Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Kruiningen verdeeld zijn.

Bestelling laten bezorgen.. er wordt niet gezegd of het lang gaat duren, als je na een uur belt beweert men dat ze over 10 minuten gaan vertrekken, dan duurt t nog ruim een half uur!

Vervolgens verkeerde piza geleverd en een andere piza koud!
    Dikke onvoldoende.

Slechte ervaringen.
    Na twee jaar maar weer eens geprobeerd. Bestel ik een Pizza Vegetaria. Doos open; zitten er geen artisjokken op.
    Altijd wat bij deze tent.

jack

Wordt altijd vriendelijk ontvangen bij binnenkomst en zo nu en dan laat ik het ook wel is bezorgen prijzen zijn prima gezien in de omgeving. Altijd word je er goed geholpen.
    Bezorging gewoon goed op tijd, verschilt wel is, maar meestal op tijd.
    Vooral vriendelijk personeel!! Waar deze tent om bekend staat en vervolgens lekker kan eten met een goeie chef in de keuken (eigenaar) vooral de spareribs zijn van top kwaliteit en vooral de saus erbij, dunner smaakt altijd goed vooral de speciaal. Aanrader.

l.frauenfelder

Het was een fijne culinaire avond met prachtige gerechten, niet alleen visueel, maar ook prachtige smaken en de wijnen die het tot een mooie avond maakten.

Vriendelijke bediening, erg schoon en eten is top! Ik ga altijd voor friet stoof en slaatje.

Eten besteld om 17.30 uur. Zou 45 tot 60 minuten bezorgtijd op zitten. Na 75 minuten gebeld waar ons eten bleef, kregen te horen dat bezorger onderweg was en dus binnen 15 min bij ons. 19.30 nog steeds geen bezorger gezien, weer gebeld en kregen te horen dat bezorger al een poos onderweg was. Het heeft meer dan 2 uur geduurd voordat wij ons eten hadden.

Biefstuk zat geen smaak aan en zaten champignons over waar niet om gevraagd was! Extra sauzen besteld, deze hebben wij er niet bij gekregen. Waardeloze tent en bezorging. Ze komen hun afspraken niet na.

Dochterlief wilde ook eens trakteren dus heeft ze eten besteld via thuisbezorgd.nl...

Helaas bleek van 1 persoon de bestelling er niet bij te zitten dus konden we daar nog bijna ¾ uur op wachten. Maar goed, foutje kan gebeuren.

Het eten: De döner vond ik vrij zout, de friet behoorlijk bruin en erg knapperig en er zat verder ook geen sausje bij. De spare-ribs waren deels mals, het andere deel was echter smaakloos en vrij taai. De gevraagde satésaus vond ik ronduit smerig... bleek, smaakloos, gewoon warme pindakaas leek het. Als goedmakertje voor het verkeerd afleveren kregen we een bakje knoflooksaus...

€ 40,- down the drain... Sorry, maar dit blijft bij deze ene keer.

Eten niet goed

Eten besteld via thuisbezorgd.nl om 18:30uur. Na gebeld te hebben kwam het pas om 19:00uur. Het eten was koud, friet drie keer opnieuw gebakken, veel te bruin, weinig smaak. Weinig vlees op de super broodjes döner. Extra knoflooksaus zat er ook niet bij. Wij bestellen er nooit meer, zonde van het geld. Jammer!!!

Na onze zeer goede ervaring vorig jaar verheugen we ons om weer bij Inter Scaldes te mogen dineren en overnachten. We worden hartelijk ontvangen op de parkeerplaats, naar de prachtig gerenoveerde suite gebracht en nemen een paar uur later plaats aan een mooie tafel. Het team herkent ons nog van de vorige keer en dat geeft meteen een zeer prettig gevoel. De champagne en witte wijn worden ingeschonken, we kiezen voor het 8-gangen menu en de eerste amuses verschijnen meteen. Heerlijk!
    Daarna volgt een prachtig menu met o.a. octopus, eendenlever, scheermessen, kaviaar, zeetong, haas, kaas, chocolade en nog veel meer. Mooie composities, kleuren, smaken en dit alles vergezeld van topwijnen. Daarna nog koffie met veel zoetigheid en een afzakkertje. We beleven een prachtige avond en voelen ons enorm in de watten gelegd. Inter Scaldes behoort terecht tot de top van ons land. Dank aan allen voor deze heerlijke verwendagen.

