't Hilletje in Kootwijk

Met de auto:
    Komend vanaf de snelweg A1 gaat u richting Kootwijk en is het parkeerterrein te vinden in het hartje van het dorp. U slaat daar op de Brink rechtsaf, de Kootwijkerdijk in. Na enkele 100 meters passeert u links Gasterij-Hotel 't Hilletje'.

Bezorgrestaurants in de buurt van 't Hilletje

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1182021318 95
1196416195 95
1203613633 95
1225205948 95
1261193139 58
1361957274 46
1405141904 52
1419536780 69

1. Nieuwe eigenaar die plezier heeft! Goed eten met prima bediening. Kaart wellicht iets beperkt.

2. Wij hebben op vrijdagavond 17 november bij 't Hilletje gegeten. Genoten van het wildmenu. Het eten was zowel een streling voor het oog als van de tong. De bediening heel vriendelijk en netjes. Zeker aan te bevelen.

3. Erg gezellig en intiem. Lekkere gevarieerde wildkaart. De prijs staat in verhouding met de kwaliteit wat je krijgt.

4. Gezellig, lekker eten en goede akoestiek (= je kunt elkaar goed verstaan).

5. Yolanda de Graaf

Lekker gegeten! Super leuke bediening met steeds een glimlach! Meisje was net begonnen met haar baan, maar was erg vriendelijk en goed!

6. Gerhard Fokkens

't Hilletje is gast vrouw/heer geweest voor onze caferallycompetitie. We zijn daar op vrijdag avond gestart en gefinisht. De mensen van 't Hilletje hebben ons heel gastvrij ontvangen en voor een hele schappelijke prijs een heel leuk en smakelijk buffet geserveerd!
    Complimenten en tot gauw!

7. Hennie Gerritsen

Zaterdagavond het verrassingsmenu van de chef genomen en heerlijk gegeten; het menu bestond uit 3 gangen die alle drie verrassend en erg lekker waren; elke gang werd uitgebreid toegelicht en van te voren werd gevraagd of er dieet wensen waren. De aanbevolen streekwijn was zeker stevig, maar erg lekker! Kortom prima!

8. Johan en Janneke Kaashoek

Gisterenavond heerlijk op het terras genoten van het aangeboden drie-gangen verrassingsmenu: werkelijk drie maal een verrassend culinair hoogstandje!

9. Carrina en Laura

Heerlijk op het terras gezeten.
    Hele vriendelijk bediening en lekker gegeten!!
    Als we weer hier in de omgeving zijn komen we zeker terug.

10. paul de waal

Goede ervaring, prima kok. Het leuke van het Hilletje is natuurlijk dat het zo authentiek is. De bediening wordt verzorgd door personeel dat deze sfeer goed aanvoelt. Een beetje grappig boertig, maar dat mag hier natuurlijk best. We zitten niet in Wassenaar. Beslist een aanrader voor diegenen die een "sentimental journey" willen maken naar een "stukje" platteland.

11. van Gelooven

Vandaag zijn we voor de 2e keer deze week bij Het Hilletje geweest. Het is een gezellig terras en de bediening is vriendelijk. Na geborreld te hebben hebben we ons diner besteld. Het opgediende was boven verwachting. De dagschotel bestond uit vis en smaakte heerlijk. De biologische lamsbout was voortreffelijk van smaak.
    Echt een aanrader om hier te eten!!

12. John Vercoulen

Super eten, knap hoe ze het voor mekaar hebben en niet heel duur .👍🍻🍷Groeten uit Limburg

13. Vandaag net terug van een nachtje 't Hilletje!

Heerlijke bedden en schone kamers, ontbijt was super, verser kan niet ook heel uitgebreid...

Super gastvrij, normaal 8.30 ontbijt, maar omdat wij vroeg weg moesten, kregen we om 7.00 ons ontbijt...
    Zeer gewaardeerd!!

Als we weer bij de KNHS moeten zijn, komen we zeker terug!

14. Wat een verrassing! Na een teleurstellende ervaring 10 jaar geleden toch maar weer eens slapen en eten in 'Het Hilletje' vanwege de prachtige plek en de goede ligging voor onze doelen. Wat een vernieuwingen: een zeer vriendelijke gastvrouw, gezellige bediening door de dames en een persoonlijke sfeer. De chef maakt mooie en zeer smakelijke gerechten met hoogwaardige streekproducten. We hebben genoten van een heerlijk 3-gangen menu in een smaakvolle entourage die toch landelijk gebleven is. De kamers zijn eigentijds met heerlijke bedden. De badkamer is op de gang maar zeer schoon en met een ruime voorraad schone handdoeken. Het ontbijt was rijkelijk voorzien.

