AWC

Afsluitdijk 1c, 8752 TP,
Kornwerderzand

Restaurant Skom

Restaurant Skom is geopend van 9:00 – 17:30 uur.

In het Afsluitdijk Wadden Center vind je naast de Expositie ook free-flow Restaurant Skom. Geniet van een prachtig uitzicht over het IJsselmeer in ons restaurant met overdekt terras. Benieuwd naar onze menukaart? Klik dan op de button hieronder. Ook ontvangen wij graag gezelschappen in ons restaurant voor bijvoorbeeld een (netwerk)borrel, familiebijeenkomst of symposium. Inspiratie nodig voor de invulling van zo’n dag? Neem gerust contact met ons op, wij denken graag mee!

Ontvangst

Wil je jouw gezelschap feestelijk ontvangen met koffie en gebak? Wij kunnen jouw gezelschap verschillende mogelijkheden aanbieden. Ideaal om een partij mee te beginnen!

Zoet ontvangst à € 8,50 per persoon

2x koffie/thee met petit four; brownie, monchou, oranjekoek

Frysk ontvangst à € 8,95 per persoon
2x koffie/thee met oranjekoek

Warm Wolkom à € 10,50 per persoon
2x koffie/thee met divers huis gebak

Thee met WAD lekkers à € 14,50 per persoon
Onbeperkt thee met etagère zoete traktatie. Vanaf 2 personen.

High tea à € 25,50 per persoon
Verschillende smaken en soorten thee, verse munt, gember en honing.

Er worden tijdens de high tea meerdere rondes met diverse koude, warme, hartige en zoete lekkernijen geserveerd. Bijvoorbeeld: mini broodjes, wraps, bladerdeeghapjes, spiesjes, muffins, soepje en meer. Vanaf 2 personen.

High Wine à € 19,95 per persoon
Wijn (flesje 0,25 Ltr. met etagère hartige hapjes. Vanaf 2 personen.

Lunch

Wij bieden onze gasten de volgende lunchmogelijkheden aan.

Lunch Iselmar à € 16,95 per persoon (max 25 personen)

Kopje huyssoep
Keuze uit 2 luxe harde broodjes divers belegd (2 pp)
Suikerbrood
Handfruit

Lunch Trio à € 16,95 per persoon (max 25 personen

Kopje huyssoep
Kroket met mosterd op boeren landbrood
Kipkerrie op boeren landbrood

Vegetarische lunch Trio à € 16,95 per persoon (max 25 personen

Groentekroket op boeren landbrood
Geitenkaas met pesto op boeren landbrood
Glas jus d’orange en fruitwater

Luxe Lunch à € 21,50 per persoon (max 25 personen)

Klein kopje huissoep met robuuste soepstengel
2 mini luxe harde broodjes: gezond; ham, kaas, komkommer, tomaat en rucola & brie, honing en rucola
Warme vegetarische quiche
Kleintje luxe yoghurt met muesli
Klein bakje gesneden vers fruit
1 Glas jus d’orange en fruitwater

Lunch Zilt à € 21,50 per persoon (vanaf 15 personen, geserveerd in buffet)

Huyssoep
Diverse broodsoorten, croissants, krenten- en suikerbrood
Beleg: diversiteit aan vleeswaren en kaas soorten
Diverse soorten jam
50/50 Rundvlees/groente kroket

Glas melk/jus d’orange en fruitwater

Lunch de Dijk à € 24,50 per persoon (vanaf 15 personen, geserveerd in buffet)

Huyssoep met stokbrood
Groene sla salade
Diverse belegde broodjes (mini bolletjes met pesto, oude kaas en rucola/kipkerrie salade/makreelsalade met rucola/ ham en kaas met komkommer)
Wraps gevuld met carpaccio/zalm

50/50 rundvlees/groente kroket met zachte bolletjes
Vers fruit met kwark
Onbeperkt melk/jus d’orange en fruitwater

Diner

Wij bieden onze gasten de volgende dinermogelijkheden aan. Voor gezelschappen tot 20 personen maken wij graag een voorstel op maat. Onze diner buffetten serveren wij enkel op basis van reservering en beschikbaarheid en zijn mogelijk voor gezelschappen vanaf 20 personen. Wij kunnen de volgende buffetten voor u verzorgen:

IJsselmeer buffet à € 36,50 per persoon

Rookworst
Speklappen
Slavinken

Mosterd, zilveruitjes en piccalilly

Het stamppot buffet is uit te breiden met een dessert in buffetvorm à € 7,95 p.p.:

IJstaart met vers fruit en slagroom
Palet van mini monchou en brownies met slagroom

Borrel

Wil je de dag afsluiten met een heerlijke borrel en hapjes, dan kunnen wij het volgende voor jouw gezelschap verzorgen in restaurant Skom:

Party mix à € 1,00 per stuk

Gemengde gefrituurde borrelhapjes

Borrel snack à € 4,50 per persoon
Nootjes op tafel en warm bittergarnituur 2 hapjes p.p.

Plateau kaas en worst à € 6,50 per persoon
Assortiment kaas en worst

Hollands borrelen à € 9,75 per persoon
Nootjes op tafel
Rondgang van mix aan Hollandse hapjes, o.a. diverse kaassoorten uit Friesland, worstensoorten, groentesticks in dipper van yoghurt en kruiden, warm bittergarnituur 2 hapjes p.p.

Luxe borrelen à € 14,95 per persoon
Nootjes op tafel
Rondgang van mix aan hapjes; diverse kaassoorten uit Friesland, worstensoorten, wrapjes met zalm en carpaccio, warme bladerdeeghapjes, Yakatorispiesjes, groentesticks in dipper van yoghurt en kruiden, warm bittergarnituur 2 hapjes p.p.

Gezond borrelen à € 9,75 per persoon
Stengels van bleekselderij, wortel en paprika met yoghurtdip, ongezouten nootjes en gedroogd fruit, cherrytomaten, olijven en waddenchips; duindoorn & zeewier.

De dranken bij bovenstaande borrelarrangementen zullen wij op basis van nacalculatie verzorgen.

High tea

Geniet van een overheerlijke high tea terwijl je uitkijkt over het IJsselmeer. De high-tea is van september tot en met april mogelijk vanaf 2 personen, in mei en juni vanaf 6 personen en in juli en augustus enkel op aanvraag. De high-tea is mogelijk van maandag tot en met zaterdag vanaf 12:00 uur en heeft een duur van maximaal 2.5 uur, zondag is op aanvraag. Vanaf 20 personen wordt de high-tea in buffetvorm geserveerd.

High tea à € 25,50 per persoon
OVerschillende smaken en soorten thee, verse munt, gember en honing.

Kinderfeestje ‘Bobby fish party’

Het Afsluitdijk Wadden Center is ook een leuke plek voor het organiseren van jouw kinderfeestje! Tijdens de Bobby fish party gaat de jarige samen met al zijn/haar vriendjes op zoek naar Bobby fish in onze expositie. Daarna volgt een lekker patatje met een snack naar keuze voor de speurneuzen! Kom jij binnenkort ook jouw feestje vieren met Bobby fish?

Bobby fish party à € 11,95 per persoon
Ontvangst met limonade en wat lekkers
Bobby fish speurtocht door de Expositie
Bakje friet met frikandel, kroket of kipnuggets