Lekkere friet, groot terras buiten, erg vriendelijk. Ook hebben ze een bar, tv en ijs!!!

Schandalig!

Dat is de juiste uitdrukking om het ongenoegen te uiten voor het feit dat Inter Scaldes nog geen 3e ster van Michelin heeft mogen ontvangen!

Want welk een topzaak is het. Dat begint al als je bij het uitstappen uit de auto meteen op de parkeerplaats welkom wordt geheten, je de prachtige grote suite met jacuzzi, champagne in de minibar en uitzicht op de tuin binnenkomt, tot en met het afscheid na het ontbijt (eigenlijk snoeperij) de volgende morgen. Verwennerij op niveau pur sang.

Wat hebben we genoten van het 8-gangen menu met begeleidende wijnen. Wat een verfijning, balans en kunst op de diverse prachtige borden. Alle gerechten waren een streling voor de tong, schilderijtjes om te zien en de diverse wijnen (zelfs uit 1970 !) waren een openbaring. Gecombineerd met een gezellig ingericht restaurant en een uitmuntende, jonge bediening kan ik maar 1 ding concluderen: een absolute topper en we hopen er nog vaker te mogen komen.

Michelin wakker worden !!

Gereserveerd en vernomen dat er niet a la carte gegeten kon worden. Wel was het mogelijk een menu te kiezen, waarbij de chef rekening hield met gerechten die men niet beliefde.

Ontvangst was warm. Een uitstekend opgeleide zwarte brigade deed de hele avond haar best het ons naar de zin te maken. De gerechten uit de keuken waren meer dan voortreffelijk.

Complimenten aan familie Brevet. Ze bezorgen hun gasten het gevoel welkom te zijn en verwennen en verrassen je met de lekkerste hapjes.

Eerste keer een bestelling gedaan bij dit afhaalpunt, bestelling was via Internet gedaan. Ik kon aangeven hoelaat het bezorgt zou worden. Ik had half 10 aangegeven, even snel om boodschappen en geld pinnen. Word ik vervolgens door mijn partner gebeld dat ze al voor de deur stonden, het was net 7 uur geweest. Meneer de bezorger verontschuldigde zich, hij had het niet goed begrepen. Ik snap niet hoe dit fout kan gaan, want ook op de factuur stond half 10 als bezorgtijd. Eten was ook lauw... niet tevreden.

Erg lekkere pizza's, vriendelijk personeel. Geen poeha, gewoon goed eten voor een goede prjs!

We willen dit jaar enkele restaurants uit de top van Nederland bezoeken en Inter Scaldes was de eerste. De volgens Lekker, nummer twee van Nederland, een beetje spannend vond ik het wel.
    Helaas was het niet het beste weer om met de auto te gaan, code oranje werd afgegeven en het was dan ook op sommige plaatsen verraderlijk glad. Maar op de snelweg viel het mee. We waren ruim op tijd vertrokken en kwamen mooi op tijd aan bij het landgoed dat net buiten het Kruiningen ligt. Het ijzelde en Arnold Zwartkruis de sommelier kwam ons met paraplu bij de auto ophalen, wat attent.
    We kregen een mooie plek in de grote serre met uitzicht over het gehele restaurant. De tafels zijn keurig gedekt met fijn linnen, moderne zilverkleurige vaasjes met bloemen, zilveren couverts, water “glazen” die aan de binnenzijde geheel verguld zijn en indrukwekkend servies van Piet Stockmans. Dit servies is speciaal voor Inter Scaldes op kleur aangepast zodat dit beter in het interieur past.. We waren al meteen onder de indruk.

We bestelden een witte wijn als aperitief. Gepresenteerd werd een witte Macon Vergisson “La Roche” 2011 van Sylvie en Gilles Guerrin met een complex maar ingetogen aroma en relatief hoge zuurgraad in de mond. Hier werden drie hapjes uitgeserveerd, op een groot wit bord met op de rand de initialen van de chef. In een vierkant schaaltje een rillette van zalm tussen twee kerriekrokantjes met ernaast enkele blokjes Tosazu gelei.
    In een rond schaaltje bakje mousse van tomaat met hierop fijn maanzaad en krokant rolletje van thee. En op een porseleinen lepel een cilindertje paté eendenlever met blauwe kaas en erom een dun laagje bietengelei, ernaast nog een toefje chutney met een krokantje erin. Stuk voor stuk delicate hapjes die prima bevielen.