We voelden ons thuis en waren toch helemaal uit. Wij gaan zeker terug.

15. Peter Bastiaans

Nadat we vorig jaar een Latte Maggiato mislukking hadden (heel weinig koffie en lauw.) Zijn we hier maar niet gaan lunchen. Gingen we het dit weekend nog eens proberen met een lunch. We namen de WEEKTOPPER. Flamkuchen.... Bij de vraag van mijn vrouw hoe groot is een kleine en hoe groot een grote gingen de armen van de ,,, jolige serveerster van een cm of 20 tot ongeveer 60 cm uit elkaar. we bestelden dus maar de grote voor € 11,50

Deze bleek te zijn een ovaaltje van ongeveer 20 x 25 cm en het gedeelte waar wat opzat was ongeveer 15 x 18 cm. Schandalig!

Als het de volgende keer vol is elders (wat we nu goed begrijpen) fietsen we toch door naar een ander dorp.

16. Erik& Kristel Metzer

3 nachten volpension was bijzonder goed. Heerlijk ontbijt, leuk en goed lunchpakket en prima diner. Alles goed op smaak en mooie porties. Het vispotje voor de pension gasten mag wat ons betreft direct op de kaart, deze moet namelijk iedereen proeven!
    Dikke compliment voor de eigenaresse en haar gehele brigade, wij gaan zeker terug om van het "Hilletje" en de mooie omgeving te genieten.

17. van Roosmalen

Wij bestelden van de kaart voor 16,50 en moesten ineens 21,50 betalen i.v.m.een grote portie waar niet over gesproken was. Op de kaart staan nl alleen kleine porties. Ik vind dit bedrog. Gevraagd naar de samenstelling van een vegetarisch gerecht wat vreemd smaakte was het antwoord dat weet ik niet. Merkwaardig, de kok liep in de keuken. Ik ga hier nooit meer heen

18. Beste dames van 't Hilletje,

Wat hebben wij een goed gevoel overgehouden van onze Breda familiereünie bij jullie. We hadden zelfs een eigen plekje toegewezen gekregen op het terras en over het stralende weer hadden we zeker niet te klagen. De koffie met appelgebak, de lunch en het buffetdiner het klopte allemaal en wanneer er te weinig te drinken was lag dit geheel aan hem of haar zelf. De kwaliteit was perfect en over de hoeveelheden, het was bijna te veel. Nogmaals hartelijk dank voor jullie inzet en zeker voor ons voor herhaling vatbaar.

Met vriendelijke groet namens ons allen,

Aat Breda.

19. Agter-Dons.

Keurig bereidt en geserveerd, de juiste hoeveelheid, nette vlotte bediening. Tomatensoep was (te) pittig, maar smaken verschillen... Hoofdgerecht super!

20. Gerrie uit Weurt

19 december 2015. Eerst nog even over de sfeervolle kerstmarkt gewandeld en aansluitend een tafeltje van zes bij 't Hilletje. Een gezellige en warme ambiance met attent personeel. We zijn allemaal voor het wildmenu gegaan, ieder had wat anders van de kaart gekozen. Vooral het stoofpotje van hert en wild zwijn was heel erg lekker. Hier gaan we snel voor terug. Als nagerecht een kaasplankje met uitstekende Nederlandse kazen, geserveerd met heerlijk brood en verse stroop uit een kraam van de `kerstmarkt aan de overkant'.

Voor de wijndrinkers was er een passend wijnarrangement. O ja, en verdraaid lekker espresso. 't Hilletje, bedankt voor de gezellige avond.

21. Erg goed eten. Goede muziek. En Rianne is een super gastvrouw!

22. rob van kooij

Kom uit Harderwijk speciaal naar Kootwijk, omdat vorige keren het eten lekker was. Maar vandaag koude uiensoep met rauw bosuitje erin, echt niet te eten. Schnitzel was gemaakt van samengeperst vlees of iets dergelijks en smaakte nergens naar, dus nooit meer.

