Groot parkeerterrein voor de deur.

Bus of trein; Leerdam Centraal.

di lunch 11:00 - 17:00 diner 12:00 - 21:00

Uitzonderingen

Open

• Oudejaarsdag – 31 dec

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Het leukste restaurant van Leerdam.

Bij ’t Veerhuys wordt gekookt met passie. Dat proef je. Of je nu een sandwich bestelt, een pannenkoek, biefstukpuntjes of een vistrio.

Restaurant ’t Veerhuys is één van de meest geliefde Leerdamse locaties voor een gezellige lunch of een sfeervol etentje. Met uitzicht op de haven en de tuin van het Hofje van Van Aerden is het er het hele jaar door goed
toeven. Op alle middagen zit het terras steevast vol met mensen die genieten van de beruchte rijkbelegde sandwiches, lekkere twaalfuurtjes, belegde broodjes, verse soepen, luxe salades, een high tea of een Gulpener oerpils van de tap. Het is er goed toeven.

Niet voor niets staat ’t Veerhuys in de Misset Horeca Terras Top 100 en is ’t Veerhuys verkozen tot leukste restaurant van Leerdam.
De dinerkaart biedt een keuze uit meer dan 140 soorten pannenkoeken en luchtige poffertjes, evenals overheerlijke hoofdgerechten en desserts.
“Door de uitgebreide kaart zijn wij een allemansvriend, iedereen voelt zich hier thuis. Kinderen kunnen een pannenkoek bestellen, terwijl de volwassenen genieten van de klassieke biefstukpuntjes of ons populaire
Glasmenu van 25 euro. Wij leggen al onze creativiteit in dit driegangen keuzemenu en verrassen met niet alledaagse, overheerlijke gerechten zoals kropslasoep”, vertellen Danny en Mariska. Zij zijn sinds 2018 eigenaar van ’t Veerhuys.
Ze kiezen bewust voor mooie producten die je niet overal tegenkomt, zoals de biologische Gulpener oerpils of een visgerecht als tarbot.
Het team van vakkundige koks zoekt altijd naar onbekende maaksensaties. Ze werken uitsluitend met verse ingrediënten en creëren hun gerechten van a tot z in eigen keuken. Niet voor niets is de saté van ’t Veerhuys bekend in de wijde omtrek en zijn de verrassend bereide asperges ieder jaar een
grote hit. Doordat alles zelf wordt bereid, kan ’t Veerhuys rekening houden met alle allergieën.

De leermeesters van ’t Veerhuys geven hun passie graag door. Daarom geeft het restaurant aanstormend horecatalent de kans zich te ontwikkelen. De gastvrouwen zorgen ervoor dat alle tafels snel vriendelijk bediend
worden. Zodat iedereen zich bij ‘t Veerhuys thuis voelt en kan genieten van de heerlijke gerechten. In het sfeervolle restaurant, of in het zonnetje op het terras.

Kerkstraat 93 | 4141 AV Leerdam | T. 0345-615262
info@veerhuys.com | www.veerhuys.com
Koffie vanaf 10.00 tot ....
Lunch vanaf 12:00 tot 17:00
Diner vanaf 12:00 tot ....

• High tea: € 19,50

1209107281 91
1260196291 84
1282091581 88
1420761749 84

1. Altijd goed en lekker eten in een goede gezellige sfeer bij t Veerhuys.

2. We hebben weer lekker gegeten, prima biefstuk, de Saté was heerlijk, keurige bediening, we komen hier geregeld, prima prijs kwaliteit.

3. Na een bezoek aan het Glasmuseum heb ik met mijn schoonzus heerlijk gegeten bij 't Veerhuys. Ik had er al twee keer eerder gegeten. De sfeer, de vriendelijkheid van het personeel en het heerlijke eten maken dat ik zeker terug kom.
    De hoeveelheid eten was precies goed. T Veerhuys is echt een aanrader.

4. Herman van den Berg

Prettige sfeer, lekker eten en bekwaam vriendelijk personeel. En een redelijke prijs. Wat valt er meer te zeggen. Perfect.

