De Loods in Kortgene

vr vanaf 12:00
za vanaf 12:00
zo vanaf 12:00

Omschrijving

De Loods in Kortgene was in de jaren 70 en 80 bedevaartsoord voor rock-liefhebbers. Wie gruwde van disco, startte de brommer en tufte naar Kortgene.
In het legendarische pand van weleer is Grand Cafe De Loods herrezen. Maar nu niet alleen drinken maar ook lekker eten in een gezellige en unieke omgeving.

• All you can eat

do vanaf 16:00
vr vanaf 12:00
za vanaf 12:00
zo vanaf 12:00

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1373201826 66
1441965900 81
1545112012 88
1551988419 88
1620752494 79
1662010939 85

1. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wie immer hervorragend unser stammrestaurant

2. Verfaillie

De loods

Is top. Eten is er super lekker en zeer verzorgd. Wij hebben fruit de mer gegeten en super lekker en vers. De bediening is super vriendelijk. Echt een aanrader. We komen er zeker nog terug

3. Peter van Dam

Heerlijke kreeft gegeten. Was ontzettend druk maar personeel altijd even vriendelijk.

4. Katinka Brillenburg Wurth

Super gegeten. De dame die in de bediening stond er alleen voor, niet niks met zoveel bezette tafels. Maar haar lach bleef op haar gezicht. Een dikke pluim voor iedereen. Komen zeker terug en zullen De Loods aanbevelen, alhoewel ik denk dat dit niet nodig is.

5. Martine

We lieten telefonisch weten dat we iets later zouden zijn dan voorzien. We werden toch zeer hartelijk verwelkomd en in de watten gelegd! Zeer goede en vriendelijke spontane bediening. Zeer lekker en verzorgd eten. Zoals altijd was het weer genieten!!!

6. Monique

Heerlijk gegeten. Bijzonder gastvrij. Ruime keuze in vis en mosselgerechten. Echt een aanrader!

7. Martine Verwerft

Geweldig lekker gegeten hele vriendelijke bediening.
    Super leuke ervaring we komen zeker terug!

8. Ine Van der Velden

Zoals altijd weer erg lekker gegeten. Waren met een groep van 10 pers, allemaal tegelijk het eten krijgen van veel verschillende gerechten. En dan geserveerd met een glimlach. Kortom top 🔝

9. Dresselaers

Gezellig restaurant. Lekkere visgerechten. Zeer goede bediening en heel vriendelijk. Mooi terras om buiten te dineren met een mooi uitzicht.

10. Gezellig restaurant, uitstekend gegeten, vriendelijk personeel.

11. Koen Naessens

Vriendelijk onthaal en vlotte bediening.
    Door de gunstige weersomstandigheden hebben we kunnen eten op het terras met zijn prachtig zicht op de haven. Lekkere oesters en zeetong gegeten met goed gekoelde witte wijn. Komen zeker terug!

12. geert vandenbergh

Het interieur, de muziek, het eten, alles was top; erbovenop héél vriendelijke bediening. Een aanrader!

13. Paul van der Graag

Mooie zaak met foto’s fijne bediening.
    Te veel lekkers op de kaart dus zeker een keer terug.
    De gerafineerde oester vooraf en een mooie zeetong.
    Erg fijn ook met de mooie lokale wijnen 😄

14. Ilona Krijger

Als je van vis en een "niet standaard menu" houdt, ben je hier aan het juiste adres. Heerlijk gegeten, sfeervol restaurant en super gastvrij!!

15. Bernd-steffen
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wie jedes Mal: Äußerst nette und fleißige Bedienung, sehr gutes Essen! Gepflegtes Ambiente und faire Preise. Immer gern wieder.

16. Heerlijke gebakken griet en perfecte bediening.

17. Maurice de Bruine

Geweldig eten, een gezellige sfeer en uitstekend eten.

18. Piet van der Wildt

De perfecte locatie voor een prachtige avond. Proeverij van heerlijke oesters, zeebaars in zeezout gebakken, afgeblust met een heerlijke witte wijn uit Dreischoor.
    Zeer persoonlijke en vriendelijke bediening. Hier komen wij voor terug.

19. Enorm prettige sfeer, en een meer dan vriendelijke bediening. We (4 personen) hadden een topavond hier!

20. Claudia Guerriero

Super Restaurant in Kortgene, al jaren constant goede kwaliteit. Topservice!!! Prijs-kwaliteitverhouding klopt.

