De Koperen Tuin in Leeuwarden

2 parkeergarages op loopafstand

• OV

stopt aan de weg

De Koperen Tuin laten bezorgen?

Online eten bestellen

1312064929 80
1352919798 61
1414202102 48
1557194143 79

1. Tijdens de prinsentuin concerten heerst er complete chaos bij dit etablissement. Te weinig personeel rekening op tafel niveau aanhouden i.p.v. direct pinnen of contant afrekenen. Met rekening op tafel niveau niet de optie bieden om een a of b tafel aan te maken zodat een gescheiden rekening mogelijk is. Aan de bar geen bestelling accepteren na ongeveer 30 minuten wachten want er wordt op het terras bediend (welke al 30 minuten niet langs was geweest, ook niet tijdens de wachttijd binnen.) ik kan me niet voorstellen dat het serviceniveau tijdens het diner van een hoger niveau zal zijn. Ik hoop dat ze er nu eens wat aan gaan doen en anders anderen de mogelijkheid te geven om dit beter te verzorgen, zodat men buiten de gezelligheid en de muziek in de tuin ook van een drankje kan genieten.

2,1
  2. Samen met een vriendin een high tea gereserveerd. Het was zeer teleurstellend. Het was erg karig en vieze zure thee. De hapjes waren twee bij twee centimeter.
    Compensatie was niet mogelijk. Koperen tuin nooit weer.

3,4
  3. Bediening goed, lief en benaderbaar. Vooral attent op drinken. Eten was flauw en zonder fantasie. Salade was te grof en mager gevuld en de dressing was niet goed gemixed. De Lasagna was één regelrechte ramp en zag er geheel niet aantrekkelijk uit. De kip-kerrie was flauw en zonder fantasie. De rijst was goed. De vis was goed. Het brood was te gewoon, weinig originaliteit. In de yoghurt zaten veel te grote brokken. Verder werd het eten niet aangevuld. Er werd ook niet naar gevraagd. Wel werden er veel drankjes verkocht. De rucula tussen de vis was niet fris, zag er dof uit. Er is van te voren niet overlegd over de opstelling van de tafels. We zijn zelf maar de tafels gaan verplaatsen. Oh, ja de soep was ook flauw en fantasieloos. Daarbij de tip om een kale soep te maken (zoals we nu hadden) en een meer gevulde soep te maken. De ruimte en het uitzicht op de tuin en de singel zijn zeer bijzonder. (we haalden vroeger wel tabakspijpjes uit de vijver :) ). Het eten kwam pas na een uur. Als je dan voor twee uur gereserveerd hebt, dan is het dan is dat wel laat. Ongeveer 14:00 uur begonnen we aan de Brunch.

4. Tom Bloembergen

Prima sfeer, prima bediening lekker dessert.
    Gebak ondermaats, droog en niet vers.
    Vlees prima en smaakvol. Vis was ondermaats, koud, een hap was genoeg.
    Beperkte bijgerechten.

5. Was top! Kregen zelfs nog een glaasje bubbels erbij. Super allemaal.
    Heel stom, vergeten de topbediening fooi te geven.

6. 1E kerstdag diner gehad met familie. Sfeervolle locatie, tafel prachtig en stijlvol aangekleed. Helaas was het buffet niet goed aangevuld en liep je steeds de kans dat wat je graag wilde eten er niet meer was. Dit was een tegenvaller het was ook erg druk bij het lopend buffet. Misschien een idee om per tafel langs het buffet te lopen. Bediening was vriendelijk. Al met al een gezellige avond gehad echter het eten voor deze prijs viel ons tegen.

7. Maaike van der Goot

Heerlijk gegeten. De bediening was prima en erg vriendelijk.

8. Ria De jong

Heerlijk gegeten. Tosti op focacia brood was minder geschikt voor mijn dochter. Verder alles dik in orde!

9. A.H.Wiersma

Lunch: besproken tafel niet beschikbaar!
    13.00 Uur binnen; lunch werd 14.20 Geserveerd (wel koffie van het huis).
    Er werd wel heel goed voor de hond gezorgd@

10. Heerlijke High Tea gehad.
    Heel goed verzorgd.
    Leuke bediening.

11. Super vriendelijke dame hielp ons.
    Was lekker, gezellig, mooie locatie.

12. Gisteren had ik een vriendin uitgenodigd om mijn verjaardag feestelijk te vieren met een high tea. Het was zeer een teleurstellende ervaring. Het gebak oogde niet vers, zag er uitgezakt uit of het te lang in de koeling had gelegen. Ook het appeltaartje was zompig. Nogal genant om deze kwaliteit te trakteren. Het contact met de manager verliep stroef . Onze klacht werd niet serieus genomen en botweg ontkend. Geen aanrader om voor een high tea hier naar toe te gaan. Voor twee personen betaal je 35 euro en dat is het gewoon niet waard.

