't Veerhuys in Leerdam

Nr. 1 restaurant van Leerdam!

Corona informatie

Groot parkeerterrein voor de deur.

Bus of trein; Leerdam Centraal.

Het leukste restaurant van Leerdam.

Bij ’t Veerhuys wordt gekookt met passie. Dat proef je. Of je nu een sandwich bestelt, een pannenkoek, biefstukpuntjes of een vistrio.

Restaurant ’t Veerhuys is één van de meest geliefde Leerdamse locaties voor een gezellige lunch of een sfeervol etentje. Met uitzicht op de haven en de tuin van het Hofje van Van Aerden is het er het hele jaar door goed
toeven. Op alle middagen zit het terras steevast vol met mensen die genieten van de beruchte rijkbelegde sandwiches, lekkere twaalfuurtjes, belegde broodjes, verse soepen, luxe salades, een high tea of een Gulpener oerpils van de tap. Het is er goed toeven.

Niet voor niets staat ’t Veerhuys in de Misset Horeca Terras Top 100 en is ’t Veerhuys verkozen tot leukste restaurant van Leerdam.
De dinerkaart biedt een keuze uit meer dan 140 soorten pannenkoeken en luchtige poffertjes, evenals overheerlijke hoofdgerechten en desserts.
“Door de uitgebreide kaart zijn wij een allemansvriend, iedereen voelt zich hier thuis. Kinderen kunnen een pannenkoek bestellen, terwijl de volwassenen genieten van de klassieke biefstukpuntjes of ons populaire
Glasmenu van 25 euro. Wij leggen al onze creativiteit in dit driegangen keuzemenu en verrassen met niet alledaagse, overheerlijke gerechten zoals kropslasoep”, vertellen Danny en Mariska. Zij zijn sinds 2018 eigenaar van ’t Veerhuys.
Ze kiezen bewust voor mooie producten die je niet overal tegenkomt, zoals de biologische Gulpener oerpils of een visgerecht als tarbot.
Het team van vakkundige koks zoekt altijd naar onbekende maaksensaties. Ze werken uitsluitend met verse ingrediënten en creëren hun gerechten van a tot z in eigen keuken. Niet voor niets is de saté van ’t Veerhuys bekend in de wijde omtrek en zijn de verrassend bereide asperges ieder jaar een
grote hit. Doordat alles zelf wordt bereid, kan ’t Veerhuys rekening houden met alle allergieën.

De leermeesters van ’t Veerhuys geven hun passie graag door. Daarom geeft het restaurant aanstormend horecatalent de kans zich te ontwikkelen. De gastvrouwen zorgen ervoor dat alle tafels snel vriendelijk bediend
worden. Zodat iedereen zich bij ‘t Veerhuys thuis voelt en kan genieten van de heerlijke gerechten. In het sfeervolle restaurant, of in het zonnetje op het terras.

Kerkstraat 93 | 4141 AV Leerdam | T. 0345-615262
info@veerhuys.com | www.veerhuys.com
Koffie vanaf 10.00 tot ....
Lunch vanaf 12:00 tot 17:00
Diner vanaf 12:00 tot ....

• High tea: € 19,50

1319373756 88
1522021794 88

1. Lekkere pannenkoeken, veel keus. Goede prijs/kwaliteit

2. Martine Overbeek

Een heerlijke en mooie pannenkoek spek champignons, kaas en ananas gegeten. Super mooi gebakken.
    En een erg gezellige plek!

3. Ik ging voor de gerookte zalm met kruidenboter en sla: heeeeerlijk ... en mijn peetzoon had zin in een dubbele bacon met kaas. Sowieso een fijne plek om te eten ... m.a.w. wordt vervolgd!

4. De jongens en ik kregen een warm welkom. Het kon voor de jongens niet snel genoeg gaan voor die overheerlijke pannenkoeken. Mijn oudste kind vraag daar heel hard om na een tijdje te moeten wachten. Hij werd op zijn wenken bediend. De dames waren heel grappig en leuk voor mijn jongens en hebben ze goed vermaakt. Mijn jongste kind zei: bij het volgende bandje gaan we weer, hè mama?