21. Perry Gerrese

Ieder jaar komen we in de zomer naar Kortgene en dat gaat al jaren gepaard met een etentje bij graden café de loods! En ook dit jaar weer helemaal prima, dus we komen snel nog een keertje langs!

22. Christie Cosyns

Eten heel vers, vriendelijke bediening.

23. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Sehr lecker, toller Service. Ein schöner Urlaubsabschluss!

24. Sheila Samida
    Vertaal van English naar Nederlands

Disapointed from the welcoming, not friendly at all! The food was ok. We don’t come back!

25. Gewokte mosselen is een aanrader.

26. Eten was lekker, bediening leuk en goed, kaart wat beperkt in keuze want had geen vegetarisch gerecht.

27. Lekker eten in een mooi kader.

28. Pieter van Es

Eten was goed, drank kwam (heel) laat en door onderbezetting was de service ondermaats.

29. We hebben gisteren heerlijk gegeten bij de Loods, ook de muziek uit de jaren 70-80 was heel erg goed. Niets dan lof over de service en de bediening.

30. Van goethem

Nous avons dégusté une excellente assiette de la mer. Nous reviendrons.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Wij hebben genoten van een uitstekende schaal van zeevruchten. We komen nog eens terug.

31. In deze lastige tijd komt "de Loods" goed uit de bus. Goede prestaties. Daarom het cijfer 9

De reservering werd goed terug gekoppeld voor akkoord. Binnenkomst op terras was duidelijk met plaats keuze. Drankjes werden keurig geserveerd. Bestelde menu's waren verrukkelijk. Zeker een pluim waard voor de kok.

Wat je hoopt te verwachten, werd dik waar gemaakt!!

32. Eten duurde erg lang en was toen gewoon koud, in de keuken loopt iemand die de bediening maar vooral de gasten uitscheldt. Hoorbaar tot aan de bar, waar overigens een man staat die vooral druk is op social media maar verder weinig doet. Enige goede is de gastvrouw, werkt keihard maar kan niet voorkomen dat de gasten ontevreden zijn over wat er in de keuken en achter de bar gebeurd. Duidelijk dat deze mensen geen horeca mentaliteit of opleiding hebben, mijn advies... huur professioneel personeel in. En stuur die persoon je zaak uit, zij verziekt een gezellige avond uit eten wat mij betreft. Ben hier vorig jaar geweest, eten duurde toen ook wat lang maar was perfect, haal die kok maar terug. Nu kom ik hier nooit meer aangezien. Ik uitgescholden wordt als k*t klant en wat een rot kop mijn tafelgenoot heeft. Echt gastvrij dus. Wat mij betreft een no go.

33. Jessica

Echt altijd een feest om hier te zijn… bediening fantastisch… service zoals het hoort… wij komen hier zo graag.

34. Wat wordt de insteek van een recensie en welk cijfer geef je daaraan, wanneer je midden in het restaurant en duidelijk hoorbaar voor alle andere aanwezige gasten, door de ‘keuken’ wordt uitgemaakt voor k*tgasten en k*tklanten.
    Alle andere aanwezige gasten vielen meteen, door dit luidkeelse verwijt midden in de zaak, allemaal stil en zaten met open mond te kijken. Zeker wanneer er daarna nog een soort van agressieve houding wordt aangenomen, ondersteunt met de woorden. “Ja kom maar op. Doe eens wat. Weet je wat. Jullie zijn k*tgasten.” Dan gaat er iets niet goed.

Was het eten niet goed dan?
    Na twee uur wachten was er nog geen hoofdgerecht geserveerd, dus daarover kan geen oordeel gegeven worden.
    Het voorgerecht wel. 4x soep, verscheen na bijna een uur op tafel.
    Was het extreem druk dan?
    Naar onze beleving, met ongeveer tussen de dertig en veertig gasten, niet extreem druk naar onze beleving.

Bij het voorgerecht is wel een de soepen terug gestuurd naar de keuken, omdat deze lauw/koud was. Soep na ruim tien minuten terug gekregen, weliswaar zonder excuus van de keuken en nog niet helemaal warm. Tot zover nog niet zoveel aan de hand. Het terugsturen van een gerecht dat kan kan een keer gebeuren.