4,3
  13. Het eten was goed, de bediening was uitmuntend (ik weet niet hoe je heet, maar mijn complimenten!).

14. 5 gasten

Wát een verwennerij!
    Alleen al de locatie: de tuin met de grote oude bomen, de idyllische vijver met de fontein en het beeld van Eja Siepman van den Berg.
    Het was niet moeilijk kiezen uit de kaart: zowel voor mensen met speciale wensen als voor vegetariërs. De gerechten werden aantrekkelijk geserveerd en alles was overheerlijk. Tot slot nog een Grand Dessert. Heel bijzonder!
    De perfecte, attente en deskundige bediening: geen koperen tuin maar Gouden Tuin voor ons.

21 mei 2019

15. Prima adres op een top locatie, zeker op een zonnige dag. Opvallend was de uiterst vriendelijke bediening.

16. Yvonne de Heer

High tea was heerlijk, restaurant is mooi gelegen in een parkje.
    Alleen was onze komst niet aangekondigd door Eet.nu terwijl ik wel een mail ontvangen had dat de reservering was doorgekomen. Gelukkig was het geen probleem voor de Prinsentuin en was de high tea snel klaar!

17. J H Alberts

We hebben een hele leuke middag gehad. De High Tea was prima.
    De hapjes waren erg lekker en we zaten heel gezellig in de serre met uitzicht op de Prinsentuin.
    Gelukkig scheen de zon ook nog.
    Wat jammer was, was de live-muziek. Daar zaten wij vlak naast. De muziek was veel te hard.
    Het was heel lastig om over de tafel heen met elkaar te praten. Terwijl we daar zaten voor een reunie. De pauzes in de muziek waren een verademing. Muziek prima maar dan ook echt als achtergrond.

18. Heerlijke en gezellige high tea gehad. En hele goede service.

19. Kerstdiner 2018 in de Koperen Tuin. Op tweede Kerstdag om 17:30, we konden zelf bij de reservering een aankomsttijd opgeven. Wij waren met zijn vijven, de ontvangst was vriendelijk en we werden naar onze tafel begeleid. Er was een zingende pianist en de aankleding was gezellig. Het personeel vriendelijk en behulpzaam. Het diner was in buffetvorm. Het eten was prima, ruime keuze uit voorgerechten en hoofdgerechten. Er was te kiezen uit vleessoorten, vis en vegetarisch. Het dessert werd aan tafel geserveerd en voor ons vijven was er voldoende en keuze. De prijs - kwaliteit was goed. Wij betaalden, inclusief drankjes en koffie/thee toe, € 57,50 per persoon.

20. Claudia Schuurman

Lekker gegeten. Kerstbuffet op 26 december, was netjes verzorgd in de Koperen Tuin. Old school kerstsfeer met pianist. Voldoende keus en fijn dat er ook weer "gewoon spruitjes" zijn. Wat meer fruit(salade)is welkome aanvulling. Topper: de malse diamanThaas!.

21. We hebben genoten van een heerlijk en uitgebreid buffet. Het restaurant was ook prachtig versierd en er was live muziek bij. Voor jong en oud een aanrader.

22. We komen al jaren 1e kerstdag eten maar dit jaar was het buffet voor het eerst niet goed. Voorgerechten en nagerecht waren prima maar de warme hoofdgerechten vielen tegen. En helemaal omdat het koud was. Ze hadden grote moeite om het warm te houden. We hebben er wat van gezegd. Helaas lukte ze het niet om het alsnog warm te krijgen. Sfeer was wel weer goed met live muziek en een prachtig aangeklede zaal.

5,1
  23. twickler westerveld

Zeer sfeervolle omgeving (de regen deed daaraan geen afbreuk) goede service alle ruimte het in te kleden zoals wij als gastheren dat wilden.

24. Een heerlijke high tea met een vriendin genoten, komen zeker weer een keer terug, bediening voortreffelijk.

25. We hebben heerlijk gegeten en een fijne namiddag gehad. Het personeel was erg vriendelijk. De geserveerde high tea was lekker en ruim voldoende. Prijs/kwaliteit was prima. We komen graag een keer terug.