5. Eten was helemaal prima. Kleine kaart maar wel lekker. Prijzen schappelijk. Het overdekte terras kan wel wat meer restaurantsfeer gebruiken. Was minder gezellig.

6. Hans en Greet Bogerd

Wij kwamen als verrassing van onze kinderen in 't Veerhuys eten, zij hadden voor ons gereserveerd tgv de 60e verjaardag van mijn man. We hebben heerlijk gedineerd. Vooraf brood met smeersels, super lekker. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert ook allemaal zeer smakelijk. Na afloop kregen we nog een klein dessertje op initiatief van 't Veerhuys, met vuurwerk, ter afsluiting van deze corona-proof verjaardag. Heel attent!
    Betaling verliep zonder onze tussenkomst, dat regelden ze wel met onze dochter. Succesvolle verrassing voor ons, deze avond!

7. Goede ontvangst, de corona regels werden goed uitgelegd. We hadden gereserveerd en kregen een plaats op het overdekte terras. Dat was eerst een beetje koud maar op verzoek werd de terrasverwarmer aangezet. Toen was het er prima vertoeven! De andere gasten van ons gezelschap waren iets verlaat maar dat was helemaal geen punt. Lekkere koffietjes en prima eten: de omelet en aardappel-mais soep waren super!

8. We hebben het maandmenu besteld. Dit pakte goed uit. Het eten was lekker en mooi opgemaakt.
    De bediening was goed.
    Ik had echter verwacht in een sfeervol oud pand te gaan dineren maar we werden geplaatst in de serre. Mogelijk had dit te maken met Corona, maar dit had ik graag van te voren geweten.

9. Bediening was prima, gezellig restaurant.
    Het eten vond ik deze keer wat minder, wel lekker maar portie had iets gevarieerder gemogen met wat meer bijgerechten.

10. Gezellig restaurant en goede kwaliteit en genoeg keus.

11. Edwin van Rooijen

Het blijft prettig om zo'n toprestaurant in je eigen woonplaats te hebben! Prachtige locatie met een groot terras. Vriendelijke goedlachse bediening. Heerlijke gerechten, perfect bereid en mooi opgemaakt. Beetje meer avontuur qua bierkaart zou niet erg zijn.

12. Heerlijk gegeten. Fijne bediening.

13. Lunch;
    Vriendelijke ontvangst.
    Mooie tafel op zonnig terras met lekker veel ruimte.
    Uitgebreide kaart.
    Ik had club-sandwich gekozen.
    Was zeer geslaagd.
    Royale portie. Smaakte erg goed.
    Vlotte vriendelijke bediening.

Aanrader.

14. De soep was goed. De friet ook. Kipsate was redelijk, de uiteinde van de stukken vlees waren rood.
    De kip masala was ronduit slecht, verschillende stukken waren rood de kip was glazig met veel en knoersten echt vies. Volgens de keuken was de kip perfect gaar en in orde. Ik zou zeggen dan smakelijk eten. Vervolgens aan geven en als opmerking kregen we "smaken verschillen". Dit was de eerste keer en laatste keer.
    Wat een opmerking.

15. Ina den Hatrtog

Wij hebben heerlijk gegeten. Bedingen heel attent en gezellig.

16. Ondanks de beperkingen door het corona-virus hebben we in een prettige sfeer lekker gegeten. De service was op orde.

3 vorige recensies
  17. Gezellige sfeer. Wij hebben er geluncht en hadden moeite met kiezen! Er was zelfs ruime keuze in ‘twaalfuurtjes’. Alles was erg lekker en het waren mooie porties. Vriendelijke bediening en zeer goede prijs- / kwaliteitverhouding.

18. Vlotte bediening en een goede service door de dames. Prijs en kwaliteit zijn goed op elkaar afgestemd.

19. Hoogendoorn

We hebben heerlijk gegeten.
    Smaakvolle pannenkoeken die rijkelijk belegd waren.
    Zeker een aanrader.