Na nog een uur wachten, na het voorgerecht, inmiddels zaten we al ruim twee uur aan tafel, vonden we het wel genoeg. Met geen enkele informatie vanuit de keuken en/of bediening, dat het eventueel iets langer, door welke omstandigheid dan ook, (verzin maar iets. Onderbezetting, defecte apparatuur, etc.) kon gaan duren. Wel komt de eigenaar een paar keer voorbij, die ons echter geen enkele blik gunt, laat staan ons welkom of een goedenavond wenst.
    De eigenaar wordt achter de bar opgezocht. Je verwacht een reactie, in de trant van ik zoek dit meteen voor jullie uit of zoiets. Of dat er met de keuken wordt overlegd wat er eventueel aan de hand is en of onze klacht terecht is. Niets van dat al.

Opstappen is een vervelende situatie voor zowel de keuken, restaurant als gast. Je neemt als gast zeker niet snel een dergelijke stap. Daar komt bij dat ervaringen uit het verleden in dit restaurant namelijk heel anders zijn. Positief. We hebben hier al meerdere keren, goed en gezellig gegeten. Dit aan de uitbater meegedeeld, die zijn schouders ophaalde. “Dat kan. Er komen hier zoveel mensen”.
    Het feit dat we dik een uur hebben gereden om in zijn zaak te komen eten, wordt met een soort van onverschillige kennisgeving aangenomen.
    Als we aangeven, dat, hoe vervelend het ook is en door welke omstandigheid ingegeven, het een keer kan voorkomen dat de keuken ‘laat’ is. Dat het vanavond absoluut niet gaat, zoals we dit restaurant kennen, maar we zien echter niets gebeuren. Komt geen reactie.

Op onze opmerking dat we later dit jaar nog wel een keer willen terug komen, daar wordt wel snel op gereageerd, door de keuken en de eigenaar. “Dat hoeft niet. Jullie hoeven hier niet meer terug te komen”.

Pas bij het naar buiten gaan, kwam het eruit dat het restaurant te maken had met onderbezetting in de keuken. Onze reactie. Daar kun je je gasten niet de dupe van laten zijn. Een tekort aan personeel in de horeca komt momenteel wel vaker voor, maar communiceer dat dan met je gasten. En ga dan niet midden in de zaak duidelijk hoorbaar voor alle aanwezigen staan schelden en roepen dat je een k*tgast bent ….

2,5
  35. Frieda wiskerke

Gister met allen gegeten. Heerlyk goede kwaliteit en gezellig. Een aanrader voor iedereen.

36. Het eten was uitstekend: vissoep, garnalencocktail, goede mosselen, verse kingcrab, malse tournedos, heel erg lekker.
    De sfeer was gezellig zo met de open haard erbij en alles in kerstsfeer, super!

37. Lia van der Weele

Wij gaan meestal in de zomervakantie eten bij De Loods. De sfeer is daar fantastisch. Als voorgerecht hadden wij plukbrood met kruidenboter. Het brood en de boter smaakten goed, helaas was het brood met veel te veel zoutkorrels bedekt. Zonde! Het hoofdgerecht, de Tournedos, smaakte voortreffelijk. De combinatie van zeekraal met taugé en uitjes daarbij was erg lekker. Wel misten wij de salade erbij, dat was jammer. De frites waren als vanouds heerlijk. Het nagerecht (boerenjongens) was helaas niet voorradig zodat we een alternatief moesten nemen. Gewoon lekker ijs, niets meer en niets minder. We hebben al met al heerlijk gegeten al moet mij wel van het hart dat de prijzen ten opzichte van vorig jaar stevig verhoogd zijn. Toch blijf ik De Loods een aanrader vinden!

38. Blaimont Lucrece

Super ervaring! Heerlijke kost!
    Wij komen terug!
    Hartelijke dank.
    L. Blaimont.

39. Met 14 pers, heerlijk buiten gegeten en geborreld. Ondanks grote groep klopte alles, vlot, correct en vriendelijk bediend.
    Komen later zeker terug voor jullie heerlijke mossels, waarvoor het nu nog te vroeg in het seizoen was.

40. Jacques Knobbe

Gezellige sfeer, vlotte vriendelijke bediening en uitmuntend eten op een toplocatie. Nu 4 keer er gegeten en nog niet teleurgesteld, super!

41. Saenen Marleen

Zeer lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening.

42. Prima gegeten.

43. Gisteren voor mijn verjaardag met prachtig weer een strandwandeling gemaakt in Oost-Kapelle, vervolgens een hotelletje “Apart Hotel Het Veerse Meer” (prima kamer met zeer goed ontbijt) in Kortgene.

