Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Leersum verdeeld zijn.

Leuke avond gehad met kinderen en oma.
    Genoeg keuze vlees en heerlijke salades. De soepen waren heerlijk en het speciale brood met kruidenboter ook.

Goede kwaliteit alles.

Gezellige sfeer. Goede prijs kwaliteit verhouding.

Voor herhaling vatbaar!

Gijsbertsen

Wij hebben met 4 dames het "hapjes" menu gehad en het was voortreffelijk.
    We konden onbeperkt allerlei bestellen en het smaakte heerlijk.
    Bediening was vlot en vriendelijk en er hangt een gezellige sfeer.
    Echt een aanrader als je eens iets anders wil.

3. Pizzeria Leersum

Met 6 personen heerlijk gegeten bij donnino. We hadden voorgerecht en vlees waren fantastisch. 2 Van ons wilden pizza wij twijfelde want in de pizza was het heel erg druk maar hebben er toch voor gekozen. En de pizza's kwamen als eerst. Met het toetje ging het iets moeilijker want na 2 zonnige dagen was het ijs bijna op maar de gastvrouw ans zei maandag is alles weer vers. Wij vinden service kwaliteit en bediening helemaal geweldig we komen graag terug!

4. Pizzeria Leersum

Heerlijk gegeten kwamen daar voor het eerst fantastisch personeel vriendelijk en maken een praatje met je helemaal top!

5. Pizzeria Leersum

Mijn vriendin en ik kwamen om 20:30 binnen met de vraag of we nog een hapje konden eten. "Tuurlijk, geen probleem ga zitten" met de gedachte dat wij redelijk laat binnengekomen zijn en er verder nog één tafel zat bestelden we beide een pizza om het simpel te houden voor de keuken. Deze werd door het meisje in de bediening nog net niet op tafel gegooid. Ik had op dat moment nog twee slokken drinken in mijn glas. Niet één keer is er iemand aan tafel geweest om te vragen of alles naar wens was of om te kijken of ik nog een drankje zou willen. De pizza was niet de slechtste die ik ooit heb gegeten maar zeker niet goed. Het ging hier om de salame piccante die op geen enkele manier pikant was. Vooraf al extra pikante olie erbij gevraagd maar dit mocht ook niet baten.
    Terwijl wij al een kwartier met onze lege borden zaten werd er achterin gezellig gekletst door de bediening. Uiteindelijk werd er een blik op onze tafel geworpen en kwam het meisje in de bediening onze borden weghalen. Op het moment dat zij de borden naar achter brengt horen wij de gastvrouw tegen haar zeggen dat ze de rekening al klaar heeft liggen en dat die maar even gebracht moet worden. Hierop keken mijn vriendin en ik elkaar met de grootste verbazing aan, dit kan ze toch niet serieus menen?!

Wel dus, het meisje komt de rekening brengen met de mededeling dat ze zo gaan sluiten. Ik geef aan dat ik wil pinnen en ze vraagt om met haar mee te lopen naar het pinautomaat achterin. Ik vraag aan de gastvrouw: "verkopen jullie geen koffie?" Waarop ik het antwoord krijg "jawel maar ik sluit om 21:30" (om even aan te geven hoe laat het was, ik zat om 21:26 in de auto) ik zeg tegen de gastvrouw: "sorry mevrouw maar dit kan écht niet, wij horen u gewoon zeggen breng ze de rekening maar zonder dat wij hierom gevraagd hebben. Als ik binnen kom met de vraag of ik nog kan eten verwacht ik ook dat ik fatsoenlijk kan eten en niet weggejaagd wordt op het moment dat u er geen zin meer in heeft." Ik krijg als antwoord dat ik nog wel een kopje koffie kan krijgen als ik dat echt wil. Vervolgens nog uitgelegd dat het mij op dat moment niet meer om de koffie ging maar om de belabberde service.
    Ik probeer het mevrouw nog even duidelijk te maken door te zeggen dat wij nog wel 2 espresso hadden gewild en een likeurtje erbij en dat zij op deze manier zichzelf gewoon 15 euro door haar neus heeft geboord. Dit leek niet te werken want er kwamen geen excuses of iets in die richting.
    Toen bleek plotseling dat het pinautomaat ineens niet meer werkte terwijl ik volgens het meisje dat aan tafel kwam wel kon pinnen. Ik ga hier verder geen beschuldigingen aan vastleggen maar ik neem aan dat iedereen weet wat het inhoud als je 'plotseling' niet meer kan pinnen. Ook dit weer een hele slechte zaak wat ze van te voren duidelijk hadden moeten aangeven. Hierdoor was ik genoodzaakt om te vragen of mijn vriendin, die ik mee uiteten nam, of ze nog contant geld had. Dat had ze wel, maar in de auto. Ik geef haar mijn autosleutels en loop terug naar de kassa en met dat ik terugloop hoor ik de kok vragen of ik niet ben weggelopen. Dat was voor mij absoluut de druppel. Ik antwoordde dat ik geen dief ben en daar ook niet graag voor uitgemaakt wil worden, helemaal omdat het niet mijn probleem is als je pinautomaat het ineens niet doet.