De eerste amuse is een Caprese 2013 - Pointillisme! Een mooie presentatie in een porseleinen beker. Deze is gevuld met een lichte gel waarop druppels zijn aangebracht met de smaken tomaat, basilicum en mozzarella (de kleuren van de Italiaanse vlag) wat resulteerde in een frisse mediterrane smaakbeleving.

De menukaart werd uitgereikt door Claudia Brevet de maître en hierbij een stukje persoonlijke aandacht, erg leuk. Er zijn volop uitbreidingsmogelijkheden en we besluiten een extra gang te nemen.

De tweede amuse komt in een speciale eierdop, die op een schuin sokkeltje staat. In de eierschaal een op lage temperatuur gegaard roerei met Oosterschelde paling, bloemkoolroosjes en gekruid met basilicum. Hierbij nog een warme krakeling van bladerdeeg met specerijen. Heerlijke volle smaken van paling en ei die in de wijn mooie smaken naar voren brachten.

De eerste begeleider wordt deskundig ingeleid en deze komt uit de Alsace. Een Silvaner 2011 van oude stokken van het huis Martin Schaetzel met mooi bloemig aroma en een elegante afdronk. Uit de keuken een mooie presentatie in twee delen. Op het bord dunne schijfjes gemarineerde sint jacobsmosselen op een mousseline van knolselderij en afgewerkt met oester cress, eromheen toefjes hangop met krokantje erin. In een kopje een brandade van zeetong met hierop een dun laagje truffelgelei en puntjes van tomaat en basilicum. Delicate smaakjes weer. In de marinade was kerrie te proeven, de cressjes gaven mooie accenten. De wijn was een goede begeleider.

De tweede begeleider was een Spaanse met moeilijk uit te spreken namen. Txomin Etxaniz, Txakoli 2011 gemaakt van de inheemse druif hondarrabi zuri. Mooie bloemige tonen in de neus en een lichte afdronk met subtiel prikje op de tong. Uit de keuken weer een indrukwekkend stuk porselein, een groot hoogglanzend donker bord dat naar het centrum naar wit overging, met hierop een afgedekt schaaltje. Waarin een mooie presentatie met op de bodem een laagje venkelcrème met rondom puntjes van zee algen, centraal een bolletje van noordzeekrab met hierop enkele stukjes zoetzure koolrabi. Genieten weer van deze delicate smaakjes, de wijn vulde het gerecht met zijn mooie aroma uitstekend aan.

We vervolgden met “Schaal – Schelp” waarbij een Franse witte uit de Minervois geschonken werd. Le Moulin des Nonnes "cuvée Ines” van Château La Rèze Gravade. Rijk aroma met mooie vanille toets en in de afdronk een subtiel bittertje. Op het bord geplette Langoustines met kaviaar van olijfolie en erom een bereiding met komkommer en geleitoefjes met basilicum.
    In een kopje ernaast een warm langoustinesoepje met hierin, stukjes scheermes, gemoute gerst, eikels, chicorei en vijg. We begonnen met het soepje dat vol van smaak was, een heerlijke langoustine smaak en de scheermes erin was uitstekend van cuisson. We hebben hem nog nooit zo mals en sappig gegeten. De wijn was hierbij een uitstekende begeleider met zijn mooie aroma en rijke smaak.
    Hierna genieten van de delicate smaken van de geplette langoustine met het frisse van de komkommer, heerlijk. De wijn was door het bittertje in de afdronk hierbij net iets te krachtig maar het aroma was een uitstekende aanvulling van het gerecht.

De begeleider van het hoofdgerecht komt uit de Languedoc, De Chansac gemaakt van hout gerijpte chardonnay, een mooie rijke wijn, heerlijk. Uit de keuken een mooi stuk gegaarde rogvleugel gekruid met een mengsel van twaalf verschillende specerijen. Ernaast een aardappelmousseline, een quenelle crème van wortel met sinaasappel en een cannelloni van spitskool. Het geheel wordt aan tafel afgewerkt met een heerlijke vleesjus, het kannetje wordt helemaal leeg geschonken. De rogvleugel was mooi van cuisson de lamellen zaten los aan elkaar, de specerijen waren subtiel. De vleesjus gaf een fijne ondersteuning en deze was mild van smaak. De wijn was een prima ondersteuner van het gerecht.

De kaaswagen werd nog voorgereden om ons nog even te verleiden, maar dit aanbod sloegen we af.