26. Tijdens het evenement met de reuzen van Royal de Luxe hadden wij op vrijdag een gereserveerde tafel op het terras. Dat was prima.
    De bediening was vriendelijk, de geserveerde broodjes overheerlijk. (Reuzenbroodjes waren wel erg groot!)
    door de drukte ging de bestelling niet helemaal goed. Wij hadden geen haast, de locatie was top, en het werd na 1,5 uur alsnog hersteld.
    We kregen de indruk dat de Koperen Tuin niet helemaal voorbereid was op de grote drukte, maar wij komen graag weer terug.

27. Reinno Flokstra

Gezellige middag gehad we hadden lekkere salade en een twaalf uurtje. Er werd zelfs gezorgd dat we geen last hadden van de wespen door koffiedik wat brandde op de tafel te zetten.

28. 12 augustus jl. heb ik hier samen met mijn familie mijn 65e verjaardag mogen vieren. De prachtige locatie, de vriendelijke bediening en de kwaliteit van de BBQ en bijbehorend dessert buffet hebben ertoe bijgedragen dat we kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag. Het was top!

29. Peter Nonhof

Heerlijk gegeten in fraaie ambiance en uitstekende bediening.

30. Een prachtige locatie, die je wel moet weten. Plezierige salades. De vriendelijke bediening kan wel vlotter. Ik miste de verwijzing naar Vestdijk.

31. Chaotische bediening, tot 3 x toe bij onze tafel die niet voor ons waren, eten was oké maar niet meer dan dat; gedateerd en prijs kwaliteit verhouding matig. 18,50 voor een bord patat met kipsate.

32. Dag van tevoren besproken online, maar pas enkele uren NA onze lunch een bevestiging ontvangen. Er was plaats, hoewel binnen zitten niet kon vanwege erg veel geroezemoes lawaai. Buiten oke, met prachtig zicht op de vijver en de spreuk in het water.
    Cappuchino in orde maar niet erg warm, mosterdsoep prima (had eigenlijk wat romiger verwacht) met lekker brood en pesto.

33. Anita Tiesnitsch

Erg gezellig allemaal Heerljjke high tea. Voor herhaling vatbaar.

34. Petra 13 punten

Prima eten en gezellig restaurant/terras. Biefstukje was heerlijk!

35. Jettie Zweers-Venter

Heel gezellig gezeten met mijn vriendinnen, eten was super lekker! Heel erg tevreden!

36. Speciaal voor de aspergesmenu's kwamen we naar de Koperen Tuin, na een bezoek aan het Fries Museum. Ik had gegoogeld op 'asperges eten in Leeuwarden' en de Koperen Tuin kwam als eerste vermelding uit de bus. Bleek dat de asperges op waren! Terwijl we nog midden in het seizoen zitten! Maar goed, als je dat pas hoort terwijl je al aan tafel zit, ga je ook niet meer weg. Het eten was wel oké verder.

37. Peter Castel

Mooi restaurant op prachtige locatie. Onze reservering werd snel geaccepteerd. Bij aankomst kregen we een mooie plek in de serre toegewezen. Niet vermeld werd dat dit restaurant de centrale ontvangstplek was voor de Dodenherdenking. Hierdoor was de wachttijd tussen bestellen en opdienen best wel lang (45 minuten) en stroomde de dinerruimte op enig moment vol met zo'n 100 genodigden waardoor er een "opgesloten sfeer" ontstond en een gesprek met tafelgenoten onmogelijk was vanwege al het omgevingsgeluid.
    Prima dat het restaurant die centrale rol op zich neemt maar het was naar mijn mening wel zo correct geweest om óf op de site óf bij de reservering hiervan melding te maken zodat wij hierin een keuze hadden. Nu overviel ons dat en dat zorgde wat mij betreft toch wel voor een fors minpunt. Een minpunt wat naar mijn mening ook effect had op de kwaliteit.

5,3
  38. Sophia Wittop Koning

Het begon niet zo denderend: ik had bij de reservering aangegeven dat we kwamen lunchen ter ere van mijn man zijn 50e verjaardag. Geen enkel woord daarover van de kant van de Koperen Tuin, dat zijn we ook wel anders gewend.
    We zaten als enige tafel op het terras en pas na lange tijd kwam de serveerster. Vervolgens wilden mijn dochter en ik naar het toilet en dezelfde serveerster die net de bestelling op had genomen zei: toiletbezoek is €0,50....Ik zei: maar we zitten op het terras...nee dan hoefde het niet.
    De kwaliteit van eten en drinken was goed en het is een prachtige lokatie dus het was een geslaagde lunch.

