Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Lauwersoog verdeeld zijn.

fam.Tilborghs.

We hebben heerlijk gegeten en de bediening is goed.
    Dit restaurant is een aanrader.

D.H.Pijsel

Geen aanmerkingen het was gezellig en goed

Prijs-kwaliteitverhouding matig. Erg zoute soep, de hamburger was een diepvries hamburger dus niet vers.
    Tot slot veel geklungel bij het afrekenen. Beslist geen aanrader!

We komen regelmatig vanuit Groningen stad richting lauwersoog. Als het even kan eten we bij suyderoogh, lekker eten tegen een betaalbare prijs in een gezellig, warme omgeving.
    Het personeel is altijd vriendelijk en attent, kortom superrrrr.

Grietje Palmers

We hebben er geweldig van genoten! Super locatie.

Dhr Van Dijken

Voor 4 personen een leuke deal aangeschaft bij groupon. Wij waren met 5 personen. Geen enkel probleem. Volgens de medewerker Kon de 5de persoon kon voor de zelfde prijs in alle gezelligheid mee met de deal bowlen met een hoofdgerecht (goede service) ondanks de drukte toch niet lang hoeven wachten op ons bestelde eten en drinken de vis schotel is zeker een aanrader als kenner duidelijk te zien dat er met aleen verse producten werd gewerkt wat voor mij een reden is om zeker nog eens een leuk avondje bij dit bedrijf door te brengen.

Gerard Bontjer

Wat een slecht restaurant, had een arrangement via Landal, 3× waardeloos, slecht geregeld, bediening van niks (de één na de ander komt hetzelfde vragen), arrangement was echt slecht en eten ronduit een aanfluiting, kunnen beter de persoon die de vaatwasser aanzet als kok aanstellen. Kortom, besteed je geld aan iets anders dan Landal en Suyderoogh.

De lunch was lekker. Goede porties en prima bediening.
    Restaurant had niet veel sfeer, waren ook weinig gasten.

Lekker eten, goede prijs en vriendelijke vlotte bediening!

Voor het eerst vis gehaald hier. Kibbeling was wel goed, lekkerbek was vet en zacht. Service was niet echt klantvriendelijk. Ik ben gewend aan een andere, maar had op de visafslag in Lauwersoog meer verwacht. Kans is klein dat ik terugkom. Jammer.

Harry rick vd wiel

Met 6 personen wezen eten en bowlen zeer veel voor zeer weinig wij komen zeker nog eens terug groetjes uit Brabant

Magda de Jong

Dit restaurant is uitstekend gelegen aan het Lauwersmeer, vlak naast Landal GreenParks Suyderoogh. Deze dark skye park omgeving straalt rust uit.
    Zitplaatsen en uitzicht is mooi. Het is een familie restaurant. We waren met z’n tienen: 8 volwassenen en 2 kinderen. We kozen het 3 gangen menu, met mooie gerechten. Voorgerechten die we kozen waren Rundercarpaccio, Gamba’s, geitenkaas salade, champignons. Hoofdgerechten die we kozen: fantastische visschotel met meerdere soorten vis, heerlijke sukade (zoals mijn oma die vroeger maakte). De toetjes waren ook heerlijk (crème brulee, Dame Blanche).
    De wijnen waren goed, Bediening was vriendelijk. Het personeel stelde zich flexibel op om onze boeking aan te passen.
    Prijs was prima – niet teveel betaald voor een uitstekend diner en een leuke avond.
    We komen zeker weer terug.

Heerlijk, heerlijk. Gebowld en gegeten, mooie plek in het uiterste noorden. Wij komen gauw weer.

Altenburg

Portie kibbelingen is 11 euro, heel weinig en vetsponsjes. Ook kindermenu is weinig en vieze patat. Bij de vorige eigenaar was het gewoon goed en normale prijzen. Jammer voor zo'n prachtige locatie.

Emmie van der Spek

Vieze tafel, na 3 keer vragen pas schoongemaakt. Bediening kan kennelijk maar één tafel aan. Eindelijk, wat wilt u eten. En dan… gerecht niet aanwezig. Inpakken en wegwezen. Tot nooit weer!