20. leen van Wijngaarden

Houdt zich netjes aan de corona regels, bediening is er snel bij.
    Het eten is goed van smaak.
    Een tip wat betreft de bediening: iets minder zakelijke uitstraling en gastvriendelijker houding stelt een klant echt op prijs..
    Een tip voor de toegang van 't Veerhuis: de deur draait wat ongemakkelijk naar buiten net voor de trap. Het komt over als een tijdelijke maatregel.

21. Gijs van Doesburg

Prima restaurant keuken prima personeel vriendelijk het is een aanrader.

22. Wil van Est

Heerlijk plekje buiten, heerlijke salade gegeten, vriendelijke bediening! Een aanrader!

23. Het eten op zich mankeerde niets aan, was goed en de bediening was zeer vriendelijk. Alleen de entourage was kil. Je zat in soort tent zonder enige sfeer, het was kaal en saai.

24. Michael Husnik

Very good mussels, nice service and very good ambience!

25. Heb mijn verjaardag gevierd met een high-tea (hartig&zoet) bij ‘t Veerhuys. Was heerlijk! Goede variatie en heel smaakvol. Laatste ‘gang’ was toch nog iets teveel (een voor schaal met heerlijke zoetigheden; zou de muffins een maatje kleiner maken...) Bediening was top (dank aan Rebecca & team). ‘t Veerhuys stelt nooit teleur.

26. Ingrid van der Geest

De pannenkoeken waren uitstekend. Prima sfeer, lekker buiten op het terras gegeten.
    Wat je ook eet Veerhuys in Leerdam is het restaurant waar je moet wezen.

27. We hadden een high tea op het terras.
    Wat we kregen was erg lekker en variërend. Jammer dat het theelicht steeds uitwaaide ed de thee koud was. Tip: doe een hoger theelicht dat niet uit kan waaien.

28. We hebben een heerlijke high tea gehad met zijn tweetjes. Het was heel uitgebreid en je kreeg rustig de tijd om lekker te kletsen en te genieten.
    Je kunt zien dat er veel aandacht is gegeven aan de hapjes, het was heel zorgvuldig versierd en opgemaakt. Erg leuk om te zien en heerlijk om te eten. Bediening was vriendelijk en het terras heeft mooie plekjes om te zitten. Er werd goed rekening gehouden met de coronamaatregelen.

29. Op een snikhete dag hadden we middels reservering een plekje op het terras van t Veerhuys. We hebben een heerlijke lunch genoten; We hadden het twaalfuurtje vis en een Caesar salade op brood. Beiden waren zeer smakelijk en goed van prijs. De pinot grigio paste er uitstekend bij. Fijn ook dat je gratis water in een kan erbij kunt bestellen. Dat was op deze hete dag echt nodig.
    Het bedienende personeel was zeer vriendelijk.

Het bezoek viel ons zo goed dat we later die dag ons bezoek aan Leerdam weer op het terras hebben afgesloten met borrel en bitterballen.

30. Goed geregeld met reservering. Niet te veel mensen op terras. Mooi in de schaduw. Eten was lekker maar beetje veel (net als stapelbakker). Tweede biertje duurde lang en moesten twee keer vragen

31. Heerlijk gegeten, goede sfeer en nette bediening! Uitgebreide menukaart. Voor herhaling vatbaar!

32. Erg leuke locatie en hartelijke ontvangst

33. Wij werden hartelijk welkom geheten. Aan ons werd gevraagd (bij binnenkomst)of wij onze handen wilde ontsmetten (Heel goed). En vervolgens werden wij naar ons tafeltje gebracht. Wij vonden wel dat er niet zoveel keuze was voor vlees en of vis (als hoofdgerecht) daar mag wel wat meer aandacht voor zijn. De bediening was goed en netjes. Het eten was ook goed en lekker.

34. Fam van Duyn

Heerlijke entourage en vriendelijke en behulpzame bediening, chapeau!
    Het eten was overigens ook de moeite waard👍

35. Eten was goed, bediening gezellig, prijs verantwoord. Ook hier zijn de drank prijzen te hoog.

36. Adriana

Lang getwijfeld maar toch wil ik mijn ervaring delen. Voor mijn verjaardag uit eten. Besteld een Iberico kotelet. Tot mijn verbazing krijg ik een kotelet met een heel stuk vet eraan. Er hoort een randje vet aan te zitten maar dit was dus vet met een randje vlees. Als chef-kok kan en mag je dit niet serveren. Was niet te eten. Ik heb dit direct aangeven maar dit is niet naar tevredenheid opgelost. Een gemiste kans lijkt mij. Wij komen niet meer terug.