39. Heerlijke high tea gehad! Vriendelijke medewerkers en een gezellige sfeer op een prachtige locatie!

40. Ciska van Aken

Erg fijne ambiance. Heerlijke lunch. Vers, mooi en erg lekker.
    Leuke inrichting, geweldige locatie, geen lange wachttijd en de bediening is vriendelijk en correct.
    Hier kom ik weer!

41. Slechte high tea. Onvriendelijk personeel. Erg duur voor het kleine beetje wat we kregen.

1,5
  42. Adriaan de Boer

Heerlijk gegeten, alles was gewoon goed en erg lekker. Kwamen er binnen en er was echter helemaal niemand maar gingen er met een volle maag weer vandoor. Zelden zo lekker uit eten geweest ergens! Heerlijke runder stoof, dat is er echt een aanrader.

43. Prima lokatie, vriendelijke vlotte bediening, goede kwaliteit, smaak en uiterlijk van gerechten prima. Aanrader.

44. S 9 punten

Heerlijk gezellig geluncht met vriendin. Medewerkers heel klantvriendelijk !! Mooie locatie en goed schoon onderhouden. Zeker voor herhaling vatbaar.

45. Ank Schenkel

Ondanks extra drukte vanwege de 4 mei doden herdenkingen was de bediening perfect, heel vriendelijk en snel. Het eten was voortreffelijk, we komen graag weer!

46. J. van der Meulen

Fraaie locatie en vriendelijke bediening. Goede keuken en voor herhaling vatbaar.

47. Het eten en de bediening was prima.
    Helaas ontbrak het wel aan sfeer in het restaurant. Dit kwam mede doordat er zeer weinig gasten waren (en dat op een zaterdagavond). Aan het eind van de avond begonnen de medewerkers al volop op te ruimen terwijl wij nog heerlijk zaten na te tafelen. Hierdoor voelde wij ons niet meer op ons gemak waardoor we zijn vertrokken.

48. J Deinum

Prima service!

49. De high tea was heerlijk!

50. Sietske de Boer

We hebben uitstekend geluncht! De ontvangst en de bediening waren prima, we hadden een mooie plek, kortom niets te klagen.

51. Super lekker eten, gezellige sfeer
    Mooie omgeving!

52. Leuk restaurant. Ruim opgezet. We hadden een tafel aan het raam met een prachtig uitzicht naar de prinsentuin. Bediening netjes en vlot. Lunch was prima. Auto geparkeerd bij de Oldehove. Was maar een klein stukje lopen door het park.

53. Heerlijk gegeten, actie van de Zuivelhoeve.
    Gezellige en warme sfeer, vlotte en vriendelijke bediening.
    Komen graag een keer terug.

54. Lekker gegeten, correcte bediening, goed wijnadvies. Enige opmerking even er op attenderen hoe doorbakken men het rundvlees wilt, ik vond het zelf wat te "rood"

55. Genoten van een lekkere high tea in een gezellige sfeer.

56. Hanneke van stralen

Gezellig om wat te eten en te drinken. Personeel altijd vriendelijk!
    Ook voor kinderen valt er wat te spelen in de speciale speelhoek.

57. Mooie locatie in het park met herfstkleuren, vrij informele sfeer, muziek wat te populair en de bas dreunend. De High Tea was lekker, maar niet echt bijzonder, de cake was bijv. aan de droge kant en het aanbod was maar net voldoende. Met wat kleine extraatjes, is hier meer van te maken: mini glaasje culinaire soep vooraf, of een mini glaasje groenten/fruit-sorbetijs, exclusieve bitterballetjes en een schaaltje gemengde exotische vruchtjes... Dan mag de prijs best een beetje omhoog, maak er een echt feestje van :)

58. Mooie locatie, vriendelijk personeel en lekkere hapjes!

We hadden een high tea. Echter miste ik wel de honing bij de thee en werdt de thee geserveerd in een thermoskan.

59. Mevr. Dijkstra

Gezellige sfeer.

60. Misschien wel het allermooiste terras van Leeuwarden, prachtig zicht op de fraaie vijver met groene boomrijke omgeving van de Prinsentuin... met in het mooie koepeltje vaak heerlijke concerten, zoals ook gisteren tijdens de City Proms van Blaasvaak en Regina Forte; geweldig hoor, echt genoten...

