De Grote Wielen in Leeuwarden

1258620410 72
1405001912 74
1513196936 66

1. Peter de Hoo

2. Een avond gegeten en een biertje gedaan met vrienden. Geweldige locatie met een bijzonder uitzicht. Gerechten die lekker zijn met een degelijke bediening.

3. Bouke Vermaat

Heerlijk gegeten bij restaurant de grote wielen. Het eten was erg lekker, een korte wachttijd en een vriendelijke serveerster. Daarbij een schitterend uitzicht waar je na afloop van kunt uitbuiken met een lekker kopje koffie.

Een top ervaring.

4. Meerdere dagen heerlijk gegeten op de prachtlocatie. Bovendien was de bediening was erg vlot en vriendelijk wat een zeer aangename sfeer creërde.

5. Heerlijk gegeten op een prachtige locatie. Erg tevreden over de bediening, al met al een erg geslaagd avondje uit.

6. Wij hebben heerlijk gegeten in dit erg mooie sfeervolle en prachtig liggende aan het water restaurant. Heerlijke rust op het terras aan het water. De bediening is kundig en zeer vriendelijk! Tot de volgende keer!

7. Alwin Fokke

Goedemorgen dames en heren.
    Goh wat een mooie locatie, en wat een vriendelijk ontvangst als je daar wat te bespreken heb. Zo hebben wij een aantal weken geleden de locatie bezocht en we werden er redelijk vriendelijk ontvangen. We kregen een rondleiding want we gingen onze bruiloft daar vieren met onze gasten.
    Na de rondleiding kregen we wat te drinken en zaten even te genieten op het terras.
    We hebben de datum besproken en het tijdstip wanneer we met onze gasten aankomen. Dat was geen probleem alles zou geregeld worden.
    Maar dan! Bij aankomst stond zoals besproken netjes de tafel buiten. De ober kwam drinken opnemen en dat werd netjes geserveerd. Toen het wat kouder buiten werd besloten wij om naar binnen te gaan en we vroegen aan de bediening of dat mogelijk is, geen probleem de tafel staat klaar.
    Onze gasten die hebben het eten besteld en alles word geregeld, naar een 1, 5 uur helaas nog geen eten alleen maar drinken, kortom ik ben naar de ober toegelopen en gevraagd wanneer we het eten konden verwachten, toen een meest vriendelijk dame ( ahum ) zei dat ik terug moest gaan naar mijn tafel en me er niet mee moest bemoeien en gewoon moet wachten begon bij mij toch wel wat vragen op te spelen.
    Ik ging hier even wat dieper op in, waar slaat dit op? Ik stel toch gewoon een vraag? Kwam de vriendelijke dame ( ahum ) met een antwoord " als het je niet bevalt ROT je maar op " ja ja erg netjes allemaal.
    Uiteindelijk kwam de kok aan onze tafel, ooohhh die stond daar te blazen met consumptie, en ik werd ervan beschuldigd dat ik zijn personeel uit had gescholden en deze dame stond te huilen in de keuken.
    Ik met de eigenaar tevens de kok naar de keuken, bij aankomst in de keuken was mijn vraag aan de dame heb ik jou uitgescholden? Nee hoor… ik kijk de eigenaar aan met grote ogen… ja zei deze beste man ik zeg wel eens wat! We werken hier zo hard.
    Personeel wat daar rond loopt is zo vriendelijk dat ze mijn vrouw en vader en onze overige gasten behoorlijk af blaften en een zeer grote mond opzetten.
    Toen naar ruim 2 uur kwam er eten op tafel, nou het vlees was zeer droog en een van onze gasten kreeg een leeg bord geserveerd. Ja wat moeten wij met een leeg bord, toen we ook toch maar wat drinken gingen bestellen duurde dit ook weer ruimschoots 45 min, meerdere keren werden we vergeten, daar zit je dan met al je gasten en je bruiloft te vieren. Je schaamt je rot wat een slecht bedrijf. Er waren mensen die hadden bloemen gestuurd naar dit restaurant, dat wisten we gelukkig want we voelden de bui al hangen.
    Toen we vroegen waar de bloemen zijn och ik zal even kijken, het is dat we er zelf om vroegen anders hadden we de bloemen niet gekregen.
    Ja uiteindelijk klopte de rekening wel de eigenaar tevens wederom de kok heeft zich niet meer laten zien of horen, maar kon duidelijk de werkdruk niet aan en zelf liep er een dame huilend te bedienen want die schaamde zich rot hoe het personeel en haar werkgever tekeer ging tegen ons.
    Ze beide haar excuses aan namens haar werkgever en haar collega's.
    Toen wij het restaurant gingen verlaten werd mijn vrouw en vader en enkele andere gasten nog even behoorlijk afgesnauwd.
    Wij zijn klaar met dit restaurant en we raden daarom ook iedereen af om hier niet te gaan eten.
    Restaurant grote Wielen bedankt voor deze onvergetelijke avond en tot horens.
    Fam Fokke.