Maar goed het gaat om het dit restaurant. Geweldige ambiance, goede achtergrond muziek (niet te hard, fans van de Stones) en heerlijk eten. Onze vissoep was zeer smaakvol en goed gevuld met vis en grote mosselen.

Als hoofdgerecht kozen we van het seizoensplankje. Zeetongetjes met gamba’s en Noodzee krabpoten. De zeetongetjes waren heerlijk, smolten op je tong en vol van smaak. De krabpoten waren voor ons de eerste keer dat we het aten. Ben er niet van gecharmeerd en vond het een hele klus om het krabvlees uit de poten te krijgen. Wel dat we het een keer geprobeerd hebben, dat was dan wel weer stoer. Het afsluitende kaasplankje maakte het af.

Mooie open keuken, waar prachtige producten uit kwamen. Heerlijke (nep) open haard. Waar voor je geld, ook al is het misschien wat duurder. Absolute aanrader, wel reserveren van te voren. Het zat goed vol.

44. Heel gezellig restaurant.
    Bediening vriendelijk.
    En het eten perfect.
    Een aanrader.

45. T was weerderom weer heerlijk &gezellig!

46. Leuke gezellige locatie met zeer treffelijke keuken en bediening.

47. Altijd gezellig zitten in de Loods, met 4 pers van een uitstekende lunch genoten. Ook was er een mogelijkheid van de avond kaart iets te bestellen. Daar was een wild-liefhebber erg blij mee :) leuke locatie, goede keuken en vriendelijk personeel. Een aanrader!

48. Bruna Berckmans

Een aanrader voor een geweldige avond! Waren met 12 personen en hadden elk een ander gerecht, wat geen enkel probleem gaf voor de kok. Bovendien vond iedereen z'n gerecht super, was het een gezellig decor en heel vriendelijk personeel. Top!

49. Great! Reservation recommended! Try the Mosselen.

50. We waren er met 16 personen en alles werd perfect en op tijd opgediend.
    Heerlijk van bediening en zeer smakelijk.
    Zeer vriendelijke bediening, om nog veel aan te raden!!!

51. Wolff hamel

Top!!! Alle jahre wieder

52. Erg lekker en een bijzondere sfeer. Heerlijk verwend!

53. Henri van Andel

Perfect Bouillabaisse

54. Annekevanderkolk

Heeft geen woorden nodig... Het is altijd top daar!!😃👍🏻👍🏻

55. Jos van de Voorde

Voortreffelijke huisgemarineerde en langzaam gegaarde spareribs gegeten op het gezellig terras met uitzicht op de jachthaven. Vriendelijk personeel met volledige aandacht voor de klant!Top aanbeveling....wel even reserveren, snel vol!!

56. Rob van Straaten

De maaltijdsalade en de zeebaars waren erg lekker en tegen een zeer gunstige prijs. Bediening was vriendelijk. Moesten wel wat lang wachten op het nagerecht, maar dit mocht de pret niet drukken. Een echte aanrader.

57. DIDIER PIRSON

Bon repas avec bon acceuil. Bonne soirée.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Goede maaltijd met een goede ontvangst. Goede avond.

58. J. van Haver

We hebben heerlijk en goed gegeten, in een leuke omgeving en een genoten van een goede en attente bediening.
    Echt een aanrader, en we komen zeker terug.

Klasse.

59. Marnef Marina

Lekker gegeten en heel vriendelijke bediening. Een aanrader 👍

60. Met een andere familie (woonachtig in Kortgene) zijn we op bezoek geweest (27-12-2016). Wat schetst onze verbazing: Kortgene heeft op culinair gebied iets te bieden. Met een goed glas wijn en als hoofdgerecht een wildmenu was het goed toeven bij jullie. We komen zeker terug.

61. Manni Reintjes

Das ist wirklich eine Empfehlung Wert. Die Terasse ist gelungen, man sitzt dort sehr schön, auf der Sonnensegel. Innen Stylisch und Gemütlich. Der Apfelkuchen, schaut echt die Bilder an. Die sagen mehr. Viel Spaß und eine schöne Zeit.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Dit is werkelijk het aanbevelen waard. Het terras is geslaagd, je zit er heel mooi onder de luifel. Het interieur is stijlvol en gezellig. Die appeltaart ziet er prachtig uit, dat vraagt naar meer. Veel plezier en een mooie tijd.

