Restaurant De Lage Vuursche in Lage Vuursche

1332016864 80
1419884168 63
1425741988 63
1484320190 55

1. Slecht personeel, drinken kwam niet. Andere gasten waren merkbaar geïrriteerd waardoor de sfeer niet goed was. Drinken kwam niet, of van de ene wel en de andere niet, geen glas bij bier, geen rekening op verzoek etc etc. Wij hadden gevraagd om de gorgonzola weg te laten, werd niet doorgegeven aan de keuken en zat er gewoon in. Vervolgens werd het "omgewisseld" dat wil zeggen de kaas was weggeschrapt, de smaak zat er nog steeds aan. Kortom hier komen we niet meer terug.

2. Wat een onvriendelijk personeel, sommigen kunnen ook niet groeten!
    Lijkt wel of ze geen lol in hun werk hebben..
    Je voelt je hier absoluut niet welkom, maar gelukkig zijn er veel gezellige restaurantjes in de buurt met wel vriendelijk, attent personeel.
    Hier zien ze ons nooit meer terug.

3. Schitterend dorpje, maar dit restaurant is geen aanrader. Bestelling kwam niet goed door, waardoor we een verkeerd gerecht kregen. Duurde uiteindelijk een eeuwigheid. Fouten kunnen overal gemaakt worden, maar het werd niet goed opgepakt. Snauwend personeel traag en ze hadden het duidelijk niet naar hun zin. Onze gastvrouw was een lief meisje dat erg haar best deed, maar de gastheer was stug en niet bepaald vriendelijk... Tja misschien had hij zijn dag niet. Eten was ok, maar niet bijzonder.

4. G.Dijkstra van Veluw

Verjaardag van onze broer, met een etentje in restaurant de Lage Vuursche.
    Warme en intieme omgeving, heel mooi, het eten was een succes, een minpuntje, ik had vooraf gevraagd om bij het toetje sterretjes te gebruiken als verrassing, helaas.
    Echter de bediening was top, vriendelijk en behulpzaam, dus een top avond. Dankjewel

5. We hebben er heerlijk gegeten. De keuken had er een klein feestje van gemaakt. Jammer dat de bediening door de gastvrouwen heel slecht was. De gastheer was wel klantvriendelijk en gaf een prima wijnafvies bij het voorgerecht. Jammer dat hij de wijn niet adviseerde bij het hoofdgerecht, daar deed de gastvrouw het en helaas jammer was niet lekker bij de vis. Wij zullen hier niet gauw weer gaan eten, jammer want nogmaals met de keuken is niets mis.

6. Mooi oud pand. Kaart die wat moois belooft. Prijs aan de hoge kant. Oma's kippensoep vond ik ver beneden de maat en wel €7,50. Geen getrokken bouillon, dobbelsteentjes gerookte kip uit supermarkt, grove stukken groenten en veel te veel vermicelli in lange onsmakelijke slierten. Door personeel niets met mijn opmerking gedaan: 'Oh jammer!' Maar misschien krijg ik hier nog een reactie op. Op deze manier mis je de kwaliteit van goed gastheerschap. Wij komen niet terug.

7. Onvriendelijke ontvangst, kouwe kak naar mijn beleving. Eten matig, wel goede wijnkaart. Personeel heeft t behoorlijk hoog in z'n bol, afhankelijk van medewerker. Naar mijn mening is dit restaurant ouderwets en personeel niet meer van deze tijd.

8. Gisteravond met zijn drieën gedineerd. Het restaurant was best sferisch. Het personeel daar in tegen was erg arrogant en onvriendelijk.
    Er zat ook totaal geen structuur in de bediening. Om de have klap kwam verschillend personeel vragen wat we te eten wilde.
    Het eten was ook niet lekker. Het malse stukje vlees werd doordrenkt met saus. Smerig gewoon!
    Een beetje kok moet toch weten hoe hij zo'n maaltijd voorbereid.
    Ik heb er geen goed woord voor over.
    Nee, voor mij komt daar absoluut geen tweede keer.

9. Geluncht met twee personen op maandag 1 februari. Voortreffelijk gerecht met mooie sliptongen, prachtig gefileerd, mooie smaak en prima temperatuur. Vriendelijke bediening met humor en op tijd, incl. het water. Hulde! Binnenkort herhaling met andere disgenoot, aanbevolen dus uit utrecht en soest😜😜

10. Geen een tafel op het terras werd afgeruimd... Kreeg geen contact om wat te bestellen, elk drankje heb ik binnen moeten bestellen. Afrekenen lukte niet, twijfel om weg te lopen. Iefereen liep door elkaar. Uiteindelijk binnen iemand gevonden die met me wilde afrekenen.