Heb samen met zoon, dochter en man gegeten. Manlief en ik hadden het menu mixed grill.
    Bij mij waren 3 stukken vlees van de 4 droog en heb ik aan mijn man gegeven. Het stukje kip was echt te zout, dus ook aan mijn man gegeven. De salade was matig en de patat en aardappelen prima.
    Bij het afrekenen verteld wat ik had ervaren, en jammergenoeg werd ik "warterig" aangekeken en werd er verder niets mee gedaan. Erg jammer. Ik wil niet zeuren maar ik eet bijna alkes wat men mij voor zet. (Dank u mama voor deze opvoeding )

Wij komen er nooit weer we waren met een groep binnen waren de meubels kapot en de hele bar stond onder vuile afwas en dan het eten de kibbeling was vet en vies jammer want het is een mooi plekje

Op zaterdag 23 september hebben we met een groep van 11 mensen het Booze wijf bezocht. Dit was waarschijnlijk een grote schok voor bediening en keuken personeel want het uitserveren van het hoofdgerecht duurde bijna 2 uur. Het gaat opvallen als mensen die na jou zijn gearriveerd, al klaar zijn met eten terwijl je zelf nog op het voorgerecht zit te wachten. Na zowel bij voor als hoofdgerecht vragen of het niet wat lang duurt, word hier eigenlijk niet op gereageerd met een excuus van kok of bediening. Het eten zelf, de speciaal aanbevolen verse vis bleek niet meer dan een flauw lauw zielig klein stukje Kabeljauw persoonlijk gevangen door kapitein Iglo. Dit restaurant rekent er op dat veel van haar gasten op doortocht in dit mooie stukje Nederland niet klagen en waarschijnlijk nooit meer terug komen. Ach ja, van dit laatste hebben ze zich verzekerd en wij zijn dan ook zonder dessert vertrokken wat voor iedere zaak een blamage moet zijn. Het woord “Gastvrij” in dit gebied toch wel een begrip, lijkt hier dan ook te zijn vervangen door minachting en het is ons geheel duidelijk waarom het “Wijf” zo boos is.

Voor de 2e keer hier gegeten. Het was net als de vorige keer erg goed. Vriendelijk meiden in de bediening. Top avond gehad. Ook het bowlen is altijd een succes. Tot de volgende keer.

Liesbetsie

Erg jammer dat we met hondje niet in het restaurant mochten maar met hondje en al naar achteren werden verwezen.

Peter namensma

Leuk restaurant, en als je eten er eenmaal is - na heel lang wachten.... - is het best lekker. Slechte ongeïnteresseerde bediening. Gewoon alle drankjes op tafel zetten en snel weglopen bijvoorbeeld. En na afloop een extra gerecht in rekening brengen wat we helemaal niet gehad hadden.

Vanavond in de Voormalige Noorman gegeten. Twee van ons kozen voor de Kipsalade, die bijzonder lekker was. De Kabeljauw-kibbeling was ook heel lekker. Aanraders!

Prima! Enige nadeel is dat er niet geregeld bijgeschonken/gevraagd wordt.

Lekker gegeten op een prachtige locatie. Deze omgeving is echt genieten. Het eten was heerlijk en er is voldoende variatie waardoor er voor elk wat wils is. Tot snel!

Via groupon 3 gangen a la carte gegeten. Mochten alles van de kaart kiezen het was echt heerlijk eten voor een super goede prijs! Een aanrader voor iedereen

Klaske

Kim van der veen

Deze avond gegeten bij restaurant de voormalige noorman. Erg lekker gegeten! Er werd ons aangeraden de proeverij van verse vis te nemen dit hebben wij gedaan en het was ongelofelijk lekker! Wij hebben genoten van de humor van de vrolijke gast vrouw! En komen maar al te graag terug!

Ze bedoelen het vast goed....

We hebben bij Het Booze Wijf gegeten op di 8 augustus. Dit was na een dagje Schiermonnikoog. We hadden een aantal dagen ervoor een kop koffie gedronken bij Het Booze Wijf en de locatie, de sfeer en vooral de kaart hebben ons verleid om daar een hapje te gaan eten.
    Dat viel tegen. En dat heeft vooral te maken met de verwachtingen die locatie, sfeer en kaart brengen. Die zijn niet in verhouding met de kwaliteit van de bediening en de keuken. Daarom ook deze recensie omdat ik hoop dat middels recensies (waaronder deze) een mooi bedrijf kan verbeteren.

Wat valt er op. In de eerste instantie de bediening. Dat op een dinsdag niet de crème de la crème wordt ingezet omdat je niet zeker weet wat het aantal klanten zal worden, dat is begrijpelijk. Toch is een zekere vaste kern op de vloer nodig om een professionele uitstraling te hebben. Ons idee was dat alleen de leiding goed ingewerkt en toegewijd was. Een van de dames van de zwarte brigade spande de kroon met een tergend langzame tred in combinatie met een zeer ongeïnteresseerde uitstraling. Je kunt je dag niet hebben, maar ga dan niet werken. Of doe je best.