62. Wat een gezellig restaurant en vooral het eten voortreffelijk

63. Het eten was heerlijk, al moest er wel even op gewacht worden. Echter toen het aankwam bleek waarom. Ieder gerecht is buitengewoon kunstzinnig aangekleed. Alsof je een kunstwerk verorberd.

64. Peter en kokkie

Het eten was geweldig. Alles is netjes verzorgd en smaakt fantastisch. Hier komen we zeker terug.

65. Vansteenkiste

We experienced the worst customer service at De Loods we have had in a long time at any restaurant. Upon entering the restaurant, I asked the staff whether they had a table for four. Apparently, I asked the wrong person because she told me rudely that I had to direct my question to the waitering staff. Subsequently, the waitress walked by two times and rudely told me they were busy. When I asked them whether they were going to attend to us and expressed to her that I did appreciate how we were being treated (rather not treated), she recommended we go eat somewhere else. We subsequently ate next door but returned to discuss the situation with the manager/owner. Unfortunately, the management of this establishment has no idea what customer service, let alone customer service failure recovery, is all about because we got plenty of excuses but not a mention of an apology. Frankly, a simple sorry would have done. If you want to be treated in a civil manner with some sense of urgency, I suggest you go somewhere else for dinner.

66. De Loods, super gezellig terras en interieur, ik heb het er erg goed naar mijn zin. Vorig jaar zaten er andere mensen in voor de huidige eigenaar. Was ook gezellig, maar de keuken is zoveel beter geworden sinds het weer helemaal in eigen handen is! Heerlijke gerechtjes en lekkere happen.
    Ik wil iedereen aanraden het opnieuw te proberen, is zo'n mooie plek en zo gezellig daar! De naam is trouwens nu ook Grand Café de Loods, past beter bij wat het is!

67. Erwin 11438 punten

Afgelopen zaterdag naar Bar de Loods in Kortgene gegaan. Het is eindelijk echt lekker weer en we kunnen plaatsnemen op het terras. We hebben uitzicht op het Veerse Meer en voelen ons vakantieganger in eigen provincie.
    We nemen een 4 gangen diner en beginnen met een kaaskroket met frisse salade en een salade met kipreepjes.
    We beginnen prima, de kaaskroket is lekker en goed gebakken. Hij blijkt echter niet zelf gemaakt. Ook de kipreepjes vallen in goede aarde. Deze zijn prima gebakken met wat champignons en stukjes spek. De salade is verder vers en is goed op smaak gebracht.
    We zijn positief verrast.
    Als tussengerecht nemen we de tomatengroentesoep. Deze soep heeft als groente uitsluitend een paar stukjes bieslook, verder is het 99,99% tomatensoep, rechtstreeks uit de soepzak. De enige eigen inbreng is de bieslook en een paar stukjes verse tomaat.
    Onze hooggespannen verwachting na het voorgerecht is getemperd.
    Als hoofdgerecht nemen we het beenhammetje met pepersaus. Deze wordt geserveerd met wat salade en gebakken aardappeltjes. Ook krijgen we een puntzak friet geserveerd en mayonaise. De friet is goed gebakken en smakelijk. De beenham is gaar maar is naar onze smaak niet de beste keuze. Dit ligt echter meer aan ons dan aan de bereiding.
    Als nagerecht willen we de Tiramisu, deze blijkt helaas niet meer voorradig. Dan de crème brûlée. Deze is smakelijk maar ook hier is weinig eigen inbreng van de kok te vinden. De crème brûlée lijkt ook afkomstig uit een pakje en de suiker is middels een brander gekarameliseerd.
    Al met al hebben we smakelijk gegeten, dat is het probleem niet. Ook de bediening is vriendelijk en correct. Het niveau van de gerechten die wij genomen hebben is echter niet veel beter dan we zelf thuis kunnen. Voor op vakantie kan je hier gerust naar toe en met een gevulde maag vertrekken. Het is echter geen restaurant waar we zelf naar terug zullen keren omdat wij het toch net wat te eenvoudig hebben gevonden.
    Eten krijgt een 6, service is zeker voldoende en krijgt een 7, sfeer op het terras is aardig, binnen hebben we even een blik geworpen en is prima in orde, een 7
    Prijs/kwaliteit een magere 7. De prijs van een 4 gangen diner is € 40,- per persoon. Dit is ook niet duur voor een 4 gangen diner. Daarom een puntje meer dan het cijfer voor het eten.