Corona informatie

Op 100 meter afstand is er mogelijkheid om te parkeren in de parkeergarage Oldehoofsterkerkhof

di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:30

Uitzonderingen

Gesloten

• Corona – 14 okt t/m 11 nov

Brasserie Maria Louise voor een lekker kopje koffie of thee met heerlijk huisgemaakt gebak of voor een lekkere lunch of diner met allemaal verse producten. Op onze nieuwe menukaart staan weer heerlijke gerechten. In een mooie omgeving eet u voor een betaalbare prijs, bij al onze hoofdgerechten serveren wij een aardappelgerecht, een groentegerecht en een seizoensgerecht dit zit bij de prijs inbegrepen dus geen toeslagen.

• High tea: € 18,50

1505204025 87
1512067632 93
1521219108 91
1539522061 87

1. De high tea met drie personen was tot in de puntjes geregeld. 3 gangen met lekkernijen, enkele bekend, enkele verrassend en alles mooi gepresenteerd. 4 grote potten thee met traditionele smaken maar van hoge kwaliteit. We hebben genoten.

2. Uitstekend gegeten! Goed rekening gehouden met de Corona regels!

3. Ivo Terpstra

Vriendelijker en attente bediening. Aanrader.

4. Heerlijke mosselen gegeten in de prachtige tuin. Leuke bediening.

5. Jos vullings

Vlees was naar wens maar rest had weinig smaak en koud.

6. Relaxed genieten van kalfslever met uien en spek.

7. Istvan Smeekens

Leuke en smakelijke thematische menu's samengesteld. A.g.v. noten- en pittenallergie is het voor mijn partner nog al eens lastig om dat te bestellen wat ze graag zou willen eten. Bij Maria Louise was dit echter geen enkel probleem. Alle gerechten konden worden aangepast en de chef-kok kwam persoonlijk alles met ons doornemen om er zeker van te zijn dat er geen verkeerde ingrediënten in terecht kwamen. Daarna kwam hij ons ook nog adviseren over de wijnkeuze (daar we beiden een ander menu hadden), zodat we samen van een heerlijke fles konden genieten.
    De bediening was prima, vriendelijk en de service was perfect. Maar uiteindelijk kom je er om heerlijk te eten en dat is zeker het geval. Zowel de voor-, hoofd- als ook de nagerechten waren voortreffelijk. Complimenten en zeker een aanrader.

8. Henk ten Bouwhuis

Een aantal items die op de kaart (voorgerechten) stonden, waren er niet meer, terwijl zaterdag alles toch te krijgen is. Glazen hebben we zelf opgepoetst, lopen op tafel vaal en niet echt schoon. Keuze Merlot of spaanse wijn in het rood en ook de Spanjaard een licht wijntje.
    Voorgerecht matig, hoofdgerecht niet onaardig, maar we hadden gewoon van een van de tien best restaurants in Leeuwarden meer verwacht. Hier in ons dorp komen ze met dit niet eens op de lijst voor. Was ook niet druk, misschien had dit alles nog met de corona te maken.

9. Afgelopen maand 3 x gegeten was supertof!
    Goed eten, zeer ruime porties en goede prijs kwaliteit.
    Normale prijzen dus en vriendelijk personeel.
    Zo alst hoort!

10. Mooie lokatie, sfeervol ingericht,
    Positief afwijkende muziek. Leuke menuvariaties obv landkeuzes. Gerechten waren sfeervol gepresenteerd. Bediening prettig aan tafel, had iets attenter gemogen. Gerechten zijn qua kwaliteit ‘normaal’ met een wat negatiever gevoel over de desserts, qua aandacht en versheid. Al met al een prima avond gehad!

11. Buitengewoon lekker gegeten, een aanrader voor de lunch.

12. Service was uitstekend, eten was niet heel goedkoop en verraste niet, maar smaakte wel goed. Het was jammer dat er op een zaterdagavond bijna geen andere gasten aanwezig waren en de muziek heel zacht stond waardoor er niet echt sfeer was.

13. Goede menukaart en een fijne sfeer met een vlotte bediening. Fijne gerechten en heel mooi opgemaakt.

14. We hebben heerlijk geluncht in De Brasserie Maria Louise in Leeuwarden. Onze tafel bood uitzicht op het levendige kruispunt van de Grote en de Kleine Kerkstraat. Een gezellige brasserie, mooi interieur, aardige bediening en een goede lunchkaart. Zeer aanbevelenswaardig.