37. De bediening was correct en vriendelijk en de pannenkoek was lekker.

2 vorige recensies
  38. Hans Egeter

Mooi terras, zeer aardige en deskundige bediening, goede wijn en lekker eten. Als we ooit weer in Leerdam zijn...

39. Mieke van Est

Echt heel lekker en prima service. Voor herhaling vatbaar 👍

40. a van hofwegen

Het was een goed verzorgde high tea

41. Er wordt prima omgegaan met de 1,5m regels, ondanks de lastige eisen wordt er gewoon een oplossing gevonden om het je toch naar je zin te maken. Top!
    (Specialiteiten) pannenkoeken zijn echt een aanrader, goed gevuld.
    Als je met gezonde trek een ander hoofdgerecht dan een pannenkoek neemt, bestel dan wel een extra bijgerecht want heel groot zijn de (door ons bestelde) hoofdgerechten niet. Geen friet of salade zoals bij de meeste restaurants, enkele strookjes aardappel en een paar stukjes groente naast het vlees is het. Wel mooi opgemaakte borden.

42. Nel Mostert

Lekker gegeten en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.

43. Wij komen al jaren in het Veerhuys vanwege de goede kwaliteit en bediening. Deze keer was het aanzienlijk minder. Wij bestelden voor bij d borrel een borrelgarnituur. In het verleden was dit een goed assortiment. Nu kregen wij "vlammetjes etc, de noten waren oud en de olijven niets bijzonders . Nadat wij hierover diverse keren tegen de bediening hadden geklaagd kregen wij geen enkele reactie vanuit de keuken. Schandalig . Vermoedelijk is er hier sprake van een nieuwe uitbater die geen idee heeft van kwaliteit en klantenbinding.

44. Voor het eerst sinds het uitbreken van Corona weer wezen eten bij 't Veerhuys en het glasmenu was weer als vanouds lekker. De 1,5 meter opstelling is eigenlijk wel goed bevallen, lekker ruim zo. De bediening was ook zeer vriendelijk.

45. Ans Wagemans

We hebben een donderdagmiddag een heerlijke lunch gehad.
    Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam.

46. G van der heide

Was heerlijk eten. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening.

47. G.j.keiman

Zaterdagavond wezen eten in het t Veerhuys.
    Het eten was lekker alleen is er niet zo veel keus.
    Bediening was vriendelijk.
    Leuke locatie en ruime parkeergelegenheid.
    Top.

48. Marry Versluis

Wij hebben een high tea gehad in het 't Veerhuys. Zeer goed verzorgd, ontzettend vriendelijk en bekwaam personeel. Absoluut een aanrader.

49. Sfeer was minder vanwege gezin met ‘zeer aanwezige kinderen en moeder’. Toen die weg waren, was het meteen rustiger.

50. Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten. Gezellige en kundige bediening.

51. Leuke locatie, parkeren voor de deur mogelijk, prettig terras naar keuze zon of schaduw, heel vriendelijke en correcte bediening, heerlijk gegeten (uitgebreide lunchkaart) en prima prijs/kwaliteit!

52. Ton van Ginkel

Vlotte bediening en attent.
    Het eten was voortreffelijk

53. M. Bergman

Gereserveerd. Om 18.00u netjes ontvangen, alles volgens de nu geldende regels. Vriendelijk personeel. Prijs kwaliteit verhouding is prima.

54. R de Groot

Ik heb samen met vriendin, van een lekkere lunch kunnen genieten.
    Een fijne ervaring, na al dat thuis blijven.
    Het is zeker voor herhaling vatbaar.

55. Het eten was super! Had extra jalapeños besteld maar kreeg zelfs extra sambal erbij! Blijkbaar hebben de koks echt passie voor de wensen van de gast. Echt super en een aanrader!

