De Vliegende Hollander in Leeuwarden

1260199279 68
1339208134 81
1449820531 74
1491958587 73

1. Op een zondagavond hier gegeten. Stokbrood vooraf met 3 verschillende smeersels, smaakte goed. De olijventapenade was erg lekker. Hoofdgerecht varkenshaas was goed gebakken en in de oven verder gegaard. Heerlijk! Als bijlagen bij het hoofdgerecht werd er aardappartjes geserveerd, witlof uit de oven in kaassaus, een goed gevulde salade en rabarbercompote. Smaakte allemaal goed en een tweede portie was geen probleem en werd snel gebracht. Vriendelijk personeel, we voelden ons echt gast. Dat gevoel hebben we bij andere eetgelegenheden (in Leeuwarden) helaas niet altijd. Wijn met glaasje water en een heerlijk Gulpener biertje, het was allemaal erg goed. We komen weer!

2. Vandaag jullie nieuwe menu gezien.

Ik ben een vleeseter, maar de keuze is beperkter dan voorheen.
    De kwaliteit is er niet extra op vooruit gegaan, maar hetzelfde gebleven.

En trouwens, voor pepersaus apart bestellen betaal je 2.25? Belachelijk!

3. A. Zandstra

We gingen de afgelopen jaren altijd met veel plezier eten bij de Vliegende Hollander.

Gisteren met familie geweest. Er is een nieuwe kaart die 3 maal per jaar wordt vernieuwd, niets mis mee, maar de kwaliteit is belabberd geworden.

Het eten was niet warm, het vlees droog en bij mijn zwager die de tak mahal stoof had, sloegen de vlammen van zijn gezicht. Hij kon geen smaak ontdekken omdat het veel te pittig was.

We hebben onze teleurstelling kenbaar gemaakt, maar de enige reactie was dat het doorgegeven zou worden. Erg jammer dat zo'n fijn restaurant in zo'n korte tijd om zeep wordt geholpen. Begin juni hadden we er nog met heel veel plezier gegeten.

Wij komen niet weer en zullen vrienden en bekenden ook aanraden een ander restaurant te zoeken, helaas.

4. Heerlijk gegeten. We hadden beiden de USA special xxl. Was echt heerlijk. Wat weinig saus en salade maar wel lekker. Drinken werd ook netjes gevraagd maar kan wel wat vaker. Zeker een aanrader!

5. Rene Zandhuis

Gezellige tent in hartje leeuwarden. Heerlijk eten. Mooie producten voor weinig geld. Aanrader als je lekker, betaalbaar en goed wil eten. Wij komen er regelmatig en zijn nog nooit teleurgesteld.

6. Prima eten, binnen best gezellig. Niet een heel gezellig terras.

7. Ik heb gisteren heerlijk gegeten bij "De Vliegende Hollander" en de bediening en sfeer zijn zeer goed, ik zou dit restaurant u allen aanbevelen.

8. Gisteravond werkelijk heerlijk gegeten in dit eetcafé! Het overtrof echt onze verwachtingen! Voorgerechten (geitenkaas en de vitello tonnato) heerlijk maar de ribeye... Nog nooit zo lekker gehad!!

9. Onlangs hiero weer 'ns 'n uitstekend kogelbiefstukje, perfect rood+mals genoten. Knapperige frieten+lekkere salade, doordeweeks altijd voor 'n tientje ofzo.. goed en betaalbaar huiswijntje.. service prima, plezierig+attent.. sfeer oke, aankleding beetje saai, vooral functionneel.. men schenkt al jaren mijn favorite aperarief tw. de weduwe.. maar ditmaal was de koffie vd maand met frysk hynder, een heerlijke single malt van eigen, regionale bodem.. die bleek ook al verrassend goedkoop, dus met goede bekende onder genot van nog enkele hynders gesellig blijven hangen.. bedankt+tot ziens.

10. Heerlijk gegeten bij de vliegende Hollander. We hebben niet lang op ons eten hoeven wachten en het smaakte voortreffelijk. De bediening wss top en de glazen stonden nooit lang leeg. Een aanrader. .

