Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Lage Vuursche verdeeld zijn.

1. Penny Blankendaal

Beste mensen,

Bij deze wil ik even kenbaar maken dat dit een prima familierestaurant is, met fantastisch en zeer vriendelijk personeel. Ook aan de trouwe viervoeter is gedacht. Er zijn zelfs handoeken voor de hond om deze bij regen af te drogen. Voor deze het restaurant betreden. Deze extra service ben ik nog nooit eerder tegen gekomen.

Hier komen wij zeker nog terug!

2. Schitterend dorpje, maar dit restaurant is geen aanrader. Bestelling kwam niet goed door, waardoor we een verkeerd gerecht kregen. Duurde uiteindelijk een eeuwigheid. Fouten kunnen overal gemaakt worden, maar het werd niet goed opgepakt. Snauwend personeel traag en ze hadden het duidelijk niet naar hun zin. Onze gastvrouw was een lief meisje dat erg haar best deed, maar de gastheer was stug en niet bepaald vriendelijk... Tja misschien had hij zijn dag niet. Eten was ok, maar niet bijzonder.

3,9
  3. G.Dijkstra van Veluw

Verjaardag van onze broer, met een etentje in restaurant de Lage Vuursche.
    Warme en intieme omgeving, heel mooi, het eten was een succes, een minpuntje, ik had vooraf gevraagd om bij het toetje sterretjes te gebruiken als verrassing, helaas.
    Echter de bediening was top, vriendelijk en behulpzaam, dus een top avond. Dankjewel

4. j.snel

5. We hebben er heerlijk gegeten. De keuken had er een klein feestje van gemaakt. Jammer dat de bediening door de gastvrouwen heel slecht was. De gastheer was wel klantvriendelijk en gaf een prima wijnafvies bij het voorgerecht. Jammer dat hij de wijn niet adviseerde bij het hoofdgerecht, daar deed de gastvrouw het en helaas jammer was niet lekker bij de vis. Wij zullen hier niet gauw weer gaan eten, jammer want nogmaals met de keuken is niets mis.

6,1
  6. Geertje Teuwissen

Fijne service, wij vierden de 89e verjaardag van onze moeder en er werd voor haar gezongen en een kaars gebrand, ook waren er zo kussens voor haar stoel.
    Het eten was erg lekker, gesmuld van de pannekoeken.

7. Heerlijke locatie, ook in het koelere najaar. De 'Buiten borrelplank' voor 2 personen was meer dan genoeg om de hele middag van te kunnen genieten, te veel zelfs. We hebben genoten. Verschillende bezoekers kwamen ons watertandend vragen wat we besteld hadden. :-)

8. Na gezellig gewandeld te hebben kwamen wij aan bij de bosrand. Wilde er wat gaan eten en drinken. Mijn dochter was bezig haar baby van drie maanden de fles te geven. We kregen op een botte manier het verzoek om de kinderwagen weg te halen en bij de ingang van het restaurant neer te zetten omdat er anders geen klanten konden zitten, wij waren dus geen klanten? Let wel het was niet vol en ook al was het vol, hoe kan je eten met je baby in je armen? We hebben er toen maar voor gekozen om alleen wat te drinken. Als je het drinken op had werd het direct onder je neus weggehaald terwijl de andere nog aan het drinken was. Klant vriendelijkheid is dus ver te zoeken en zeer chagrijnig personeel. We schrokken ook van de rekening. Conclusie voor ons is: er zijn gelukkig nog andere restaurants!

2,3
  9. Mooi oud pand. Kaart die wat moois belooft. Prijs aan de hoge kant. Oma's kippensoep vond ik ver beneden de maat en wel €7,50. Geen getrokken bouillon, dobbelsteentjes gerookte kip uit supermarkt, grove stukken groenten en veel te veel vermicelli in lange onsmakelijke slierten. Door personeel niets met mijn opmerking gedaan: 'Oh jammer!' Maar misschien krijg ik hier nog een reactie op. Op deze manier mis je de kwaliteit van goed gastheerschap. Wij komen niet terug.