56. Zeer vriendelijke bediening. Prima gerechten.

57. Prima plek, goed georganiseerd, heerlijke lunch en vriendelijke bediening.

58. Zoals van ouds; prettige bediening en heerlijk gegeten! Tot volgende week.

59. Carolien den Braven

Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening!

60. Ella Tuinstra

Voor het eerst uit eten in coronatijd. In de serre.
    Het glasmenu was heerlijk, vooral het voorgerecht, een proeverij.
    Wel wennen, een nogal lege serre, met weinig tafels, maar daar moeten we allemaal aan wennen in de 1 1/2 m maatschappij.
    Was toch een fijne avond.

61. Tamara van der Heiden

Al meerdere keren bij het Veerhuys in Leerdam geweest.
    De kaart verandert niet snel, voor ons geen enkel probleem aangezien de reuzensate (kippen dij!) elke keer weer fantastisch is. Persoonlijk vind ik het prettig om dezelfde gezichten terug te zien in de bediening, vriendelijk personeel, goede sfeer.

62. Lekker eten, leuke locatie, leuk vriendelijk en vrolijk personeel

63. Mooie gezellige zaak op toplocatie. Uitgebreide lunch kaart met schappelijke prijs. Reserveren gewenst (dat zegt genoeg).

64. Gezellige sfeer, leuk personeel en het eten was lekker.

65. Heerlijk gelunched met mijn zoon, goede service en ondanks dat het best druk was toch snel ons eten gekregen.

3 vorige recensies
  66. Gelukkig van te voren gereserveerd, was erg druk.

Alleen het vegetarische brood menu was beduidend minder qua sneden brood en de grootte dan de vlees etende.

67. Hetty van Iperen

68. Als chauffeur van Ons Welzijn een uitje naar Leerdam gegaan. Heerlijk rustig kunnen eten bij 't Veerhuys. Makkelijk toegankelijk met rollators. Iedereen kon zelf uitkiezen uit de goed uitgebreide menukaart, heerlijke en eerlijke produkten. Voor herhaling vatbaar!
    We zijn daarna naar de Aqua Zoo gegaan, ook een aanrader.

69. Gezellige sfeer, heel goed eten, vriendelijke bediening en een mooie locatie!

70. Heerlijk gegeten en goede kwaliteit!! Super ga zo door!

71. M.v.d.Wal

Het was weer lekker ga er regelmatig lunchen.

2 vorige recensies
  72. Willy en Yvonne

Afgelopen woensdag hebben zoals altijd hebben we heerlijk gegeten bij 't Veerhuys. De sfeer is uitstekend, evenals de bediening. De 4 tienen zijn dan ook zeker verdiend.

Eén vorige recensie
  73. Het was gezellig zoals altijd, het duurde wel even voor we geholpen werden, maar het was best druk.
    Kwaliteit en klantvriendelijkheid is prima.

74. Linda de jong

Heerlijk geluncht!
    Het was echt een feestje!
    Mooie opgemaakte borden heerlijk om te zien en… om op te eten!

75. Stefanie Elkhuizen

Erg lekker en gezellig

76. E. Kiezebrink

Heerlijk pannenkoeken gegeten en de bediening was vriendelijk.

77. Marjo van Raak

Gezellig geluncht met drie muziek vriendinnen! We zijn al “ ruim” 50 jaar vriendinnen! Een van mijn vriendinnen was 65 geworden, vandaar een dagje uit, en deze fantastische lunch bij het “ veerhuys” gebruikt!
    Zeker voor herhaling vatbaar! Dank jullie wel.🍀

78. Wouter Marchal

Voor de tweede keer hebben we hier lekker geluncht. Als je rond 13 uur wilt lunchen is het wel aan te bevelen om te reserveren, vanaf 14 uur is er plek zat. Het aanbod is divers, voor elk wat wils. De prijs is goed, de service ongedwongen en persoonlijk. Het enig minpuntje vinden we de koffie. Die is vrij zuur en een beetje slap.

79. Heerlijk gegeten, we hadden een vissandwich erg lekker alleen de frietjes die erbij zaten waren super droog, daar stikte je bijna in

80. Elizabeth

De bediening was vriendelijk maar ook wat verstrooid. Ze kwam de bestelling opnemen terwijl we de kaart nog niet hadden gehad.
    Voor vegatariers was er 1 gerecht: risotto. Maar die viel helaas erg tegen.