11. Prima eten als de kwaliteit van de service je niets kan schelen.
    Na vele jaren een regelmatige klant geweest te zijn bij "De Vliegende Hollander" en het te hebben aangeraden bij vrienden en familie, zijn we gisteren voor het laatst geweest.
    Reservering was 's middags gemaakt voor 2 personen en bij binnenkomst werden we aan het kleinste tafeltje in de zaak gezet. Terwijl er ook 4 persoons tafels door 2 mensen bezet werden, vrij waren en zelfs voor 2 personen waren gedekt, was het niet mogelijk om een wat ruimere plaats te krijgen.
    Klasse justitie?
    2 Wijntjes besteld, waarvoor we zelf ruimte moesten creëren op de kleine maar toch al volle tafel. De nonchalante en ongeïnteresseerde reactie van de serveerster, op onze vraag voor een wat grote tafel, die gewoon vrij was, was de druppel die ons de rekening deed vragen, nog voordat we de bestelling opgenomen was. We zaten inmiddels 20 minuten te wachten.

De nonchalante houding van de eigenaar vond ik nog het ergste, toen deze werd aangesproken op de gang van zaken.

12. 3 keer geweest. Eerste keer eten super, bediening belabberd. Ttweede keer bediening goed, eten super. Derde keer eten slecht. Gebakken aardappelen die letterlijk rauw waren en alles weinig smaak. Andere keren verse friet, nu diepvries friet. Jammer, we twijfelen nu om terug te komen, zijn hier twee verschillende koks aan het werk. Als het eten goed is, prijs kwaliteit verhouding een tien. Stokbrood mandje de luxe een aanrader.

13. Peter 26 punten

werkelijk heerlijk en ruim voldoende gegeten in de Vliegende Hollander. Voor nog geen 9 Euro had ik duitse biefstuk met sla en patat. Bovendien werd er allerlei groente, sauzen etc. bijgeserveerd. Ga er zeker nog eens eten. De bediening heeft daar alle tijd voor de gasten. Een aanrader is het zeer zeker wel.

14. Alex Prins

Helemaal top. Prima eten en prima sfeer. Ondanks de drukte, dankzij de keuken en vriendelijke bediening, vlot het eten op tafel! Dus zonder scheurbuik verlieten wij het 'schip' op naar een volgende keer.

15. Klaasjan

Goed eten voor weinig

16. Klaas Dijkstra

Afgelopen vrijdag hebben we bij DVH gegeten. We zaten nauwelijks op de plaats toen de bediening al bij ons stond. We hebben de hele avond eigenlijk nauwelijks hoeven wachten op de bediening terwijl het vrij druk was. Het eten was uitstekend. Toen we huiswaarts keerden zat ik 'lekker' vol. Dit restaurant gaan we zeker eens weer bezoeken!

17. Ik had hoge verwachtingen van dit restaurant. Ziet er gezellig en leuk uit en het is er vaak erg druk. Helaas was ik iets minder tevreden over het eten. De spinaziesoep zat vol met zout! Het leek meer op een hele sterke bouillon waardoor de smaak van de spinazie in het teniet viel. In mijn hoofdgerecht Vegetarische couscous zat vervolgens ook al zoveel zout in! Jammer..
    Overigens, de rest van het gezelschap vond het wel redelijk lekker.
    Vriendelijke bediening, maar bij lege glazen mogen ze wel wat vaker vragen of ze nog wat te drinken kunnen inschenken. Vooral wanneer ze het eten serveren.

18. Echt heerlijk gegeten. De kogelbiefstuk was echt mooi op smaak en mals! en dat voor 9.95. Leuke bediening en leuke sfeer! Een onverwachts bezoekje aan dit restaurant en uiteindelijk echt heerlijk gegeten.

19. Wij, bourgondische Brabanders vinden het een aanrader. Gezellig vriendelijk personeel, tijd voor een praatje en eten was fantastisch zowel het vegetarisch als de vis en niet te vergeten het overheerlijke ijs. We dronken nog koffie na en waren totaal verrast dat er bij de koffie een likeurtje met slagroom zat en dat voor de prijs van 1,70.

Wij komen gegarandeerd terug als we weer in Leeuwarden zijn.

