Nieuwste foto's in Kortrijk

Laatste updates in Kortrijk

1. Nancy Courtens's profielfoto
    Nancy Courtens heeft een recensie geschreven voor Da Gianni

Nancy Courtens

Zeer lekker gegeten in een gezellige sfeer, zelfs mogen meegenieten van het zangtalent van de chef..
    En de pizza is om u tegen te zetten, lekker en knapperig zoals het hoort! Ik weet al wat ik de volgende keer neem..

2. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van 't Waaihof - Brasserie De Laiterie

Beste Lieutenant,

Dank om dit te melden. De informatie is nu aangepast in onze database.

Met vriendelijke groet,
    An
    Redactie Eet.nu

3. Lieutenant's profielfoto
    Lieutenant heeft een recensie geschreven voor 't Waaihof - Brasserie De Laiterie

Lieutenant

Het waaihof in Kortrijk op de site is totaal verkeerde info!
    Hopelijk wordt dat rechtgezet!

4. Claudia Locatelli's profielfoto
    Claudia Locatelli heeft een recensie geschreven voor Hawaiian Poké Bowl

Claudia Locatelli

Super lekker, veel keuze, gezonde verse producten, heel vriendelijk personeel en makkelijk online bestellen op het uur dat je wil zodat je ter plaatse niet moet wachten. Echt een aanrader!

5. Bjorn Seys's profielfoto
    Bjorn Seys heeft een recensie geschreven voor Hawaiian Poké Bowl

Bjorn Seys

Het eten was mega lekker!! Heel veel keuze, ideaal voor vegetariërs. :-D Top! Heel snel klaargemaakt en super vriendelijk personeel! Een echte aanrader.

6. Devos Koenraad's profielfoto
    Devos Koenraad heeft een recensie geschreven voor La Dolce Vita

“SLECHTSTE ERVARING OOIT. LEES AUB ALLES VOOR U ER GAAT ETEN

Mijn broer verjaart vandaag (02/02) en wil vanavond met zijn echtgenote iets gaan eten. Vroeg mij mee om er een gezellige avond van te maken. Hij was al 2 keer naar La Dolce Vita te Kortrijk (Stationsstraat 10) gaan eten en zeer tevreden tot vandaag. Er aangekomen, tof interieur, wel zeer slechte akoestiek, luidruchtig en zeker niet typisch Italiaans, wat men laat uitschijnen. Zeer afstandelijk "gemaakt" vriendelijk, dit tot voor de klacht en dan werd het nog erger. Niets deed mij aan een Italiaans restaurant denken behalve pizza die we her en der zagen aan andere tafels. Mijn broer die jarig is wil dat we allen een menu eten (€ 47 p.p.). Bij het voorgerecht drinken we elk een glas witte wijn, flauwe wijn voor zijn geld. Tot daar aan toe, maar dan komt het hoofdgerecht. Mijn broer en zijn vrouw beiden een stukje vlees gegeten die goed is en ik, de broer die werd uitgenodigd eet een stukje zalm op het vel geroosterd. Ben een viseter en zeker ook een sauseter. Begin van de vis te proeven en ook van de saus. Precies zuiver zout die ik proef. Zeg dit met een aarzelend gevoel tegen mijn broer en schoonzus die trakteren. Deze proeven van mijn saus en zeggen, ja straf of is dit nu zo erg gekruid. Probeer er verder van te eten en hun avond niet te verpesten, maar na een 2 tal keer dit nog eens te zeggen en ze ook nog eens proeven vinden we alle drie dat het niet te eten is van het zout, en geen klein beetje (zeker zonder te overdrijven). We roepen de persoon die ons bediende, deze gaat het gaan zeggen aan de keuken, komt zich excuseren en zegt "Ik kan tegen veel zout, maar inderdaad dit is er ver over, onze excuses, we gaan dan een koffie aanbieden". Hierop vinden wij dat dit geen oplossing is naar ons toe. Kort daarop komt de dame met blond haar die bij onze aankomst zeer vriendelijk was, maar plotseling is de sfeer gekeerd. Komt arrogant over en laat uitschijnen dat wij willen profiteren door de vis niet te betalen. Vragen de zaakvoerder, die ze eerst niet wil roepen en uiteindelijk wel. Deze komt bij ons zitten, zegt dat de saus inderdaad mislukt was door ze te lang in de keuken te laten staan en het vocht verdampt was en het zout achterbleef. Zei dat ik maar onmiddellijk moest geroepen hebben en niet wachten tot de helft op was. Hij wilde compenseren met een koffie maar wou niet weten van een stuk terug te betalen van mijn menu "de vis". De zaakvoerder zei dat er veel profiteurs zijn, en hij niet op het eten wou terugbetalen. Na wat woordenwisseling riep hij in de zaal dat onze tafel niks moest betalen, nul euro. Hierop zei mijn broer dat hij ons niet zou pakken op profiteren, en we de goede dingen zeker wilden betalen. Heel arrogant werden wij zowel door de dame met blond haar als de zaakvoerder behandelt. Kom zopas thuis en heb 7 glazen water gedronken en voel mij niet goed. Weet tevens van hoge bloeddruk en dacht om misschien de dokter van wacht te bellen. Op aanraden van mijn schoonzus wat melk gedronken en pas nu, een 3 tal uur later verminderd het onpasselijke gevoel van branden in mijn mond en slokdarm. Is niet van mijn gewoonte van de sociale media te gebruiken, maar dit is er ver over. Slecht eten, geen zalm geproefd maar meer dan gepekeld zuiver zout geproefd, onpasselijk achteraf, wisten dat het de verjaardag was van mijn broer en ons nog zo arrogant behandeld. Vooraleer er te gaan eten, realiseer waar je aan begin. Zijn 49, 54 en 54 jaar, veelvuldig overal al gaan eten maar dit nog nooit tegengekomen. Iets meer dan € 150 heeft mijn broer betaald. Schandalig. Men zegge het voort.