81. Familie van Bedaf

We waren met een groep van 11 personen en hebben allemaal genoten van de snelle service en het heerlijke eten. Of het nu de Black Angus, saté of vegetarische risotto was… alles was perfect!
    En wat attent: we werden gebeld toen een van de gasten zijn telefoon had laten liggen.
    Super! Zeker voor herhaling vatbaar!

Namens ons allemaal, hartelijk dank!
    Diann van Bedaf - de Jong.

82. Erna Rouhof

We hebben gezellig gezeten en heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.

83. M schaaij

Jammer dat het hoofdgerecht niet warm was.
    De koffie met bonbons ipv dessert stelde niks voor.

84. Voor heerlijke pannenkoeken moet je hier zijn!

Eén vorige recensie
  85. Prima gegeten, glas menu gekozen. Lekker afwisselend voorgerecht. Jammer als je geen vis lust 2x hetzelfde kleine vlees gerecht krijgt. De kok kan dan niet iets anders bedenken. Vlotte bediening.

Eén vorige recensie
  86. Heerlijke pannenkoeken gegeten.
    Uiterste best gedaan het de klant naar de zin te maken.
    Is voor iedereen aan te raden

87. G Doornenbal

Gezellig en behulpzaam personeel. Prettige sfeer en lekker eten.

88. Heerlijk geluncht. Aanrader.

89. Het was er prima we werden goed ontvangen hebben het goed gehad ook de kleine kinderen vonden het heel leuk het is voor herhaling vatbaar

90. Geweldig lekker gegeten leuke bediening was top.

91. Heerlijk geluncht! Vriendelijke bediening!

92. Marijke de Groot

Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel. Gezellig en leuk restaurant.

93. Super lekker eten voor een goede prijs en gezelligheid echt een aanrader

94. A. Den Hartog

Erg lekkere croque met tonijn, jonge kaas op. We moesten even wachten, maar dat was de moeite waard. Het terras zat ook helemaal vol, blij dat ik gereserveerd had.

95. Henk Groenenberg

Het eten is daar perfect bediening is goed vriendelijk personeel en gezellig sfeer, een echte aan rader om daar te gaan eten zo wel een pannenkoek-lunch-diner.

96. Tijdig gereserveerd, maar op de dag zelf nog een e-mail verstuurd of het een tafel op het terras mocht zijn. Dat werd gehonoreerd. Goede schaduw gemaakt op het terras door middel van voldoende parasols. Mooie menukaart met veel keuze. Een van ons vieren nam een croque met biefstuk en bovenop een eitje. Mooi geserveerd en erg lekker. Twee mensen namen het vistwaalfuurtje. Heerlijk met garnalenkroket, volkoren brood met zalm en wat tonijnsalade. Ik vond de tonijnsalade niet erg smaakvol, maar de rest was erg lekker. Eén persoon nam de pannenkoek Sierra, erg lekker met heerlijke ham erin. De pannenkoek was van een soort midden formaat, daarom iets te duur naar mijn mening.
    Bediening uitstekend en uiterst vriendelijk en behulpzaam.
    Keuze aan biertjes goed. Wij komen zeker terug!

97. annette van dijk

Wij hebben in een gezellige sfeer een familielunch gehad. Ik kende het Veerhuys van eerdere bezoeken; het was eigenlijk als steeds: gastvrij, genoegelijk en lekker. Snelle bediening, goede sfeer. Heerlijke middag!

98. Zoals altijd, uitstekend. Salade zeer goed gevuld, attente bediening, niet te druk dus ook sneller dan anders geserveerd.
    Blijft een aanrader.

99. a.hoogendoorn

Lekker gegeten met een fijne bediening.

100. Wout en Conny Drinkwaard

We hebben heel erg lekker gegeten (zeebaars met een heerlijke saus op een bedje van groenten). De entourage is gezellig. Je kunt kiezen uit binnen, serre of terras.
    De bediening was heel goed; netjes maar niet stijf, gewoon erg leuke dames.

Volgende pagina