Brasserie Spiegelaar in Leeuwarden

De plek voor lunch en diner in Leeuwarden!

Brasserie Spiegelaar is gevestigd in het centrum van Leeuwarden. Om uw auto te parkeren kunt u het beste terecht in een van de parkeergarages. Op +/- 5 minuten loopafstand zijn er 3 parkeergarages: Parkeergarage Oldehove, Zaailand en Hoeksterend. Parkeergarage Oldehove en Zaailand zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. Met deze link kunt u alle informatie vinden over de parkeergarages.

Lunch Diner
vr lunch 09:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
za lunch 09:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
zo lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 18:00

Omschrijving

Brasserie Spiegelaar is te vinden in het gezellige centrum van Leeuwarden op de hoek van de St. Jacobsstraat/Nieuwestad aan de gracht. Dé plek voor heerlijke verse koffie's met gebak, een uitgebreide lunch, High Tea, borrel of diner. Wij van Brasserie Spiegelaar staan altijd voor u klaar!

Graag verzorgt Brasserie Spiegelaar voor u: lunch, borrels, diners of een gezellige High wine/beer. Voor meer informatie over de mogelijkheden neem gerust contact op dan wij maken een passende offerte.
Voor het diner is restaurant Brasserie Spiegelaar geopend van woensdag t/m zaterdag vanaf 17.00 uur.
Wij accepteren de Restaurant cadeaukaart, Diner Cadeau en de VVV Dinercheque. Reserveren gewenst.
Wilt u gebruik van ons glutenvrije, lactosevrije of koolhydraatarme gebak dan kunt u dit reserveren.
Aandacht voor allergenen.

1614196605 86
1620623291 87
1672036786 87

1. Mario Volders

Zaterdagavond rond 1800 wilde we nog wat eten in Leeuwarden en kwamen we uit bij De Spiegelaar. Serveerster wees ons op het tafeltje waar het langst de zon scheen, ook tipte ze ons op de heerlijke goulash(stoofpotje van de maand). Lekker gegeten. Superlieve bediening een aanrader 👌

2. Gerard Verbrugge

Mooie lokatie op de hoek dus uitzicht wat er op straat gebeurd, gezellige uitstraling goed en voldoende eten voor een betaalbare prijs en bovendien erg vriendelijk personeel.

3. Van der Ley

Ik kwam op donderdagavond 4 april om 20.07 toen mij werd verteld dat de keuken al geslotenwas. !! . Gelukkig elders een prima restaurant gevonden.

4. Vanavond heerlijk gegeten zeer goede keuken en super leuke bediening echt een aanrader.

5. Gisteren dagje Leeuwarden gedaan. De dag hebben we afgesloten met een prima maaltijd in Brasserie Spiegelaar. Goede prijs/kwaliteit, erg vriendelijk personeel en zeer vlotte bediening.
    Een aanrader!

6. Wij hadden voor Moederdag een high tea gereserveerd. Vriendelijk ontvangen, alles werd duidelijk uitgelegd hoe het in zijn werking zou gaan. Heerlijke verse thee en genoeg versnaperingen. Hartig en zoet er was genoeg keus. De moeder kreeg nog een extra presentje voor Moederdag was echt heel leuk! Dikke aanrader!

7. Super service wat betreft glutenvrij voor kinderen. Erg lekkere glutenvrije pannenkoek!

8. Voor mijn verjaardag heb ik een high tea cadeau gekregen. Erg lekker gegeten en we konden zoveel thee krijgen als we wilden! Top service en een super leuke plek om te eten. We komen zeker nog eens terug!

9. Heerlijk gegeten. Leuke bediening, aardige meisjes en de koffie was een tractatie.
    Leuke prijs.

10. Het is lang geleden dat ik zo'n heerlijke ceasar salade heb gehad! Heerlijke kip erin en compleet.
    Zeer vriendelijke en snelle bediening

11. Over het algemeen goed, alleen was de serveerster wat traag. Wel snel met het opnemen van de drankjes, maar toen we aangaven nog wat tijd nodig te hebben om de kaart goed te bekijken, moesten we daarna zo'n 10 minuten wachten voor de bestelling werd opgenomen.

Eten was erg lekker! Vriendelijke en attent personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.

12. Paul van der Veldt

Heerlijk spioegelbordje gehad: een aangename verrassing met o.a. soep, 3 verschillende broodjes: heel lekker en echt een verrassing en aanrader!