8. Simone Bergsma

Gisteren uitgenodigd voor de bruiloft om daar te komen eten! Ze hadden de tafel om 17 uur gereseveerd.
    Om uiterlijk kregen wij om 19. 30 Uur ons eten en ook niet eens allemaal tegelijk. Maar wat ik het meest erge vond is dat het bruidspaar werd uitgekafferd door nota bene de kok/ personeel of wat dat ook omdat ze vroegen waarom het zo lang duurde in het bijzijn van alle andere gasten.Tjonge jonge het is hun dag en dan zo behandeld te worden! Belachelijk geen woorden voor! Als je de druk niet aan kan zorg dan voor meer personeel!

9. Op de terugreis hebben we jullie restaurant aangedaan en totaal geen spijt van gehad. De maaltijd was geweldig hebben ervan genoten. Ondanks de drukte die er op dat moment was werden wij vriendelijk ontvangen de bediening was attent. Komen zeker terug en zullen jullie aanbevelen bij onze vriendenkring. Ook was de hond mee en die werd niet vergeten heel attent kom je weinig nog tegen.

10. Erica Janse

Het eten is niet aan te raden. Te zout, te zoet, fantasieloos en smaakloos. Neem geen tomatensoep, deze lijkt uit een pakje te komen en er drijven rubberen ballen in.

Wat een afknapper.

11. Berber

12. Elke maand gaan wij een keer eten bij de Grote Wielen. Goede keuken, voldoende keus. Vooral de diamanthaas is aan te bevelen.

13. v.d Weg

Lekker gegeten, goed van smaak zonder teveel poespas, vriendelijk personeel en een leuk vernieuwd interieur.

14. G.kempenaar

Heerlijk gegeten bij De Grote Wielen. Aardig personeel en een gezellig restaurant.

15. Fam Troost

Met de familie wezen eten, de "bediening" maakte enigszins onze avond nog leuk. Een jonge dame die tussen het rennen door een praatje kon maken.

Eten ruim onvoldoende, koud aan tafel. Na terug gestuurd te hebben leek het wel in de magnetron te zijn opgewarmd. Was binnen 2 terug en loeiheet. Eten lijkt wel in een zakje te zijn opgewarmd..

Er stond een man achter de bar die het weinig leek te interesseren. Jammer van onze avond en ons geld.

Pluspunt; prachtige locatie! Maar voor ons niet meer!

16. Ooit was het een feest om naar De Grote Wielen te gaan om daar voor een acceptabele prijs te dineren. Helaas was dat ooit. Afgelopen zondag hadden wij iets te vieren en gewapend met de goede herinneringen zijn we met 6 personen, waaronder 2 vegetarische eters, er naar toegegaan. Bij de reservering was ons gezegd dat zij beschikten over een goede vegetarische kaart. Jammer dat dit niet waar bleek te zijn. Ook kregen onze gasten totaal iets anders geserveerd dan was opgenomen. Het gerecht werd weer opgehaald en later kregen zij toch wat besteld was. Dat smaakte wel goed. Het mooie uitzicht op de wielen is onvoldoende om deze zeer slechte ervaring te doen vergeten. Het overige eten was redelijk eetbaar. Maar de prijs kwaliteitsverhouding is zeer ver uit balans. Gelukkig zijn er in Leeuwarden en omgeving nog voldoende restaurants waar we betere ervaringen mee hebben en terecht kunnen.

