Club Satay in Leeuwarden

ALLE LEKKERS OP EEN STOKJE!

Club Satay is een eethuisje met een Indonesische sfeer. De muren zijn beplakt met Indonesische kranten en er hangen Aziatische paraplu's en wajangpoppen. Club Satay heeft geen menukaart; net als vaak in een warung, een Indonesisch huiskamerrestaurant, staat het menu op de muur of op een schoolbord.

De naam Club Satay, is afkomstig van het meest bekende Indonesische gerecht: Saté. Club Satay serveert maar liefst vijf verschillende soorten saté, namelijk; saté van lam, biefstuk, kip, kalfsvlees en van varkenshaas. In Club Satay hangt een gezellige ontspannen sfeer en voor liefhebbers van de Aziatische keuken, is dit een heerlijke plek om te genieten van het lekkere gekruide eten.

1443203036 76
1450419630 65
1455832075 66
1472069411 68
1491915043 73
1493719192 72

1. Voor de derde keer hier gegeten en nu met een grote groep (11) vrouwen en we hebben allemaal genoten van het heerlijke eten. De eigenaar zet een hele leuke ontspannen sfeer neer en weet het zo te brengen, dat we allemaal tegelijk konden genieten van de lekkere dingen. De kwaliteit van het eten is zeer goed en echt indonesisch. Niets is de eigenaar of de bediening teveel. Door het kleinschalige karakter is het leuk om zowel met z'n tweeen als met een grote groep te eten. Je kunt gewoon met elkaar praten zonder de herrie van luide muziek.
    Ook is het geen bezwaar om de hele avond te blijven. De vierde keer komt er voor ons aan binnenkort.

2. Fantastisch! Heerlijke gerechten, traditionele Indonesische keuken en goede service. Jammer dat het zo rustig was, een aanrader voor een ieder die van de Indonesische keuken houdt!

3. Wij zijn er vanavond voor het eerst geweest maar ik weet niet of ik terug kom. Bediening is slecht, weet niet veel, veel lege glazen. Ze komen niet langs of je nog iets wilt drinken. Eten wordt in magnetron opgewarmd, is niet goed als eten wordt opgewarmd in magnetron, kan ik thuis ook wel. Jammer voor dit restaurant, voor mij niet meer.

4. Bij Leeuwarden culinair mogen voorproeven en dus gelijk maar een reservering gemaakt voor gisteravond en hier dus nu ook geweest. Zoals verwacht hier echt voortreffelijk gegeten, het heeft heerlijk gesmaakt. Bediening was super en vriendelijk. Gezellig en knus ingericht en zat ook nog eens op een plaatsje waar we ook zicht op de keuken hadden en daar zag ik een goede samenwerking tussen beide koks maar ook dat het eten met een passie bereid werd en dat proef je, kortom een heerlijk avondje uit en kom hier zeker vaker eten!!!

5. jaje

6. Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Leuke bediening. Aanrader.

7. Er liep iemand in het restaurant die zichzelf erg interessant vind en de rest is niet belangrijk. Duidelijk te merken dat hij geen horeca ervaring heeft. Alles erg chaotisch. Eten was lekker. Alles er om heen klopte niet. Prijzen onduidelijk. Lang wachten. Wij gaan er niet weer heen. Jammer want de kok heeft het niet verdiend. Hij kan lekker koken.

8. Claudia van der Werf

Super leuk eettentje in Indische sfeer, klein, gemoedelijk, en gezellig. Het eten is echt heerlijk, authentiek en vers. Je kunt kiezen uit erg veel verschillende gerechten en de kok is zelfs bereid om een erg uitgebreide rijststafel voor je klaar te maken die voldoet aan je eigen wensen qua smaak. Echt genoten!

9. Rina Jacobs

Heerlijk gegeten en erg vriendelijk personeel!

10. Erik Weistra

Lekker authentiek Indisch eten in een passende omgeving! Top! Aanrader!

11. Het eten was best best lekker, maar wel veel te duur. Ook moesten we best wel lang wachten op ons eten, was er geen menu om uit te kiezen, en werd ons van tevoren ook niet verteld wat het eten kostte. Ons werd ook niet verteld wanneer het menu was afgelopen, zodat wij niet wisten wanneer we klaar waren.

12. Met mijn goede vriend Henk authentiek indisch gegeten! Heerlijk: alleen portie hoofdgerecht voor mij te groot; volgende keer niet twee voorgerechten (verrukkelijke satees en een lekker Indisch pastijtje). Aanrader!

13. Geweldig gegeten. Op verzoek konden we de rijsttafel, die vanaf 4 personen was, ook met ons tweeën krijgen. De gerechten waren echt Indonesisch. Aanrader.

14. Ik vond het eten te weinig voor de prijs. Het is vrij duur en voor het weinige eten krijg je niet echt waar voor je geld. Je krijgt ook geen menukaarten dus het totaalbedrag blijft een beetje natte vinger werk, heb ik het idee. Ober is wat te aanwezig. Eten zijn erg kleine hapje wel goed warm. Het nieuwe is er wel af van dit " restaurant". Het staat trouwens te huur, het zat ook niet vol toen wij er waren. Ik denk dat het niet lang meer duurt..