20. marielle

Nu heerlijk aan het eten bij de vliegende hollander. Voor oma de lekker zachte sliptong, voor mij de overheerlijke zalm roma. Bediening is supergezellig.. mogen pas weg als t bord leeg is. Absoluut een aanrader veel voor weinig.

21. Leuk restaurant. Gezellig en rumoerig. Kaart niet spectaculair maar zeker ok voor een Hollandse maaltijd.

22. Zojuist bij de Vliegende Hollander gegeten samen met mijn vriendin. Laat ik maar eerlijk zijn, het viel erg tegen. Heb dit ook kenbaar gemaakt bij de bediening. Even opsommen: 1. Er lagen dooie vliegen in de vensterbank. 2. Mayonaise besteld en niet gekregen 3. Het allerbelangrijkst! > het eten was smakeloos. Pittige tomatensaus? Laat me niet lachen, het was een slappe en doorzichtige substantie.. Niet erg lekker bij de schnitzel, mijn vriendin had "rode duivel" besteld. Zelfde verhaal, matige kwaliteit vlees en de saus had erg weinig smaak. Aardappelen waren flauw en de salade was amper aangemaakt. Geen aanrader dus!

23. Wij hebben er op 3-2-2011 gegeten met z'n tweeen. Gelukkig gereserveerd van te voren want het was propvol. Desondanks werd er vaak genoeg gevraagd of het smaakte en de bediening bleef rustig. Erg goed! Het eten was goed. Ik had gekozen voor de varkenshaas. De bakjes met groente en aardappelen waren wat aan de kleine kant (vooral de groente) maar het smaakte allemaal heerlijk. Ook het toetje, aanrader is Sorbet Deluxe met cassis citroen en mango ijs. Heerlijk was dat. En echt vers fruit erbij.

24. Pim en Sharona

We hebben op 22-11-10 samen gegeten bij de Vliegende Hollander.

Het is een klein restaurantje maar erg gezellig en voor weinig geld lekker eten.

Zeker een aanrader voor degene die als toeristen naar Leeuwarden komen maar ook als je er zelf woont.

25. kees en louise

Wij wandelden als toerist hier langs en reserveerden een tafeltje voor de avond.

Het eten was perfect en de bediening super. Er hangt een zeer ontspannen sfeer. Jammer dat we hier niet in de buurt wonen.

Een grote aanrader.

26. Goede koks in de keuken die weten hoe ze eten moeten bereiden.

Bediening kan een beetje aangescherpt worden maar doen hun werk goed.

Als ze op het menu staan zijn de spareribs zeker aan te bevelen.

GA ZO DOOR.

27. Heerlijk gegeten, voor een klein bedrag,

28. Gjelt 144 punten

Goed eten, wij vonden het alleen jammer dat alle groente en salade op je bord worden geserveerd en niet los in kommetjes. Interieur beetje verouderd, maar opzich wel oke (thema vliegende Hollander)

29. De carpaccio is heerlijk! Qua aankleding van het restaurant kan het wel wat sfeervoller, maar het eten was heerlijk en vooral ook betaalbaar!

Ik had de mixed grill van vis alles was zeer goed bereid, we gaan hier zeker vaker komen! Een aanrader!

30. Voor mijn verjaardag was ik naar de Vliegende Hollander gegaan, ik had de Oosterse biefstuk schotel.

Helaas niet naar mijn smaak, het vlees was in grote hompen gesneden en was rauw rood en nog bloedende aan de buitenkant...en nog koud!

Gezien het beschreven wordt als roergebakken, had ik dunne reepjes verwacht.

De maaltijd was van de rekening gehaald maar ik zat toch zonder eten op mijn verjaardags diner en mijn man moest verder alleen eten.

31. Bij toeval kwamen we afgelopen week bij de Vliegende Hollander terecht, vlakbij het centrum van Leeuwarden. Het eten en drinken was goed betaalbaar en erg lekker. Ik was verrast door de uitgebreide en originele menu's (net even andere gerechten dan standaard).

Ik had een Oosterse biefstuk schotel en mijn vriend biefstuk Louisiana. Beide gerechten waren ontzettend smakelijk.

De bediening was vlot en de sfeer prima. Wij komen zeker terug!