Bella Roma in Leeuwarden

De ideale plek om eens lekker uit eten te gaan in Leeuwarden

Bella Roma laten bezorgen?

Welkom in onze pizzeria!
Welkom op de website van pizzeria Bella Roma, de italiaanse keuken van Leeuwarden. Omdat wij uit ons jasje groeiden, zijn wij onlangs verhuisd naar een nieuw prachtig pand aan de Uniabuurt 4.

Met nog meer sfeer en ruimte bieden wij u nog steeds de meest lekkere pizza, pasta en andere Italiaanse gerechten in een fantastisch sfeervolle ruimte. Of u nu samen bent of met een groep, Bella Roma is de ideale plek om eens lekker uit eten te gaan in Leeuwarden.

1437205045 95
1497722035 82
1519911598 80
1521928831 80
1532014996 77

1. Het is altijd weer een feest bij Bella Roma, heerlijk eten en super leuk personeel en eigenaar. Een echte aanrader om Italiaans te eten. Gevarieerde kaart en heerlijke nagerechten.

2. Wij waren met zes personen en werden hartelijk ontvangen en naar een zespersoons tafel geleid.
    Al met al een geslaagde avond in Bella Roma. Het menu was uitgebreid en het bestelde was voortreffelijk.
    Als verrassing omdat ik jarig was, kregen we een hele fles prosecco bubbels om mijn verjaardag te vieren. Heel allert van de eigenaar en een heel leuk gebaar.
    Dit was de derde maal in Bella Rosa. De tafels staan ruim opgesteld.
    Voor Leeuwarden een aanrader voor een Italiaans restaurant!

3. Pizza en lasagne besteld, vriend komt binnen lopen met het tasje met eten. Hij begint aan zn pizza en ik wil mn bakje lasagne openen, zitten er gamba’s in!!!! Snel gebeld naar het restaurant en de bezorger kwam terug met de lasagne. Eerlijk waar niet te vreten. Smotsig en smakeloos. Pizza was wel ok maar meelderig.

4. Vriendelijk, deels onervaren personeel.
    Bedorven garnalencocktail, van de rekening gehaald, carpaccio niet lekker, soep lekker. Advies kleinere kaart.
    Pizza redelijk. Muziek deels melancholisch.
    Met 8 pp altijd gezellig…

5. Heerlijk gegeten. Goede service, gezellige sfeer.

6. albert formsma

Prima eten, goede bediening, gezellige sfeer, mooie ruime inrichting en een prachtig uitzicht. Kortom aanrader, eten met klasse in Leeuwarden!

7. Gisteravond eten laten bezorgen en hetzelfde recept gelijk weer besteld omdat het zo lekker was. Maak je niet vaak mee dat via thuisbezorgd het eten zo vers en smakelijk en op tijd wordt bezorgd. Dikke voldoende dus!

8. Geweldige gezellige familiereunie gevierd in deze sfeervolle gelegenheid. Het eten werd op tijd gereserveerd en we konde zo goed als allemaal tegelijk beginnen en eindigen van het voorgerecht tot het heerlijke nagerecht. Ook was er rekening gehouden met kleine kinderen en er is een klein hoekje met een paar attributen waar je eventueel een paar kleine kinderen kwijt kunt. Van kleinkinderen tot en met oma en opa een zeer geslaagde avond gehad en heerlijk gegegen. Voor herhaling vatbaar.

9. Gisteren hier met zijn drieën gegeten, bij binnenkomst werden we warm welkom geheten. Wij hebben voor de 6 gangen verassing menu gekozen op advies van de gastheer. Het eten was voortreffelijk en bestond uit allerlei verschillende kleine gerechten! Als kers op de taart kregen we van de eigenaar een gratis shot limoncello!! Wij zullen hier zeker vaker terug komen!

Bedankt voor het lekkere eten en de gezellige avond!!

tot snel,

Mark

10. Vorige maand voor de eerste keer wezen eten. Super tervreden toen. Heerlijk gegeten en een top sfeer, met goede en vriendelijke bediening. Was erg gezellig, bediening wist goed in te spelen op onze wensen. En er werd veel aandacht geschonken aan de gasten. Dus voor herhaling vatbaar.
    Nu zijn we vorige week weer geweest, maar deze keer was het een grote teleurstelling. Eeuwig wachten op drinken, moesten er zelf tot 2x toe om vragen terwijl het niet echt druk was. En naar mijn idee was het een hele opgave voor ze (bleven liever achter de bar staan) om even bij ons tafeltje te komen. Geen leuke bediening dus, die even een praatje komt maken of wellicht even vraagt of het smaakt. En de pizza's waren flauw en melig. Alsof ze met haast gemaakt waren en niet gaar. Weet niet wat daar in zo'n korte tijd gebeurt is, maar de sfeer, gastvrijheid en professionaliteit was ver te zoeken! Erg jammer, maar mij zijn ze kwijt als klant.

