De Voormalige Noorman in Lauwersoog

Gratis parkeren voor de deur. Met voldoende plekken

• OV

1. Prima gegeten.
    Vriendelijk personeel.
    Prima locatie.

2. W.Hulsebos

Met z’n vijven op weg naar dit restaurant. De chef kok is een kennis van mijn dochter en schoonzoon. En hij kwam bij ons om het menu te bespreken. We lieten hem alle vrijheid. Dat leidde tot een zeer gevarieerd voorgerecht met vlees- en visgerechten. Heerlijk. Daarna een pan met oa zeewolf en garnalen als een soort van cataplana. Een met heek, mosselen, beiden met groenten. Voorts mosselen, oesters, kreeft, krab, langoustines, Noordzee garnaaltjes. Lekker brood en frites. Allemaal met geweldige smaken. De begeleidende rosé smaakte prima; dus een tweede fles. (Drie dronken wijn). De bediening van erg klantvriendelijk jonge dames. Misschien, als enig punt, kan het materiaal om kreeft en krab schalen te breken verbeterd worden. Maar op ons dooie gemak met een geweldig uitzicht gevarieerd en erg lekker gegeten. Het was echt een feest.

3. Heerlijk geluncht. Mijn vriendin heeft glutenallergie, maar daar konden ze prima rekening mee houden.

2× een juttersplank besteld. Deze was werkelijk heerlijk. Zeer goed gevuld. Divers en ruim voldoende.

Het was een drukke dag en waarschijnlijk daarom moesten we soms even wachten op de bediening. Maar ondanks de drukte werd de hele juttersplank keurig uitgelegd met wat er op zat tijdens het uitserveren.

Gauw weer heen.

4. J. Bos

5. Paul Medema

Met 4 personen hebben wij in restaurant De Noorman een geweldige avond gehad!! Bij binnenkomst meteen een zeer vriendelijk ontvangst door de gerant, die ons naar de gereserveerde tafel begeleidde. Snelle prompte bediening met drankjes en fijn broodplankje. En dan... hoofdmaaltijd, ach wat een festijn was het: wij kozen 2x visschotel!!! Tijdens de maaltijd kwam de gerant regelmatig of alles in orde was, en na afloop kwam de chef kok ook nog even vragen hoe het gesmaakt had. Kortom, wij bevelen dit uitstekende restaurant van harte aan. Sfeer, Bediening, prachtige ligging, hier past maar een woord: TOP!!!

6. Een mooie warme zondag, gezellig om op het terras te gaan bij De Noorman. Het was er redelijk druk. Koffie en appelgebak kwamen in etappes, wat betekende dat helaas de koffie al op was voordat het appelgebak kwam. Wat niet nog een keer kwam was de serveerster. We hebben er ongeveer 2 uur gezeten en er is niemand meer aan de tafel gekomen om te vragen of we nog iets wilde nuttigen. Jammer, gemiste kans. Toch maar een opmerking gemaakt bij de kassa waar ik maar naar toe ging om af te rekenen, omdat er geen serveerster aan de tafel kwam. De reactie was teleurstellend; "jammer maar het is onverwacht druk". Slecht excuus. Het is nog maar de vraag of we er weer eens heen zullen gaan.

7. Zelfs op een regenachtige dag is het hier lekker vertoeven. De haard stond aan en daar hebben we heerlijk gegeten. Bediening was zeer vriendelijk.

Het personeel is zelf bereid je van het restaurant naar de Haven terug te brengen! Wat een super service.

8. Alexander Mast

Toplocatie
    Super mooie sfeer!!!
    Super gaaf aan de Waddenzee
    Top bieren en gezellig personeel

9. Kokkie 615 punten

Met een club uit eten zou ik zeker niet nóg een keer op dit adres gaan doen.
    Ondanks het zonnige weer was de serveerster nog in de winterstemming.
    De kaart is leuk maar wat er van gemaakt wordt is niet verheffend.
    Nog los van de stevige prijzen (€9, - voor 7 stukjes kibbeling) vallen een aantal zaken op.
    Bij het broodplankje zitten 4 plakjes bruin en 4 plakjes wit stokbrood.
    Daarbij zitten dan een aantal bakjes met "smeersel" (tekst van de kaart) welke op de vis en de kruidenboter (overigens een flauwe kruidenboter met hier en daar een groen stukje verse tuinkruiden) niet te duiden zijn.
    Als de broodjes op zijn blijkt dat er voor minimaal 16 plakjes in de bakjes zit maar kennelijk mogen we dat niet eten.
    Bij het hoofdgerecht moesten we vragen om bestek, werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken en werd er ook niet even gevraagd of alles naar wens was.
    Want: dat was het niet.
    Een aantal personen wilde een lekkerbekje maar die waren op. Dan maar de kibbeling als alternatief. Geen goede keuze: smaakloos en alleen met de bijgeleverde saus nog een beetje eetbaar.
    Vreemd dat de kipnuggets en de garnalenkroketjes wél geslaagd zijn maar dat de visgerechten hier niet echt lijken te lukken.
    Want ook de overige vis-eters waren niet tevreden.
    Bij thuiskomst eerst maar een boterham gegeten want wat er geserveerd was vulde de maag niet.