Ik ga elke week uiteten en ik heb werkelijk nog nooit zoiets idioot slechts meegemaakt. Wat als wij een voorgerecht en hoofdgerecht wilden eten? Hadden we dat ook in een uurtje moeten doen? Als je graag naar huis wilt moet je dat zeggen als mensen binnenlopen niet op het moment dat ze hun bord leeghebben. Dit is puur nog even een paar centjes erbij pakken in het laatste uur. Als ze enige moeite hadden gedaan om de situatie op te lossen of in ieder geval excuses hadden aangeboden had ik deze recensie niet geschreven, maar dit kan gewoon écht niet.
    En dan te bedenken dat dit in een klein dorp als Leersum gebeurt, niet erg slim want ik neem aan dat ze weten hoe snel mond op mond reclame loopt!
    Wij komen hier nooit meer terug.

6. Pannenkoekenhuis Leersum

Vandaag samen een pannenkoek gegeten. Goede en vlotte bediening. Pannenkoeken waren prima gebakken, goed aan de maat en gaar. En met veel ingrediënten. Schone tafels. En tot slot een schoon toilet. We kunnen deze zaak aanraden.

René van der Zwan

Echt een super tent. Verleden week met 10 man geweest. Perfect vlees. Goede bediening.
    Gewoon een fris en goed bedrijf.

Mixedgrill: al het vlees smaakt eender (vooral zout), frites, groenten en evt. Sausjes zitten niet bij hoofdgerecht inbegrepen dus moeten los besteld en afgerekend worden. Saladebuffet wel inbegrepen, zilverui, augurken, aardappelsalade, zuurgoed etc regelrecht van de Sligro, net als de pepersaus en champignonsaus, duidelijk Knorr! Entourage netjes en op elkaar afgestemd, bediening vriendelijk en snel. Jammer dat het zo dicht aan de drukke weg staat, terras aan de achterzijde zou beter zijn. Als eetcafé voldoet het.

Super gezellig bbq restaurant,
    Gezellige zweer.
    Doen niet moeilijk bij allergieën wat heel fijn is bij de meeste bbq restaurants is dat vaak lastig.
    Gegarandeerd goeie producten Er word echte cola van het bekende merk geserveerd.
    Als je daar in twijfelt mag je dat altijd na vragen in elk restaurant.
    Ik heb namelijk een man die het andere merk echt niet drinkt.
    Wij hebben het erg naar ons zin gehad.
    En komen graag een keertje terug.

Wij komen speciaal uit Amersfoort om in het gezelligste BBQ restaurant te eten. Een goed stukje vlees voor ieder wat wils. Komen hier zeker meerdere keren per jaar. Zeer vriendelijke eigenaren Harry en Carla.

Wat een ontzettend gezellige, gastvrije zaak! Onlangs verbouwd en ik dacht dat het al top was, maar uiteindelijk is het nog sfeervoller geworden. Het eten is helemaal geweldig. Wat een keus! En de medewerkers zijn allemaal stuk voor stuk zo vriendelijk en gastvrij, daar kan menig een voorbeeld aan nemen.
    Oke (als enig minpuntje, maar daar kunnen zij niet zo veel aan doen ), bbq als het buiten 25 + graden is… is natuurlijk wat warm, maar dat is inherent aan… Prijs /kwaliteitverhouding meer dan goed! En een bonuspunt voor deze lieve gastvrije ondernemers.
    Ik kom hier ZEKER nog eens terug!