1,3
  7. Maes urbain's profielfoto
    Maes urbain vindt de recensie door angelo voor Shanghai leuk

Heel goed. Goede bediening, prijs kwaliteit heel goed. Beste die ik al gevonden heb in Kortrijk.

8. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Table d'Amis

adriaan

We waren in Kortrijk en Table D'Amis stond al lang op de verlanglijst. Ze zijn inmiddels verhuist naar het centrum van de stad. In een oud pand aan de voet van de Sint-Maartenskerk. Binnen is het strak en luxe ingericht. De tafels zijn met satijn ingedekt met het logo van het restaurant erin geweven. De armstoelen zitten prima.
    Als aperitief een Vinho Verde van Muros Antigo, geschonken in indrukwekkend glaswerk van Zalto, die goed bevalt. Ernaast een bouillon van knolselderie met Japanse munt en soja, lekker hartig met verrassende smaak.
    Gevolgd met een schaaltje krokantjes met een heerlijke groene kruidendip waarin een toets van venkel.
    In een houten kistje een zuurdesem krokantje met gevogelte lever en plakjes appel, erg lekker. Op het dekseltje een krokantje met crème van brokkelkaas en carpaccio van champignon, verrassend in smaak en textuur.
    Als laatste een gepocheerde oester met champagneschuim, een delicatesse.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de jonge sommelier. Een Chablis 2013 Pisse-Loup, strak met mooie zuren. Ernaast escabèche van makreel met tartaar van biogroentes en tuinkruiden, emulsie van gerookte horsmakreel met specerijen-olie en gepofte amaranth. De makreel was meer ziltig dan fris, de emulsie was mooi hoog op smaak. Mooie textuur door de gepofte amaranth en tartaar van groentjes die eveneens hoog op smaak was. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren, een prima eerste ronde.

Voor de tweede ronde was een voorkeur voor vis gevraagd. Dit werd keurig gecorrigeerd door de sommelier die eerst een rode wijn had gepresenteerd, prima. Over op een hout gelagerde Pecorino van Rêve, elegant met bloemen en vanille, heerlijk. Op het bord een stuk op de huid gebakken kabeljauw met een uitgebreid beetgaar groente garnituur, nage van garnalen en toefjes crème van bisque. De cuisson van de kabeljauw was perfect, zacht, sappig en delicaat. Keurig in balans met de mooie groentjes en wijn. Genieten.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, beetje formeel maar zeer correct.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed, twee gangen lunchmenu met koffie €45,-, wijnen €10,- per glas.

Toch wel onder de indruk van deze beleving, doordat er speciale gerechten worden gemaakt met minder luxe ingrediënten, pluim verdiend! Een aanrader voor de verwende eters en levensgenieters.

9. Lady-b's profielfoto
    Lady-b heeft een recensie geschreven voor Ripasso - Restaurant Pottelberg

Toen wij ons voorgerechtje kregen dacht ik topper 👍 Tot we aan het hoofdgerecht kwamen. Mijn vlees niet doorbakken, van de andere veel te ver, daarna moest ik zoeken waar mijn patatten zaten. En dan nog de soep, was veel te waterachtig en vooral smakeloos. Nu ik dacht het dessert zal veel goed maken, tot ik het op mijn bord kreeg. Zwaar ontgoocheld een plakje vanille-ijs zonder saus of niets en drie stukjes fruit, triestig.