De sommelier kiest graag wijnen uit Europa maar de dessertwijn komt uit Chili. Laat geoogste en deels zon gedroogde moscatel 2011 uit de Limari vallei van het huis Vistamar, mooie amber kleur met in de neus tonen van rijp fruit in de mond een prima zoet zuur balans die doet denken aan een Duitse Beerenauslese. Het dessert bestaat uit drie delen, een balk heerlijke chocolade mousse op een krokant koekje, ernaast blokjes gemarineerde ananas en blokjes marshmallow van champagne (heel apart en lekker!). In een cocktailgas ernaast, sorbetijs van kerrie en erop een gezouten koekje, een aparte maar mooie smaakbeleving. De wijn was een prima begeleider, de topper in wijn spijs van deze middag.

Als afsluiter nog een heerlijke espresso in schitterend porselein met prima friandises. Fijn dat er ook nog de mogelijkheid was om de friandises niet te nemen. We kwamen bij binnenkomst verschillende tafels tegen met digestieven en de tafel met armagnac viel op. Veel verschillende jaartallen en de kleur van die uit 1962 was echt al donker bruin.

Bediening was grote klasse, de zwarte brigade bestond deze middag uit een zestal personen, dat is voor acht tafels royaal. Aan onze tafel verschenen deze middag twee vriendelijke jonge dames en Arnold Zwartkruis de sommelier die de wijnen deskundig op een vriendelijke wijze presenteerde. Claudia Brevet maakte enkele keren een rondje langs de tafels om redelijk uitgebreid te informeren naar de gang van zaken, erg leuk.

Prijs kwaliteit is zeer goed, het kost natuurlijk wel wat meer als anders. Maar het is dan ook een twee sterren restaurant waar je een totaalbeleving krijgt, van het afhalen bij de auto tot de handdruk bij het afscheid. De chef heeft een eigen signatuur van mooi verzorgde delicate gerechten. De ambiance is chique en alles is tip top verzorgd.