5. Leuke lokatie, lekker eten. De bediening, vooral de heer, is zeer enthousiast en vrolijk. Dat vonden wij heel fijn en daardoor smaakte alles nog beter.

6. michael rijckevorst

We hebben op 20 oktober gegeten de bediening was top en zeer vriendelijk en het eten kon niet beter heerlijk was het zeker niet de laatste keer ga zo door.
    De SERVICE was perfect met zo, n team kan het niet meer stuk.

7. We waren veel te laat, maar gelukkig konden wij nog terecht voor de Hightea.
    Het was heerlijk, ook heel fijne bediening.

8. teus van kleij

Ik had een vistrio maar die benaming vond ik iets te trio voor een stukje zalm, stukje tonijn en twee garnalen aan een houtje geprikt maar de smaak was goed.

9. Joke Lefeber

Met z'n zessen hier voortreffelijk gegeten! In een ontspannen sfeer en vriendelijke bediening!
    Fijn dat er hier minder zout gebruikt wordt in de keuken. Top! Er wordt hier meegedacht aan onze gezondheid.

10. N. Schaay - van den Hof

Gasten kregen het gevoel dat ze op een schopstoel zaten omdat er nieuwe gadten kwamen. Eten was goed.

11. Gezellig bijgekletst tijdens een voortreffelijk etentje.

12. Het was heerlijk zoals altijd.

13. Erg gezellig. Goede lunch!

14. Eten was erg lekker! Zeker een aanrader om te gaan eten.

Alleen jammer dat het aan het begin zeker 20 min. Duurde voor de bestelling opgenomen werd.

Verder top bediening & top restaurant 👍🏻

15. Marijanne Mulder

De gerechten waren van goede kwaliteit. Op een perfecte manier opgediend en de smaak was voortreffelijk. De ober was geweldig!

16. Mariska Borghouts

Lunch met collega's bij het Veerhuijs. Goed eten, prima menukaar, leuke sfeer en vriendelijk personeel. Een aanrader!

17. Het was super High Tea zoet en hartig.

Echt genoten!

18. Het veerhuys bestaat al jaren in Leerdam. Sinds dit jaar (weer) nieuwe eigenaren. Het restaurant is in twee delen. Eerste is binnen in het veerhuys, tweede min of meer buiten onder een permanente overkapping. Minpunten: in het terras deel is het geluid erg overheersend. Vooral voor mensen met gehoor hulpmiddelen. Binnen zijn de tafel(tjes) erg krap voor 4 volwassen personen. Plus punten: die zijn legio. Vriendelijk personeel, heerlijke saté, prima pannenkoeken. Goed bier op de tap. Uitstekende koffie.

19. sylvia bijl

Wij hebben een gezellige lunchtijd gehad voor een familiefeestje.
    De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam en het eten was goed en smaakvol verzorgd.

20. Astrid Buchli

Als je reserveert verwacht ik een goede tafel. Die hadden we niet, geen uitzicht, midden in de zaak en op een zeer tochtige plek.
    Het eten en de bediening was prima, maar hebben wel bijna een uur moeten wachten op het eten. Niet zo best dus helaas.

21. Wij komen er graag! Lekker eten, gezellige sfeer en t personeel is zeer vriendelijk als er dingen niet goed zijn dan zoeken ze meteen een oplossing! Tot woensdag.

22. Het is erg klein en dit dicht op elkaar! Soms moet je lang wachten om drinken te kunnen bestellen.

23. Ineke de Raaf

Perfecte locatie, gezellig terras. Zeer vriendelijke bediening ondanks de warmte.

24. Annemieke Oudakker

De High Tea Deluxe die wij gehad hebben was zeer goed.
    Lekkere gerechten, prima service en leuke sfeer en locatie.

25. Hier op 23 juli geluncht, mooie locatie, het eten prima en mooi opgemaakt, voor een zeer goede prijs, ruime keuze uit wijnen, die beginnen onder de €20 (prima rosé 😀).
    Altijd top bediening, in dit geval Joeri, die weet hoe gastheer zijn echt betekent!
    Aanrader!

26. Gezellig terras zowel buiten als binnen!
    Heerlijk gegeten en voor iedereen wat wils!
    Eten wat geserveerd wordt is met liefde bereid en zo smaakt het ook.
    Prijs/kwaliteit is prima!
    We gaan zeker nog een keer terug.