15. Leuke ontvangst, heerlijk eten en een biertje van het huis. Geweldig.

16. Ayla&Alwin

Al een tijdje benieuwd naar het eten in Club Satay, nu met de Xenos-bon (tweede menu gratis) een leuk opstapje gekregen om het dan eindelijk te proberen.

Bij binnenkomst al vrij matig, qua ambiance kan er veel verbeterd worden. Er is gepoogd het Warong idee neer te zetten, echter lijkt het alsof ze daar halverwege mee opgehouden zijn.

Na uitleg te hebben gekregen over het menu wat we zouden krijgen een Bintang besteld en om ons heen gekeken. Het eerste wat hierbij opviel was de magnetron die te zien en horen was vanuit het restaurant, geen beste eerste indruk moet ik zeggen. Maar als het eten ook smaakt als het niet 'vers' bereid wordt is dat logischerwijs geen enkel probleem.

De eerste gang bestond uit een sate, eenmaal vegetarisch en eenmaal met lam en kip. Opzich prima te doen, niet bijzonder. Een stuk sate/tofu met een standaard satesaus.

Op naar de tweede gang, deze bestond uit een 'soepje' waar de oliebellen in dreven en waar niet meer in zat dan 4 stukken taugé en een bosuitje.

Hierna aangekomen bij de proeverij plate. Deze was er eveneens eenmaal met vlees en eenmaal vegetarisch. Over deze plate ontzettend ontevreden; droog vlees, 'bami' als doorgekookt touw, weinig tot geen smaak aan de sauzen, op het vegetarische menu alleen tofu met een sausje, een ei wat eruit zag als een rubberen stuiterei (en wat ook zo smaakte): al met al dus zeker niet best.

Na dit aangeven te hebben bij de onervaren serveerster kwam de chef aan tafel om uit te leggen dat het vlees, wat te droog was om door te slikken, een kwestie van smaak was, dat hij nog nooit klachten had gehad, dat de tafel naast ons niet zo kritisch was, dat ze elk weekend vol zaten (enige indonesische restaurant in leeuwarden, hooguit 30 stoelen) en dat het gastenboek vol stond met tevreden reacties. Na van onze kant uitgelegd te hebben dat dit niks met smaak te maken had, maar waarschijnlijk met de magnetronmaaltijden, mochten we de eigenaar van het restaurant telefonisch contacten om te vragen hoe dit opgelost zou worden, aangezien de chef deze bevoegdheid niet zou hebben.

Hiernaast werd ons nog even fijntjes op het hart gedrukt door de hobbychef (eigen woorden) dat, taaie bami, droog vlees, een siliconen-ei en een smaakloze sensatie nou eenmaal de traditionele indonesische keuken is.

Door het feit dat de serveerster ons kan vertellen dat het eten niet dagvers is en dat het magnetrongepiep het ritme van de avond bepaalde, maakt ons duidelijk dat we voor de cuisine zeker niet naar indonesie hoeven te gaan. Gelukkig weten wij al beter.

Al met al een erg bijzonder avond, we hebben er zeker een mooi verhaal aan over gehouden, en een beetje trek ;)

17. Jolanda

Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Vriendelijk personeel. Vond de tjendol aan de dure kant €5,50, maar was wel lekker

18. Tsja.. eerlijk gezegd viel het mij zwaar tegen, zeker na die wel zeer lovende LC. recensie onlangs. Beetje gemaakt/gespeeld sfeertje zogenaamde Indonesische warung/toko inrichting/uitstraling, bijna oebollig op z'n Hollands. Ja, in het subtropische zwembad de Blauwe Golf staan ook plastic palmbomen. Oke oke, kan, je moet natuurlijk wel iets.

Maar geen houtskoolgrill is natuurlijk bijna te absurd voor woorden, als het om saté gaat, en de sg(=sambal goreng) boontjes waren gewoon boontjes, noem het dan hooguit sajur (=groente) boontjes. "Wilt u rijst, nasi of bami?" Haha, op z'n Chinees-Indisch-Hollands.. Nasi putih = gekookte witte rijst. Nasi goreng = gebakken rijst met wat restjes vlees/groente erdoor en bami hoe..!? Sate kambing, "Wilt u lam of geit?" Beetje kennis van het Bahasa Indonesia en/of de Indonesische keukentaal/termen is misschien wel zo handig, dunkt me, als je pretendeert een echt Indonesisch eethuisje te zullen zijn, een zogenaamde warung of toko, ik ken ze overigens doorgaans weldegelijk met eenvoudige menu/prijskaart hoor.

Enfin, kwaliteit van het geserveerde met name van het vlees en pindasausje was wel ruim voldoende, maar de dis voldeed echt niet aan mijn Indonesische smaakverwachtingen. Misschien ben ik wel wat al teveel verwend geraakt door wel authentieke Indonesische smaakmakers/smaaksensaties elders in den lande. Wel prima en betaalbare huiswijnen en meer. Enfin, in het land der blinden is een-oog koning. Leeuwarden kent helaas geen Indonesische toko/warung/eethuisje, niet meer/nog niet, maar als de saté ooit nog eens van een houtskoolgrill zal gaan komen, wil ik die met alle plezier nog wel eens komen proeven/proberen. Sedang/matig.

19. Fred de Soete