Carla

Dit eerste weekeinde van december was een waar culinair weekeinde, want na de geweldige maaltijd bij Hertog Jan zouden we gaan lunchen in Kruiningen. We maakten een korte stop in Sluis, waar we weer een bezoek brachten aan de slijterij van Het Slijterijmeisje i.c. Petra. Deze keer was ze er wel, dus we babbelden even wat, ze liet ons - vooral echtgenoot dan, want ik hou er echt niet van - wat mooie whisky’s proeven, we kochten er wat en vinden de winkel nog steeds een aanrader. We reden door naar Kruiningen, uiteraard bij Inter Scaldes, waar we keurig om 13.00 arriveerden. Een van de dames kwam ons weer bij de auto tegemoet en leidde ons naar binnen, waar we een zeer hartelijk onthaal kregen van onder andere de gastvrouw. Een fijne tafel in de geheel gevulde serre kregen we, later zag ik dat ook de ruimte waar een gezelschap kan zitten geheel gevuld was, dus een drukke middag. Het was dan ook het weekend van Dining with the Stars. De jeugdige en zeer kundige sommelier herkende me van de vorige keer en ik feliciteerde hem met de finale in 2013 van de Copa Jerez. Ik vertelde hem dat we de avond ervoor bij zijn concurrent voor de Copa hadden gegeten, wat blijkbaar een nieuwtje was voor hem, leuk dus. Champagne kwam er uiteraard. Deze keer van Legras & Haas, waarbij hij een hele uitleg gaf, maar helaas ben ik de details ervan kwijt. In ieder geval was hij erg lekker. Inter Scaldes gaat trouwens een geheel eigen champagne voeren, de sommelier zou de week erna naar het Champagnegebied vertrekken
    Drie schitterende hapjes kwamen. In een ovaal bakje een rillette van witvis met een krokant koekje met kerrie aan beide zijden en Tosazu gelei, in een vierkant bakje gelei van tomaat met kruidig kruim van maanzaad en krokant rolletje van thee en op een lepel een rolletje biet gevuld met eendenlever met ook een lekker krokantje en wat chutney erbij. Een heerlijk begin weer. Nadat we besloten hadden om niet het wijnarrangement te nemen, maar een fles van onze geliefde Saint Romaine - Vieilles Vignes, Domaine de Bellene 2009, kwam ook water, brood en dergelijke op tafel.
    En een amuse. Eentje die ik al eens had mogen proeven, maar echtgenoot nog niet, dus erg leuk. De schitterende Caprese 2012 - Pointillisme! Voor ons helaas niet in die prachtige piramide, maar in een ander mooi schaaltje en wederom stond ik versteld van de diepe smaken. Ook echtgenoot was onder de indruk.
    Het eerste gerecht kwam. ‘Ying - Yang’ (vis - vlees). Peking, popcorn, cacao, zeetong, tomaat. Fantastisch gewoon, want de combinatie crème van pekingeend met erop crème van popcorn vond ik de vorige keer al geweldig, deze keer vond ik hem zo mogelijk nog lekkerder. In het andere kommetje een gelei van tomaat met geleitjes van komkommer en ook nog gelei van truffel. Ook een fantastische smaakcombinatie, waarbij ook de zeetong goed te proeven bleef, bijzonder knap!
    We vervolgden met Schaal - Schelp. Langoustines, komkommer, basilicum, scheermes, gemoute gerst, eikels, chicorei en vijg. Dit gerecht was overigens uit te breiden met kaviaar, maar dat hebben we niet gedaan deze keer. Op het bord de langoustineplakjes met een soort dikke crème waarin komkommer verwerkt was en wat geleitoefjes die flink naar basilicum smaakten. In een kopje de combinatie van gemoute gerst, eikels chicorei en vijg, waarbij voornamelijk de chicorei de hoofdrol speelde, want het geheel smaakte ernstig naar mokka. Onderin overigens nog geweldig schattige, piepkleine tuinboontjes, heerlijk!
    Het volgende gerecht was een zeer aangename verrassing. We kregen namelijk een extra gerecht aangeboden door het echtpaar Brevet! Een prachtig en ontzettend lekker stuk tong met een jus van gerookte boter, crème van knolselderij, een heerlijke vinaigrette (ik proefde verschillende soorten olie dacht ik) en heel fijngesneden bieslook. Fantastisch gewoon en ook zo ontzettend vriendelijk! Ik was er een beetje confuus van, wat bijzonder aardig vond ik dit! Nadat we van deze verrassing bekomen waren gingen we door met het menu.
    Rogvleugel. Twaalf condimenten, vleesjus, wortel, sinaasappel, yuzu. Een schitterend stuk rogvleugel kregen we, geheel ingesmeerd met dus twaalf verschillende specerijen en dat was goed te proeven, werkelijk een fantastische smaakbeleving vond ik het. Erbij heerlijke vleesjus, die ook geweldig goed combineerde, wat aardappelmousseline, wat crème van wortel met sinaasappel en waarschijnlijk ook de yuzu en ook nog een cannelloni van en met spitskool. Echt een uitstekend gerecht. Het dessert was in aantocht en ik wilde nog wel een glaasje dessertwijn. Dat werd een erg prettig glas Vert de l’Or van Chateau Baumard.
    Het dessert zelf was Reliëfconstructie. Chocolade Grand Cru Caraibe 66%, ‘ile flottante’, ananas, Champagne, kerrie ijs. Op het bord de chocolade die geweldig ‘klef’ (excusez le mot, maar het dekt wel de lading en is zeer positief bedoeld) was, erbij de gebrande ananas en de interpretatie van de chef van de Ile Flottante, waarop geleitjes lagen van champagne. Bijzonder lekker! In een glas ijs van kerrie met een koekje met kerrie, ook een zeer bijzondere (en lekkere) smaaksensatie.
    We sloten af met uitstekende espresso, waar nog een heel plateau met snoeperijtjes kwam en diep tevreden verlieten we Inter Scaldes. Zoals niet vaak genoeg gezegd kan worden: een restaurant om keer op keer op keer te bezoeken!

André de Hooge

In juni 2012 was ik met vakantie in Zoutelande en bracht een bezoek aan een oom in Kruiningen. Welnu, 's avonds heerlijk gegeten in deze snackbar!! Veel keuze heb je hier!! Iedereen aan te raden!!!

Bart

Heerlijk eten. Prima sfeer. Gelet op de kwaliteit is het niet duur. Je krijgt goed eten en veel voor normale prijs. Zijn ook vriendlijke mensen.