27. Heerlijke plek. Vriendelijke bediening. Mixed grill was wel wat weinig. Werd verder ook niets bij geserveerd zoals schaaltje frites of groente. Niet genoeg aan gehad. Kinderpannekoek is voor de echte kleintjes, anders te weinig daaraan (onze 9 jarige had nog honger iig). Pannenkoeken waren lekker en genoeg keus! Verder fijne avond gehad op het terras.

28. Wij eten met regelmaat bij ‘t veerhuys en het is altijd even goed, echt genieten! Fijn personeel, die je altijd vriendelijk helpt. En eten om je vingers bij af te likken, daarom is het ook ons favoriete restaurant van Leerdam.

29. Familie Klaassens

Heerlijk verzorgd eten, goede bediening die zorgt dat het aan niets ontbreekt. Het is een zeer kindvriendelijk restaurant! Kortom een aanrader!

30. Jongerius

We hebben heerlijk op het terras gezeten. We hadden de pech dat we een groep van ong 20 dames voor ons hadden, die hetzelfde wilden eten als twee van ons, nl lamstrio.
    Daarom hebben we drie kwartier zitten wachten en kletsen, met de excuses van de bediening.

31. Frits 2514 punten

Wij kwamen er met een groepje lunchen, op het terras was het te heet, dus zaten we binnen aan een tafel met acht personen. Wij bestelde een drankje en kroket met brood. De andere namen ieder wat anders. Ze waren tevreden over het gebodene. Na het afrekenen reden we naar het Glasmuseum. Juli 2018

32. Fam Redelijkheid

Heerlijk gegeten! Leuke sfeer, goede bediening! Prachtig fris opgemaakte borden! We hebben genoten!

33. Leny en Yvonne

Het was weer heerlijk.

34. Wil van Est

Super vriendelijk personeel, heerlijk buiten gezeten en de lunch was heerlijk! Werden niet opgejaagd of weggekeken maar konden heerlijk ontspannen blijven zitten tot we aangaven de rekening te willen! Voor herhaling vatbaar! Top 👍

35. fam Baggerman

Wederom heerlijk gegeten, super personeel dus gewoon een top restaurant.

36. Lekker gegeten, vlotte en vriendelijke bediening.

37. Harm Kupers

Sfeervol restaurant met (kind)vriendelijke bediening. Pannekoeken waren top. Echt een aanrader.

38. Heel positief, bij reservering aangegeven dat extra ruimte rond tafel gewenst is, ivm rolstoel. Heel goed rekening mee gehouden. Gepaste aandacht voor kinderen. Vlotte bediening en, niet onbelangrijk: overheerlijke pannenkoeken! Voor herhaling vatbaar.

39. Aline Blok

Leuke avond gehad door leuke locatie, lekker eten en gezellige sfeer. Bediening was beetje klungelig, dubbele vragen door verschillend personeel, jongste meisje (ik denk dochter of zo) kan wat vriendelijker, wc was zonder papier in beide vormen.

40. Jan Donker

Het eten was lekker, maar het duurde allemaal erg lang. We gingen lunchen, niet dineren. De kinderpannenkoek met smileys was een teleurstelling. 3 kleine flensjes ipv een pannenkoek. Voor onze kinderen was dit ruim onvoldoende. De sfeer was goed en Leerdam was gezellig druk. Al met al, voor de lunch zou ik er met kinderen niet meer naartoe gaan. Volwassenen kan prima.

41. Astrid Bentvelsen

Ontzettend aardig personeel die er alles aan doen om je een perfecte avond te bezorgen. Prijs - kwaliteit verhouding eten uitstekend.

42. Lunch voor moederdag op het overdekte terras. Heaters gingen aan, omdat het een beetje fris was. Personeel zéér vriendelijk en beleefd. Keurig geholpen en ook aandacht voor jou als gast. Niet opdringerig, top!

Het eten was goed. Borden leuk opgemaakt, zeer goed belegd (bijna te goed) en de salade was vers, fris en knisperend, droop niet van de dressing. Gewoon zoals het hoort! En de prijzen zijn verhoudingsgewijs dan echt niet hoog.