1,8
  10. Onvriendelijke ontvangst, kouwe kak naar mijn beleving. Eten matig, wel goede wijnkaart. Personeel heeft t behoorlijk hoog in z'n bol, afhankelijk van medewerker. Naar mijn mening is dit restaurant ouderwets en personeel niet meer van deze tijd.

4,5
  11. Gisteravond met zijn drieën gedineerd. Het restaurant was best sferisch. Het personeel daar in tegen was erg arrogant en onvriendelijk.
    Er zat ook totaal geen structuur in de bediening. Om de have klap kwam verschillend personeel vragen wat we te eten wilde.
    Het eten was ook niet lekker. Het malse stukje vlees werd doordrenkt met saus. Smerig gewoon!
    Een beetje kok moet toch weten hoe hij zo'n maaltijd voorbereid.
    Ik heb er geen goed woord voor over.
    Nee, voor mij komt daar absoluut geen tweede keer.

12. Fam. J. Voorhaar

Verschillende jaren tafel ik met heel veel genoegen bij de Bosrand en met mijn vrouw, kinderen en zelfs kleinkinderen. Voor mij steevast een dik cijfer 8
    Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht + de koffie is geweldig lekker. Ook het hechte teamwork van het voltallige personeel is subliem te noemen. Ook al zit de zaak vol. er is oog voor elke klant. De ober hoef je niet te roepen, ogen scannen continu langs de gasten. Geen extreme wachttijden maar een programmering waar elke klant erg blij mee is. Ik vrees dat sommige recensie's ook niet bij deze zaak thuishoren. De Bosrand is gewoon TOP de hele Lage Vuursche verdiend bij mij het cijfer 8

13. saskia de wilde

Nu 2 x geweest, unieke plek, heerlijk zitten, alleen beide keren niet gekregen wat we hadden besteld. Rommelige bediening die zoekend met de gerechten rondloopt, niet wetende bij welke tafel ze het moeten bezorgen. Prijs kwaliteit is oké. Gerechten op zich ook prima!

14. Fam Ista

Ardennerpannekoeken met appel klef en veel te veel ham jammer dit zijn we niet gewend.

5,3
  15. Zeer gedreven personeel. Hoog tempo van serveren en nog hoger tempo van afruimen. Tafel werd al afgeveegd terwijl we nog wat te drinken hadden. Aangegeven dat ik dat zeer vervelend vond.
    Medewerker kon dit niet waarderen en gaf aan dat dit zo hoorde. Wilde daarover in discussie gaan, terwijl ik gewoon wilde natafelen.
    Zit niet op bedankje te wachten, maar er kon nog geen goed dag vanaf na betaling.
    Medewerker in mijn optiek zeer ongeschikt voor de horeca.

16. marjolein

Hier 2 keer geweest.. Heerlijke pannekoeken!!!

17. Geluncht met twee personen op maandag 1 februari. Voortreffelijk gerecht met mooie sliptongen, prachtig gefileerd, mooie smaak en prima temperatuur. Vriendelijke bediening met humor en op tijd, incl. het water. Hulde! Binnenkort herhaling met andere disgenoot, aanbevolen dus uit utrecht en soest😜😜

18. Zondag morgen 8 november 2015 gebeld met het restaurant. Vraag was of we konden reserveren voor de middag. We zijn in het bezit van een Bongo lunch kaart. Ons werd te kennen gegeven dat deze kaart niet op zondagen geldig is. In tegenstelling tot hetgene wat in het Bongo boekje vermeld staat: Lunchtijden elke dag van 10.30 uur tot 19.30 uur.

In de loop van de middag nog even een bezoek gebracht aan het restaurant, er waren nog plaatsen vrij dus dachten wij alsnog een hapje te kunnen eten met onze Bongo kaart. Maar het voltallige personeel bleef volhouden dat het gebruik van de lunchkaart van Bongo niet kon op zondag. Men verwees naar de website van het restaurant. Er werd zelfs beweerd dat hetgene wat in het Bongo boekje stond een fout van Bongo was! Kwalificatie personeel ronduit slecht, klantonvriendelijkheid, geen enkel commercieel gevoel. Er zijn gelukkig nog andere restaurantjes in Lage Vuursche, bij Het Vuursche Bos zullen ze ons met of zonder Bongo kaart niet meer zien.