3,1
  10. Ingrid's profielfoto
    Ingrid heeft een recensie geschreven voor Dionysos

Altijd lekker, altijd leuk om terug te komen!

11. Chris Gossey's profielfoto
    Chris Gossey heeft een recensie geschreven voor Bennigans Pannenkoekenhuis

Nooit meer. Onvriendelijke bediening, saaie bedoening,
    prijs kwaliteit onder alles.

12. coucke jean marie's profielfoto
    coucke jean marie heeft een recensie geschreven voor Ripasso - Restaurant Pottelberg

coucke jean marie

Is niet de eerste keer dat we komen en zeker niet de laatste keer. Vriendelijke bediening en zekers prijs kwalitet zeer goed. Lekker eten ook.

13. angelo's profielfoto
    angelo heeft een recensie geschreven voor Shanghai

14. Johanna's profielfoto
    Johanna heeft een recensie geschreven voor Nata

Aan de buitenkant ziet het er mooi uit met een groot terras voor het restaurant. Wij bestelden hoofdgerechten salade kip met kaasschilfers en pasta met gebakken champignons/rucola.parmezaanse kaasschilfers. Wat werd er geserveerd: een bord ijsbergsla en enkele stukjes gebakken kip en enkele kaasschilfers, een kleurloos en smakeloos geheel voor EUR 22,00. Daarnaast een bordje mie (wij konden het geen pasta noemen) met gekookte champignons en enkele kaasschilfers voor EUR 19,50. Qua portie niet meer dan een voorgerechtje. Kopje thee met een zakje rozenbottelthee waar rooibosthee gevraagd was voor EUR 3,00 belachelijke prijs, serveer dan verse thee.

Wij voelden ons duidelijk bestolen door hetgeen er opgediend werd voor zoveel geld. Prijs en kwaliteit en hoeveelheid staan in geen enkele verhouding tot elkaar. Misschien kwam het door de drukte? Dat vinden wij in ieder geval geen excuus. Op andere locaties op de Markt kun je veel beter, lekker en goedkoper eten dan bij Nata. Een eenmalige ervaring en daar blijft het voor ons bij. Jammer.

2,2
  15. D.'s profielfoto
    D. heeft een recensie geschreven voor Mediterraneo
    Vertaal van English naar Nederlands

We wilden hier met vier personen komen eten. We kwamen binnen en we kregen een tafel aangewezen. Op dat moment sprak niemand in het restaurant Engels of Nederlands. Er werd ons met handgebaren duidelijk gemaakt dat er over 5 minuten iemand zou komen die Nederlands zou spreken, helemaal prima wij hebben die vijf minuten netjes gewacht.
    Toen kwam de Nederlands sprekende vrouw die zei dat de tafel waar aan we zaten gereserveerd was (terwijl ons net deze tafel aangewezen werd) en het gehele restaurant leeg was. Daarnaast viel ze enorm tegen ons uit dat wij het niet respecteerden dat de mensen daar geen Nederlands spraken en kort gezegd dat we maar op moesten donderen!
    We zijn meteen op gestaan en weg gegaan. Nog nooit ben ik zó onbeschoft en asociaal behandeld. Wij komen hier nóóit meer terug. Een gastvrijheid of horeca cursus is misschien op zijn plaats ;).

Verder was er een hele kleine kaart waar (wel in het Nederlands) net 7 hoofdgerechten op stonden.

Verschrikkelijk!!

16. Imelda T'Joens's profielfoto
    Imelda T'Joens heeft gereageerd op een recensie van 't Mouterijtje

Ik ben er al verscheidene keren zowel op de middag als 's avonds lekker gaan eten.
    Het is er in een super gezellige sfeer verblijven...
    Ontdek het en geniet ..!

17. Van Belleghem's profielfoto
    Van Belleghem heeft een recensie geschreven voor 't Mouterijtje

Van Belleghem

Het is een gezellige zaak waar men door een sympathieke en vlotte bediening voor een eerlijke prijs kwaliteitsverhouding aan een heerlijk gerecht kan geraken. Carnivoren komen hier zeker aan hun trekken. Ook genieters van bier kunnen er iets speciaal vinden. Wij gaan er graag.

18. Bryan's profielfoto
    Bryan heeft een recensie geschreven voor Casa Mexicana
    Vertaal van English naar Nederlands

Great price/quality... I would recommend it!

19. Lode Broux's profielfoto
    Lode Broux heeft een recensie geschreven voor Brasserie Royale

Lode Broux

Mosselen!!!! Heerlijke zeeuwse jumbo's gegeten. Het waren voor mij de eerste mosselen, en ze waren meer dan smakelijk. Absoluut aan te raden. Over de bediening ook alleen maar goed! Alles dik in orde.