Daarbij was er een duidelijk kwaliteitsverschil tussen wat de kaart aangeeft en wat er op tafel komt. En daarmee bedoel ik de omschrijving van de gerechten, de uitstraling en de prijzen op de kaart en de vertaling daarvan op de borden. Daar zit een groot verschil in. Bijvoorbeeld een Carpaccio van €12,- (heel hip en happening aangegeven met "12") van Kwelderrund (geen ras overigens), pestodressing, rode ui, oude kaas krullen, pijnboompitten valt tegen als dat een minibordje is met wat koude plakjes waterig rundvlees met minimale garnering. Een voorgerecht als "Gamba op Drie Manieren" En dan twee garnalen op een spiesje (te lauw), een garnalenkroketje van de Makro (schat ik in) en twee gefrituurde garnalen (ook niet handgemaakt) en dan €10,- vragen...dat is veel.

Als hoofdgerecht hadden mijn tafelgenote een schnitzel. En die was prima. Ik denk zelf ook dat zoiets breder uitgemeten kan worden. "De beste Schnitzels van Groningen!"...bijvoorbeeld. Voor de kinderen was het ook goed. De kibbeling was wel droog en wat taai, maar goed. Goede kibbeling vraagt zeer verse vis en goede ingrediënten voor beslag. En mooi frituurvet. Ik kan mij voorstellen dat zoiets lastig is in een restaurant als deze. Friet en bijgerechten waren prima.

Zelf had ik mij verheugd op lamskotelet van Zeedijklam (wat bij nazoeken geen soort is, maar gewoon een lam dat op de zeedijk heeft vertoeft). Op de vraag hoe ik het bereid wilde hebben, heb ik medium aangegeven. Lamskotelet is niet makkelijk te garen, maar het resultaat wat werd gebracht was triest. Overgaar, bruingrijs van kleur en twee stuks. Voor €24,- is dat best slikken. De puree en muntsaus waren prima, maar konden de lamskoteletten niet opwaarderen. Na twee happen moest ik toch echt stoppen en vragen of het vlees met een garing kon worden geserveerd wat het verdiende. Dat kon en met excuses kreeg ik een na 15 minuten een beter bereid gerecht. Top was het niet, maar de garing was beter.

De kinderen kregen nog een ijsje wat bij het gerecht hoorde, wij lieten het dessert passeren en gingen voor een kop koffie.
    Voor vier personen iets meer dan €125,- afrekenen is best fors.

Zelf ben ik geen recensieschrijver, maar in dit geval wil ik graag delen om twee redenen. Om andere bezoekers mee te geven dat het een prima zaak is, maar waar je de verwachtingen wel enigszins moet bijstellen als je de kaart leest. De andere is dat ik hoop dat horecazaken als deze. Met een prachtige locatie en een enorm potentieel aan klanten, zichzelf niet beter voor doet dan dat het is. Vooral als gaat om de kaart/keuken en de bediening. Want dat is nu echt het gevraagde geld niet waard. Hopelijk kunnen jullie er iets mee.

Het eten opzich is prima maar de bediening is echt verschrikkelijk traag en oogt onervaren. Na dat wij op het bijna lege terras aan een vieze tafel waren gaan zitten duurde het nog zeker 15 min voordat we opgemerkt werden. Toen onze bestelling was opgenomen werdt de tafel nog niet leeggeruimd maar pas toen ons eten kwam. Als het hele terras nou vol had gezeten dan zouden we begrip hebben voor dit soort dingen maar dat was niet het geval. En als dit een eenmalige fout was is het ook nog niet zo erg maar na een week hier op de camping zijn we er achter dat de bediening (of de aansturing) hier zeer onder de maat is! Er valt hier veel te verbeteren en dan ook meer te verdienen!

Vanavond heerlijk gegeten bij restaurant het Booze Wijf. Ontzettend leuk ontvangen door de bediening. Met geluk kregen we een mooie tafel bij het raam. Ontzettend lekker gegeten en ons toetje was echt aanrader, we hadden het witte wijf. Was wel een flinke hap. Maar ontzettend lekker. Voor de kinderen genoeg te doen en wij komen hier zeker graag weer terug.