11. Heerlijk en niet te duur

12. Dachten naar een echte Italiaan te gaan. Helaas, zowel de sfeer als het eten is niet (echt)Italiaans.

13. Nadat ik een paar weken geleden voor het eerst in Bella Roma geweest ben, heb ik ook nu een paar collega's meegenomen. Zoals gehoopt en verwacht opnieuw een hartelijke begroeting en een bijzonder vriendelijke en attente bediening. De sfeer is heerlijk ongedwongen en gezellig, zelfs als het niet al te druk is. Peer slot van rekening maak je sfeer met elkaar en het personeel haakt daar zeer goed op in. Voor wat betreft het eten is er ruim voldoende keuze en alle verschillende gerechten in mijn gezelschap werden als bijzonder smakelijk ervaren. Voeg daaraan toe dat de prijzen prima zijn (we zijn tóch Nederlanders nietwaar?) en je hebt alles met elkaar een zeer aangenaam verblijf met lekker eten voor een fatsoenlijke prijs. Zoals ik tot nu toe na elk bezoek heb beloofd: "Ik kom zeker weer terug".

14. Frank Tonkes

Lekker eten voor een goede prijs! Sfeer was wat minder, maar dat kwam misschien doordat er niet veel mensen in de pizzeria waren.

15. Leuk gezellig restaurant, leuke vlotte bediening en professionele kok. We hebben ons laten verrassen door de kok, was zeer goed.

16. Was erg gezellig en rustig. Zeer leuke bediening. Waren op tijd zodat we rustig konden eten. Met wensen vooraf goed rekening gehouden. Ben zelf vergeten om even olie en azijn te vragen voor de salade. Maar voor ons zeer zeker een leuke plek om terug te komen.

17. van der Kooi

Op Google gezocht naar een pizzeria in Leeuwarden en uitgekomen bij Bella Roma. Was een zeer goede keus geweest. Er gezellig restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Aanrader is zeker het 6 gangen menu.

We komen zeker terug. Bedankt voor het lekkere eten en de fijne bediening.

18. In tijden niet zo'n lekkere pizza gegeten, alles vers en goed gevuld.
    Een leuk en gezellig restaurant op een mooie locatie
    Wij komen zeker terug.

19. Gezellig gezeten ondanks dat 't niet druk was. Heerlijk gegeten voor een leuke prijs en goede en vriendelijke bediening. Ga zeker nog eens terug!!

20. Heerlijk eten voor goede prijs, prima bediening! Een aanrader om hier eens lekker uit eten te gaan.

21. Heerlijk eten voor goede prijs, prima bediening! Een aanrader om hier eens lekker uit eten te gaan. Prachtig pand ook.

22. Vorige week voor het eerst bij Bella Roma gegeten. Een keurig verzorgd restaurant, sfeervol en niet clichématig ingericht. De bediening was bijzonder gastvrij en attent. En dan: heerlijke pizza gegeten! Er was heel goed rekening gehouden met mijn dieet. Daar had ik een week van te voren kontakt over gehad. Kortom: zeer tevreden.

23. Gisteren weer heerlijk gegeten bij Bella Roma zoals altijd. Vriendelijke bediening en niet al te prijzig voor de kwaliteit die ze leveren

24. Prima sfeer, leuke bediening, goed eten!

25. Gisteravond wezen eten. Was erg druk maar toch wist de vriendelijke bediening tijd voor ons te maken! Ook het eten was netjes op tijd en super lekker, we hebben heerlijk genoten. Echt een aanrader!

26. Op zich mooi, ruim restaurant op een schitterende bijna-hoek-locatie in hartje Leeuwarden met erg leuk zicht over de stadsgrachten aan de raamtafeltjes, maar die waren dus al bezet/gereserveerd. Verder lege 'tent' en dan toch wel ietwat sfeerloos, hoezo Italiaans...