Culinair at Sea

De afspraak was al lang geleden gemaakt. Op de een of andere manier zeggen we altijd tegen elkaar dat we het vaker moeten doen, maar dan komt het er weer niet van. Nu dus wel. Keurig op tijd kwam ik aan bij de woning van de heren, waar we nog een lekkere espresso dronken voordat we naar Kruiningen reden. Tijdens het parkeren kwam - zoals altijd - een lid van de zwarte brigade naar buiten om de deuren te openen en ons voor te gaan naar het restaurant.
    We kregen een fijne ronde tafel in een mooie hoek van de serre, met vol zicht op de andere tafels en op de mooie tuin. Voor beide heren was het het eerste bezoek hier, dus ze moesten even alles bekijken.
    We begonnen met een glaasje champagne, tenslotte vierden we ons 10-jarig jubileum vandaag. Nog steeds van Bouchard, Inflorescence. Een fijne champagne vind ik.
    Erbij wat savoureux apéritifs. Op zo’n mooi bord van Stockmans (het lijkt wel of de hele top van de Nederlandse restaurants opeens allemaal hun servies hebben vernieuwd) drie schitterende hapjes. In een gestippeld kommetje Noordzeekrab, yuzu en zeealgen. Behalve dat het er fantastisch uitzag was het ook bijzonder lekker, heerlijk fris. Ernaast in een kommetje met een mooi grijs randje (alles van Stockmans) rillette van witvis, kerriekrokant, Tosazugelei. Schitterend ook weer om te zien, maar ook een heerlijk hapje en de blokjes gelei vond ik fantastisch. Tot slot op een lepel foie gras, rode biet en chutney en ook dit hapje was erg lekker. De ene tafelgenoot eet geen lever en hij kreeg op eenzelfde lepel wel de rode biet, maar dan gevuld met Pas de Bleu en dat kon hem bekoren.
    Een leuk begin vonden we.
    Het menu van deze middag, het meesterkokmenu, werd ons uitgereikt en kon ons zeer bekoren. We besloten na het bekijken van het wijnboek om tweemaal het arrangement en eenmaal het chauffeursarrangement te nemen en ook wat ijswater.
    De amuses verschenen. Als eerste een schitterende compositie, verborgen in een soort mini-pyramide, waarbij de bijzondere aanblik ervan verscheen toen de deksel er van af werd gehaald. ‘Caprese 2012’, Pointillisme. Schitterende gelei van tomaat met prachtige stippen van tomaat, basilicum en mozzarella zagen we. Na de eerste hap waren we verkocht, wat een schitterende volle smaken! Prachtig om te zien en heerlijk om te proeven.
    De tweede amuse was een oester. Een oester met codium (zeewier) en gelei van zilverui. De oester lag bovendien op een crème van gerookte ui. Een geweldige smaaksensatie, waarbij de oester volledig tot zijn recht bleef komen, erg mooi dus.
    De laatste amuse was het voor mij al bekende ei. ‘Oeuf mollet’, paling, bloemkool. Op lage temperatuur gegaard ei met stukjes bloemkool en paling. Erbij een krokant, zout koekje wat eigenlijk niet zo heel veel toevoegt aan dat fantastische eitje.
    De eerste wijn werd ingeschonken. Een Auxerrois van Gales, Remich Hopertsbour Grand Premier Cru 2010. Het eerste gerecht waren Langoustines. Langoustines met komkommer, Bourbon vanille, basilicum. Aan tafel werd een lauwwarme jus van langoustine bijgeschonken. Dit was nu een gerecht wat me helemaal niets zei. De geur van de jus was fantastisch, maar de smaak viel nogal tegen. Flauw was het, de komkommer gaf een akelig mondgevoel en de langoustine viel eigenlijk wat weg tegen de andere, nogal flauwe ingrediënten. De vanille zat erin, dat zagen we aan de spikkeltjes, maar was qua smaak niet te ontdekken. Een tegenvaller vonden we dit.
    De volgende wijn was er eentje van Jean Sipp, een Riesling Vieilles Vignes 2009. Hij paste uitstekend bij de pétoncles. Pétoncles, specerijen *Saint Malo, pastinaak, fijne groente.
    In mooie schelpjes op een keurige spiegel van zeezout vonden we de heerlijke pétoncles. Ze lagen op een bedje van crème van pastinaak, omgeven door een sausje waarin de specerijen goed te proeven waren, uiteraard alles perfect van cuisson. Erop nog de fijne groentjes en het beeld was compleet. Een mooi gerecht. De smaak deed me in de verte denken aan mouclade, maar het was lang niet alleen kerrie wat ik proefde, integendeel, de smaak was veel complexer.
    In het glas van de tafelgenoot die geen lever eet kwam een mooie witte Bordeaux, een Clos Sainte Anne 2010, die hem prima beviel. Erbij tarbot. Tarbot, laurier, gerookte melk, gebruinde boter, ui met eucalyptus. Uit een leuke zwarte pan werd zijn bord op een bijzettafel klaargemaakt. Tot slot kwam er nog wat citrusjus overheen en het geheel was compleet. De vis was redelijk onzichtbaar onder het schuim van de gerookte melk, maar perfect van garing en mooi op smaak. Erbij nog twee quenelles, eentje van de ui met eucalyptus, de andere van venkel. Hij was erg tevreden.
    In het glas van de andere tafelgenoot en van mij kwam een Chateau Tourmentine, Bergerac Blanc doux 2010. Als begeleider van het gerecht met eendenlever. Eendenlever, Rembrandt appel, hibiscus, Peking, popcorn.
    Op een mooi bord een kwartje geweldig lekkere eendenlever met erop een gelei van hibiscus. Ernaast een quenelle van de appel, een quenelle van passievrucht en een streep crème van amandel. Alles even lekker. In een apart kommetje wat mij betreft de topper van de middag. Onderin een fantastische crème van Pekingeend met erop crème van popcorn. Geweldig diepe smaken en ongelofelijk lekker. Voor zo’n gerecht zou ik zo weer op reis gaan.
    Het menu was uit te breiden met een extra gang met Oosterschelde kreeft à 12 euro per 100 gr. We konden dan kiezen uit 4 bereidingen. Nadat we hadden gevraagd of de uitbreiding nog mogelijk was, wat het geval was, en hadden gevraagd hoe zwaar de kreeft zou zijn (600 gr. ongeveer) besloten we dat we toch wel heel graag de kreeft wilden proeven. Aan het verzoek van de maître om dan alledrie voor eenzelfde bereiding te kiezen voldeden we ook, dus we waren erg benieuwd.
    In het glas kwam een witte Dao, Julia Kemper 2010. Een bijzonder prettige wijn.
    Op een nogal kitscherig bord verscheen de Oosterschelde kreeft. Oosterschelde kreeft met witte zeekool, frizzle en crème van broccoli en yuzu. Verder nog wortel en een fantastisch sausje erbij. De kreeft was heerlijk, zo ook de genoemde groentjes. We vonden het erg lekker, maar toen we later op de rekening zagen dat het 30 euro per persoon moest kosten, werd het enthousiasme toch wel ietsjes minder helaas.
    We gingen verder met het laatste tussengerecht. Hierbij kwam in het glas een Frubesco, Poggio della Badia, Toscana, Fanti. Een mooie, lichte, rode wijn. Hij paste uitstekend bij een voor mij alweer wat bekend gerecht, zij het dat ik het de vorige keer met pladijs heb gegeten en dat de witte asperge toen groen was. Tongschar. Tongschar, gebrande mosterd, meiknol, kombu, dai dai ponzu. Een mooi stukje tongschar kregen we met erop de dai dai ponzu, wat een mooi rins toontje gaf. Ernaast links een wat harde witte asperge, rechts ernaast crème van meiknol met gebrande mosterd en boven en onder de vis een streep van de mooie groene kombu. Een lekker gerecht.