Na betaling kreeg mijn zoon nog de keuze voor een attentie en mijn vrouw kreeg een roos. Hoe attent is dat?!

Het was afgelopen zondag lekker druk, dus reserveren in het weekend waarschijnlijk een aanrader! Top!

43. Tini de Wit

Heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar. Ga zo door.

44. Ron Mulder

Heerlijk gegeten. Gezien het warme weer mag er wat vaker gevraagd worden of we nog iets drinken willen. Stoelen in de serre geven na verloop van tijd een gevoelige rug. Ze zitten goed maar niet om te eten.

45. Van den Berge

Prachtige plek, heerlijk buiten op terras gezeten. Wel deels in de zon omdat de parasol niet overal kwam. Ze hebben goed rekening gehouden met mijn dieet, alle ingrediënten werden gecheckt, etc. En dat zonder het vooraf te hebben aangegeven, met een ingewikkeld dieet. Heel fijn!

46. Geralda Breedijk-Eggens

Weer super gezeten, gegeten en geholpen, zoals altijd!

47. C,Molendijk

Prima!

Vriendelijke bediening - nette verzorgde omgeving.
    Prima kwaliteit maaltijd.

Komen hier zeker weer terug.

48. Vooraf aangegeven dat 1 persoon oa glutenovergevoeligheid heeft met nog meerdere intoleranties. Overal goed rekening mee gehouden t/m glutenvrij ijs, prima.

49. Snippe

Super lekker gegeten en genoten van de asperges.

50. Heerlijk gegeten. Het 3 gangen aspergemenu was super. Ook de andere gerechten waren prima. Het was wel erg druk waardoor er veel tijd tussen de diverse gangen zat. Dit werd goed gemaakt door een rondje van het huis.

51. Ondanks grote drukte, keurig gereserveerd tafeltje. De aanbevolen sate (varkenshaas) was perfect van smaak met een heerlijk bbq tintje.

52. High tea genuttigd. Zeer goed, uitermate lekker en heel veel. Echt een aanrader. Gaan we zeker nog een keer doen.

53. Marijke de Graaf

Gezellig terras, goede, aardige bediening.
    Voor herhaling vatbaar.

54. Jasper van Buul

Heerlijke surf en turf op. Opvallend was de advies voor de bijpassende wijn. Een voltreffer! Dat was dan weer exemplarisch voor de, die bediening uitermate dienend en vriendelijk was.

55. Heerlijk gegeten, prima bediening. Leuke locatie, in de zomer nog mooier aan t water. En de prijs is heel redelijk. Zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar.

56. Hebben heerlijk gegeten komen gauw eens terug. Goeie bediening lekker relaxed gezeten top.

57. Ariëtte Dijs

Een gezellige high tea gehad met vriendinnen. Allemaal heerlijke lekkernijen met als afsluiting een taartplateau vol met kleine zoetigheden. Was een leuk verjaardagscadeau met daaraan vooraf een bezoek aan de glasblazerij.

58. Martin van de Voort

Gezellige leuke locatie. Prima eten voor een goede prijs.

59. Heerlijke hightea gehad!
    Alles was top!

60. Bijzonder vriendelijk personeel. We waren met z’n 4-en en hadden om 20.00 uur gereserveerd maar twee van ons waren wat verlaat. Helemaal geen probleem en ook toen we om half 11 nog alleen zaten in de zaak
    bleven ze vriendelijk en keken ze ons niet weg. Het eten was echt heerlijk en de kok maakt er bij alle gerechten een feestje van. We komen zeker nog terug hier.

61. Tinja Heertje

62. Gezellige avond gehad met een vriendin, en heerlijk gegeten.

Goed, lekker, gezellig, knus en vriendelijk personeel.

63. Leuk, sfeervol restaurant. We zaten in de overdekte verwarmde nevenruimte maar dankzij de leuke inrichting en gezellige verlichting was dat geen enkel bezwaar. Het gaf je het idee toch binnen te zitten daardoor. Het eten was smaakvol, de bediening vriendelijk. We hebben heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug!