Het meisje in de bediening deed haar best, keurig hoor, maar het menuutje tijdje terug alweer via zo'n restaurant-actie viel ons dus flink tegen, en met name mijn pizza smaakte erg muffig, alsof enkele ingrediënten min of meer bedorven waren. Ook de zogenaamde tiramisu vonden wij teleurstellend (in vergelijking met elders een aanfluiting). Tsja, jammer dan..

27. Lekker gegeten voor een redelijke prijs. Vriendelijke bediening. We zijn al vaker geweest en zullen er ook wel vaker eten.

28. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, echt om weer terug te komen.

Een aanrader!!
    Kees

29. We hadden het verrassingsmenu 6 gangen. En alle 6 gangen waren heerlijk. We zaten erg gezellig ontspannen en we hebben genoten van de sfeer, de zeer spontane leuke bediening en een goed kok. Voor ons alle ingrediënten voor een geweldige avond en een aanrader het ook eens te gaan proberen.

Christa

30. Heerlijk gegeten van het verrassings menu. Complimenten aan de kok en bediening. Wij komen zeker nog eens terug😊

31. Heel leuke omgeving en houden rekening met je wensen. We hadden om een feestelijke tafel gevraagd en ze hebben heel leuk versierd enzo.

32. Eerste keer bij deze eetgelegenheid. Super sfeervol en vriendelijke medewerkers.

Aantal personen dat meeging veranderde van 3 naar 4 en uiteindelijk zelfs 5. Zeer accomoderend!

We hebben hier heerlijk gegeten!

33. Verassingsmenu besteld: heerlijk gegeten van diverse gerechten. Het was zeker de 18,50 dubbel en dwars waard!
    Vriendelijke bediening en prettige sfeer.

34. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht... Leuke, nette, ruime zaak met vriendelijk personeel. Ik vond de pizza niet heel bijzonder. Met name het deeg vond ik aan de droge/melige kant.

35. Gister 6 gangen menu gegeten Het was ronduit een teleurstelling

1e gerecht soep was prima
    2e gerecht kip met tomaten/ paprikasaus, smaak was scherp en kip niet gaar (niet opgegeten)
    3e gerecht vegetarische pasta met wederom met dezelfde tomaten/paprikasaus teleurstellend met weinig kan je een heerlijke pasta maken
    4e gerecht gamba's normaal gesproken een delicatesse maar helaas geen smaak aan, beetje aanbakken in knoflook zou al een stuk beter zijn.
    5e pizza deze smaakte prima
    6e ijs met slagroom en chocoladesaus, ijs niet te definiëren slagroom uit goedkope spuitbus en qua opmaak zag het er niet uit
    7e cappuccino besteld deze was lauw en paste geheel in het beeld.

Kortom teleurstellende avond, voor een pizza kan je hier prima terecht maar van de Italiaanse keuken heeft deze kok niet veel verstand.

36. C. Lagerweij

Ik heb hier met mijn vriendinnen heerlijk gegeten! De sfeer was enorm gezellig en de bediening was top! Toen onze serveerster erachter kwam dat we er waren om iemands verjaardag te vieren, kregen we ook nog een gratis ijs als dessert. Dikke aanrader!

37. Geweldig restaurant en betaalbaar.

38. Tosk 7 punten

Lekker gegeten maar wat een amateuristische bediening. We waren er op een rustige avond maar er werd nauwelijks naar ons omgekeken. Gelukkig maakte het eten wel een hoop goed, behalve de olijven vooraf (olijfsnippertjes...).

39. piet kok

We hebben nu twee keren bij Bella Roma gegeten en het was beide keren top. Heerlijk gegeten en de bediening was zeer goed verzorgd. Kortom: een aanrader!

40. Edith Klaver

De eerste keer was met Valentynsdag was geweldig de sfeer en bediening was top! De tweede keer was 1 maart nog een etentje voor mijn verjaardag was echt heerlijk en we hebben er lekker rustig gezeten!

41. Betty Sinnema

Wij hebben heerlijk gegeten. Het verrassingsmenu was meer dan voldoende. Leuke en vlotte bediening. Zeker een aanrader om uit eten te gaan.

42. Goed eten, gezellig. Het was de tweede keer in een aantal maanden tijd dat we hier aten. En zo zullen we hier wel weer eens naar toe gaan.

43. Nu inmiddels voor de derde keer gegeten van pizza tot pasta's!
    Gezellige sfeer en heerlijk eten.

Een aanrader voor even een hapje samen eten en of met de kids!