17. Vd Meulen

Zaterdagavond gegeten. Triest, sober, gevoel van de jaren 80.

Jammer van de prachtige locatie. Eten wordt fantasieloos op het bord gekwakt. Varkenshaas was een stuk rubber. Het leek wel opnieuw te zijn opgewarmd. Misschien ooit nog een herkansing. Maar voor ons te duur om snel nog eens op herhaling te gaan...

18. v/d meulen

Zondagavond hier met 5 personen gegeten, tussen de natte/stinkende honden. Het duurde erg lang tot ons eten kwam, zodra wij hier iets van zeiden werd het wel meteen gebracht; met lauw eten tot gevolg. De varkenshaas van mijn dochter was zelfs taai. Het personeel kwam na het eerste drankje en het opnemen van de bestelling niet meer tussen door langs om te vragen of wij nog wat drinken wilden.

Paar jaar terug zijn wij hier voor het eerst geweest, met dezelfde klacht van het lange wachten. Het personeel zou hier iets aan veranderen, helaas dus niet het geval. Om deze reden hebben wij geen nagerecht besteld, want wij hadden inmiddels lang genoeg gewacht ..

Wat ons betreft is dit geen aanrader, alhoewel de locatie natuurlijk prachtig is. Erg jammer ..

19. Als start, wij hebben alles 5 sterren gegeven en hieronder zal de onderbouwing volgen. Dit is echt een restaurant om aan te raden!

Om jullie een goed beeld te geven, eerst maar even een omschrijving wie en wat wij zijn. Wij zijn een gezin en bestaan uit 2 volwassenen en een kind van 7 jaar. Al jaren zijn wij enthousiaste hobby koks en kunnen enorm genieten van goed eten op alle niveaus. Daardoor wordt je steeds kritischer wordt ten aanzien wat je voorgeschoteld krijgt.
    Wij hebben redelijk ad-hoc besloten om uit eten te gaan op zondag 21 feb 2016 rond 18.30u Dit restaurant is geen frietkot en ook geen 3 sterren restaurant... gewoon een goed restaurant voor een snitzel, scholfile of een biefstuk.

De bediening is prima, precies wat je zou verwachten bij dit type restaurant. Vlot, netjes, niet overdreven chique en niet te losjes. Bij binnenkomst krijgen wij de keuze uit een aantal tafels. Na onze keuze, krijgen wij de kaart en wordt ons gevraagd wat wij willen drinken.
    In veel restaurant is dit standaard, maar vaak moeten je een 2e drankje bijna de kelner tacklen om te kunnen bestellen. Hier niet... onze glazen waren een paar minuten leeg en er wordt ons gevraagd of wij nog iets willen bestellen. Dit op een zeer nette en niet opdringerige manier. Super!

Niet onbelangrijk het eten: Mijn partner en ik bestellen beide de gamba's vooraf. Aangezien onze dochter niet een grote eter is, bestellen wij geen voorgerecht voor haar. Ze is helemaal gek op gamba's, dus ze eet lekker van ons mee.
    Bij dit gerecht krijgen wij stokbrood met kruidenboter, niet te veel en niet te weinig. Brood is erg krokant en niet te droog. Kruidenboter smaakvol en zacht.
    De gamba's zelf zijn perfect gaar. Niet rauw, maar zeker niet te ver gebakken. Dus met een prettige byte. De salade erbij geserveerd is aangemaakt en de tomaat is het hart er uitgesneden!! Vaak krijg je wat droge sla op je bord met tomaat waar nog de groene kroontjes aanzitten.

