Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Koudekerke verdeeld zijn.

Wij komen hier ieder jaar in onze vakantie. Heerlijke verse patat, verse sate en mijn favoriet de gehaktbal. "Gewone" dorpszaak, prima sfeertje en nog tijd voor een praatje.

2. Scandinavisch Koudekerke

Bart Linders

Fantastische prijs-kwaliteit verhouding in een klein en erg sfeervol restaurant. Wij waren enorm verrast door de smaken, de prachtige opmaak van de gerechten en de kwaliteit en diversiteit van de producten. Daarbij een erg fijne en prettige bediening van de gastvrouw.
    Echt een aanrader!!

Van het westende

Echt een heerlijke avond gehad. Snap niks van eerdere recensies. Alles goed, sfeer, bediening, eten. Chapeau.

Eten van de plaat te zout,
    3'70 voor n flesje heineken ook flink aan de prijs
    Bediening is top

Guido Van Dijck

Mijn vrouw, mijn dochter en ik hebben hier erg lekker gegeten voor een heel democratische prijs. Binnen gezellig, leuke muziek. Een fijne avond.

6. Scandinavisch Koudekerke

Heerlijk gegeten bij Hof aan Zee. Zeer verrast door de prijs/kwaliteit verhouding. De gerechten zijn allemaal met veel zorg en creativiteit samengesteld. Heerlijke smaken (veelal uit de streek) bij elkaar gebracht op een bord dat eruit ziet als een kunstwerk. De kwaliteit spat er vanaf en je ziet/proeft dat dit met liefde is klaargemaakt. Alles met veel aandacht uitgelegd door de uiterst vriendelijke bediening die weten waar ze het over hebben. Je kan ze alles vragen. Dit samen met een mooie locatie onderaan de duinen, zorgt ervoor dat ik zeer zeker terug zal komen en dit restaurant absoluut kan aanraden.

Cecile de coninck

Slibtongetjes en mosselen besteld. Het eten was beneden alle peil! De slibtongetjes waren kennelijk niet vers gebakken en de mosselen stonken gewoon! De bijgeleverde frieten zagen er niet uit en zo hard dat ze wegsprongen als je er een wou nemen! Absoluut niet vers. Na een voorzichtige opmerking werd gezegd dat er nog geen klachten geweest waren. Zeker niet voor herhaling vatbaar!

D. Peterson

Meisjes van de bediening erg klantvriendelijk.
    De koks achter de wok en bakplaat onbeschoft. Mijn gasten wilden na de tweede gang naar huis nadat de kok de opmerking plaatste " ben je er nu al weer" bij zijn echtgenote dezelfde ervaring. Voor mij was de avond verknald. Weggegooid geld. Ik zal er nooit meer terugkomen!

Lemanski

Preis für Kinder ist viel zu hoch. Kein Kind ab 3 Jahre kann für 13,50 € essen. Das Buffet bietet für sie nur Pommes und Chicken Nuggets.

(Vrije vertaling door Redactie Eet.nu)

De prijs voor kinderen is veel te hoog. Geen kind van 3 jaar kan voor 13,50 eten. Het buffet biedt ze enkel frieten en kipnuggets.

Barbara

Kindvriendelijk restaurant met heerlijk eten wat je zelf kan samen stellen voor een leuke prijs

Robert Wheatley

Diep teleurgesteld met de hele ervaring.

Sfeer / Locatie: Overvol, heet en erg lawaaierig. Het was onmogelijk om op een normale manier met elkaar te praten.

Eten : Het eten was voldoende maar daar is alles mee gezegd. Aperitief, soep en toetje waren lekker maar de hoofd maal was beslist niet lekker. Een bijna rauwe ribeye vergezeld met stukjes bot en kauw zeen zo taai dat ze niet door te slikken waren verwacht je niet bij zo een restaurant. De "gebakken" aardappels waren nauwelijks warm en ver van gebakken. De groente was eveneens nauwelijks opgewarmd. Overigens, 20 minuten wachttijd tussen de gangen is ook te lang

Service : De serveersters waren beleefd en netjes. De Maître-D (de eigenaar, geloof ik) was erg "poopy joopy" en toonde niet veel interesse toen ik klaagde over de ribeye. Erger nog, een van de serveersters had, per abuis, een salade schotel te veel bij ons op tafel gezet en toen de Maître-D dat hoorde heeft hij het - zonder iets te vragen of zeggen - gewoon van het tafel gerukt. Erg onbeleefd.