Ook ideaal om even voor de bios nog een hapje te eten omdat dit vrij dicht in de buurt is.

44. Belachelijk lang moeten wachten op voorgerecht van stokbrood en kruidenboter. Pizza's duurden ook onwijs lang. Kregen wel excuses dat het zo lang duurde, maar de reden was omdat er ook bestellingen via internet waren, die ook moesten en de oven was niet groot genoeg. Ik vind het ronduit slecht dat de gasten in het restaurant daarvoor zo lang moeten wachten.

45. Van der Meer

Wij hebben heerlijk gegeten. 6 gangen verrassingsmenu was heerlijk en meer dan genoeg. De pizza's waren heerlijk.

46. Henk de Jong

We (10 personen) waren te laat voor het 6 gangen verrassingsmenu maar daar werd goed op ingespeeld en meegedacht zodat we op tijd konden vertrekken voor een avondje theater.

47. Erg lekker gegeten met de Kids. Jammer dat de man in de keuken erg boos deed, we schrokken hier erg van. Geen leuke sfeer!!

48. Henny en Henk

Zondagavond hier met 2 pers. Geweldig gegeten. We hebben een 6 gangen verrassingsmenu besteld voor 16,50 p.p. We begonnen met een lekkere tomatensoep en daarna kwam de hele kaart voorbij! Gamba's, biefstuk, varkenshaas in gorgonzolasaus, kipfilet en spare-ribs! Echt een een feestje in een hele gezellige ambiance, ga zo door!!!

49. Het was in een woord geweldig! Een heerlijke pizza, een vlotte bediening. We komen zeker terug!

50. Heerlijk gegeten bij Bella Roma... Vooraf hadden we beiden een heerlijke salade met brood... Salade was rijkelijk gevuld en vers brood uit de oven... Meer als genoeg! Hoofdgerecht had mijn man de zalm in roomsaus en ik de gamba's... Jeetje wat lekker! En wederom meer als genoeg! En als afsluiter hebben we een heerlijk Italiaans ijsje gehad... Service was prima... Leuke vlotte bediening, mooie open keuken... Konden zelfs nog even een praatje maken met de kok... Kortom heerlijk gegeten en een top avond gehad! Ik kom zeker weer...

51. Altijd erg lekkere pasta's om te bestellen. Ook in het restaurant was de calzone gorgonzola erg goed gebakken. Mijn compliment voor de kok en wij komen dan ook zeker weer!

52. Bij binnenkomst hadden we het idee dat we niet op de reserveringslijst stonden terwijl we drie emails hadden ontvangen van de online reservering.

Duurde tijd voordat menukaarten beschikbaar waren om te bestellen, te weinig kaarten terwijl restaurant niet vol zal. Daardoor pas anderhalf uur later ons eten.

Ingrediënten misten op de pizza's, bleek op te zijn al in het begin van de avond zonder melding hiervan. Moesten hier zelf om vragen. Twee van de drie pizza's waren deels afgekoeld.

Duurde lang voordat rekening werd gebracht. Hadden idee dat dit vergeten werd.

De vriendelijke bediening nam onze klachten wel serieus en de drankjes van de avond werden niet in rekening gebracht. Dit was netjes opgelost.

Mooie aankleding restaurant.

Mogelijk hebben wij net pech gehad, bij het lezen van de andere goede reacties.

Personeel was overigens wel erg vriendelijk.

53. Jos en Wim Overdijk

We hebben heel leuk en gezellig een pizza gegeten. Smaakte prima. Een aanrader. Mooie locatie. Jammer dat het niet zo druk was. Moet nog komen denk ik. Bella Roma zit nog niet zo lang op deze plek.

54. Ja echt goed. Tevens goede bediening, gezellige sfeer. Ga zo door.

55. Wij hebben er heerlijk gegeten. De pizza was super, nog nooit ergens een pizza gehad met deze vulling. Super.

56. Erg goede service en lekker eten! Aanrader, wij komen in ieder geval zeker terug. Klein puntje van feedback; wat aardappeltjes ofzo bij de tapas waren wel lekker geweest. Maar wat we kregen was verder heerlijk!

57. Marielou van 't Spijker

We hebben hier met de xenos bonnen gegeten. De pizza was heerlijk. Het was niet druk maar wel een gezellige locatie.

