Alexy's in Leerdam

Griekse specialiteiten in het hartje van Leerdam

ma Gesloten
di Gesloten

Omschrijving

Sinds 2003 bereiden wij met veel aandacht verschillende specialiteiten uit het mooie Griekenland. Kom en geniet van het kleine stukje Griekenland in Leerdam.

Wij verheugen ons erop, om u als gast te mogen verwelkomen.

Kali andamossy!

1203057557 85
1534209945 84
1589402009 85

1. Elida 't Lam

We kregen voorgerecht. Hadden het nog niet doorgeslikt of ze stonden al met hoofdgerecht. Vlees was rauw, ander vlees was koud. Binnen een half uur stonden we buiten. Wat een aanfluiting, nooit meer.

2. Dominique Willemse

Heerlijk gegeten! Fijne vrolijke bediening.

3. Al bij verschillende Grieken geweest, hebben wij onze favoriet gevonden! Eten was werkelijk top. De tzatziki is hemels en daar kan je me snachts voor wakker maken. De eigenaar is een aardige, sociale nette man die je een warm gevoel geeft in het restaurant. De bediening is ook uitstekend en wij komen hier zeker terug. Kortom een aanrader.

4. M Verhoeven

Bijzonder goed eten! En ook erg fijn thuisbezorgd, ook in Kedichem erg blij mee! Voor herhaling vatbaar!

5. Margret Zwambag

We hebben het afgehaald echt super goed was het en aardig personeel en eigenaar echt top.👍👍

6. Bea Stutz

7. Vriendelijke bediening maar het serveren doet vraagtekens oproepen. De bestelde drankjes, witte en rode wijn werden na de gerechten geserveerd. Veel te snelle servering, nog sneller dan je bij de chinees gewend bent. Je vraagt je af of je wel welkom bent.
    Afijn, we bezochten dit restaurant opnieuw omdat de vorige keer (paar maanden geleden) teleurstellend was.
    We hebben hetzelfde gerecht besteld als destijds en jammer genoeg was de smaak erg flauw, de giro's was meer gekookt en niet gegrild zoals het behoort te zijn. De rijst was niet gaar en de salade geloof het of niet heel erg zout!
    Natuurlijk hebben we onze bevindingen gedeeld met de eigenaresse maar deze was niet onder de indruk:want ze reageerde met de opmerking dat zij dezelfde kok en hetzelfde eten leveren.
    Ja dat klopt en daarom komen wij in ieder geval niet meer terug.
    Precies 45 minuten zijn we binnen geweest, voor het dessert met bijpassend likeurtje zijn we naar een collega horeca ondernemer gegaan die wel wist hoe je je klanten kan laten genieten.

8. José mook-geurts

9. We gaan vanavond weer! Voor de… keer maar blijf geweldig.
    De mix grill blijf voor mij de favoriet.
    En de gezelligheid is voortreffelijk plus dat je gewoon je eigen zo lekker op je gemak voel.
    Ga zo door Alexy's haha.
    Wij komen nog heel vaak.

10. Henk Groenenberg

Het was een hele prettige en gezellige ervaring om daar te eten. Het was er gezellig goed eten en de bediening was perfect. Vriendelijk gast vrij we zijn al meerdere keren in Leerdam wezen eten maar dat was niet zo als bij Alexy. W e gaan hier meer naar toe.

11. Dit is inmiddels onze stam Griek geworden :-)

Altijd gezellig, goede service en persoonlijke aandacht en het eten is heerlijk!!

12. Van Zanten

13. Astrid schaaij

Lekker gegeten, super aardige bediening! Gezellig familiereastaurantje!

14. ZESje.... meer kan ik er niet van maken. Niets bijzonders, gewoon net zoals bij alle Griekse restaurantjes die een zesje scoren. Ik zou er niet speciaal naar toe gaan. Zoals gezezgd, alles was n zesje.

15. Sowieso aardige mensen, maar we hebben echt zoooo ontzettend lekker gegeten !!!! Gewoon Grieks zoals Grieks hoort .... alles vers, niet te zout, kortom .. heerlijk !!! Schijnen ze hier al 13 jaar te zitten en dan komen wij daar NU pas achter ??!! Zo jammer ... ;)

16. E.C. Sterenberg

Geweldig
    goede sfeer
    zelf al je bijziend bent krijg je een leesbril aangeboden
    heerlijk eten

17. Cocky Blauw

Op aanraden van buren hier gaan eten. Het was een aangename verrassing. We hebben heerlijk gegeten en de sfeer was prima!!

18. Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Niet van de menukaart, maar door de eigenaar gekozen gerechten. Helemaal Top!! Zeer gezellige bediening. Prima sfeer.