Prijs/kwaliteit : niet echt van toepassing aangezien wij uitgenodigd waren door vrienden echter gezien de prijzen wat gehanteerd worden, vind ik de verhouding erg scheef zitten,

S.J. Kuipers

Bij een vol restaurant is het lawaaierig. Vandaar 3 sterren bij de Sfeer.

Eveline

Leuk uitziend terras, gezellig met wat avondzon. Duurde zeer lang voordat het eten kwam, smaakte niet verkeerd maar absoluut niks bijzonders. Vervolgens vergaten ze mijn dessert en kreeg mijn vriend ondertussen een koffie van het huis en ik niet, terwijl hij al z'n koffie gehad had en ik niks. Beetje vreemd. Dame blanche kwam uiteindelijk, serveerster had hem zelf maar gemaakt omdat het zo lang duurde. Koude chocoladesaus en wederom niks bijzonders. Toen ik dit zei maakte ze een grapje over de gratis koffie. Kortom, niet voor herhaling vatbaar, hoogstens voor een drankje.

Meersman

Een aanrader. Lekker gegeten in een huiskamerachtige setting, en vriendelijke bediening, zowel van de gastheer die je aan de voordeur ontvangt, de vriendelijke jongedame en de vrouwelijke kok die even discreet om de hoek komt kijken of iedereen lekker zit te smullen. Bovendien uitstekende prijs/kwaliteit.

V d gruiter

Een paar weken geleden hier geweest met zijn vieren, wij kozen voor het verrassingsmenu, Dit hadden we al meer gedaan in eind 2016 was altijd goed, nu gewoon slecht. Wat heel jammer was, jammer voor onze vrienden.

16. Internationaal Koudekerke

26-01-2017

Gistermiddag nog even snel besloten om met een vriend uit eten te gaan. Omdat we een voor ons nieuw restaurant wilden gaan proberen ben ik via de mobiele App op mijn telefoon van Social Deal gaan zoeken. Al snel kwamen we uit op Restaurant de Dis in Dishoek. Dit is een restaurant dat hoort bij Noordzee Résidence Dishoek dat weer een onderdeel is van Largo resorts.

Via de App van Social Deal konden we nog 2 plaatsen reserveren voor 19.00 uur. Kosten waren voor een 3 gangendiner met 23 keuzes €19,50 per persoon. Bij het aanklikken van het restaurant was er te lezen dat het ging om: Heerlijk 3-gangenmenu met vrije keuze van de kaart bij restaurant de Dis: perfect voor een gezellige avond met vrienden of familie. Hieronder staat nog eens beschreven dat het hier gaat om een 3-gangenmenu met vrije keuze van de kaart. Op de mobiele app kan je klikken op kaart maar hierna opent zich de website van Restaurant de Dis. De kaart is vanaf deze site niet met mijn mobiele telefoon te bekijken, doch gezien de foto’s ziet het er goed uit.

Als je langs het restaurant rijdt zijn de parkeerplaatsen beperkt. Je staat dan op een groenstrookje half op de weg dus beter is het om hiervoor een parkeerplaats te zoeken.

Bij binnenkomst kwamen we in een fris, gezellig en sfeervol restaurant. Helaas zaten er op dit tijdstip maar 2 tweetjes en 1 viertje te dineren. Hierna werden we naar onze tafel verwezen en hebben wij plaats genomen. Op een gegeven moment kwam de serveerster naar ons toe met de menukaart en we kregen meteen de mededeling dat ”ik dacht” de zeetong niet in dit 3-gangenmenu zat en dat er bij een aantal gerechten bijbetaald moest worden.
    Ik gaf aan dat ik het jammer vind dat ik dat nu pas hoor en dat ik dit niet gelezen had voordat ik de vouchers gekocht heb. Als antwoord kreeg ik dat dit duidelijk op de voucher staat. Ik gaf aan dat ik een mobiele voucher heb en dat dat daar niet bij staat. Helaas kreeg ik geen gelijk van de desbetreffende dame en nadat ik dit aantoonde met mijn mobiele voucher werd mij een geprinte versie gebracht waar dit inderdaad netjes op stond aangegeven. (Maar ook dan is hij volgens mij al gekocht.)