58. Enorm lekker eten. Goede sfeer en goede prijs kwaliteit vergelijking. Zeker een aanrader en kom zeker weer terug.

59. Inge Medemblik

Leuke eerste indruk toen ik binnenstapte, het duurde echter té lang voor het personeel ons benaderde om te vragen of wij gereserveerd hadden/tafeltje voor twee etc. etc., we moesten op hen afstappen voor ze óns benaderden. We werden aan een tafel gezet die oorspronkelijk voor 4 was (we waren met 2) in het midden van het restaurant, vond ik zelf afbreuk doen aan de gezelligheid. Eten was goed, mijn gezelschap vond het wat minder. Toetje niet genomen want de ijskaart was niet heel uitnodigend, leek heel standaard/fabrieksmatig door de lay-out van de kaart zelf. Zelf zou ik de ijskaart gewoon in de huisstijl van de menukaart doen. Prijzen waren heel schappelijk. Uiteindelijk leuke avond gehad :)

60. Gezellige sfeer. Aardig personeel. Maar vergeten de patat te serveren.

61. Gisteren hebben we heerlijk gegeten bij Bella Roma. We hadden warm brood met kruidenboter vooraf en als hoofdgerecht een pizza en een pasta, met daarbij een simpele salade. Alles was heerlijk en voor ons méér dan genoeg. De bediening was vriendelijk en relaxed. We gaan zeker nog een keer.

62. Voor de tweede keer hier gegeten. Ook dit keer een uitstekende pizza en vriendelijke bediening. Ruim en gezellig ingericht.

63. Fam. v/d Meer

Heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. Prima prijs, waanzinnig lekkere pizza. Top avond gehad!

64. Van de Wiele luc

Heel lekker eten, echt waar voor uw geld!!! Meer dan genoeg eten voor een goede prijs. Jammer van de beperkte drankkaart.

65. Het restaurant ziet er mooi uit. Het eten was helaas niet lekker. Een pizza die te kort in de oven is geweest en flauwe pasta met garnalen. Op de kaart staat gambas... Echter om deze (hollandse) garnalen te vinden had je echt een vergrootglas nodig. Toen we zeiden wat we ervan vonden werd dit even aan de chef verteld en verder niks mee gedaan. De drankjes kwamen je ook niet de bek inwaaien. Toen we wilden afrekenen konden we nota bene niet pinnen omdat het apparaat met de bezorger mee was. Zeker 20 minuten moeten wachten. Ik zou niemand aanraden hierheen te gaan.

66. Het eten is lekker vers, en heerlijk bereid. De kok staat open voor alle vragen en eventuele aanpassingen met betrekking tot allergieën. Het personeel is vriendelijk, en de sfeer is fijn met alle bloemen en planten die in de zaak staan. Een aanrader! Wij komen zeker terug!

67. Pizza gehad en een andere keer de mixed grill. Absoluut verrukkelijk. Voor lekker eten moet je hier echt aanwezig zijn!!

De bediening was in principe niet heel slecht maar echt gezellig was het niet. Een overduidelijke Friezin was de bediening en dat past toch niet echt als gastvrouw in een Italiaans restaurant. Plus enorm pushy met grapjes hier en daar en iets te informeel.

Maar echt het eten was verrukkelijk!! Ik kom zeker weer terug.

68. Annemieke

Heerlijk gegeten bij dit restaurant in Leeuwarden, dat wij in eerste instantie nog niet kenden. Het eten was erg vers en je kon goed zien dat de kok hieraan veel aandacht hadden besteed. De pizza's waren precies zoals in Italië en daardoor lekkerder dan bij de meeste andere pizzeria's. Door de vakantie was het restaurant niet erg vol, dat vonden wij jammer. De inrichting en aankleding daarentegen stralen kwaliteit en luxe uit. Een aanrader als je van lekker, vers eten van kwaliteit houdt!

69. Lekker en flexibel! Gezellige bediening en betrokken keukenpersoneel, liet ons direct proeven wat we niet kenden.

70. Goed belegde pizza's van uitstekende kwaliteit. Goede sfeer en inrichting met professionel bediening. Een aanrader.

71. Tjikkie

Heerlijk van de pasta gegeten. Op verzoek om koolhydraten te minderen een prima vlees en groente schotel voorgeschoteld. Aan inrichting van pand kun je zien dat mevrouw een achtergrond in de bloemen heeft. Gezellig.

72. Ot Leendertse