13. Heerlijke high tea gehad, precies genoeg en prima prijs. Ook een mooie plek uitkijkend op de straten van Leeuwarden.

14. Lieuwe&Gea

Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant. Ook de bediening is erg aardig.

15. We hebben hier heerlijk op het terrasje gezeten en hadden behoorlijk trek in een lekker broodje. Dat hebben we dus ook genomen: een heerlijke Italiaanse bol met geitenkaas, walnoot en honing voor € 7,25. Ik heb wel eens meegemaakt dat het leek of de geitenkaas naast het broodje had gelegen in plaats van er op. Dat zul je bij Brasserie Spiegelaar nooit meemaken. Dit was in alle opzichten een heel lekker broodje, royaal belegd met geitenkaas en zijn prijs ruimschoots waard. Wij waren allebei tenminste goed verzadigd en heel tevereden over de opvallend goeie kwaliteit. En dat van slechtst één broodje. Deze ervaring nodigd echt uit om hier binnenkort eens wat uitgebreider te gaan eten. Ik kan dit adres zonder terughoudendheid van harte aanbevelen.

16. Gisteren vanuit Alkmaar naar leeuwarden gekomen om te genieten van een heerlijke High Lunch. Verschillende broodjes, genoeg verschillend beleg. Alles lekker vers. Kortom: zeker een aanrader!

17. Gerdien Dutrieux

18. Lekker geluncht, leuke kaart en uitstekend personeel.

19. Vandaag voor de derde keer een high tea gehad bij de Spiegelaar en wederom goed voor elkaar. Het was een erg leuke verrassing voor onze vriendin en alles was lekker en er was meer dan genoeg. Fijn; bij het afrekenen nog even een persoonlijk woordje. Dat doet de gast echt vaker terugkomen. Top!

20. Een brasserie om zeker eens te bezoeken. Zelden een eetgelegenheid meegemaakt waar de eigenaar en de bediening een eenheid vormen!!! Heel lekker gegeten in een sfeervolle, prettige omgeving.

21. Wat ik bijzonder vind aan de Spiegelaar is dat ze altijd zo vriendelijk en behulpzaam zijn. De bediening is snel en ze maakt altijd je tafeltje schoon (waar vind je dat nog?). Je kunt er een lekker soepje eten of een eenvoudig diner eten. Ook het gebak is heerlijk. Mocht er een keer iets niet in orde zijn, dan wordt dat meteen opgelost. En niet te vergeten, gratis WIFI. Mijn favoriete brasserie in Leeuwarden!

22. Heerlijk genoten met de collega's van een High Lunch. Zeer goed verzorgd. Erg tevreden. Komen zeker nog eens terug.

23. Samen met mijn collega's genoten van een heerlijke High Lunch. Ontzettend veel keus, ook voor mijn vegetarische collega. Een absolute aanrader. Ik kom graag terug...

24. Heerlijk eten, gezellige sfeer en een top bediening. Echt een aanrader voor een lunch, bakje koffie, high tea enz.

25. Goede service, van alles mogelijk naar je eigen wensen. Vriendelijk, goed eten voor een schappelijke prijs.

26. Van een super high tea genoten!

27. Gerrie van Altena

Vrijdagmiddag genoten van een heerlijke, zeer goed verzorgde high tea bij Brasserie Spiegelaar. Prettige bediening, heerlijk buiten gezeten op terras. Kortom voor herhaling vatbaar en hartelijk aanbevolen!!!

28. Heerlijke cappuccino, vriendelijke bediening en verwend met een bonbon omdat we zo enthousiast waren. Erg leuk. Aanrader!

29. Met het hele gezin, bestaande uit 2 volwassenen en 2 kinderen, heerlijk genoten van de High Lunch. Te veel om op te noemen.

De sfeer is goed en het personeel vriendelijk. Ook de mensen die spontaan langs kwamen en waarvoor er niet meteen plek was, werden netjes te woord gestaan.

30. Tijdens een dagje Leeuwarden bij Brasserie Spiegelaar binnen gestapt voor koffie met wat lekkers. Dat laatste is meestal een probleem, omdat we last hebben van een glutenallergie. Geen probleem bij Brasserie Spiegelaar. Daar hebben ze een heerlijke schuimgebakspunt die met 99% zekerheid glutenvrij is. En heerlijk! Zelden zulk lekker schuimgebak gegeten!

31. Ik heb genoten van de mooie locatie en de fantastische hulp van het personeel. Heerlijk gegeten. Een échte aanrader! Ik ga zeker terug.

