Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Leek verdeeld zijn.

Met een groepje van 10 personen lekker gegeten bij de Buren. Was als oudsher genieten. Jammer dat we het nagerecht niet meer op kregen. Het was echt veel wat we kregen. Bediening was zeer vriendelijk.

R.H. Huisman

Na lange tijd weer eens lekker gegeten bij de Buren. Wij werden goed ontvangen door de gastvrije dame. Zij heeft ons uitgebreid uitleg gegeven over de nieuwe kaart en de wijnen. Het eten zag er goed uit en de wijn die ons werd geadviseerd paste er bij. Ook hadden wij lekker gesmuld van het nagerecht. Wij hadden erg genoten van de avond. Leuk dat de foto's er nog hangen van oud Leeksters.

Abs

Rob

Waren met een groepje van 9 man. Wilde even wat snacken. Moesten erg lang wachten op ons eten. Kregen de bestelling in drie keer geleverd. Waar ongeveer 5 a10 minuten tussen zat. De Hamburger was niet lekker. De sla was minimaal en klef.
    De bediening was ook erg slecht.
    Erg jong personeel....
    Je zou zeggen dat snacks altijd smaakt. Nou hier niet. Bami schijf was niet krokant. Alsof alles eerst van te voren ontdooid is in de magnetron alvorens het de frituur is ingegooid. Jammer!! Café de buren was altijd een top tent.
    Dit was de laatste keer dat wij hier hebben gegeten .

We hebben gegeten aan het snackbargedeelte wat altijd erg goed was weet ik uit ervaring. Nu dus niet. Ik heb nog nooit zulke smerige frietjes gegeten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn. In de keuken werd erg gemopperd. Ik heb het idee dat er een nieuwe eigenaar op zat en dat het personeel er tabak van had. Heel jammer. We hadden ons zo verheugd op een lekker frietje. Er werd ons ook niet gevraagd of het lekker was. De bediening wist het antwoord al denk ik. Zo zonde.

dineke vd velde

Hallo.
    Het eten was goed en het was warm. Maak ook wel eens mee dat sommige gerechten niet altijd warm genoeg zijn.

Maar verder hebben we genoten.

Wat een leuk etentje moest zijn werd een grote ergernis. Wat een slechte keuken! Vooraf mosterdsoep, veel te dik en er zat een bruinige vlies overheen. Vervolgens de schnitzel. Dr champignons waren helemaal uitgedroogd en de boerengroenten waren er echt opgegooid! Het was smakeloos, je proefde echt geen smaak! Op een aantal plekken aan de rand was hij zelfs verbrand! De rauwkost was samen met wat dressing in een keukenmachine gestopt en in een bakje gedaan met plakken tomaat erop en zonnebloempitten erop gekwakt. Deze zaten ook over de schnitzel (zeer bijzonder en begrepen wij ook niet) met onze opmerkingen werd door de bediening niets mee gedaan en bleven ons gewoon aanstaren en zeiden niets terug. Er waren maar 4 tafels bezet, en met 2 pers in de bediening konen ze dat nog niet aan! Vervolgens tarte tartin met walnotenroomijs besteld en mijn man een dame blanche. Nou! Ik kreeg een half bevroren, weer smakeloze tarte tartin met een klodder uitgelopen softijs! Ik ben naar de bediening gelopen om te vragen of dit klopte. Ja hoor, maar al het roomijs was op! Het is verdorie middenin de ZOMER! Mijn man had dus ook een ijscoupe met softijs en daaroverheen wat koude chocoladesaus! Op dat moment kookte ik echt, zijn wij opgestaan en naar de kassa gelopen. Daar was eindelijk een jonge man die daar werkte die aangaf onze boosheid en teleurstelling te begrijpen. Hopelijk gaan ze er nu eens wat mee doen! Kom op kok(s)! Dit kun je allemaal niet uitserveren! Ga nou eens goed zelf proeven! Wij komen hier niet meer! Ga zoeken naar goed personeel, ga de hotelschool bij langs oid en zorg als eigenaar dat je er bent als je weet dat je team niet goed functioneerd!

1,3

Tegenvallende ervaring, met name op kindvriendelijkheid en klantgerichtheid. Personeel straalde weinig uit, en leek niet door te hebben dat we ons zoontje bij ons hadden: er werd niets tegen hem gezegd, er werd hem geen tekening oid aangeboden, en hij kreeg als laatste van de hele tafel zijn pannenkoek. De pannenkoeken smaken best goed, maar zijn ook flink aan de prijs. Vragen werden niet adequaat beantwoord ("ik kan het niet helpen dat mijn collega dat zegt")… Voor ons was het één keer en nooit meer.

10. Shoarma Leek

Ben inmiddels 34 en woon alweer jaren in Groningen. Ga nog regelmatig terug naar leek speciaal voor Zonboot. Nog nooit ergens lekkerder gegeten dan hier.

11. Chinees-Indisch Leek

Gert jan

Zojuist chinees gehaald.
    Kota radja in leek.
    Nieuwe eigenaar.
    Wat een bagger.
    Koe lo yuk droog en taai van binnen.
    Babipangang veel te gaar.
    Zout blijkbaar vergeten zat geen smaak aan. Vieze weke hap.
    Iets met kip. Was redelijk te eten, maar de saus uit een pakje draaide hem alsnog de nek om.