De serveerster liet zich verleiden om hierover een discussie te beginnen, terwijl er achter mij een viertal mensen van hun gerecht zaten te genieten. Nou de serveerster zou het op haar eigen telefoon ook wel even nakijken. Toen ze al even bij de bar met haar telefoon stond ben ik nogmaals naar haar toe gegaan en heb het bestelproces vanaf het begin af aan laten zien op mijn telefoon en natuurlijk was deze melding nergens te bekennen. Nou zij kon hier niks aan veranderen en dan moest ik maar naar Social Deal gaan om mijn beklag te doen. Naar mijn mening helaas helemaal verkeerd afgehandeld. Ook liet zij mij geen bewijs zien van haar telefoon, waarschijnlijk omdat ik toch gelijk had.

Op den duur werd de bestelling bij ons opgenomen. Als voorgerecht namen wij de Carpaccio. Als tussengerecht de Gamba’s in peper/knoflookolie uit de oven met desembrood (hierbij helaas dan wel de mededeling dat er bijbetaald moest worden) en als hoofdgerecht Gebakken Diamanthaas met jus de veau en salie.

Beoordeling gerechten:
    Vooraf kregen wij een amuze. Een prikker met een Cherrytomaatje en 2 stukjes Mozzarella. Tja gewoon lekker.

De opmaak van de Carpaccio is goed, helaas zit er weinig smaak aan de Carpaccio. Voor dit geld mag er heus wel een kwaliteitsproduct gepresenteerd worden. Hierdoor beoordeel ik hem dan ook als slecht. Het desembrood is daarentegen vers en goed van smaak.

Ons tussengerecht van de Gamba’s in peper/knoflookolie was een hele grote teleurstelling. 7 bleke garnalen in een bad van boter/olie. Daar smaakt het dan ook naar. Zelf maar zout en peper toegevoegd, maar de beleving die ik hierbij wilde hebben was er helaas niet. Eigenlijk had ik dit meteen terzijde willen schuiven maar uit beleefdheid heb ik dit opgegeten. Dit voorkomt ook dat er anders gekookt gaat worden in zowel goede als slechte zin. De keuken laat op dit moment hun standaard zien, wat wel heel belangrijk is voor een eerlijke recensie. Als toevoeging wil ik meegeven dat je beter 3 tot 4 Gamba's 16/20 kan presenteren op een bord met een sausje. Ook hierbij zat het desembrood wat goed past, doch dan had ik bij de Carpaccio iets van Focaccia geserveerd.

Omdat ik vlees meestal zo puur mogelijk wil proeven, ben ik geen voorstander van sausjes, vandaar dat ik mijn jus de veau apart had besteld. Jammer dat er ook aan deze diamanthaas of Jodenhaas zoals dit malse stukje vlees uit de schouder van het rund ook wel genoemd wordt, bijna geen smaak zat. Waarschijnlijk omdat het vlees leeggebloed was en/of het niet van een kwalitatief goed rund komt. Daarnaast was de aardappelpuree koud van binnen en ook niet smaakvol ondanks de groente. Wat verder wel goed was, was het stoofpeertje. Een van de beste ooit gegeten en ook de gegratineerde aardappelen waren goed. Reden temeer om deze bij te bestellen. Helaas kwam deze pas toen ons eten op was. Dit was niet erg geweest als deze bereid was zoals de eerste keer, maar helaas kwam deze denk ik uit de magnetron en waren de aardappels hierdoor overkookt, buitenom de vreselijke smaak die hieraan zat. Als bediening, geef dan meteen aan dat de bereiding hiervan 15 minuten gaat duren en bereid hem alsjeblieft zoals de eerste keer. Als je geen kwaliteit kan leveren, doe het dan niet en geef dit netjes aan, maar serveer geen gerechten waar je zelf niet achter staat! En dit terwijl er voor 10 gasten 3 koks in de keuken staan. Dan moet alles toch zeker in de puntjes zijn?
    De desserts waren de Crème Brûlée van Tonkabonen met boerenroomijs en de klassieke Dame Blanche, 3 bollen vanilleroomijs met slagroom en warme chocoladesaus. Deze twee desserts waren gewoon goed. Hierna nog één Mokka d’Or besteld maar als je regelmatig deze koffie drinkt, doet dit bakje hier bij de Dis afbreuk aan zijn naam.