15. Zeer vriendelijke bediening. Overheerlijk gegeten met z'n tweeën met als voorgerecht een proeverij. Echt lekker. Hoofdgerecht voor de één een botervis en voor de ander eendenborst. Heerlijk. Nagerecht voor de één cheescake, wat meer een heel machtige crême was, wel goed van smaak, en ijsbolletjes en een likeurtje erbij. Erg lekker. Voor de ander een Irish coffee. Nooit verkeerd. Er werd klassieke muziek gespeeld. Niet onze keuze maar wel passend bij de ambience dus niks mis mee. Dat geeft de bijpassende sfeer. Kortom, erg goed.

16. Leuke eetgelegenheid. Goede prijs-kwaliteitverhouding!

17. Annemiek Oosterbaan

In 1 woord fantastisch!
    Het eten, de entourage, de service. Wij hebben genoten en een heerlijke avond gehad.

18. Wij hebben heerlijk gegeten bij De Brasserie Maria Louise te Leeuwarden. Zowel de bediening als het keukenteam hebben zeker hun best gedaan. Het eten smaakte niet alleen heerlijk, maar wordt ook mooi opgediend. Fijne klassieke muziek op de achtergrond, kortom ga gerust heerlijk een avondje dineren bij De Brasserie Maria Louise. Wij wensen het team dan ook veel succes!!! Ga zo door.

19. M. Loendersloot

Lekker gegeten, prima sfeer, klantvriendelijk, mooie ambiance.
    Aanrader.

20. Marjolein van Dijk

Heerlijk gegeten in een mooie, klassieke ambiance. Het interieur is heel sfeervol. De klassieke muziek op de achtergrond maakt het helemaal tot een feest om hier te eten. De service is persoonlijk, prettig en stijlvol. Er is ook ruimte voor wat kwinkslagen over en weer.

21. Het eten is prima, leuke en originele extra overwachte voor- en tussengerechtjes. Ontvangst gastvrij. Punt van kritiek is de bediening. De bijlagen waren qua hoeveelheid niet overdadig, nooit is iemand langs geweest om te vragen of het genoeg was. Ook duurde het veel te lang voor het bord werd weggehaald nadat we waren uitgegeten. Entourage en sfeer is top.

22. Door de ober zijn sfeer en service top. De kaart was karig, geen aparte lunchschotel, en er waren weinig klanten.
    Het lijkt er op dat de brasserie er op achteruit gaat, terwijl het zo veel potentieel heeft. We blijven komen, maar we zijn benieuwd of het er over een jaartje beter er voor staat.

23. Bertjan

Heerlijk gegeten. Prima prijs. Was rustig. Fijne bediening. Leuk aangekleed. Klassieke achtergrondmuziek. Aanrader.

24. Frieda Groote

Vandaag weer een super heerlijke lunch gehad! Ook voor mensen met een glutenvrij dieet kunnen hier heel erg goed gevarieerd eten. Ik eet met enige regelmaat bij de Brasserie Maria Louise zonder klachten m.b.t. Mijn dieet. Dikke pluim!
    Het is er gezellig en erg gastvrij. Ook in de binnentuin is het erg goed vertoeven. Kortom; ze verdienen een dikke 9 voor het eten en drinken, service, sfeer en prijs en kwaliteit.

25. Anna djoke van der meer

Heerlijk gezeten in de binnentuin. En de high tea was verrukkelijk! Bedankt voor de serves en gezelligheid.

26. Jacqueline

We hebben met een groepje van 7 man bij De Brasserie Maria Louise geluncht. Het eten was erg lekker en het werd mooi tegelijk geserveerd. Personeel is erg vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer 👍

27. Op 5 april jl. geluncht bij Maria Louise. Na een teleurstellende mosterdsoep met paling, met ongeveer 1 microgram paling in de soep, een simpele tosti met ham en kaas genomen. Het brood was verbrand en buitengewoon dik en onappetijtelijk gesneden. Simpeler dan een tosti kun je het toch niet maken!

Ik besloot voordat ik een hap van de soep had genuttigd de ober op de hoogte te brengen van de omzwemactiviteit van de paling. Zonder enkel effect!

Resultaat van mijn bezoek aan Maria Louise: een onvreden klant!

28. Klaske Drost

Heerlijk, niet alledaags gegeten en een perfecte bediening.
    Kortom; een verwenmomentje!