Wat zullen we vanavond weer gaan eten samen met zwager en schoonzuster naar Leersum lekker BBQen voor ons niet de eerste keer. Daar aangekomen het was mooi weer in de gezellige geheel gerenoveerde buiten tuin met mooie BBQ tafels en eenmaal donker geworden gezellige sfeerverlichting. Na het voorgerecht, een overheerlijke kop soep, naar binnen om een stukje vlees te pakken uit de koeling, het was zo lekker dat we enkele malen de gang naar binnen hebben gemaakt. Er zijn vleessoorten genoeg en voor ieder wat wils Het zag er allemaal gelikt uit en er was voldoende Iedere keer weer aangevuld voor de hongerige magen. De glazen bleven ook gevuld als je dit wilde. Als toetje ijs of koffie met een likeurtje. Een echte aanrader om heerlijk, ontspannen te BBQen

Gegeten met vier personen in dit restaurant. Ligging van het restaurant is mooi, inrichting gedateerd en donker.

Bediening gehele avond wel aanwezig echter ook afwezig. Vuile borden worden niet opgehaald en er wordt niet gevraagd of alles naar wens is. Temperatuur van de barbecues is te hoog, vlees plakt direct vast aan het rooster en brand snel aan. Op de vraag of het rooster tussendoor een keer kon worden schoongemaakt omdat er wat vlees was aangebrand kregen wij het volgende antwoord: "dit doen wij nooit tussendoor en volgens bediening was het verantwoord om door te barbecueën".

Dan nog iets over het drinken. Eerste rondje krijg je een flesje met merk cola, tweede ronde krijg je een glas met absoluut niet de cola van het welbekende merk.

Vlees niet afgedekt en salades niet fris/vers. Veel verschillende soorten vlees (met name varkensvlees), echter alles te zout.

Toetjes keuze is minimaal, ijs of chocolademousse. Al met al gezien de prijs/kwaliteit verhouding een absolute afrader.

Enige tijd geleden met 50> mensen de 95ste verjaardag van mijn moeder gevierd bij en in De Wereld van Verschil. Met een brunch.

Omdat familie uit het hele land kwam (oa. Friesland), wilden wij iets waarbij iedereen aanwezig zou kunnen zijn, maar ook weer op een prettige tijd thuis.
    Hoewel het redelijk nieuw was voor Mark en Suzanne (de eigenaren) waren ze meteen enthousiast.
    In prima overleg de versiering, taart, koffie en de “brunchtafel” overlegd.
    De Wereld zag er om 11.00 uur prachtig uit, de koffie en het gebak werden voor iedereen die binnen kwam snel uitgeserveerd en de serre was al snel een mooi feest!
    De door Suzanne en Tatiana (gastvrouw eerste klasse sr..) soep en later kroketten (voor de liefhebbers op broodjes) werden heel snel uitgeserveerd, zodat iedereen hete soep had.
    Oor de rest kon iedereen (twintigers, veertigers, jongere en nog oudere mensen (jaja, waaronder schrijver van deze ‘review’ tussendoor lekker hun eigen gang gaan. Zowel binnen als buiten.

Kortom, ma heeft een fantastische verjaardag gehad, veel mensen bij elkaar die een leuke tijd hebben gehad en alles erom heen prima verzorgd.

een aanrader voor een gezellige brunch dus!

Ton,
    maarsbergen

15. Nederlands Leersum

Toevallig hier langs gekomen, en eens binnen gevallen met Lunch tijd, Wij vonden het een Super leuke styling.
    Vintage in een moderne frisse jas, open keuken, en Heerlijke verse producten, Lunch (Gegrilde Kip ) zag er Top uit en heerlijk gegeten. Vriendelijke no nonsens bediening.

16. Nederlands Leersum

Onze bestelling (drankje) bij binnenkomst werd vergeten. Opnieuw besteld. Het duurde allemaal erg lang. Onrustig geloop van dames van de bediening door de zaak, 3 verschillende dames aan tafel gehad.
    Na 1,5 uur werd hoofdgerecht opgediend. Geen prettige sfeer, (koel, zakelijk). Eten was goed!

Frits

Verder met de bus naar Leersum en daar stopte we voor de lunch bij Darthuizen . We konden door het mooie weer op het terras zitten . Voor een betere zit kregen wij een kussentje aangeboden . We werden leuk en vlot bediend . Mijn eega en ik namen twee kroketten en een broodje en natuurlijk een drankje . De andere gasten namen allemaal wat anders . Een uurtje later afgerekend en gingen wij op weg naar Amerongen .