Als slot wil ik nog meegeven dat er aan een andere bediening gedacht moet voor de dame waar wij door werden bediend. Geen greintje vriendelijkheid en gastvrijheid zit hierin. Het afhandelen van mijn opmerking is gewoon slecht gegaan. Klant is koning en begin geen discussie waar andere gasten bij zitten. Blijf hierna je gasten dan nog steeds vriendelijk bedienen en doe niet of wij uit zijn op een goedkope maaltijd omdat wij van Social Deal komen. Als je als bediening regelmatig aan de tafel komt, schenk dan op deze hele avond dan niet een wijnglas 1 keer vol, maar blijf dit aub doen. Dat is een stukje service wat zo belangrijk is. De Merlot is een zeer goede huiswijn. Ik heb een port besteld en de bediening liep met dit gegeven meteen weg. Daarop heb ik nog snel even geroepen dat ik een vintage port wilde (LBV= Late Bottled Vintage), zeg dan niet dat jullie deze niet hebben want jullie hebben maar twee soorten port. In deze situatie moet je zelfs vragen welke de gast wil drinken, want dit zijn twee totaal verschillende soorten port. De 4 oudere gasten hadden het denk ik op prijs gesteld als hun jas was aangegeven en de zaak uit geleid waren toen zij weg gingen. Hiervoor was het waarschijnlijk belangrijker dat er getelefoneerd werd in de andere zaal, anders had ze hier mooi op tijd bij kunnen zijn. Er zaten maar zes gasten in de zaak dus kom op zeg.

Wij zijn voor eten en drinken totaal €120 kwijt geweest. Als het niet via Social Deal was gegaan koste dit ons ongeveer €160. Iets waarvan je voor 2 personen toch wel kwalitatief wat goeds van mag verwachten maar dat zal hem bij Restaurant de Dis waarschijnlijk nooit meer worden.

Het eten is heel goed, hadden een wintermenu. De zalm was heerlijk en de biefstuk was goed en goed gebakken zalmforel, hetzelfde nagerecht ook.
    Bert is altijd een goede gastheer en heeft goed personeel.

Adri Schrijvershof

Wij zijn bij jou als in een huiskamer. Genieten hier elke keer weer van

Bediening was gezellig. Ook gezellig in voor een praatje. Eten was heerlijk en de sfeer was super. Komen graag een keer terug als we in de buurt zijn (helaas wonen we 2 en half uur van jullie vandaan). Wie weet tot een volgende keer. Gr. Monique

20. Scandinavisch Koudekerke

henny de winter

Gisteravond met vrienden gegeten bij Hof aan Zee. Leuk en heel vriendelijk ontvangen door een aardige mevrouw. Heerlijk wijntje, lekkere muziek erbij, prima sfeertje. Het eten werd uitgeserveerd door de kok, die enthousiast uitlegde wat er allemaal op de borden lag. En dat eten was geweldig! Super! En bij het kiezen van het nagerecht werd niet moeilijk gedaan. Onze moeilijke eter kreeg, terwijl het niet op het menu stond, een heerlijk ijsje voorgeschoteld. Service met een hoofdletter. Wij komen terug.

Pieter Janse

Het enige paviljoen dat open was deze novemberweek. En wat een positieve verrassing! Sinds deze zomer zijn er nieuwe eigenaren in het paviljoen. Mooi ingericht maar toch nog een laagdrempelig strandpaviljoen. Goede koffie en verse eigengemaakte pizza's. Een echte aanrader.

De beste friet in de wijde omtrek. Ambachtelijk zoals het hoort, eigen gemaakte kroketten en zelf gemarineerde saté. En echte aanrader!

Voor de 3e keer geweest maar helemaal perfect

Paul & Laura

Een enorm verschil met de vorige eigenaren! Ze gaan pas om 10.00 uur open, dus gezellig 's-ochtends een kopje koffie drinken is er niet bij. Bij de koffie krijg je een héél klein uitgedroogd zielig koekje. De zij ingang (bij toiletten) is tegenwoordig altijd gesloten, erg klant onvriendelijk! De sfeer en gezelligheid die de vorige uitbaters uitdroegen is er niet meer bij! Het is niet meer dan ongezellige uitbaters die zsm geld willen verdienen.