29. S van der Meer

Een heerlijk en sfeervol diner met uitstekende en vrolijke bediening.
    Geweldig lekker gegeten in een prachtig pand.
    Kortom een fijne en bijzondere ervaring.
    Wij komen zeker weer :)

30. Heerlijk gegeten in de prachtige opkamer. Mooie inrichting én ook nog klassieke muziek. Gastheer erg aardig. Helaas was het vlees van twee personen te droog en taai.
    Prijs kan wat mij betreft wel iets omlaag.
    Bedankt.

31. B. de Vries

Afgelopen zaterdagavond met een groep van 6 dames gegeten bij de brasserie. Het was erg druk in de stad en de brasserie, maar er werd een mooie tafel voor ons vrij gemaakt en we hebben daarna heerlijk gegeten, gedronken en genoten van de gastvrijheid. Zeker een aanrader.

32. Leo Zanders

Leuk restaurant. Gezellige warme sfeer. Personeel heel goed. Aandacht voor de klant.
    Tip voor de kok. Probeer de gebakken aardappelen wat extra's te geven. Hadden eigenlijk geen smaak en wat te grof. Bijvoorbeeld met rozemarijnkruiden.

33. Tijdens deze drukke tijd toch een moment gevonden om samen te kunnen tafelen.
    Nadat we een aantal keren de tip kregen om de gerechten uit jullie keuken te proberen hebben we gekozen voor brasserie Marie Louise.
    Zeker de moeite waard! Heerlijke gerechten geserveerd door de uiterst vriendelijke gastheer/eigenaar.
    Bedankt we komen zeker terug

34. ans haitsma

Heel gezellig gegeten met de kinderen. Eten en bediening waren top.

35. Sandra van der Meer

Prachtig in style, high tea gevierd voor Sara viering. Top lokatie en fantastische verzorging. Vinger likkend lekker. Top gedaan mannen, hartelijk dank namens ook alle andere dames.

36. In 2 maanden tijd hier voor de 2e keer geweest en het was net als de 1ste keer zeer gastvrij, heerlijk eten en voor een wel zeer betaalbare prijs. Aan de opmaak van de borden wordt ook erg veel aandacht besteed. Er is voldoende ruimte tussen de gerechten (zonder er om te hoeven vragen) om het eten te laten zakken.
    In 1 woord: GEWELDIG!!! Een echte aanrader.

37. De Brasserie met prachtig zicht op die schone, scheve toren de Oldehove van Liwwadden met bijbehorend plein, het kerkhof, is na een minimale, mooie facelift heropend, tevens naamsverandering, de toevoeging Maria Louise, ooit regentes van Friesland, Groningen, Drente, zijnde moeder van Willem IV van de Nassau's, de latere stadhouder, bijgenaamd Maaike Meu erg geliefd bij het volk..
    Op de zijmuur van het pand is een fraaie muurschildering van haar met tevens de stamboom van de Friese Nassau's..
    Ze heeft haar oude dag gesleten in het naastgelegen Princessehof, thans Keramiek Museum met wereldberoemde collectie en bijzonder leuke eigentijdse exposities..
    (Maria Louise had een prachtige collectie, zo is het begonnen..)
    De Asperge-schotel trok mij naar binnen, ja, plezierige aankleding en sfeer, aangename bedienig, tafel met het mooie uitzicht en die schotel is me ook nog eens prima bevallen, traditioneel met de bijpassende aardappeltjes (ik vond het sausje wel ietwat te waterig..) gekookt ei, beenham en de 'saus hollandaise' (beetje karig..) vooral de salade ernaast vond ik verrassend lekker..
    En natuurlijk niet te vergeten een overheerlijk glas Oostenrijkse witte wijn (en helaas ben ik vergeten wat ik heb gedronken..!?) perfect bij het Lente-Goud passend..
    Ik zat overigens alleen met een goed boek, Melancholie van de Onrust (essay van Joke J. Hermsen in het kader van de maand van de Filosofie, zeer betaalbaar en zeer, zeer lezenswaardig) en dan was het er nog wel wat gehorig, niet super-storend, maar het naburige tafelgesprek was makkelijk te volgen..
    Al met al zeker voor herhaling vatbaar, aanrader en bij mooi weer een zonovergoten top-terras..

38. Prettige sfeer, vriendelijke bediening en prima gegeten.