Het hoofdgerecht was lamsfilet. Lamsfilet, persillade, lamsoor, Epoisses, mokka. Erbij een glas Benali 2008, Valencia. Een fijne rode Spaanse wijn. We kregen een mooi stukje lamsfilet met erop de persillade. Ernaast een mooie veeg aardappel-Epoissescrème en een heerlijke jus met mokka. Bovendien lag er nog een mooie rechthoek van gekarameliseerde witlof op het bord met erop vierkantjes van lamsoor en lamstong. Een erg lekker gerecht.
    De tafelgenoot die geen lever eet, eet ook geen lam. Hij kreeg in het glas Chateau Plain-Pont 2006. Een mooie Fronsac, die uitstekend samenging met het gerecht wat ik de vorige keer als hoofdgerecht had. Duif. Duif, peterselie, amandel, wortel, gember-limoen. Een prachtig stukje duif kreeg hij met een heerlijk zachte gember-limoensaus. Erbij wat worteltjes en wat crème van peterselie. Ik mocht een stukje duif proeven en die was werkelijk botermals. Ook hij was erg tevreden over zijn gerecht.
    We waren toe aan het dessert. Hierbij verscheen in het glas een Moscatel, Vistamar, Limari Valley, Chili 2010.
    Het dessert was een plaatje. Op een schitterend bord verscheen het tablet. Gerookte chocolade, sinaasappel, ananas, nootmuskaat ijs, pecannoot en Lapsang souchong thee.
    In het midden een geweldig heerlijk tablet gerookte chocolade, met een prachtige balans in smaak tussen chocolade en rook, ijs van nootmuskaat met erop een stengel die bijzonder sterk naar de thee smaakte (knap!) en aan de andere kant van het tablet een rondje pecannotencrème met erop gesauteerde ananas. De sinaasappel was ik even kwijt, maar volgens mij zit die op het tablet chocolade. In ieder geval een heerlijk dessert.
    Erbij op de Franse manier een tableau vol met geweldig lekkere zoeternijtjes en nog een schaaltje met vier reuzenmakarons.
    Bij de espresso tot slot nog een hele lading doosjes met allerhande truffels en verpakte snoepjes, waaronder nougat en karamel, waaruit we nog een keus mochten maken. Alles was even lekker. We hebben nog een hele tijd genoeglijk zitten snoepen. Na afloop hadden we op uitnodiging van mevrouw Brevet nog een kort gesprekje in de erg mooie keuken met de chef, waar we eigenlijk voornamelijk de keuken en het servieswerk hebben bewonderd en voldaan begonnen we aan de terugtocht.
    Een memorabele middag.