Tip voor de uitbater: zet op elke tafel een vaste medewerker. Wij hebben meerdere personen moeten vragen of we iets konden bestellen (ik zal mijn collega even vragen), we moesten vragen om bestek, we moesten de servetten zelf uit het rek halen.
    De bediening hoort het visitekaartje te zijn van een restaurant.
    Dat is bij de Voormalige Noorman niet het geval. Op een enkeling na lijkt men weinig tijd voor de klant te hebben.

Over de prijzen valt te twisten maar de verhouding naar de hoeveelheid en kwaliteit van eten is hier gewoon zoek.
    Wij betaalde gemiddeld € 21, - p.p. voor in feite een klein hapje vooraf en een paar portie kibbeling en wat drinken.

1,8
  10. Peer strijbosch

Als ik naar de voorgaande recensies kijk zou je bijna denken dat er nu een nieuwe eigenaar in zit. Ik heb eigenlijk geen enkel negatief commentaar. We hebben met 9 personen gegeten. Hiervoor hebben we maanden geleden een afspraak gemaakt. Toen ook gevraagd of er iets geregeld kon worden ons eventueel terug te brengen, in geval van zware regen, naar de haven. Het eten was heerlijk, de bediening zeer behulpzaam en wij waren eigenlijk de vraag mbt het vervoer vergeten maar alles was al geregeld zonder dat we hen daarop aan moesten spreken. Kortom, lekker eten, normale prijs, prima bediening en droog terug aan boord van ons schip. Niets dan Hulde,

11. Koos en loes

Na even zoeken (weinig borden) kwamen we heel heel verrassend uit op deze plek. Wat een fantastische plek met geweldig uitzicht.
    We kregen een ‘verwenmenu’: top of the bill.
    De kok had zich helemaal uitgeleefd, zo hoort het.
    We verheugen ons alweer op de volgende keer, dan gaan we staan met de camper op de camperplaats aan de overkant.

12. - Het restaurant is wel gezellig. Bediening is ook goed maar Het eten is helaas niet helemaal optimaal en de bijhorende prijs is echt hoog in relatie tot de kwaliteit.
    - Verkopen sashimi maar serveren gravad lachs.
    - Makreel was echt smaakloos en is ook gemeld.
    - Als je extra groente bestelt betekent dat een kom gekookte venkel prei en selderij… wat ook al als groente onder de biefstuk zat…
    - op zich zou dit allemaal niet erg zijn. Ware het niet dat de prijs voor 4 personen ruim 151 euro voor 1 kindermenu. Slibtong, makreel en biefstuk…

Kortom zwaar overpriced! Mocht je daar gaan eten houd het dan bij simpele zaken als friet kibbeling etc.

3,5
  13. Gerlinda

Heerlijk gegeten, alleen het voorgerecht hadden we nauwelijks op toen stond het hoofdgerecht er al. Dat vond ik wel erg snel, verder alles prima. Goede service, werd goed mee gedacht voor een plekje in de schaduw. Ik wil hier zeker nog een keer naartoe.

14. Elke Heitmann

We hadden alvast 2 radler bestelt en hadden nog geen keuze gemaakt voor het hoofdmenu.
    Nadat we onze keuze hadden doorgegeven was er helaas geen lekkerbek meer en zouden we een nieuwe keuze maken.
    Al net al ging er zeker 15 minuten voorbij en ons drinken was er nog niet.
    We informeerden bij een juffrouw, maar zij snauwde ons af met de woorden "dat ze nog meer te doen had"
    Toen na een tijd de bediende kwam met de vraag of we een andere keuze hebben gemaakt hebben we vriendelijk bedankt en zijn weg gegaan zonder het bestelde drankje en hebben wel kenbaar gemaakt dat het wel erg lang duurde.
    Hier komen we nooit weer…

15. Even met familie op een zondagmiddag naar Lauwersoog en dan ook maar even terrasje pikken. Twee bakken koffie, en twee thee besteld en als je op Lauwersoog bent moet je natuurlijk ook wel iets van vis proeven. Na een behoorlijke tijd te hebben gewacht op de bediening maar eens kijken of ze het misschien te druk hadden, maar drukte viel alleszins mee. Had het idee dat ze het gewoon niet aan konden. Toen we de bediening zover hadden twee bakjes kibbeling besteld. Schrik niet, dit alles bij elkaar koste maar liefst 31 euro (ronduit schandalig) dit zijn in mijn ogen oplichters praktijken. Daarbij komt nog dat de kibbeling niet lekker was en de saus al helemaal niet. Laatste keer dat we hier hebben gezeten.