19. Heb nu een paar keer bij Alexy's aan mogen schuiven. Sfeer en ambiance zijn geweldig! Om over het eten en de gastheer maar te zwijgen, krijgen van mij ☆☆☆☆☆☆
    Alexy's Leerdam 👍

20. Heerlijk gegeten, goede menukeuze en heerlijke wijn. Een vriendelijke gastheer. Toppie.

21. Je kan er heerlijk eten en het is voor een kleinere beurs goed te betalen. De bediening is perfect en heel gezellig, je wordt hier met open armen ontvangen.

22. Alles gewoon top!!! Eten sfeer bediening !! 10+ Complimenten ook voor de keuken!

23. Met een groep collega's een gezellig etentje om de vakantie te vieren. Een erg gezellig restaurant met zeer vriendelijke bediening en uiteraard het bekende welkomsborreltje. Het eten hebben we niet van de kaart gekozen, we hebben ons laten verrassen door de kok en zeker geen spijt van gehad! De lamskoteletjes overtreffen hier alles :) Budget liet nog toe om na het dessert nog een ouzootje of Metaxa te nemen dus het is een late maar erg gezellig avond geworden. Wij komen zeker terug, Top!

24. Afgelopen zondag voor het eerst wezen eten bij Alexy's met het gezin ivm ons 10 jarige jubileum. Heerlijk gegeten, van voorgerecht tot het dessert helemaal super! Wat betreft de slechte service van de bediening; hebben wij helemaal niks van gemerkt. Top, zelfs niks op aan te merken. Kwamen regelmatig aan onze tafel om te vragen of alles naar wens was. Niet lang hoeven wachten op onze drankjes en eten terwijl het toch aardig vol zat. Bediening top en de sfeer is super goed! Wij komen zekers nog een keer terug!!

25. Mijn eerdere ervaringen met dit restaurant waren altijd een op en top zeer goed restaurant, met vriendelijke bediening, sfeervol en klantvriendelijk. Het eten was er altijd overheerlijk en de prijs kwaliteitsverhouding heel prima. Het was al een hele tijd geleden dat ik hier gegeten had en stelde gisteren mijn partner voor om er eens te gaan eten (hij was hier nog nooit geweest).

Bediening niet vriendelijk, bord werd neergezet en er kon net een "eet smakelijk" af. Tussendoor werd er niet eens gevraagd of alles oké was, ook kwam men niet vragen of we nog wat wensten. Mijn partner had het welkomstdrankje op en daarmee was blijkbaar voor hen zijn dorst gelest. Het vlees was niet geheel gaar, op 1 stukje na. Mijn partner heeft gelukkig een sterke maag en kan er wel tegen als het niet geheel gaar is, ik echter niet en wordt daar doodziek van als ik dat eet.

Op een gegeven moment komt een serveerster een leeg bord terug halen en vraagt of het weg mag, waarop ik zeg "Ja het mag weg en neem het mijne ook maar mee, want het is niet oké." Waarop ik haar laat zien wat eraan mankeert. Haar reactie "Oh is dat gyros?" Ik zeg "Nee, dit is kip dat kun je toch duidelijk zien." "Oja," zegt ze, "klopt." Ze kijkt nog een keer en zegt "Oh sorry, dit mag niet gebeuren en is niet de bedoeling." Ze haalt alles weg, maar komt niet meer richting onze tafel. Ze gaat andere tafels bedienen en laat ons verbouwereerd achter.

Ik eet nog even een beetje salade (die wel smakelijk is) en dan komt er een andere serveerster en vraagt of alles smaakt. Ik geef haar hetzelfde te horen als haar collega en vertel haar dat haar collega dit commentaar al gehad heeft maar er verder niets aan lijkt te doen en zich niet meer aan ons laat zien. Zij zegt "Oh sorry" en verdwijnt weer richting keuken, nadat ik haar heb gezegd dat wij genoeg hebben en verder niets meer wensen en weggaan.

Na een paar tellen komt ze met de rekening en zegt "We hebben het opgelost op de volgende wijze, u krijgt om het goed te maken het voorgerecht gratis." Omdat we geen trek hadden langer te blijven en verdere discussie aan te gaan in een net vol restaurant, hebben wij er maar genoegen meegenomen en hebben de rekening van ruim 40 euro netjes betaald. Wat ook in geen verhouding stond is het verschil tussen een mikro mix grill en een mega mix grill. Het laatste had echter maar een stukje vlees meer dan de mikro en daar betaal je dan wel 7 euro meer voor.