32. R. Mars

Voor het eerst De Spiegelaar bezocht en genoten van een sharing diner. Beslist een aanrader!! Het concept vinden we heel origineel: allerlei soorten vlees, groenten en aardappelen/friet in bakjes op een grote plank opgediend! Ziet er heel aantrekkelijk uit en smaakte geweldig. Bij de prijs in ook nog een nagerecht: crème brulee, bonbons en appeltaart. Helaas was medewerkster hiervan niet op de hoogte want ze vroeg of we een nagerecht wilden. Bijzonder vriendelijke mensen en bediening en gezellige ambiance. Goede reden voor ons om terug te komen als wij weer een dagje Ljouwert doen!!

33. Onbekend

Heerlijke tosti gegeten, heel gewoon maar toch heel bijzonder en net een beetje anders.

34. Diana terwijn

Echt onwijs gezellig en heerlijk gegeten. De sharing diner met grand dessert was veel en heerlijk. Je kunt ons weg rollen. Helemaal top!

35. M.I. Pijl

Op hemelvaartsdag j.l. mijn verjaardag gevierd met een high borrel bij deze Brasserie. In een gezellige ambiance konden we genieten van een fijn samenzijn en onder het genot van heerlijke hapjes en drankjes voelde ik me op en top jarig!

Echt een aanrader!!

36. Lenters

High lunch gehad! Niet duur en heerlijk vers bereid en meer dan voldoende! Een aanrader!!!

37. We gaan regelmatig naar Brasserie Spiegelaar. Of je nu alleen wat drinkt, een broodje eet of uitgebreider eet; het is altijd prima. Bediening is vriendelijk en correct. Menukaart biedt voldoende keus en alles wat we tot nu toe hebben gehad is lekker! Vanmiddag weer heerlijk op het terras in het zonnetje. Lekker veel drukte en ook een leuk plekje zo boven de gracht.

38. Trudy Childs

Vanaf het begin dat deze zaak is overgenomen door de huidige eigenaar, kom ik hier regelmatig, het is altijd een klein feestje. Het eten is altijd goed, de bediening zeer vriendelijk, en het persoonlijke praatje van de eigenaar aan de tafeltjes geeft je het idee dat je altijd welkom bent. Ik heb in de afgelopen jaren nog geen negatieve ervaring opgedaan. Ga zo door.

39. Nynke Dijkstra

Wij komen regelmatig bij de brasserie wanneer wij in Leeuwarden zijn. Hier kun je gewoon ontzettend lekker eten en/of wat drinken. Het personeel is zeer gastvrij en aardig! Worden vlot geholpen en dit allen met een lach op hun gezicht! De sfeer is goed. Net zoals vandaag weer heerlijk een bakje koffie gedronken met een lekker stukje gebak erbij! Al met al een top bedrijf, ga zo door!

40. linda

41. Wij eten (zowel lunch als diner) regelmatig bij deze brasserie. We worden altijd zeer gastvrij ontvangen en voelen ons om die reden altijd welkom.

Het eten wordt netjes geserveerd en smaakt tevens voortreffelijk. Of wij nu "snel een hapje willen nuttigen of wat langer willen tafelen", het is allemaal mogelijk.

Wij kijken alvast uit naar ons volgende moment bij brasserie De Spiegelaar.

42. Vanavond hebben we met 14 personen een bezoek gebracht aan Brasserie Spiegelaar en het was een groot drama. Allereerst werden we niet gastvrij ontvangen, we kregen geen welkom gevoel. De voorgerechten waren van slechte kwaliteit en waren totaal niet op smaak. Wanneer we het personeel hierop aanspraken, stelden zij zich niet professioneel op en behandelden ze ons alsof we heel erg vervelend waren.
    Het was de druppel toen we de hoofdgerechten kregen, mini porties voor een maxi prijs, gerechten waren koud en wederom niet op smaak(taai). We hebben het personeel meteen aangesproken en werden heel asociaal behandeld. De baas werd erbij gehaald en ging vervolgens volledig tegen ons in (regel nummer 1 in de horeca, ga nooit een discussie aan met je gast!), hij kwam niet met een oplossing en wilde niet mee denken.
    We hebben hierop besloten om de rekening voor de drankjes en de voorgerechten te betalen en de hoofdgerechten te laten staan. Al met al een nare ervaring en we raden deze brasserie heel erg af! Hopelijk wordt dit gezien als een wijze les. Als je geen zin hebt in een grote groep en je kunt dit niet aan, neem deze dan ook niet aan!

43. Thea 5 punten

Vanmiddag van een heerlijke high lunch genoten echt een aanrader. Super lekkere broodjes en beleg meer dan genoeg. Erg vriendelijk personeel!