Zo ook tussentijds van een betere tosti met lekkere frisse salade en een best bakkie koffie op dat grandioze terras... Binnen in de zeer raamrijke serre is het uitzicht overigens ook nog uitstekend, sowieso wel mooi ingericht grand-cafee-achtig etablissement met ietwat grandeur... Bediening oké en nog net niet te duur. Middenin goede leestafel op grote soort stamtafel tegenover de bar..

Enfin, nog geen ervaring met avondeten, maar nogmaals werkelijk waar schitterende locatie...

61. Alweer een tijdje geleden hier samen met mijn vriendin gegeten. Van tevoren keurig gereserveerd voor een plekje binnen met mooi uitzicht. Bij aankomst werd ons gewezen op de gereserveerde plek, maar kregen we ook de keuze om lekker in de najaarszon buiten op het terras te eten. Hier uiteindelijk voor gekozen.

Het voorgerecht: een heldere kippen soep was rijkelijk gevuld zoals ook op de kaart stond aangegeven. Ook de mosterdsoep van mijn vriendin was overheerlijk.

Als hoofdgerecht tweemaal gekozen voor gebakken zalmfilet, wat ook bijzonder lekker was. Goed gebakken en ook de aardappeltjes en salade was goed.

Als nagerecht gekozen voor het grand dessert. Een echte aanrader. Vele soorten ijs/fruit/koekjes/cakejes.

Ter afsluiting nog een heerlijk kopje koffie gekregen (!) van het huis.

Enige nadeel wat wij konden bedenk waren de "hang jongeren" aan de overkant van de vijver.

62. De kwaliteit van de keuken is erbarmelijk; als mijn vrouw zo zou koken, was dat reden voor echtscheiding. De stevige vissoep had dezelfde basis als een asperge- of champignonsoep met een paar stukjes gerookte zalm er in; het enige wat stevig was aan deze soep was het zoutgehalte. De zeebaars was uitverkocht en nam snoekbaars daarvoor in de plaats. Kreeg 2 staartstukjes op m'n bord - waar toch als niet veel vlees zit - en de vis was niet van het vel af te krijgen. Totaal smaakloos, natte vis gegarneerd met wat slappe groentje. Eindigend met een kopje koffie die de smaak van moccona oproept. Mooie lokatie, in de Prinsetuin, maar beperk u tot een wandeling.

1,9
  63. Gisteren lunch gebruikt. Pasta met gerookte zalm. Was een vreselijk zware hap. En dat voor een lunchgerecht. Ondanks dat het niet op de menukaart stond zat er veel kaas in. Pasta was ook niet echt lekker. Heb maar de helft opgegeten, de rest stond me echt tegen. Zelfs bij het avondeten zat het me nog dwars.

2,8
  64. Mirjam

Onlangs een high tea gehad in de Koperen Tuin. Had er meer van verwacht. We werden in een zaaltje apart gezet, weinig uitzicht op de tuin. De thee werd niet geserveerd in een theepot, maar er kwam een thermosfles water op tafel met een doosje theezakjes. De hapjes waren lekker, maar er werd niet bij verteld wat het was. Er stonden theeglazen op tafel die wel erg vaak in de vaatwasser hadden gezeten, jammer.

Kregen het gevoel dat het high tea arrangement er maar 'even bijgedaan werd'. Jammer, want ze hebben een superlocatie hiervoor.

Voor een high tea gaan wij de volgende keer naar een ander adres!

65. Prima tent, niet heel speciaal maar toch overall een dikke voldoende. Personeel mag wel ietsjes vlotter.

66. Gisteravond fantastisch lekker gegeten. Lekkere zalm, veel verse en smakelijke groenten erbij. Salade met veta kaas was ook erg lekker. Veel gelachen mede door het vriendelijke personeel. Na afloop werden we nog eens extra verwend door een ruime keuze aan mints en after-eights.

67. A. Oldenburger

Wij aten gisteravond 18/01/2010 voor de 2de keer in De Koperen Tuin. We hebben er heerlijk gegeten, complimenten voor de keuken. De bediening was prima, zelfs de muziek was uitstekend. Op 02/05/2009 hebben we ook lekker gegeten. We komen terug.

68. Heerlijk gegeten, erg arrogante bediening!

6,7
  69. Prachtige locatie, heerlijk gegeten!

70. N. 110 punten

Absoluut geen lekker eten, de zalm was echt niet lekker.

Bediening vond ik erg arrogant.

71. Zeker voor herhaling vatbaar!

72. Buurtgenoten.

We hebben hier lekker gegeten, uitstekende ambiance.