Na jaren met veel plezier naar de Zeester te zijn geweest, nu maar een andere strandtent gaan zoeken.

Vandaag friet gegeten bij John's frituur. Frietjes waren lekker en snacks ook. Maar om er te zitten is sfeerloos. Zijn zeker niet vriendelijk en we zaten aan een tafeltje aan het raam en denk dat het 2 stappen is om het dienblad op de tafel te zetten maar dat was teveel moeite. Moest zelf op staan om ze te halen. Zaten mensen buiten en daar was ze tegen aan het roepen dat de frietjes klaar waren. Hoorde het in eerste instantie niet dan nog maar wat harder roepen. Ik dacht: Loop naar buiten en zet het dienblad even neer wel zo klant vriendelijk. Zoiets nog nooit eerder meegemaakt.

27. Nederlands Koudekerke

albert frieg

Die Spareribs sind top für Auge und Gaumen ein Gedicht. Die ganze Scholle ist genauso zu empfehlen. Auf den Punkt richtig gebraten wird diese hier noch als ganzer Fisch serviert, was immer seltener wird. Die Dorpszicht ist auf jeden Fall ein Eetcafe, das einen Besuch wert ist.

(Vertaling door Redactie Eet.nu)

De spareribs zijn top, voor ogen en smaakpapillen een gedicht. De hele schol is eveneens een aanrader. Precies goed gebraden worden ze als hele vis geserveerd, wat alsmaar zeldzamer wordt. Dorpszicht is in ieder geval een eetcafé dat een bezoek waard is.

28. Scandinavisch Koudekerke

Stefan van Veen

Gisteren gestopt voor een ijsje. Er staat een grote parasol van Mövenpick voor de kiosk, wat doet vermoeden dat men Mövenpick ijs verkoopt. Maar niets is minder waar. In de vitrine staan allemaal goudkleurige bakken terwijl Mövenpick enkel in zilver/grijze bakken verkrijgbaar is. Maar dat ter zijde.

Ik vraag aan de juffrouw om een bol met mango ijs en aardbeien ijs. Ik vroeg haar nog of dat het aardbei sorbet ijs is. 'Ja' zegt ze. Ik zie dat ze een licht roze bol op de bol mango ijs. Vervolgens vraag ik of ze zeker weet dat het sorbet ijs is? 'Dat staat er toch' aldus de juffrouw. Hoewel ik mijn bedenkingen heb, geef ik haar het voordeel van de twijfel.

Bij het afrekenen kost het €2,80 terwijl duidelijk op de vitrine staat 2 bollen €2,50. Natuurlijk hoefde ik dus slechts €2,50 te betalen.

Tot zo ver de service.

Toen ik mijn eerste hapje van het aardbeien ijs nam, kwam ik direct tot de conclusie dat dit alles behalve sorbet ijs is. Het was erg romig en had een vieze nasmaak die me aan schapenmelk doet denken. Smaken verschillen natuurlijk, maar dit was echt bij uitstek het smerigste ijsje dat ik ooit heb gegeten. Heb de bol aardbeienijs ook snel in de prullenbak laten verdwijnen. Het mango ijs daarentegen was overigens heerlijk.]

Kort twijfelde ik nog even om er iets van te zeggen, maar ik heb niet de indruk dat het de juffrouw ook maar iets kan schelen, laat staan dat ze weet waar ik het over heb.

Voorlopig de laatste keer dat ik hier een ijsje eet! Wordt tijd dat ze eens lekker ijs gaan verkopen.

Gelukkig heb ik geen lactose intolerantie.

1,3

Het was top, we hebben weer heerlijk gegeten. Service is prima! We zijn hier al meerdere malen geweest tijdens onze weekendjes aan zee en komen zeker nog eens terug.

30. Nederlands Koudekerke

Op de fiets van Zoutelande naar Vlissingen wilden we tegen 7 uur eten bij Duinlust. Toen we binnen kwamen trok de dame van de bediening een gezicht van "o nee niet nog meer gasten". We vroegen of we nog konden eten. Dat kon, zoek maar een plaatsje, binnen was plaats genoeg. De dame had al aanstellerig lachend een gesprek met een betalende gast. En dat duurde maar en dat duurde maar. Na een kwartier zijn we maar opgestapt. Hier komen we nooit meer.