45. T. de Vries

Afgelopen vrijdag een High Lunch gereserveerd voor twee personen, als opwarmertje voor een bezoek aan de High Tea tentoonstelling in het Princessehof. Niets dan lof! Zeer complete lunch, een lust voor het oog. Een etagere vol met brood: plakken wit- en bruinbrood, krentenbrood en plakken Sûkerbole, op de onderste etage allerhande kleine broodjes: croissantjes, maanzaadbolletjes, wraps met zalm, chocobroodjes, heerlijke speltbroodjes, echt een overvloed. Dan het beleg; ook weer op-en-top perfect: kipkerriesalade, tonijnsalade, filet americain, een schaal met worst en kaas, een kommetje jam, uiteraard thee en/of koffie naar keuze. We kregen het niet op! Ik kan dit 100% aanraden, de prijs-kwaliteit-verhouding kom je bijna nergens meer tegen.

Het enige minpuntje dat ik kan verzinnen is, dat ons tafeltje werd afgeruimd en schoongemaakt terwijl wij nog onze jassen aan het aantrekken waren. Ik kon er ook niet langs en de serveerster was zo druk met het afruimen dat ze dat niet in de gaten had. Verder kan ik geen enkel negatief punt bedenken. Ik kom hier zeker nog eens terug als ik iets te vieren heb in Leeuwarden.

46. We hebben hier een high lunch genoten. Erg goed verzorgd, heel lekker, heel gevarieerd en ruim voldoende. Vlotte, vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Beslist iets om nog vaak te doen.

47. Dames van It Doarp Huzum

De dames van het skutsje It Doarp Huzum hadden een uitje op 31 januari. We zijn na de bezichtiging thee expositie in de prinsessen Hof, naar de brasserie De Spiegelaar gegaan voor een high tea. We zijn daar enorm verrast en hebben allemaal erg genoten.
    De klantvriendelijkheid staat bij de Spiegelaar hoog in de vaandel. Ik was namelijk vergeten door te geven dat één van de dames een allergie had, de gastheer ging dadelijk iets voor haar regelen. Dit vonden wij natuurlijk super. Dus van ons veel lof en zeker aan te bevelen.

Vriendelijke groet Dames It Doarp Huzum

48. Wij hadden een high tea gereserveerd. Het was echt heerlijk! Ik had nog niet eerder zoveel lekkere hapjes gehad bij een high tea. Positief was ook dat de thee niet in thermoskannen geserveerd werd. Dit zie je vaak bij andere zaken. Dat is dan zo'n afknapper. Er stond bij de Spiegelaar zelfs een glas met muntbladen dat je in de thee kon doen. Helemaal lekker! Ik zou de Spiegelaar zeker aanraden voor een high tea.

Samen met mijn vriend en dochtertje komen we ook vaak gewoon een hapje eten. Meestal nemen we dan een plate met saté. Echt heerlijk en het kost erg weinig. Omdat mijn dochter niet heel lang kan tafelen is het fijn dat het eten altijd snel op tafel staat.

49. Gooike de Vries

De Brasserie De Spiegelaar heeft een ontzettende goede keuken, het personeel is super vriendelijk en het is er gezellig. Onze vaste stek wanneer we gaan winkelen in Leeuwarden. Een aanrader !

50. Ik kom hier regelmatig. Koffie, lunch of diner, altijd lekker en verzorgd. Gezellige sfeer en vriendelijk personeel.

51. Wij hebben gezellig in de Spiegelaar gezeten. Het eten was goed en de bediening liep continu met een glimlach op het gezicht rond! Zeker een aanrader, je krijgt waar voor je geld!

52. Snelle bediening en vriendelijk. Heerlijk broodje gegeten. Prima plek om tijdens het winkelen wat te eten.

53. Afgelopen vrijdag een teamuitje gehad. Was een super gezellige geslaagde avond. Mannen tegen de vrouwen quiz en tussendoor een heerlijk drie gangen menu! Het was prima geregeld allemaal. Een aanrader!

54. Lightbyleds.nl

Wij lunchen met onze mensen en klanten hier met grote regelmaat en plezier. Kaart is prima en service goed snel en persoonlijk.

55. Wij hebben heerlijk geluncht. De bediening was uitstekend en snel en de Mosterdsoep en het heerlijk belegde Speltbrood was perfect en ruim belegd.

56. Rita Dikken

Vriendelijk personeel en heerlijk gegeten! Speltproducten aanwezig, top! Lekkere cappucino zoals het hoort! Wij komen vaker. Groetjes vanaf Ameland!!