Het hoofdgerecht, bestond uit een snitzel met gebakken ui en champignons, een runderstoofpotje en voor onze dochter kipnuggets met patat. De bijgerechten waren, gebakken aardappels, gegrilde courgette, worteltjes en een rauwkost-salade.
    De schnitzel bestond uit mals goed vlees en een krokant laagje en ik kwam geen onkauwbare vetranden tegen. De champignons waren aangebakken, maar waren niet tot snot gebakken.
    Het runderstoofpotje was goed gekruid en bestond uit mals vlees.
    De kipnuggets waren van goede kwaliteit. Mals vlees en een zeer krokant lekker laagje. Kon wel versgemaakt zijn. De patat was lekker krokant en zacht van binnen.

De gebakken aardappels goed aangebakken. Lekker krokant en zacht van binnen. De worteltjes waren netjes beetgaar en gezoet aangemaakt.
    De courgette was heerlijk en niet overgaar en de salade had een frisse dressing.

Al het eten was keurig geserveerd, goed op smaak gemaakt en de hoeveelheid was meer als voldoende voor ons. Wij zijn geen grote eters en hebben ons buikje rond gegeten en er bleef genoeg over. Dus ook voor de grotere eters, is het prima.

Helaas zijn wij niet aan het nagerecht toegekomen. Wij zaten echt vol, en onze dochter moest naar bed, aangezien ze morgen weer naar school moet.

Meestal heb ik wel een lijstje aan puntjes die verbeterd kunnen worden, maar hier had ik gewoon niks op aan te merken. Een dikke dikke pluim voor zowel de bediening als de keuken.

Super bedankt voor een heerlijk afsluiting van ons weekend!

20. Op warme dagen is er veel te weinig bediening. Lang wachten tot er iemand bij je tafel komt. Door de werkdruk zijn de medewerkers niet vriendelijk. Het eten is te simpel en erg summier. Wel een mooie locatie aan het water, kan veel meer uitgehaald worden!

21. Paul Mastenbroekj

Op 5 juni met 6 man gegeten. Uit eten gaan moet volgens mij een feestje zijn; dit gevoel weet dit restaurant niet over te brengen. Op zich is het eten kwalitatief niet slecht, maar veel en veel te simpel allemaal. Vooraf een gemengde visschotel, is niets meer dan een paar stukjes vis op een bord en in het midden een prop sla met daarop een lepel garnalen. De aspergesalade blonk helemaal uit door de grote portie sla :-( waarbij een kleine hoeveelheid zalm. Carpaccio; in plaats van parma kaas, wat stukjes van een plak kaas (echt bedroevend). Wel van grote klasse was de lamsrack, echter daarna kwam het dessert (aardbeien met ijs en slagroom) dat zo vutloos op een bord neergelegd was (creatieloos).
    Bovenstaande werd ingeleid door eerst bijna 1,5 uur te moeten wachten op het voorgerecht. Gelukkig was de rekening wel van hoog niveau; mijn advies nooit meer heengaan, ondanks het prachtige terras aan het water.

22. Levensgenieter

Tweede keer dit jaar gegeten, vriendelijk persoon maar eigenaar haalt veel te weinig uit deze mooie locatie. De kaart is simpel en zo zijn de gerechten ook. Te weinig saus bij het vlees, garnituur is simpel en eentonig, vlees trouwens prima. Inrichting is ouderwets en daardoor sfeerloos, zie je ook terug in de gasten die er zitten (veelal ouderen >65jr). In de regio wel gezelligere locaties te vinden, qua terras echter schitterend plekje.

23. Op zondag 29 maart J.l. met 11 volwassenen en een paar kinderen een brood/koffiemaaltijd genuttigd in de Grote Wielen. Weinig brood, weinig beleg, 1 schaaltje met salade. Geen jus d'orange of fruit. Kortom een zeer zuinige maaltijd. Ook de tafels waren niet gezellig gedekt. Zeker niet voor herhaling vatbaar.