Heerlijk gegeten, het fijne aan jullie concept is dat iedereen tegelijk kan eten, dat is bij de meeste tapas restaurants niet het geval. Lekkere wijn en keuze genoeg op de mooie bierkaart!! Gezellige bediening die begrijpt hoe het hoort!! Wij komen zeker terug!!

Heerlijk geluncht. Restaurant heeft een gezellige uitstraling. Leuke zithoekjes. Vriendelijk personeel. Tosti mozzarella was ruim bedeeld en zeer smakelijk. Kopjes soep mochten iets ruimer zijn, soep was ook erg lekker.

20. Pannenkoekenhuis Leersum

Van der Molen

Heerlijk gegeten en pannenkoeken goed gevuld en genoeg keus aan pannenkoeken en overig eten.

Hans Schiedon

Leuke tent, vriendelijke bediening, lekker eten en aardig concept.

Vandaag voor mijn vaders verjaardag hier gegeten. Erg lekker onbeperkt gegeten met een ruime keuze. En vriendijke bediening die gedurig vroeg of er nog wensen waren top! Het restaurant zelf is wat oudbollig maar dat doet niks af aan de gemoedelijke sfeer

Me vriendin en ik komen hier regelmatig eten. Ze zijn Zeer gastvrij en super vriendelijk! Eten is zeer goed, drinken vrij duur. Al met al goed restaurant waar je, je thuis voelt.

25. Nederlands Leersum

Vandaag naar De Remise geweest voor de lunch, was inmiddels een paar maanden geleden dat we daar hebben gegeten.
    Jammer toch dat deze eigenaar elke keer de kaart verandert mede omdat je altijd terug gaat als je daar goed gegeten hebt.
    Vandaag was het broodje kippendijfilet van de kaart af.
    Dat was echt een top broodje met malse kip en mooie salade erbij .
    Vandaag weinig keus op de lunchkaart, dus heb ik een wrap met krokante kip besteld.
    Ik kan alleen maar zeggen... Super triest.
    Een ijskoude wrap met in het midden 1 klein stukje gefrituurde kip en iets opgevuld met armoedige salade en dat voor de prijs van 7,50?
    Ga vooral zo door mensen van De Remise, ik denk dat jullie dan weinig goede klanten over houden!!

26. Nederlands Leersum

Gisteren ter ere van mijn verjaardag bij de Remise gegeten. Wij hadden ruim van te voren een tafeltje voor 3 personen in de zijkamer gereserveerd, daar is het rustiger. Ik had door de telefoon de reservering nog herhaald. Toen wij aankwamen bleek de reservering helemaal niet in de computer te staan. De zijkamer zat helemaal vol en ook de rest van het restaurant was vol. Wat een enorme teleurstelling! Op mijn voorstel is er een tafeltje aan een ander klein tafeltje gezet en konden wij, al zaten wij daar niet erg gezellig, toch eten.
    Wat mij heel erg heeft gestoord, is het feit dat het personeel wel heel erg gemakkelijk met deze fout is omgegaan. Je verwacht dan toch wel extra service te krijgen in de vorm van een goed excuus, extra aandacht en een goede tegemoetkoming. Wij kregen alleen aan het einde van het eten te horen dat wij een kopje koffie of thee van het restaurant zouden krijgen, voor mij een veel te magere tegemoetkoming!
    Wat betreft het eten, bij het saté gerecht had wel wat salade kunnen zitten. De vis was lekker en smakelijk opgediend met ook groente. Het toetje was erg matig, een stuk chocolade aan een stokje!
    Ik heb een heel negatief gevoel overgehouden en zal dan ook nooit meer in de Remise gaan eten!

keesenhenny

28. Chinees-Indisch Leersum

Hans Hollander

Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten.

29. Pannenkoekenhuis Leersum

De pannenkoeken waren zeer flauw en erg smakeloos. Bij onze beider pannenkoeken zat er geen smaak aan de pannenkoek zelf. Het deeg was flauw. Bij de pannenkoek met appel was er niet voor de juiste appels gekozen, want ook deze waren zeer flauw van smaak. Zelfs bij de Mexicaanse pannenkoek zat er geen smaak aan. Erg jammer! Helaas kunnen wij dit restaurant niet aanbevelen.

Eric Vermeer

Heerlijk gegeten met een heel vriendelijke bediening!
    Onbeperkt genieten, een tapas variant met heerlijke Nederlands georiënteerde gerechtjes.
    Allemaal even lekker en ruim voldoende keuze!
    En als nagerechtje een softijs met saus en slagroom, even verassend als lekker in een restaurant.