57. Kreike Norg Toornstra

Geweldige service, uiterst vriendelijke mensen en heerlijk eten. Wij komen altijd graag bij de Spiegelaar. Elke schoolvakantie zijn wij wel een keer te vinden bij de Spiegelaar!

58. Patricia Buis

Het is ons rustplekje 2x per jaar als we naar Leeuwarden gaan. Super eten, fantastische vrolijke bediening en de hazelnootgebakjes zijn verrukkelijk, net als de heerlijke brie met walnoot en honing broodjes. Altijd vers en met zorg klaargemaakt. Een super tent!

59. Voor de juiste sfeer, juiste bediening en voor verschillende hapjes en drankjes kun je hier terecht. En met enige regelmaat doe ik dat ook! Gewoon gezellig! Een echte aanrader!

60. Heerlijk genoten van de flair high tea. Veel verschillende hapjes, met aandacht verzorgd! Zeker voor herhaling vatbaar.

61. Bernadette

Met mijn glutenallergie is het lastig om ergens te eten, maar restaurant de Spiegelaar is met dit allergie ervan uitstekend op de hoogte. Ze hebben geen speciale glutenvrije kaart, maar ze geven duidelijk aan wat wel en niet kan. Het personeel is vriendelijk en communiceren goed met de kok wat wel en niet kan. Heb er prima gegeten en het is zeker een aanrader!

62. Fam. Koenen

Heerlijk geluncht met onze zoon van 11 die een glutenvrij dieet volgt. Ook voor hem was er genoeg keus (de kok vroeg hem wat hij graag zou willen eten en heeft dat voor hem klaargemaakt). Onze zoon (en wij ook) waren na een aantal vervelende ervaringen bij andere restaurants zeer verrast! Hier komen wij zeker terug!

63. V. Posthumus

64. Goed gegeten, prettige bediening, als we weer in leeuwarden zijn komen we zeker terug!

65. Irma en Erik Roelofs

Prima gegeten voor een aantrekkelijke prijs! Goede service en vriendelijke medewerkers

66. Heerlijk geluncht met mijn dochter bij brasserie Spiegelaar.
    Prachtige locatie midden in de stad.

67. Leuke brasserie waar lekker kan lunchen maar ook aan het eind van de dag lekker kan eten. Niet te duur maar lekker eten! Leuke lokatie ook in het centrum van Leeuwarden.

68. Ina Ubels

Vanmiddag heerlijk geluncht op een prachtig plekje in Leeuwarden. Een schitterende locatie met vriendelijke en goede bediening. En de Italiaanse tosti maakte het helemaal compleet.

69. Zolang Spiegelaar bestaat met de huidige eigenaar komen wij er al en het is iedere keer weer een feest om er te komen. Je wordt vlot geholpen door vriendelijke en beleefde mensen, waaraan je kunt zien dat ze ook plezier in hun werk hebben. Het eten en drinken is heerlijk en de cappuccino is fantastisch en niet te vergeten het gebak!
    Ook de eigenaar, Vincent, is een hard werkend en vriendelijk persoon die altijd een vriendelijk en persoonlijk woordje voor je heeft, hoe druk hij het ook heeft.
    Even vertoeven bij "De Spiegelaar" is een absolute aanrader!!

70. We hebben vanmorgen heerlijk gegeten en gedronken. De snelle en zeer flexibele bediening was erg fijn. Wij namen het risico om niet te reserveren, en het restaurant heeft het zo geregeld dat we toch samen aan tafel konden eten met 15 personen! Ook de kinderen hebben zich prima vermaakt met het speelgoed.

71. H. Groenewoud

Ik kom graag, samen met een vriendin of alleen, in de Spiegelaar voor een Koffie Verkeerd met een lekker gebakje. We hebben zo langzamerhand onze eigen geliefde hoekje om te zitten. Ook boven zit het erg prettig. Je hebt daar een prachtig uitzicht. En de rode pluchen bank is helemaal fijn! De eigenaars zijn gedreven en enthousiast, met een grapje op zijn tijd.

72. Ik kom graag in de Spiegelaar. De sfeer is goed, het is er gezellig en het eten is van een goede kwaliteit. Het personeel is vriendelijk en servicegericht. Kortom een prima plek om te vertoeven, zowel binnen als buiten op het terras.
    Aandachtspunt: In de wintermaanden kun je beneden last hebben van tocht door de entree (klapdeur).

73. Michela De la Cruz