14 g kummel
8 g kurkuma
5 g gemberpoeder
5 g nootmuskaat

Wij genoten de ''Dining met de Stars'' lunch. Wordt teveel gerommeld met wel natuurlijke, maar wat flauwe smaken; uiteindelijk komt er iets gekunsteld, nogal mousse-achtig, on-definieerbaars op tafel. Het voelt zoals met zogenaamde ''kunst''. Creaties op de borden is wel leuk gedaan, maar bijzaak. Harde broodjes waren veel te hard gebakken. Echt lekker eten is iets anders. Smaak is persoonlijk zegt men, maar zeker een van de mini-gerechtjes, vonden wij beiden echt niet te eten. Sfeer wat stijf-klassiek met wat plichtmatig gedoe. Weinig intieme sfeer in de ruimten cq aan tafel. Buitenterras heeft in de zomer wel ambiance. Bij de 'Service aan tafel', ligt wat ''druk'' op omzet. Sommige prijzen 'extras' blijken (achteraf) buiten-proportie.
    Maar dan blijkt de (te hoge) rekening (achteraf) ook nog eens niet te kloppen! Een doodzonde voor een 2-sterrenrestaurant! De klant moet erop kunnen vertrouwen, dat de nota duidelijk en correct is.
    Debat aan-tafel is voor de klant hoogst onaangenaam. Men dacht dat I.S. misschien in 2011 wel een derde ster zou krijgen; nou dan staan ze niet meer met beide benen op de grond.

hillebil

Het eten is altijd erg lekker, alleen de bezorging soms een beetje traag, daardoor soms wat koud, maar dat wordt dan wel weer goed gemaakt bij een volgende bestelling. Kortom, een prima zaak met lekker eten!

Het ontvangend en bedienend personeel doet er alles aan om je op je gemak te stellen en is niet alleen vriendelijk maar ook communicatief.

Prachtige ambiance, prachtig servies, heerlijke dranken en spijzen.

Laat maar komen. Natuurlijk, het heeft een stevig prijskaartje, maar daar staat wel iets tegenover: een kok die het koken tot hogere kunst weet te verheffen.

Wie hier vandaan met een slecht humeur naar huis gaat die is een notoire mopperkont of rijp voor een bezoekje aan de psychiater.

Eindelijk toegekomen en direct maar goed gedaan en een kamer genomen, die zeer redelijk geprijsd was en schitterend. Vanaf de ontvangst tot na het ontbijt de volgende dag een feest. Iedereen geeft je een warm welkom gevoel. We hebben het verrassings menu genomen. De verrassing was zeer aangenaam, alleen mijn partner houdt niet van duif. Maar dat was te overleven :) Alles was mooi en lekker, de wijnen erbij mooi passend met een goed verhaal erbij. Enige opmerking je zit allemaal wel ver van elkaar af, elke tafel is een eilandje.

marloes

Wij zijn er met onze kinderen wezen eten. Leuk terras en lekkere verse friet hoor!

Je kunt er goed eten. Je wordt er ook altijd vriendelijk geholpen door de mensen achter de bar. En je kan er soms 's nachts nog terecht.