23. After a long bike ride (Oldenzaal to Zutven to Kootwijk to Maarssen over 3 days) I was warmly welcomed at 't Hilletje and stayed over night in one of their lovely rooms. The food and service were first class. 't Hilletje is located in a lovely quiet village abd is close to Radio Kootwijk, which is well worth a visit too. I will be going back.

Michael

24. Ben meerdere keren met mijn vriend wezen fietsen. Twee keer bij hilletje geweest, mooie locatie, biertje zat nasmaak aan, was niet lekker.. weet niet waarom! Mevrouw (vermoedelijke eigenaresse) erg chagrijnig. Dacht eerste keer mischien ligt het aan mezelf, maar ben er inmiddels achter dat ze ook daadwerkelijk chagrijnig is. Nee voor mij laatste keer hilletje.

25. Fam . Snoei.

De laatste jaren van de oude eigenaar (Victor Louzada) werd de sfeer alleen maar minder. Hij was het duidelijk zat. Wij hebben er regelmatig gegeten en geslapen. Eenvoudig maar goed.
    Na een poosje niet meer te zijn gegaan besloten we ons 34 jarig huwelijk toch door te brengen in 't Hilletje. Het personeel is super, heerlijk gegeten! Tot dat we 's morgens om half negen beneden waren en er nog niemand aanwezig was. Vreemd, toch maar weer even naar de kamer (3) die trouwens ook 's nachts zeer rumoerig was door een koelmotor of zoiets. Advies: besluit u toch te overnachten, accepteer niet kamer 3.
    De nieuwe eigenaresse is zo'n triest figuur, Zo'n brok chagrijn! Niet aardig en niet gastvrij! Zeker een slechte nacht gehad! Ze praat alleen als het echt moet. Het ontbijt buffet is erg simpel.
    Mensen niet heen gaan! Er zijn zoveel leuke adressen die veel gastvrijer zijn. Voor ons nooit geen Hilletje meer.

26. 50 jaar geleden op 14 augustus 1965 brachten mijn ouders hier hun huwelijksnacht door. Door een verlate aankomst vanwege verdwaling restte hen toen slechts een koude kroket...

Hoe anders was het weerzien met kinderen en vrienden dit jaar! Na een hartelijk welkom op de kamer met bubbels volgde een diner met een koude kroket! Het behulpzame en proactieve personeel speelde het spel vol overtuiging mee.

Daarna hebben we heerlijk gegeten van royaal opgemaakte borden in een sfeervolle omgeving. Het werd een onvergetelijk weekend, zeker toen we de volgende dag op advies van 't Hilletje in de omgeving een prachtige huifkartocht maakten. Een aanrader, net als het hotel/restaurant!

27. Heerlijke lunch gehad! Broodje carpaccio wat mij betreft een aanrader! Eindelijk een broodje met voldoende beleg ipv meer brood dan vlees ;) Echt vers gemaakt i.p.v. die Sligro broodjes die je bij andere restaurants krijgt... Wat mij betreft snel weer terug om de rest vd kaart te proberen!

28. h.j.odendaal met 20 gasten

Het diner, 20 personen, goed verzorgd. Mooi terras. Gelegen in rustig dorp.

29. W. Odendaal

Heerlijk eten en drinken op een prachtige locatie! Het drinken liet wat lang op zich wachten, maar wij waren met een grote groep en het werd ineens heel druk. Verder niets op aan te merken! Aanrader!

30. Vroeger waren wij vaste gast in restaurant 't Hilletje. Wij kwamen hier maandelijks, we genoten van de huiselijke sfeer en de oude eigenaar kwam altijd even bij ons aan tafel en toonde veel interesse. Paar weken terug bij het Gasterij 't Hilletje geweest. We hoorde dat er een nieuwe eigenaar in zat en waren dus wel benieuwd ondanks de slechte verhalen. Helaas waren deze verhalen allemaal waar, slecht ontvangen door mevrouw, er kon nog geen goeiemiddag vanaf. Het was erg warm die dag en besloten dus om buiten te eten. Toen wij om de kaart vroegen werd ons verteld dat we alleen plate gerecht buiten mochten eten en als we echt wouden dineren zoals een lekker biefstukje eten werd ons verteld door de nog steeds chaggerijnige mevrouw dat we maar binnen moesten gaan zitten. Mijn man en ik gaan vaak uit eten maar dit hadden wij nog nooit meegemaakt. Er was in totaal nog 1 andere tafel die naast ons zat. Dat waren 4 personen, de (vermoedelijk) zoon wou een vegatarisch gerecht maar dat zag die op de andere kaart, en was het dus geen mogelijkheid. Wij hebben om de rekening gevraagd en we konden contant afrekenen, maar voor het afrekenen waren wij verplicht om naar binnen te lopen en de nog steeds chaggerijnige mevrouw was te lui om zelf heen en weer te lopen. Volgens mij zijn wij de gast. Wij zijn maar snel vertrokken naar De Brinkhof, en gelukkig hebben hun het voor zover het kon goed gemaakt. Maar 'gasterij het hilletje' ziet ons hier niet meer terug. Jammer want het was zo'n mooie zaak!

