ma vanaf 12:00
do vanaf 12:00
vr vanaf 12:00
za vanaf 12:00
zo vanaf 12:00

De Loods in Kortgene was in de jaren 70 en 80 bedevaartsoord voor rock-liefhebbers. Wie gruwde van disco, startte de brommer en tufte naar Kortgene.
In het legendarische pand van weleer is Grand Cafe De Loods herrezen. Maar nu niet alleen drinken maar ook lekker eten in een gezellige en unieke omgeving.

ma vanaf 12:00

1478572052 89
1481971092 84
1519360527 89

1. Lia van der Weele

Wij gaan meestal in de zomervakantie eten bij De Loods. De sfeer is daar fantastisch. Als voorgerecht hadden wij plukbrood met kruidenboter. Het brood en de boter smaakten goed, helaas was het brood met veel te veel zoutkorrels bedekt. Zonde! Het hoofdgerecht, de Tournedos, smaakte voortreffelijk. De combinatie van zeekraal met taugé en uitjes daarbij was erg lekker. Wel misten wij de salade erbij, dat was jammer. De frites waren als vanouds heerlijk. Het nagerecht (boerenjongens) was helaas niet voorradig zodat we een alternatief moesten nemen. Gewoon lekker ijs, niets meer en niets minder. We hebben al met al heerlijk gegeten al moet mij wel van het hart dat de prijzen ten opzichte van vorig jaar stevig verhoogd zijn. Toch blijf ik De Loods een aanrader vinden!

2. Blaimont Lucrece

Super ervaring! Heerlijke kost!
    Wij komen terug!
    Hartelijke dank.
    L. Blaimont.

3. Met 14 pers, heerlijk buiten gegeten en geborreld. Ondanks grote groep klopte alles, vlot, correct en vriendelijk bediend.
    Komen later zeker terug voor jullie heerlijke mossels, waarvoor het nu nog te vroeg in het seizoen was.

4. Jacques Knobbe

Gezellige sfeer, vlotte vriendelijke bediening en uitmuntend eten op een toplocatie. Nu 4 keer er gegeten en nog niet teleurgesteld, super!

5. Zeer lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening.

6. Prima gegeten.

7. Gisteren voor mijn verjaardag met prachtig weer een strandwandeling gemaakt in Oost-Kapelle, vervolgens een hotelletje “Apart Hotel Het Veerse Meer” (prima kamer met zeer goed ontbijt) in Kortgene.

Maar goed het gaat om het dit restaurant. Geweldige ambiance, goede achtergrond muziek (niet te hard, fans van de Stones) en heerlijk eten. Onze vissoep was zeer smaakvol en goed gevuld met vis en grote mosselen.

Als hoofdgerecht kozen we van het seizoensplankje. Zeetongetjes met gamba’s en Noodzee krabpoten. De zeetongetjes waren heerlijk, smolten op je tong en vol van smaak. De krabpoten waren voor ons de eerste keer dat we het aten. Ben er niet van gecharmeerd en vond het een hele klus om het krabvlees uit de poten te krijgen. Wel dat we het een keer geprobeerd hebben, dat was dan wel weer stoer. Het afsluitende kaasplankje maakte het af.

Mooie open keuken, waar prachtige producten uit kwamen. Heerlijke (nep) open haard. Waar voor je geld, ook al is het misschien wat duurder. Absolute aanrader, wel reserveren van te voren. Het zat goed vol.

8. Heel gezellig restaurant.
    Bediening vriendelijk.
    En het eten perfect.
    Een aanrader.

9. T was weerderom weer heerlijk &gezellig!

10. Leuke gezellige locatie met zeer treffelijke keuken en bediening.

11. Altijd gezellig zitten in de Loods, met 4 pers van een uitstekende lunch genoten. Ook was er een mogelijkheid van de avond kaart iets te bestellen. Daar was een wild-liefhebber erg blij mee :) leuke locatie, goede keuken en vriendelijk personeel. Een aanrader!

12. Bruna Berckmans

Een aanrader voor een geweldige avond! Waren met 12 personen en hadden elk een ander gerecht, wat geen enkel probleem gaf voor de kok. Bovendien vond iedereen z'n gerecht super, was het een gezellig decor en heel vriendelijk personeel. Top!

13. Great! Reservation recommended! Try the Mosselen.

14. We waren er met 16 personen en alles werd perfect en op tijd opgediend.
    Heerlijk van bediening en zeer smakelijk.
    Zeer vriendelijke bediening, om nog veel aan te raden!!!

15. Wolff hamel

Top!!! Alle jahre wieder

16. Erg lekker en een bijzondere sfeer. Heerlijk verwend!

17. Henri van Andel

Perfect Bouillabaisse

18. Annekevanderkolk

Heeft geen woorden nodig... Het is altijd top daar!!😃👍🏻👍🏻

19. Jos van de Voorde

Voortreffelijke huisgemarineerde en langzaam gegaarde spareribs gegeten op het gezellig terras met uitzicht op de jachthaven. Vriendelijk personeel met volledige aandacht voor de klant!Top aanbeveling....wel even reserveren, snel vol!!

20. Rob van Straaten

De maaltijdsalade en de zeebaars waren erg lekker en tegen een zeer gunstige prijs. Bediening was vriendelijk. Moesten wel wat lang wachten op het nagerecht, maar dit mocht de pret niet drukken. Een echte aanrader.

21. DIDIER PIRSON

Bon repas avec bon acceuil. Bonne soirée.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Goede maaltijd met een goede ontvangst. Goede avond.