Toen we weggingen zei de laatste serveerster "Tot ziens" waarop ik zei "Denk het niet, heb het hier wel gezien..." Eigenaar zei bij de uitgang "Dag, tot ziens." Ik heb er niet meer op gereageerd. Tijdens communicatie naar elkaar werden we gewoonweg ook niet aangekeken. Een forse tegenvaller voor iets wat een gezellig en lekker etentje had moeten zijn, mij zien ze hier dus echt nooit meer.

1,7
  26. En weer lekker gegeten. Voor ons was het weer heel goed en lekker...

27. Peter en Agnes Goossen

Gisterenavond wezen eten bij Alexy's. We werden heel gastvrij ontvangen en het restaurant is bijzonder sfeervol. De gerechten worden geserveerd op mooi servies, de garnituren schitterend opgemaakt onder het motto "het oog eet ook mee!" De door ons bestelde gerechten waren van Top Klasse!!!
    Dit restaurant is echt een aanrader, we komen hier zeker terug!

28. Gezellig restaurant, bediening is lekker snel, eten is matig en een een beetje smaakloos. Zou er niet nog een keer gaan eten.

29. Vriendelijk personeel... vlotte bediening. Erg krappe zaak, vooral als het druk is. Wij zaten achter een ploeg jonge gasten en die maakte zoveel herrie en zongen dat wij elkaar niet konden horen!! Eigenaar maakte daar grapjes over tegen ons om het soort goed te praten, maar wij BAALDEN.

30. Renate van der Linden

Wij gaan (te) vaak eten bij Alexy's. En steeds is het weer gezellig en is het eten weer om je lippen bij af te likken. Het is dan ook elke avond weer jammer om weer naar huis te gaan. We blijven daarom vaak nog 'even' hangen. Ik raad het iedereen aan om eens een keer hier te gaan eten!

31. Jenneke en Dick KLein Geltink

Gisteren hier voor het eerst op aanraden van vrienden wezen eten. We hadden het verrassingsmenu gekozen. Heerlijk, alles vers, niet vet, de lamskoteletjes waren voortreffelijk, de kleine voorgerechtjes evenzo. Inderdaad een echte aanrader.

32. Anke van Asselt

We waren hier in de meivakantie. Heerlijk gegeten en een gemoedelijke sfeer en bediening. Echt een aanrader!!

33. Een super goed restaurant met een mooie kaart en hele goede bediening. De kwaliteit van het eten is werkelijk super, het eten was goed bereid en is kwalitatief zeer goed. Voor ons is het een aanrader en wij gaan hier vaker eten vanuit brabant. Het restaurant heeft een zeer goede sfeer en is zeer gastvrij.

34. Echt een aanrader! Lekker eten, vriendelijke bediening en ook een gezellig restaurant om in te zitten!!

35. geert de boer

Elke keer weer goed eten en gezellig, gastheer zeer vriendelijk, en niks is teveel als je er om vraagt. Dus al met al een gezellige gelegenheid om te vertoeven, een aanrader!

36. Edward van Dalen

Een doorsnee Griekse menu kaart. Vriendelijke bediening. Misschien gelooft de kok het niet; maar er zijn wel alternatievere griekse gerechten te bedenken dan wat nu gepresenteerd wordt. Steek je licht op bij je vakbroeders!

6,3
  37. Fam. Groeneveld

11 december 2010 met een groep gegeten (22 personen). Iedereen vond het eten super lekker. We hadden voor het voorgerecht en het hoofdgerecht verschillende gerechten neer laten zetten. Echt op z'n Grieks dus. Iedereen heeft genoten.

Fam. Groeneveld.

38. Van het weekend weer geweest. Nieuwe kok, geweldig. Nieuwe kaart, overheerlijke nieuwe gerechten. En natuurlijk weer gedanst tot in de late (lees vroege) uurtjes!

Wederom bedankt voor een fantastische avond!

39. Leuke Griek, redelijk standaard kaart, maar sinds kort een kok die wat andere dingen durft en zeker met succes. De eigenaar begrijpt nog wat "gastheerschap" betekent, hoe je zorgt dat mensen het naar hun zin hebben.

De aanrader van Leerdam, wat mij betreft.

40. Gezellige sfeer, goed eten, ervaren gastvrouw!

41. D.van Loon

42. Uwe uit Rheinfelden

Klasse Restaurant,sehr
    gute Küche, nette Bedienung,1+.

TOP+

43. Heel gezellig je voelt je er op je gemak

44. lekker gegeten voor redelijke prijs

45. Frank v. Rietschoten

Je kan nergens zo lekker grieks eten

46. Martine Schauwers

We zijn in dit restaurant zeer warm ontvangen en hebben genoten van de voortreffelijke keuken! Een aanrader!!