Lunch Diner

1567920678 43
1620349988 59
1642819692 54

1. Anne Catherine

Wij hadden ons verheugd om hier te komen eten. We hadden iets te vieren en zagen dit bijzondere restaurant als een passende gelegenheid. Bij binnenkomst werd ons al gauw duidelijk gemaakt dat de keuken al grotendeels opgeruimd was en dus dat de keuze beperkt was. We bestelden ieder 4 oesters als voorgerecht en 2 witte wijn als aperitiefje. De oesters waren duidelijk met pijn en moeite open gekregen en zaten vol met schelpresten. De witte wijn was gekoeld maar kwam in natte kleine glaasjes die je normaal voor limonade gebruikt. Het pannetje met allerlei soorten schelpdiertjes, zoals scheermesjes, kokkels en mosselen kwam vrij gauw daarop, maar het bestek en enige servetten werden per onderdeel aangeleverd door een jongeman die noch Engels, noch Nederlands sprak en ook niet begreep wat er nodig was. Hij leek daar evenwel ook nauwelijks in geïnteresseerd. Er werd bij dit gerecht ook een aantal stukjes brood geserveerd wat oud was en opnieuw gebakken was met iets van pesto erop, wat het geheel niet beter maakte. Je verwacht bij zo'n gerecht een zeelucht/schelpen lucht of een vislucht. Meestal worden schelpdieren gekookt in witte wijn, nou niets was wat je zou verwachten. Wat we tot onze verbijstering constateerden was een urinelucht. Daar mijn man al enige scheermesjes had genuttigd en nu enige mosselen op zijn bord had liggen waarvan er eentje open was, gingen bij ons de alarmbellen af. We besloten dat we de maaltijd verder niet zouden nuttigen. Volkomen bezwaard en vooral ook gedesillusioneerd begaf mijn man zich naar de keuken waar de kokkin, tevens restauranthouder het de normaalste zaak leek te vinden dat wij afhaakten. Zonder al te veel omhaal rekende ze met ons af wat we hadden genuttigd en rekende voor onze bedorven avond €36,- af. Wij waren ondertussen totaal onzeker of we niet een voedselvergiftiging hadden opgelopen. Mijn man gaf aan dat de keuken een grote chaotische en vieze chaos was.

Achteraf lazen wij de nodige reviews en we schrokken van zoveel negatieve vergelijkbare ervaringen. Dat de keuringsdienst van waren hier niet al lang heeft ingegrepen. Het lijkt gewoon ook voor de restauranthouder de normaalste zaak om mensen totaal te ontnuchterd toch nog € 36 te laten betalen ze deed geen enkele moeite om ons tegemoet te komen. Ja ze gaf een potje stoofschotel en wat oud brood in een zakje mee: het tweede gerecht wat ik had besteld, mee. Uiteraard kon ik met het gevoel een voedselvergiftiging op te hebben gelopen er niet aan denken dit nog te willen eten.
    Het had iets onwezenlijks dat deze vrouw totaal langs ons heen er haar eigen visie op na hield van wat er was gebeurd. Ze had er iig geen idee van hoe ze onze avond had geruïneerd!

2. Een ervaring rijker en een illusie armer!

Wilden hier al lang naar toe en nu waren wij in de buurt.
    Maar wat een afknapper: ik heb nog nooit zulk slecht eten gehad, lange wachttijd, smaakloze vis en duur voor datgenen wat geboden wordt. De intentie van de opzet van dit bedrijf is goed, respect voor de natuur.
    Maar het is teveel, als eigenaars zou ik mijn concentreren op 1 tak van het bedrijf en het restaurant afschaffen.

Je kunt duidelijk zien en merken dat ze nu teveel ballen in de lucht moeten houden! Dit komt het restaurant niet ten goede.

3,3
  3. Richard B

Nooit meer. Wij wilden hier al heel lang eten en zijn enorm teleurgesteld. De kok/eigenaresse was supergestresst, kafferde haar personeel uit en klaagde voortudurend voor de hele zaak hoorbaar dat ze om 3 uur op moest en de hele dag werken en dat er geen goed personeel was, etcetera. En daar zit je dan een uur tussen te wachten op je eten zonder dat iemand zich om je bekommert. Dat was wel vers maar zonder smaak, enkel gebakken in een pan. Het personeel maakte door de stress fout op fout, liet een vol blad vallen. We hadden medelijden met ze. Zo kun je niet werken. En zo willen wij niet eten. De eigenaresse die ook de oesters zelf raapt, kan beter sluiten dan een dubbele baan draaien.