31. Sophia van Stijn

Met vaderdag gegeten, het was fantastisch, zeer goed gegeten met 10 personen. De bediening was prima, nog bedankt mensen en ook Rianne en Vincent de super kok. 3 juli aanstaande komen we met de damesclub uit Arnhem om heerlijk te eten. Tot dan.

32. Zaterdag 27-6 ons jaarlijks familie-etentje in 't Hilletje gehad. Het voldeed aan al onze wensen. Voortreffelijk gegeten, het heeft bij allen indruk gemaakt. Goede en ontspannen sfeer, goede bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

33. H.E.D.Swaan-Barten

Twee keer gedineerd. Goede kaart, smaakvol opgediend, deskundige bediening. Gezellige ambiance, prachtig terras. Boomrijke omgeving. Kortom, een aanrader.

34. Kees de Kruijk

Het vernieuwde Hilletje vind ik wel een aanrader. Ondanks de drukte is de bediening attent en met gevoel voor humor. We hebben er heerlijk geslapen en voortreffelijk gegeten, zowel ontbijt, lunch als diner! Een goede afwisseling met lange wandelingen in het mooie landschap.

35. Voor de tweede keer dit jaar bij het vernieuwde Hilletje gegeten, met spijt! Ik kan het niemand aanraden, het is niks vergeleken met het oude Hilletje. De gastvrijheid is er ronduit slecht! Ik dacht 1 keer kan, ik probeer het nog eens, maar helaas, niet alleen ik maar ook mijn meegenomen gasten zijn van mening dat de bediening chagrijnig en vooral niet service gericht is. Echt vervelend. We gaan op zoek naar een nieuw stamcafé.

36. kitty hessels

Heerlijk gegeten, echt vriendelijk personeel en vlotte bediening, echt een aanrader.

37. Bakker

Vorig week met een groep van 11 personen, waaronder 4 kinderen, gegeten. Alles kopte, eten prima, bediening vriendelijk (ook voor de kinderen), prijs /kwaliteit goed. Komen zeker terug.

38. Van der Graaf

Prima eetgelegenheid; goede bediening; lekker gegeten. Ossenhaassaté mag er alleen nog bij op de kaart.

39. Echt een compliment. Was lekker, gezellig en sfeervol.

Nogmaals bedankt (Levi de ober was echt leuk)!

Groetjes, we komen zeker terug.

Ami

40. Joke en Harry

Vrijdag 3 april met vrienden voor de tweede keer hier gegeten en wéér was het heerlijk. De bediening is vriendelijk. De sfeer heel goed. De kok kwam ook nog even een praatje maken. We zullen het aan iedereen aanbevelen.
    't Hilletje hoort bij Kootwijk!!!

41. Verhoog

Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, goede bediening. Zeker aan te raden.

42. F Bennen

Mooi plekje. Leuke bediening.

44. Wim en Jacqueline Sterken

Vriendelijk personeel, en heerlijk gegeten. Zowel de lunch als diner. Zelfs advies van de kok, geweldig.

45. Gert Lokhorst

Goed eten en een prettige bediening. Pluspunt is dat de keuken niet verstopt zit achter een paar muren. Dus beslist een aanrader.

46. Lex Hulleman

Gisteren gegeten bij het Hilletje. Mooie zaak, goed eten, leuk personeel.

47. Gisteravond heerlijk gegeten bij 't Hilletje. Werden enorm gastvrij ontvangen. Vooraf kregen we een lekkere amuse. De bediening was erg goed en gezellig. De kok kwam ook regelmatig aan tafel en gaf het eten een persoonlijke finishing touch. Al met al een aanrader en wij komen zeker nog eens terug!