64. Heerlijk gegeten en erg vriendelijk personeel.

65. Vriendelijk personeel, goede chefs, wil je een aanpassing in je gerecht het kan allemaal!
    Wij komen er graag!

66. Zeer smaakvol gegeten. Borden werden mooi geserveerd, vriendelijk personeel.

67. Milouda Heefer

Je kan bij 't Veerhuys super goed eten. Er is voor ieder wat wils… Een echte aanrader!

68. Lekker, goede bediening. Drukke tent. Zag allemaal heerlijke maaltijden voorbij komen. Enige minpuntje: ik vond de verhouding hartig-zoet niet helemaal 50-50.40% Hartig en 60% zoet. Vooral veel zoet, maar dat is voor iedereenanders neem ik aan.

69. Lekker gegeten in een leuk ambiance! Een echte aanrader!!

70. Henk van elburg

De extra service, drankje vooraf en bij dessert een valentijnspresentje, getuige van de manier hoe er wordt omgegaan met de gasten. Chapeau!
    Het eten is altijd klasse, heerlijk en mooiopgemaakt.

71. Jordy Zoethout

Zeer lekker gegeten met mijn vriendin bij 't Veerhuys.
    Hadden beide als voorgerecht de gamba's in knoflookilie en als hoofdgerecht italiaanse biefstuk. Beide erg lekker en ook genoeg qua porties.
    Goeie bediening zoals altijd en omdat het valentijnsdag was een drankje van het huis, en bij de koffie ook nog bonbons van het huis. Erg leuk gedaan.

Kortom top avond gehad!

72. Heerlijk gegeten, ruime keuze. Enige minpuntje is het opengaan van de deur, je voelt dan een koude wind voorbij komen als je in de buurt van de deur zit.
    Komen zeker nog eens terug

73. Rita Heysteeg

Heerlijk gegeten in de serre. Super lekker glasmenu maar ook de andere gerechten waren super lekker.
    Nette bediening en heerlijk warm.
    Komen hier zeker nog terug!

74. Van Straaten

Super lekker gegeten en de sfeer en bediening was perfect.
    Zeker voor herhaling vatbaar en het maandmenu was buitengewoon lekker.

Groeten Fam. Van Straaten

75. Breedveld

Overheerlijke high tea zoet & hartig gehad. Lekker en origineel! Aanrader!

76. Lekker eten fijne bediening. De high tea is een aanrader.

77. C de leeuw

Zoals altijd super lekker gegeten! Vriendelijke serveersters. Gezellige kerstversiering. Top!

78. Super gezellig! En we konden heerlijk lang aan tafel blijven. We hadden een afspraak met een vriendin met voor allebei ongeveer evenveel reistijd. Dan is het fijn als je lekker lang kan blijven met nog eens een extra glas thee. Heerlijk bijgepraat en ondertussen genoten van pannenkoeken en een lekker dessert. Naast stroop en poedersuiker was er ook kaneelsuiker. We spreken nog eens bij jullie af, met dan hopelijk minder sneeuw onderweg. Wat een gezellige locatie! Bedankt!

79. Jan jaskulak

Heerlijk gegeten. Een van ons drieën heeft coeliakie en moet dus glutenvrij eten.
    Dat werd prima verzorgd. Hulde voor de kok en bediening.

80. Rivierenlander

Heerlijk gegeten. Fantastische, enthousiaste en attente bediening. Een deel van het restaurant is opgebouwd als tent aan het restaurant. De tent is lastig te verwarmen. Als je vlak onder de heater zit, kan het erg warm zijn. Bij koud weer is de temperatuur in de tent dan ook ‘hollen en stilstaan’. (Aan en uit) laat het geen reden zijn niet te gaan eten bij ‘t Veerhuys. Waar kun je Frans, pannenkoek, saté en friet eten onder één dak? Erg handig met kinderen!

