@Eef in Koudekerke

wo vanaf 18:00
do vanaf 18:00
vr vanaf 18:00
za vanaf 18:00

1. In februari naar Restaurant @Eef, het restaurant in Golden Tulip Strandhotel Westduin. We worden vanavond leuk en vriendelijk bediend. We zijn hier voor het eerst, maar voelen ons erg welkom.

We gaan vanavond voor de zalm vooraf, de diamanthaas als hoofdgerecht en een dessert van de chef als nagerecht. Ondanks het volle restaurant komen de gerechten vlot de keuken uit. Het voorgerecht laat dan ook niet lang op zich wachten. Het is een huisgemarineerde zalm met een couscous van bloemkool, limoenmayonaise en een gel van Oosterschelde zeewier. Het ziet er keurig uit en smaakt prima. De zalm is nog wat fris, maar dat is het enige puntje van kritiek wat we kunnen vinden. De zilte gel is erg verrassend. De limoenmayonaise zorgt voor de smeuïgheid en het frisje. De dunne gebakken plakjes deeg zorgen voor het krokantje. Heerlijk!

De diamanthaas is perfect gebakken, rare als gevraagd. Het wordt uitgeserveerd met getomateerde bearnaisesaus, groente en een puree. Prima gerecht, de tomaat in de bearnaisesaus zorgt voor een licht frisje. We krijgen er ook twee schaaltjes rode bieten salade en verse friet bij, perfect gebakken en een heerlijke zelfgemaakte mayonaise.

Het nagerecht is een huisgemaakte cake met witte chocolade en een topping van bosvruchtengelei. Het wordt opgemaakt met atsinacress, aardbei. De cake is vers en niet droog, een mooie afsluiter.