11. ben 435 punten

Zaterdag 2 augustus hier gegeten, we hadden niet geboekt, maar er werd onmiddellijk een tafel voor ons opgedekt. Op aanraden van het prima personeel, een menu genomen. (weekmenu kon niet deze week)

Voorgerecht van kleine hapjes o.a. tomaten bouillon en inktvis. Het hoofgerecht ree was prima klaargemaakt, had wel wat meer groente bij mogen zitten. De kabeljauw met scheermessen, was een teleurstelling. De scheermessen waren op. Bij navraag zei men dat ze het vergeten waren te zeggen. Vreemd, want onze serveerster was echt een professional. Het dessert was prima met warm pruimentaartje en een kleine bavarois. Ik had in plaats daarvan koffie met lekkernijen met een glaasje cognac, dat laatste was echt calvados en zeker geen cognac.

We komen nog een keer terug.

12. Peter van Agten

Super de super, heerlijke keuken, voldoende te eten, mals vlees, geweldige ambiance. Het personeel is klasse en heeft goed gevoel voor humor. Ik woon in Soest en eet hier al jaren. Ik ken het restaurant dus al jaren en wat mij betreft is de sfeer niet veranderd. Ik wens hen nog vele gezegende jaren toe en uiteraard ook de eigenaar Willem, je doet het klasse.

Groeten van Peter en zijn vrouw uit Soest.
    Wat mij betreft een dikke tien.

13. Na een aantal positieve ervaringen van enkele jaren terug bij dit restaurant, resulteerde ons bezoek vorige week in een teleurstelling. We hebben met een groep gegeten. Het voorgerecht en het toetje waren prima. De tongrolletjes die als hoofdgerecht waren besteld, waren uitgedroogd. Bovendien waren ze smaak- en zoutloos. Tel daarbij op dat er 4,5 uur nodig was om drie gangen uit te serveren, waardoor we veel te lang hebben moeten wachten op het hoofdgerecht. We slaan dit restaurant over als we weer in Lage Vuursche zijn.

14. Door de arrogante ober niet aan eten en drinken toegekomen! Keek ons wel aan maar had geen zin te vragen of we iets wilde bestellen! Na 20 minuten toch maar naar een ander restaurant gegaan!

15. Vandaag met 2 personen drinken en "vers huisgemaakte appeltaart" besteld. De appeltaart proefde zeker niet vers en kon dat ook niet zijn, want dat kon je zo proeven. Misschien de vorige dag vers, maar vandaag absoluut niet!
    Ik heb het ook laten staan en bij het afrekenen daar ook wat van gezegd, de reactie was "dan bent u de eerste" en zonder verdere discussie werd het te betalen bedrag in rekening gebracht. Klantenbinding?? Nee, hier ziet u mij niet meer terug want dit vind ik geen servicegerichte benadering!
    Erg jammer want het is een prima lokatie om een stop te doen tijdens het fietsen.

16. Dinsdag1 oktober geweest. Met vakantieveiling. Eigenlijk ben je daar niet welkom mee. Het eten was redelijk. Niet goed, niet slecht. Wel erg kaal. Op een bord een stuk vlees, 10 sperziebonen en 3 aardappeltjes.
    Cola light was tapcola. Mmmm !
    De bediening bestond uit het brengen van de gerechten, geen praatje of wilt u nog wat drinken ?
    Ik denk dat er waarschijnlijk heel duidelijk verschil is of je gewoon besteld of via Vakantieveiling. Mag eigenlijk niet.
    Wij komen zeker niet terug, na deze eerste ontmoeting.

17. Anne en Tom

Geen goede ervaring gehad met dit restaurant. Alhoewel de ambiance ons aanvankelijk aansprak en de wijn per glas goed smaakte, waren de gerechten zeer matig. Het voorgerecht, zalm, stond als 'koninklijk' op de kaart aangeprezen, de zalm was goed, maar niet subliem en de prijs onevenredig hoog, De filet mignon was geen filet mignon. Best smakelijk, maar niet wat we besteld hadden. Iets waar sommige restaurants schijnbaar mee weg komen volgens een collega restaurateur. Tel daarbij de desinteresse van de (4!) verschillende obers die we gehad hebben bij op en je besluit hier nooit terug te komen.

18. Onno & An

Het beste restaurant van de Lage Vuursche en omstreken, perfecte prijs/kwaliteit verhouding gekoppeld aan 100% vakmanschap van al het personeel, maar vooral heerlijk eten en drinken! Een echte aanrader!!

19. Erg goed. Ik heb hier vanmiddag samen met twee collega's de lunch genuttigd. De bediening was erg proffesioneel. Zeker een goed adres om terug te komen. Een unieke ervaring kan ik wel zeggen.

20. We hebben hier afgelopen week heerlijk gegeten, de gastheer was zeer vriendelijk en de kwaliteit van het eten was zeer goed.