24. Wordt er niet beter op. Gebak is dik in kwaliteit achteruitgegaan. We kwamen geregeld, maar nu niet meer. Bitterballen slecht, bbq vlees niet goed, enz. Jammer voor personeel, want dat is prima in orde.

25. Echt niet lekker! Zalm was droog en biefstuk van mijn vriend ook. Nog duur ook. Het is een mooie plek maar ik ga hier nooit meer naartoe.

26. Te duur voor heel weinig eten! Schnitzel met theelepeltje champignonsaus, weinig aardappelen en Groente. Tomatensoep met kippenvlees. Jammer was altijd zeer te spreken maar holt nu snel achteruit.

27. Yde 42 punten

18 juli De Grote Wielen geprobeerd. Wat een afgang!! Een bord met twee stukjes taai lendebiefstuk, een driehoekje meloen en een aardappel koekje. Mijn partner een gedeelte van een varkenshaas en dezelfde aankleding. Weing aardappeltjes en groenten. Alles was te weinig.
    Ook het bestelde glas wijn was nog niet eens half vol. De bediening bediende liever buiten dan binnen, zodat we lang moesten wachten. 65 euro kwijt en met honger naar huis.
    Pluspunt is dat ik via Email mijn beklag heb gedaan en dat men mij aanbood om het nog eens te proberen op hun kosten. Toch maar niet gedaan.
    Yde

2,1
  28. Familie H.

Op een zaterdagmorgen in juli ’14 zijn we onze jaarlijkse familiedag begonnen met koffie of thee met gebak. De kleintjes kozen appelsap of chocomel. Er was een aantal tafels voor ons gereserveerd op het terras, deels onder de parasol. We werden erg vriendelijk bediend. Er was volop keus in gebak. Onder de stralende zon (28 graden) genoten we van de prachtige ligging aan het water.

Bij terugkomst einde middag waren er weer tafels gereserveerd op het terras. We konden voor de Tafelbarbecue kiezen om buiten of binnen te zitten. Vanwege de kracht van de zon kozen we voor binnen.
    Hoewel we enige tijd moesten wachten (het was erg druk en er was nog een groep), was het resultaat de moeite waard. Uitleg vooraf, een bord voor het rauwe vlees uit de vitrine en een bord om van te eten. Veel keus aan prima (meest voorgegaard) vlees, salades en rauwkost. Regelmatig werd gevraagd wie nog wat wilde drinken. In overleg konden ramen open voor wat verkoeling. We zijn met een voldaan gevoel vertrokken.

29. Op een zaterdagavond in Juli 2014 geweest met een groep. Er was een tafelbarbecue besteld voor deze avond. Bij binnenkomst zagen we dat de complete bar vol stond met vieze glazen en kopjes. De tafels waar eerder mensen koffie hadden gehad waren ook nog niet eens afgeruimd. Het was echt een rommel en totaal niet aantrekkelijk!
    Het vlees moest je vanaf het buffet rauw op je bord doen en dan op je barbecue leggen. Vervolgens had je dan een bord waar bijvoorbeeld rauwe kip op had gelegen, waar vervolgens je salade weer op gaat. Borden stonden er niet eens genoeg voor 13 man en het vlees was ook al een heel eind op helaas. In het anderhalf uur dat we er zaten, zijn ze 2 keer langsgeweest om te vragen of we iets wilden drinken.
    Al met al een hele slechte ervaring en dus gaan we er absoluut nooit meer naartoe!

30. Prachtige plek, jammer dat het restaurant niet iets meer niveau heeft: het is allemaal erg voorspelbaar (de obligate uitsmijtertjes, brood met 2 kroketjes etc) en de aankleding is ook niet echt stijlvol. Het eten is niet slecht, de bediening is best aardig maar er moet toch veel meer te maken zijn van z'n lokatie! Laat het management een keer kijken (eten!) in de stad bij Walrus om wat inspiratie op te doen voor de kaart, en een goede interieurontwerper uitnodigen, dan wordt dit een superspot!