Ik kom er niet weer.

Niet berekend op drukte wel erg vriendelijk

13. Internationaal Leek

Wat ons opviel dat het niet echt schoon was in het restaurant. Bediening was goed. Kwa eten hadden wij toch iets meer verwacht. Voorgerecht was niet lekker. Hoofdgerecht was top alleen iets te veel gekruid.

M. Postma

Lekker genoten bij de Buren. Het eten smaakte prima. De wijn paste goed bij ons gerecht. De bediening was goed op elkaar afgestemd. De sfeer ademt naar een echte eetcafe. Wij kunnen dit restaurant aanbevelen.

Jenny N.

Met mijn vriendinnen heerlijk genoten van onbeperkt tapas met een lekkere wijn. Het eten zag er super uit en smaakte prima. Bediening was vriendelijk. De prijzen zijn heel goed voor wat je er voor krijgt. We komen binnenkort zeker weer.

16. Chinees-Indisch Leek

Goede chinees. De kok heeft smaak en wist van een simpel kip in zoetzure saus gerecht iets culinairs te maken. Verse ingrediënten en de groente zoals het hoort niet kapot gebakken.
    De inrichting van het restaurant is wat gedateerd.

Verschrikkelijk vol. Eten was wel lekker, maar niet iets bijzonders. Er wordt veel weggegooid (daar heb ik niets mee te maken maar het stoort me wel). €25 vond ik nog redelijk. € 27,50 niet meer

E.Koeman

Prima eten bij een leuk en knus restaurant, waar je je welkom voelt. Dit was vroeger wel anders geweest. Vooral het eten is nu echt lekker. De bediening is vriendelijk en neemt de tijd voor je. Het aanbod is voldoende en gevarieerd. We zouden het leuk vinden als er ook senioren gerechten zijn. Wij komen binnenkort weer met onze vrienden.

Heerlijk en gezellig gegeten met de familie. Omdat we geen keuze konden maken stelde de kok een proeverij voor. We waren zeer tevreden. Een heerlijk fles rode wijn maakte ons avond helemaal compleet. Super top en een echte aanrader.

Voor onze jubileum prima genoten bij de Buren. Het eten was lekker en kwam snel op tafel. Bediening was goed. Het was er gezellig druk. Voor herhaling vatbaar.

Heb er lekker gegeten. De bediening was goed en vlot. Prima advies gekregen van wijn bij het eten. Kom zeker binnenkort weer.

22. Chinees-Indisch Leek

Onlangs voor het eerst weer, onder de nieuwe eigenaar, ons vaste lijstje met eten opgehaald (niet gegeten daar dus). Ik was vooraf bang dat de smaak anders zou zijn, maar de kwaliteit is nog steeds absoluut de beste in de omgeving. Daar kan geen Chinees in Roden en zelfs Groningen tegenop. Kota Radja verdient de waardering.

23. Lunchroom Leek

High tea was heerlijk, maar waarom werd er niet tussendoor even gevraagd of alles naar wens was. En koffie en thee bijgevuld? Ruimte is gezellig ingericht, maar kreeg toch meer een Bakker Bart gevoel, dan gezellig intiem... Jammer.

Joop van Steenbergen

Wij hebben vanavond met een groepje vrienden gegeten in het kader van de AH-actie. We hebben een gezellige avond gehad. Het eten was heerlijk. We hebben van alles gekozen uit de menu's en alles was erg goed. De entourage vonden we aantrekkelijk en de bediening erg vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

25. Internationaal Leek

Zeer prettige ontvangst. Vlot en vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten. Prima prijs /kwaliteit verhouding. We gaan er zeker nog eens eten.

26. Chinees-Indisch Leek

Zondag 8 jan 2017. Een heerlijk lopend buffet gehad. Niet lopend maar aan tafel. Erg leuk idee om dat op deze manier te doen. Telkens kiezen uit 6 gerechten en dit kun je vier maal doen. Heel lekker en goede prijs!! (Nieuwe) vriendelijke eigenaren met lieve kindertjes. Vriendelijk personeel. Gezellige sfeer!! Komen graag terug.

Bert Stuut

Of eten verbrand of niet gaar. Slechtste van alles de oplossing, mochten een gratis kopje koffie. Fouten kunnen overal gemaakt worden maar dan moet je wel een passende oplossing bieden. Eén keer naar de Buren maar wij niet weer. Gaan wel naar onze eigen buren, die kunnen beter koken.

Breed is bij onze kinderen het meest favoriete restaurant. Veel keuze mbt eten, voor elk wat wils. Daarna lekker spelen in de speelkelder, de "nanny's" zijn top, het schminken vinden de kinderen geweldig. Wij eten hier ook graag, personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam. De lava grill is wel onze favoriet. Vele leuke acties voor jong en oud. En de beruchte verjaardagskorting. Een super leuk familie/gezinsrestaurant

Wenn Stelling

H. Schipper

Onze ervaring was heel goed en voor herhaling vatbaar.

Wij bevelen jullie graag bij anderen aan.

Tevens wensen wij jullie allemaal een fijne jaarwisseling en een culinair jaar.