19. cat cat cat

20. Pannekoek spekkaas normaal heel stevig, nu te zout en te vet en niet gaar. Dessert, staat er op de kaart schocoladeijs met nootjes, is het schokaladeijs met een paar snippertjes strooisel van 70% gekarameliseerde suiker en 30% snippertjes hazelnootjes, samen in een bus. Zet dat dan op de kaart en praat niet over nootjes als het gekaramiliseerde suiker is. Jullie hadden eerder zelfs meerdere keren belooft dat het noten zouden zijn. Belofte maak schuld, maar tot nu toe daar niets van gemerkt. Gaat zo door zeg ik u, en misleid een ander maar, want ik en mijn familie komen niet meer.

1,2
  21. Jelle Abma

22. Henry123

23. van peperstraten

Afgelopen week een kleine lunch gebruikt, twee tosti's. Allereerst zeer onpersoonlijke bediening, hebben er echt geen zin in!
    De tosti zelf heel karig, op een mini schoteltje en verder geen sla-versiering. We konden het met de hand eten, ergens anders altijd mes en vork erbij. Komen hier zeker niet terug.

24. Afgelopen week gegeten met het gezin bij restaurant de Vuursche Boer. Er werd op zich een redelijke pannenkoek geserveerd, maar de bediening was werkelijk zeer onvriendelijk. Serveerster (Celine?) was kort af, bot en liep zelfs gedurende het opnemen van de bestelling naar een andere tafel. Ik zou hier om deze reden ook niet meer terugkomen.

4,1
  25. Geen een tafel op het terras werd afgeruimd... Kreeg geen contact om wat te bestellen, elk drankje heb ik binnen moeten bestellen. Afrekenen lukte niet, twijfel om weg te lopen. Iefereen liep door elkaar. Uiteindelijk binnen iemand gevonden die met me wilde afrekenen.

26. Erg leuk restaurant met goede bediening.

27. Wat een trieste ervaring. Het chagrijn druipt er vanaf bij het personeel. Als je toch zo met je klanten om gaat, zoek dan ander werk! En dan de onbeschofte manier waarop geweigerd wordt om een glaasje kraanwater bij de espresso te serveren. In veel restaurants hoef je daar niet eens om te vragen, in de meeste andere is het geen probleem, maar hier wordt gewoon gezegd: 'dat serveren we niet'.

2,6
  28. ellen van loo

Waar komen in godsnaam die verhalen vandaan? Wij eten hier al zeker 12 of 13 jaar elke maand wel een keer. Altijd goed en vriendelijk personeel of het nu vader Nico is, of de zonen. Raar trouwens dat het er altijd bomvol zit! Omdat het zo slecht is blijkbaar. We blijven er komen, zo ook onze kinderen en kleinkinderen, en hopen dat ze er nog lang zijn!
    Ellen van loo

29. iensuser

30. ben

Zaterdag 2 augustus hier gegeten, we hadden niet geboekt, maar er werd onmiddellijk een tafel voor ons opgedekt. Op aanraden van het prima personeel, een menu genomen. (weekmenu kon niet deze week)

Voorgerecht van kleine hapjes o.a. tomaten bouillon en inktvis. Het hoofgerecht ree was prima klaargemaakt, had wel wat meer groente bij mogen zitten. De kabeljauw met scheermessen, was een teleurstelling. De scheermessen waren op. Bij navraag zei men dat ze het vergeten waren te zeggen. Vreemd, want onze serveerster was echt een professional. Het dessert was prima met warm pruimentaartje en een kleine bavarois. Ik had in plaats daarvan koffie met lekkernijen met een glaasje cognac, dat laatste was echt calvados en zeker geen cognac.

We komen nog een keer terug.