31. Twee jaar terug zijn we er ook geweest en toen viel mij op dat alles zo schoon en netjes was.
    Maar nu moet ik zeggen dat ik vind dat het er op achteruit is gegaan.
    Geen schone wc's meer en rommel en stof in alle hoekjes.
    Maar het eten was verder oke.

32. Ginie Kamminga

Zondag 7 aug.2011 op het terras wat gedronken en binnen gegeten, prima en vlotte bediening, het eten was te weinig voor 4 pers. 1 stronkje broccoli, 2 wiltlof en heel weinig slamix, sorry maar dat kan echt niet, als je het ziet staan wil je gelijk bijbestellen en dat moet je niet direct willen. De aardappelen top gebakken, maar helaas teveel zout. Het is een toplocatie.

33. Het eten... vlees noch vis. Niet hoogstaande kaart met weinig verrassends. Hoog "Van der Valk" gehalte met gedateerde inrichting. Bediening netjes doch niet erg op de hoogte van alle gerechten.

34. Afgelopen zaterdag geweest, op het terras gegeten, gezellig druk en lekkere temperatuur, heb er bewust voor gekozen dat je buiten kon eten. Want een keer in de winter periode gegeten, maar toen vond ik het kaal en sfeerloos, net of waren de ramen net gelapt en de gordijnen nog opgehangen moest worden.

Maar het eten was goed, alleen het nagerecht was wat warrig, we waren met zijn 4en, 2 hadden het ijs al op, toen kregen de ander 2 pas hun ijs.

De rekening klopte ook niet, in ons nadeel.

35. Gisteren heerlijk gegeten bij de Grote Wielen!

Service was top.. vooral de act met de magnum, super op ingespeeld!

De kaart zag er ook super uit. De wildgerechten op de kaart waren echt heerlijk!

Dit restaurant is voor herhaling vatbaar!

36. Heerlijk gegeten, echt top.

37. Lekker eten, mooie locatie, snelle bediening. Mag alleen wel iets moderner aangekleed allemaal.

38. j van veenendaal

Wij zijn er geweest.

Het eten was voortreffelijk.

En het was een paar jaar geleden dat we er nog waren geweest, prachtig mooi schoon en netjes.

We hopen dat het zo kan blijven, dan komen we zeker weer.

39. Gjelt 144 punten

Tafel Barbeque gedaan, niet heel uitgebreid, maar opzich verder prima.

40. Jildau 985 punten

We hebben hier een personeelsuitje gehad. Het tafelbarbecueën was gezellig en goed. Eten was prima in orde. Bediening was prima. Ideaal voor grote gezelschappen.

41. Wij hebben onlangs een bedrijfsuitje gevierd in dit restaurant.

De locatie is schitterend, de bediening erg vriendelijk.

De salades zijn goed, maar over de kwaliteit van het vlees waren wij niet zo te spreken.

Heel jammer, aangezien wij voor de tafelbarbeque hadden gekozen.

42. Na goede berichten van fam. en kennissen zijn we met het combineren van 2 verjaardagen bij U aan het tafel barbequeen geweest nadat we eerst op het terras van een vooraf hebben genoten van koffie met gebak enz.

Dit is ook zonder iets te vieren een aanrader voor jong en oud en je zal er geen spijt van hebben en voor ons voor herhaling vatbaar.

Geweldig eten en een voortreffelijke en vriendelijke bediening. Veel succes en bedankt en tot ziens.

43. 15 mei is het 3 jaar geleden dat wij getrouwd zijn en de hele dag te gast zijn geweest in de Grote Wielen.

Het was goed georganiseerd en het eten en drinken was perfect. Wij en onze gasten hebben een geweldige dag gehad!

44. Jaap Veenstra

Heerlijk eten op een prachtlocatie tegen zeer redelijke prijs. Zeer attente bediening.