2,1
  16. gl 19 punten

Waardeloze tent, die midden op een hete zomer, en in vakantie tijd is gesloten (op woensdag 2 uur 's middags), terwijl er overal personeel binnen rondloopt. Geen enkele vorm van economisch denken blijkbaar. Want als je open bent kun je alsnog de rest van de zaak klaar maken voor hetgeen gaat komen.
    Bovendien de eerste (en laatste) keer dat we er zijn wezen eten, was het menu niet om aan te zien. Veel te ambitieus, en veel te uitgebreid.
    Men kan ook teveel willen.

Wat was het een goed restaurant toen het nog 'Pieren-end' hete.

Dus als dit het gevoel van 'Beleef Lauwersoog' moet zijn, dan kunnen ze beter het zand wat vrij komt bij het baggeren van het Westgat, gebruiken, om dit restaurant (en ook de rest) af te schermen van mensen die Lauwersoog wel wil 'beleven'.

Sluiten deze tent, het is een schande voor Lauwersoog.
    ('0' Sterren was helaas niet mogelijk)

17. Lammers

Oke, het was mooi weer, voor het eerst dit jaar, maar we hebben 1 uur gewacht op ons voorgerecht en nog eens een uur op het hoofdgerecht. Het voorgerecht, de Octopus is een aanrader! Lekker mals vlees en een heerlijk frisse salade eronder… 10 punten!

Het hoofdgerecht, de rib-eye was 'medium' besteld maar te gaar geserveerd. Heel droog en echt niet lekker. Mijn opmerking hierover werd door de bediening vriendelijk in ontvangst genomen. 'Ik geef het door aan de keuken', daar is het bij gebleven.

Niemand is erop teruggekomen. Jammer, ik heb hem laten staan. Geen korting, geen alternatief geboden, niets… gewoon de volle mep betaald.

€ 28,00 Voor een doorbakken droge rib-eye met een beetje patat en een kommetje salade vind ik echt te duur. Tel je daar de tijd bovenop die we hebben moeten wachten voordat we überhaupt iets te eten kregen dan zul je begrijpen dat wij er niet meer gaan eten. Prachtige locatie voor een borreltje op het terras maar eten doen wij voortaan ergens anders.

Het toetje hebben we maar overgeslagen… het was immers al bijna donker.

3,7
  18. Altenburg

Portie kibbelingen is 11 euro, heel weinig en vetsponsjes. Ook kindermenu is weinig en vieze patat. Bij de vorige eigenaar was het gewoon goed en normale prijzen. Jammer voor zo'n prachtige locatie.

2,2
  19. Emmie van der Spek

Vieze tafel, na 3 keer vragen pas schoongemaakt. Bediening kan kennelijk maar één tafel aan. Eindelijk, wat wilt u eten. En dan… gerecht niet aanwezig. Inpakken en wegwezen. Tot nooit weer!

1,5
  20. Vanavond in de Voormalige Noorman gegeten. Twee van ons kozen voor de Kipsalade, die bijzonder lekker was. De Kabeljauw-kibbeling was ook heel lekker. Aanraders!

21. Kim van der veen

Deze avond gegeten bij restaurant de voormalige noorman. Erg lekker gegeten! Er werd ons aangeraden de proeverij van verse vis te nemen dit hebben wij gedaan en het was ongelofelijk lekker! Wij hebben genoten van de humor van de vrolijke gast vrouw! En komen maar al te graag terug!

22. Anita Bakker

Wat een mooi restaurant op een prachtige locatie. We hebben hier heerlijk genoten met onze kinderen die lekker konden spelen op de piratenboot en in de kinderspeelhoek. Uitstekende bediening, vriendelijk en pro-actief en de verse vis en kibbeling waren zalig!

Nog niet eerder hebben we zo genoten van verse vis met uitstekende bediening op Lauwersoog!

23. Geweldig, heerlijke verse kibbeling gegeten op een top locatie, geweldig uitzicht.

Een echte aanrader.

24. spoelstra

Een mooie lokatie maar de prijzen zijn veelste duur cappuccino klein kopje capuccino 2.80 en een bordje met 10 stukjes kibbeling 11.00 euro vreselijk

25. 2 portie kibbeling. 22 euro! Met deze prijzen, prijzen jullie je uit de markt. 1 keer maar nooit weer. Andere viszaken op lauwersoog vragen tussen de 4 en 5 euro.

1,7
  26. H van de Ruitenbeek

Kwaliteit prijs niet in verhouding. Moesten lang wachten voor bestelling werd opgenomen. Eten werd opgediend maar pas bij het brengen van het kindermenu en zelf vragen kregen we bestek. Kindermenu was beter dan menu voor volwassenen. 3 volwassenen kregen samen bijna evenveel friet als bij kindermenu. Salade was enkel paar blaadjes sla....kortom wij zullen niet snel terug komen. Enig plusje was dat de friet niet in rekening is gebracht.