We hadden het 4 gangen weekmenu, en de ober had hier uitstekende bijpassende wijnen bij.

Wij komen hier zeker terug!

21. Menu geeft aan: tomatensoep en broodje met carpaccio voor € 11.50. Op onze vraag of een broodje carpaccio ook zondersoep besteld kan worden, volgt een bevestiged antwoord. Bij het afrekenen van de broodjes wordt 2 x € 12.50 in rekening gebracht. Ongevraagd (blijkt bij navraag) is een grotere portie carpaccio op het broodje gelegd.
    Erg vervelend.. en erg duur!

22. Hier maandag 10 september lekker geluncht. Het was mooi weer dus dan kun je hier lekker op het terras zitten.

Mijn echtgenote had een heerlijke carpaccio, prima dungesneden rundermuis gegarneerd met kappertjes, spekjes, pijnboompitten, croûtons, truffeldressing en Parmezaanse kaas. Ze vond dit een van de betere carpaccio's die ze in jaren had gegeten.

Ikzelf ging voor de gebakken ossenhaaspuntjes.
    Goed gebakken met Stroganoffsaus, geserveerd met frites en salade. De salade was wat karig.

Een paar honderd meter achter dit restaurant bevinden zich 3 midgetgolfbanen, prima banen die netjes worden onderhouden.

23. Mooi klassiek restaurant, met een uitstekende (diner)kaart en zeer gastvrije bediening.
    De wijnkaart is ook zeer uitgebreid.
    Aanrader!

24. Wij komen hier altijd als wij in Lage Vuursche zijn en het is nog nooit tegengevallen. Vandaag was het erg druk op het terras, maar wij werden keurig behandeld. De lunchgerechten waren heerlijk en zagen er zeer verzorgd uit. Prachtige locatie, goede bediening en lekker eten. Een aanrader!

25. Voor mij is Restaurant De Lage Vuursche één van de beste zaken in de regio. Het gastheerschap viert hoogtij, de kaart vermeldt een keur van klassieke gerechten (ook kalfslever!), de porties zijn royaal en ook per glas zijn er uitstekende wijnen. Kortom: hoogwaardig eten en dito drinken in een stijlvolle ambiance.

26. Wij hebben er 3 juli ons trouwfeest gevierd. Het was over het algemeen goed verzorgd en het eten was uitstekend. Fantastische lokatie. We hebben koffie en bruidstaart gegeten op het terras. De sfeer was uitstekend. Een aanrader.

27. Waren toevallig in wandeloutfit naar binnen gelopen, wilden graag een tafel bij het raam die toevallig vrij was, maar meneer vond die plek gereserveerd voor beter geklede gasten. Hij wist ons met een uitgestreken hoofd te vertellen dat deze tafel helaas meer kostte. Maakte ons niet uit, dus gewoon plaatsgenomen. Mijn vrouw bestelde een kop thee en kreeg een schoteltje met theezakje voorgezet. Helaas werd bij Gooische vrouwen aan de tafel naast ons wel de theedoos met verschillende smaken voorgezet...
    Eten was wel goed, maar de gastheer is de meest over het paard getilde die ik ooit meegemaakt heb.
    Het eten was gelukkig wel goed.

28. Wat een top dag heb ik hier gehad! Eerst met mijn vriendin lekker een drankje doen op het terras. Het ziet er keurig uit, netjes, snelle service, vriendelijk en geschoold personeel! Later hebben we binnen gegeten, en ook hier was de uitstraling en de service super!

Ik zou het zeker aanraden om hier eens te eten, of in de zomer een drankje op het terras te doen!

Een dikke 10!

29. In oktober 2009 het 50-jarig huwelijksfeest van mijn ouders gevierd. Nooit meer! Waren gewoon de reservering vergeten! Zaten met 30 man in een hokje waar net 20 man in past. Ouders zijn niet eens gefeliciteerd. Het borrelgarnituur wat we besteld hadden was nergens te vinden en het diner was uitermate slecht, te weinig en alles was rauw terwijl wij goed besproken hadden dat het goed gaar moest zijn omdat het allemaal oudere mensen waren. Personeel was zeer ongemotiveerd en chagrijnig. Na 4 weken eindelijk een reactie op onze klacht gekregen; sorry, 4 personen waren vergeten de reservering in de agenda te zetten! Voor ons dus nooit meer restaurant de Lage Vuursche!

30. Regelmatig kom ik hier na een heerlijke wandeling in de bossen.

Eerst een drankje op het sfeervolle terras en dan iets te eten. Iets kleins, maar verfijnd, of uitgebreider. Voortreffelijke keuken, sfeervolle ambiance, goede en vriendelijke bediening!

31. Twee keer bezoekt met gasten van het buitenland.
    Wat een success!