4. Guldenhemel

“Ik ben liever een oester dan een mens, dan ben je tenminste niet het meest domme en zinloze dier op aarde”(Berkely). Ik ben gek op oesters, maak me er maar wakker voor. In Yerseke en Plouarzel heb ik ze urenlang gegeten. Mijn vrouw daarentegen krijgt ze er niet door, de beestjes leven immers nog! We zouden normaal gesproken dit restaurant samen dan ook nooit bezocht hebben, ware het niet dat het bijeenzijn onlangs van Huub Stapel met de eigenaresse ons bleef bezighouden. Huub lustte - net als Tineke - absoluut geen oesters, hij walgde ervan en at hier bij haar toch maar mooi 4 op. We gingen op zoek naar de magie en het wezenlijke van dit restaurant. We lazen eerst maar eens de reviews voor ‘t Ailand. Ai ai! Die gaan werkelijk door de diepste dalen, dikke stroop in houten trechters maar evengoed dan ook soms weer over de hoogste heuvels, een compromis tussen de bezoekers lijkt onmogelijk. Een ding is zeker, eenmaal binnen is dit restaurant hoe dan ook een belevenis. Er heerst een hippie achtige sfeer van love and peace en het ruikt er passioneel naar… vis. Verwacht geen placemat, niet zo’n keurig zakje met daarin bestek en een strak gevouwen servet, verwacht sowieso geen gedekte tafels. Er zijn tafels te over, maar die staan vol met familiaire zaken, de boekhouding, de blauwe brieven her en der, het nog te strijken wasgoed, potjes en pannetjes, wafeldoeken en gebroken aardewerk. Een lust voor het oog van collega Henk Helmantel. Voor ons werd speciaal een tafel van een stilleven ontdaan en toen we over het peper en zout stelletje keken, zagen we zowaar het brede panorama van de Waddenzee met in de verte Schiermonnikoog. Alleen voor deze ambiance zou Michelin al 2 sterren uitdelen. We hadden het gevoel dat we met de familie mee mochten eten en mee mochten rijden in hun geblemde hippie campertje. Ditt voorrecht deed ons althans heel goed. Oesters, daar kwamen (we?) voor. Wil je ze rauw? Tineke week achteruit, haar lach versteende. Gegratineerd dan? En haar bekoorlijkheid keerde langzaam terug. We bestelden er elk 2. Ik kon het niet laten om ook 2 rauwe oesters als voorafje te nemen. De ‘creuses’ groot en vlezig en de smaak ongekend ziltig en romig. De witte wijn hemels. Een onmiskenbare erotiek maakte zich van mij meester. Na een tijdje ovengetrommel kwamen de gegratineerden op tafel. Overbakken met kaas, verse kruiden en een scheutje olijfolie. Bij Tineke gebeurde hetzelfde als bij Huub. Heerlijk! Ze is om voor oesters. Al met al een aanrader voor iedereen die culinair op zoek is naar de eenvoud van de hoogst mogelijk smaken.

5. Greet Mayle

Top ervaring
    Kraakverse vis, waarsch beste vis restaurant v Lauwersoog. Geen frituur. Vriendelijk personeel. Perfect gebakken vis, heerlijke groenten en paarse gepofte aardappelen. Pannetje mosselen/kokkels/langoustines zoooo lekker! Garnalen kroketjes, viskoekjes: Jam! Vriendelijk kundig personeel, etc etc. Best bewaarde geheim v Groningen!

6. Johanna Roemer

Gereserveerd bij dit restaurant wat bij mij bekend staat vanwege de verse vis en zeevruchten.
    Eigenaresse drukte mij op het hart op tijd te komen omdat de keuken om 19.00 uur sluit.
    Aangekomen ontstond er lichte paniek vanwege onze reservering. Er werd wat verward gereageerd.
    Vervolgens werden we wachtend aan onze tafel bijna drie kwartier volstrekt genegeerd terwijl er een stoelendans om ons heen plaatsvind. Mensen werden weggestuurd van hun tafel vanwege de vele reserveringen.
    We zijn maar vertrokken en daar werd ook niet op gereageerd.
    Uiteindelijk heerlijk gegeten bij de buren en we voelden ons nog welkom ook! Zonder reservering!

7. Heike Roloff

Een geweldige plek, unieke uitzicht, aardige mensen met een passie, inzet voor de natuur, ongedwongen sfeer, grote gastvrijheid, lekker vis!

8. Marianne Jansen

Vriendelijke mensen, puur en gezond/ lekker eten. Betaalbaar. Heel aparte "plek". En boven op terras goed uitzicht op zee. Mensen bereiden eten klaar midden in het restaurant, zichtbaar voor iedereen. Voor herhaling vatbaar.

9. Wouden eten bij dit restaurant! Kwamen binnen er waren total geen gasten aanwezig! Helemaal niemand alle tafels waren onbezet! Werd tegen ons gezegd. We zitten vol hebben geen plaats!
    Dus weet niet goed wat reden was van dit gedrag! Wij vermoeden dat de gratis vis op was wat ze vangen achter De dijk en zoeken ze mossels geen tijd was! Zeg dan gewoon eerlijk! Dan kan men begrip boor hebben! Zien ons hier nooit Weer! Dan maar naar restaurant wat wel de boel goed voor elkaar heeft!

10. Roos de Jager

Heerlijk genoten van het prachtige uitzicht van de haven en de Waddenzee terwijl we hebben genoten van de lekkerste vis ooit, super vers zo uit de zee. En dan de oesters vooral niet vergeten, door de eigenaren handgeraapt, ongelofelijk!

11. A.p. Wiersma

Vanmiddag daar wat genuttigd. 2 keer een enkel scholfiiletje en 1 keer 4 rode poon. Moest beiden doorgaan als gebakken vis. Het was werkelijk een grote aansluiting. Hoe de vis daar bereid wordt is mij een groot raadsel. Een zacht en week brouwsel zonder enige kleur. Dan de frieten: niet om aan te zíen. Vieze donkere kleur en week en slap van oud vet. Daarbij ranzige mayonaise. Een groot triest gebeuren. Wij betaalden voor de schol 17 euro en voor 4 kleine rode poon 10 euro. Samen met 2 biertjes, een spa rood en 1 portie van die vreselijke frieten betaalden wij ruim 42 euro. Echt schandig. Eens maar dan ook nooit, nooit meer! Deze uitbaters moeten zich heel diep schamen dat zij dergelijke waar durven te verkopen. Ga hier dus nooit eten.

1,4