22. J. van Haver

We hebben heerlijk en goed gegeten, in een leuke omgeving en een genoten van een goede en attente bediening.
    Echt een aanrader, en we komen zeker terug.

Klasse.

23. Marnef Marina

Lekker gegeten en heel vriendelijke bediening. Een aanrader 👍

24. Met een andere familie (woonachtig in Kortgene) zijn we op bezoek geweest (27-12-2016). Wat schetst onze verbazing: Kortgene heeft op culinair gebied iets te bieden. Met een goed glas wijn en als hoofdgerecht een wildmenu was het goed toeven bij jullie. We komen zeker terug.

25. Manni Reintjes

Das ist wirklich eine Empfehlung Wert. Die Terasse ist gelungen, man sitzt dort sehr schön, auf der Sonnensegel. Innen Stylisch und Gemütlich. Der Apfelkuchen, schaut echt die Bilder an. Die sagen mehr. Viel Spaß und eine schöne Zeit.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Dit is werkelijk het aanbevelen waard. Het terras is geslaagd, je zit er heel mooi onder de luifel. Het interieur is stijlvol en gezellig. Die appeltaart ziet er prachtig uit, dat vraagt naar meer. Veel plezier en een mooie tijd.

26. Wat een gezellig restaurant en vooral het eten voortreffelijk

27. Het eten was heerlijk, al moest er wel even op gewacht worden. Echter toen het aankwam bleek waarom. Ieder gerecht is buitengewoon kunstzinnig aangekleed. Alsof je een kunstwerk verorberd.

28. Peter en kokkie

Het eten was geweldig. Alles is netjes verzorgd en smaakt fantastisch. Hier komen we zeker terug.

29. Vansteenkiste

We experienced the worst customer service at De Loods we have had in a long time at any restaurant. Upon entering the restaurant, I asked the staff whether they had a table for four. Apparently, I asked the wrong person because she told me rudely that I had to direct my question to the waitering staff. Subsequently, the waitress walked by two times and rudely told me they were busy. When I asked them whether they were going to attend to us and expressed to her that I did appreciate how we were being treated (rather not treated), she recommended we go eat somewhere else. We subsequently ate next door but returned to discuss the situation with the manager/owner. Unfortunately, the management of this establishment has no idea what customer service, let alone customer service failure recovery, is all about because we got plenty of excuses but not a mention of an apology. Frankly, a simple sorry would have done. If you want to be treated in a civil manner with some sense of urgency, I suggest you go somewhere else for dinner.

30. De Loods, super gezellig terras en interieur, ik heb het er erg goed naar mijn zin. Vorig jaar zaten er andere mensen in voor de huidige eigenaar. Was ook gezellig, maar de keuken is zoveel beter geworden sinds het weer helemaal in eigen handen is! Heerlijke gerechtjes en lekkere happen.
    Ik wil iedereen aanraden het opnieuw te proberen, is zo'n mooie plek en zo gezellig daar! De naam is trouwens nu ook Grand Café de Loods, past beter bij wat het is!

31. Erwin 9276 punten

Afgelopen zaterdag naar Bar de Loods in Kortgene gegaan. Het is eindelijk echt lekker weer en we kunnen plaatsnemen op het terras. We hebben uitzicht op het Veerse Meer en voelen ons vakantieganger in eigen provincie.
    We nemen een 4 gangen diner en beginnen met een kaaskroket met frisse salade en een salade met kipreepjes.
    We beginnen prima, de kaaskroket is lekker en goed gebakken. Hij blijkt echter niet zelf gemaakt. Ook de kipreepjes vallen in goede aarde. Deze zijn prima gebakken met wat champignons en stukjes spek. De salade is verder vers en is goed op smaak gebracht.
    We zijn positief verrast.
    Als tussengerecht nemen we de tomatengroentesoep. Deze soep heeft als groente uitsluitend een paar stukjes bieslook, verder is het 99,99% tomatensoep, rechtstreeks uit de soepzak. De enige eigen inbreng is de bieslook en een paar stukjes verse tomaat.
    Onze hooggespannen verwachting na het voorgerecht is getemperd.
    Als hoofdgerecht nemen we het beenhammetje met pepersaus. Deze wordt geserveerd met wat salade en gebakken aardappeltjes. Ook krijgen we een puntzak friet geserveerd en mayonaise. De friet is goed gebakken en smakelijk. De beenham is gaar maar is naar onze smaak niet de beste keuze. Dit ligt echter meer aan ons dan aan de bereiding.
    Als nagerecht willen we de Tiramisu, deze blijkt helaas niet meer voorradig. Dan de crème brûlée. Deze is smakelijk maar ook hier is weinig eigen inbreng van de kok te vinden. De crème brûlée lijkt ook afkomstig uit een pakje en de suiker is middels een brander gekarameliseerd.
    Al met al hebben we smakelijk gegeten, dat is het probleem niet. Ook de bediening is vriendelijk en correct. Het niveau van de gerechten die wij genomen hebben is echter niet veel beter dan we zelf thuis kunnen. Voor op vakantie kan je hier gerust naar toe en met een gevulde maag vertrekken. Het is echter geen restaurant waar we zelf naar terug zullen keren omdat wij het toch net wat te eenvoudig hebben gevonden.
    Eten krijgt een 6, service is zeker voldoende en krijgt een 7, sfeer op het terras is aardig, binnen hebben we even een blik geworpen en is prima in orde, een 7
    Prijs/kwaliteit een magere 7. De prijs van een 4 gangen diner is € 40,- per persoon. Dit is ook niet duur voor een 4 gangen diner. Daarom een puntje meer dan het cijfer voor het eten.