81. Ingrid en Willem

Wat een teleurstelling! Ik had dun gesneden biefstuk en mijn vriend mixed grill. De smaken waren veel te overweldigend en te zout. Ook aangegeven. Ik wilde mijn biefstuk RAW. RAW??? Snapte hij niks van. Was well done veel te doorbakken. Werd misselijk van de vreemde smaken. Als dessert koffie met Baileys. 3 slokjes voor 4.75!!!! Toen mijn vriend hier wat van zei begrepen ze er niets van. Uiteindelijk kregen we de koffie gratis. Wat een aanfluiting zeg! Schenk nog wat in om je klanten met een goed gevoel naar huis te laten gaan! Voor een pannenkoek met familie prima locatie verder moet je hier niet zijn. Wij niet meer in ieder geval. Ze hadden trouwens ook de heater uitgezet rond 20.00 uur.... o, ja dan sluiten ze toch? Wat een tent zeg! Maar wel de hoofdprijs vragen!

82. Heerlijk gegeten, zowel kinderen als volwassenen. En prima bediening!

83. Een gezellige, niet al te dure zaak met lekker eten....

84. Alfred Rietveld

Zeer goed. Fijne bediening en lekker eten.

85. B.arendse

We waren met 6 personen en hadden een tafel gereserveerd. Mooie tafel leuke locatie bijzonder aardige bediening. Zeer uitgebreide kaart en het eten is fantastisch. Grote porties heerlijke omelet en sandwich.
    We komen zeker weer terug.

86. J.zwartjes

Wij ieder gekozen voor het glasmenu.
    Het eten was zeer smaakvol.
    Bediening was af.
    Het restaurant is zeer aan te bevelen.

87. Monique jansen

Heerlijke high tea gehad
    Vriendelijk personeel

88. Zo maar op de gok in Leerdam gaan eten en genoten. Wat een sfeervolle locatie en wat een aardige bediening en vooral lekker eten.

89. Van der veen

We hebben een uur op een simpele pannenkoek zitten wachten, die vervolgens ook niet lekker was. In dat uur hebben we geen enkele serveerster gezien, een nieuw glaasje drinken was wel op zijn plaats geweest.

90. Pinky Wilbrink

Prima gegeten, gezellig druk. Zeker het glasmenu is een aanrader.

91. Bij 't Veerhuys high tea zoet samen met een vriendin gehad, was super lekker en sfeer was kei gezellig, ook redelijk betaalbaar

92. Frieda vd Meijden

Weer heerlijk gegeten in het Veerhuys. Fijne bediening en gezellige sfeer!

93. Hans Janssen

Als een etentje je goed is bevallen, dan zeg je al gauw: dit smaakt naar meer. Maar dineren bij/in 't Veerhuys is echt voor herhaling vatbaar. Niet alleen hoe de sfeer van het restaurant is en het eten smaakte, ook hoe mooi geschakeerd de gangen eruit zagen. Verder was de bediening uitermate vriendelijk en ook erg attent: toen een mes op de grond viel, kregen we binnen de kortste keren en zonder te vragen een schoon mes. Toen we per ongeluk al te veel zout over de frites hadden gestrooid, kregen we zonder te morren een nieuw bakje met frites. Twee minpuntjes: de tafel waaraan we deze avond met vier personen aan zaten, is te klein. Verder: de zoete witte wijn mag wat meer inhoud hebben, wel erg Duits (maar ja, smaken kunnen verschillen).

94. Het was leuk en gezellig.

95. Hele fijne bediening, gezellige sfeer en famtastische carpaccio en pannenkoeken.
    Echt een aanrader.

96. Levi Timmer

Gezellig tent, en heerlijk gegeten we komen zeker terug!

97. Robin Boetius

Heerlijk gegeten. Goede en zeer vriendelijke bediening.

98. Een gezellige accommodatie met heerlijke pannenkoeken!

99. De ontvangst was vriendelijk en de bediening uitstekend.
    Ondanks dat wij gebruik maakten van de ah-actiekortingskaart was er geen verschil van kwaliteit en service.
    Dit hebben wij bij andere restaurants bij het gebruik van de ah-actiekortingskaart wel meegemaakt.
    Zeker is een bezoek aan Restaurant Het Posthuys in Leerdam aan te bevelen.

100. Heel lekker gegeten met vier personen en goede wijn in huis. Het is een hele prestatie hoe de koks alle verschillende bestellingen uit die hele kleine open keuken toveren!

Volgende pagina