijn gezeldschap hadden een broodje met kroketten en een broodje met warme beenham. Ook zij hebben heerlijk gegeten.
    Sfeer van terras was prettig en de bediening erg vriendelijk en behulpzaam.
    We zullen zeker terugkomen bij een volgend bezoek aan Leeuwarden.

36. Met een groepje wezen lunchen. Mooie lunchkaart met veel verschillende gerechten, voor ieder genoeg keus.

Mooi ruim opgezet terras met vriendelijke bediening, zeker de moeite waard om nog een keer te lunchen!

37. Ben 7466 punten

Hier afgelopen week lekker geluncht tijdens een paar dagen cultuur snuiven in Leeuwarden.

Eerst een trio van drie soepen : een romige mosterdsoep met Friese droge worst en lente ui, een tomatensoep met crème fraîche en een paddenstoelensoep met lente ui, daarna een broodje gezond, met kaas, tomaat, komkommer, ei met lekker vers donker brood met gemengde sla.
    Tevens een prima wijntje : voor mijn vrouw een smakelijke sauvignon blanc uit Nieuw Zeeland en voor mijzelf een Merlot, een mooie dieprode van Láureole, smakend naar kersen en mooi licht kruidig.

38. Het broodje de 'Walrus Sandwich' was heerlijk, een goede combinatie van fris en vis op een goed bruin brood.
    Groot broodje voor een beste prijs.
    Service erg goed, vriendelijke ontvangst van de gasten.
    Misschien hadden ze beter een persoon minder kunnen neerzetten in de bediening aangezien ze soms meer aandacht hadden voor elkaar dan voor de gasten.
    Wat wel echt een punt van verbetering is, is de koffie. Deze was niet lekker.

39. Dit is de topper van Leeuwarden! Of ik er nu heen ga voor een zakenlunch of ga middag eten met mijn kids, het is altijd top bij de Walrus

40. Er is één ding dat De Walrus erg goed voor elkaar heeft: de service! Was er zonder gezelschap (was voor mijn werk in Friesland) en ik kreeg meteen als tijdverdrijf een krant aangeboden. Bij de wijn kwam automatisch een glas water en spontaan werden er extra frietjes aangeboden. Kijk, dit is dus een restaurant dat het snapt. Dat het hoofdgerecht wat tegenviel, dat het wat vreemd is om een vegetarisch hoofdgerecht vergezeld te zien gaan door witlof met ham, het zij ze vergeven. Het toetje was daarentegen top. Dus wel een aanrader dit restaurant, maar niet de vegetarische ratatouilletaart bestellen en zeker wel de truffel van ijs en hangop. En genieten van de attente bediening!

41. Donderdag 29 december met twee kinderen van 7 en 5 wezen eten. De bediening ging hier prima mee om. Direct kleurplaten ed voor de kids. Het eten was prima. De kinderen hadden friet en kipnuggets. Ikzelf had de Tournedos. Die was erg lekker. Ook de bijgerechten waren prima. Vooral de salade!! Na hadden de kinderen een kinderijsje. Ook hier waren de kinderen erg enthousiast over. Leuke beker die je mochten meenemen. Hier kom ik nog wel een keer.

42. Dinsdag 27 december gegeten in dit restaurant. We waren aan de vroege kant, maar er bleken al meer 'hongerige'mensen te zijn, dus de zaak was al leuk gevuld. We hebben heerlijk gegeten! Dit was ons tweede bezoek, beide keren tevreden naar huis terug!
    Een aandachtspuntje: aansturing en scholing van het personeel. Gelukkig worden onhandigheidjes snel vergeten doordat de jongelui erg vriendelijk zijn!

43. Familie Mulder

We blijven hier maar terugkomen; zowel in de zomer op het terras als in de winter lekker binnen. Gezellige sfeer,prima eten, snel en goed personeel en die enkele keer dat er wat mis gaat, wordt het meteen goed opgelost. Ook zeer geschikt om met kinderen te bezoeken.

44. Zeer vriendelijk personeel, snelle bediening, goed eten, prettige omgeving.

Aanrader.

45. Heerlijk gegeten! Ondanks dat de zaak praktisch vol zat, snel ons eten gekregen. Vriendelijk personeel. Na het eten nog heerlijk buiten op het verwarmde terras kunnen naborrelen. Absolute aanrader!

46. stefan k

47. Frank & Janneke

Twee avonden heerlijk heerlijk gegeten.

Vriendelijk en behulpzaam personeel.

Goede prijs- kwaliteitsverhouding.

Een aanrader, eet smakelijk!