48. rrrobb 2487 punten

Hier overnacht en gegeten op 7 maart 2015.

Bij 't Hilletje kom ik denk ik al meer dan twintig jaar. We hebben er ook al twee keer overnacht, zo'n 16 jaar geleden en er door de jaren heen diverse keren gegeten. Sinds eind vorig jaar heeft 't Hilletje een nieuwe eigenaar. De zaak is grondig gerenoveerd en ziet er weer mooi en verzorgd uit. Maar wel op een dusdanig smaakvolle manier dat de originele gemoedelijke oude sfeer gebleven is, dat je je eigenlijk afvraagt; het is duidelijk mooier dan het was, maar wat is er nou eigenlijk gerenoveerd?

Afgelopen weekend hadden we het Hilletje na al die jaren uitgekozen om te vieren dat we twintig jaar samen zijn en hebben er ook een overnachting geboekt. 's Avonds hebben we er gegeten. We werden uiterst vriendelijk en gastvrij ontvangen en voelden ons er gelijk thuis. Ondanks dat het restaurant vol gereserveerd was hadden ze nog een tafeltje voor ons vrijgehouden.

We hebben er dus al diverse keren gegeten, maar ik moet zeggen dat het restaurant nog nooit zo goed is geweest als dat het nu is. De kaart ziet er al gelijk heel aantrekkelijk uit met vele soorten gerechten, ook bijzondere, voor elk wat wils en met heel betaalbare prijzen. Vooraf kregen we een heerlijke zalmmousse als amuse van het huis. Daarna hadden we een heerlijke bospaddenstoelsoep en een mandje knapperig vers warm brood met o.a. een heerlijke aioli erbij.

Ondanks dat het restaurant vol zat was de organisatie uitstekend voor elkaar en werden we goed en vriendelijk bediend zonder dat we lang hoefden te wachten. De sfeer binnen het team is ook top en dat straalt het restaurant gewoon uit. Iedereen heeft er heel veel zin in om z'n uiterste best voor je te doen.

Als hoofdgerecht hadden we een pannegies kroondomein. Dat is een heerlijk Veluws stoofpotje met wild hert en zwijn. En ik had de fazant op 2 manieren met een rode port saus. En ook die smaakte voortreffelijk en was uitstekend bereid. Een bijzondere vermelding voor de frites. Iedereen kan patat bakken en meestal smaakt die ook prima. Maar soms springt de smaak er echt boven uit en vraag je je af, hoe een kok dat toch voor elkaar krijgt. Bij 't Hilletje hebben ze die frites.

Als dessert hadden we een French coffee en een espresso de gasterij met een likeurtje en drie overheerlijke bonbons. De kok kwam nog persoonlijk langs om te vragen of alles gesmaakt had, en ook dat weet ik altijd heel erg te waarderen. Na afloop hebben we bij de haard nog wat gelezen en gedronken voordat we naar onze kamer gingen. We hebben hier echt genoten.

't Hilletje is dankzij Rianne echt een favoriet restaurant geworden waar we nog vaak hopen terug te komen. Tenslotte was ook het ontbijt de volgende ochtend uitstekend verzorgd, met wederom dat heerlijke verse warme brood.

49. Om de avondspits te vermijden besloten we even van de snelweg af te gaan om een klein hapje te eten. We kwamen aan bij Het Hilletje. We waren vroeg. Er waren nog geen andere gasten en we vroegen ons af of we wel een goede keus gemaakt hadden. Gelukkig hadden we dat.
    We werden gastvrij ontvangen met een leuke en lekkere amuse. De kaart was heel verrassend. Van allerlei lekkere voorgerechten tot bijzondere hoofdgerechten, maar ook een stamppot of bruine bonenschotel. Alle gerechten waren heel smaakvol en mooi geserveerd. We hebben echt zitten genieten. En inmiddels behoorlijk wat mensen met ons, want rond half 7 begon het al gezellig druk te worden. Na een kopje koffie hebben we met een voldaan gevoel onze reis vervolgd. We hadden heerlijk gedineerd voor een prijs die nog behoorlijk bij ons voornemen 'een hapje te eten' paste.

50. Kees en Hermien Bogaard

We hebben tijdens ons wandelweekend gelogeerd in 't Hilletje en het hartstikke naar onze zin gehad. Het diner was er heerlijk, een hele goede kaart, lekkere wijntjes en een droomtoetje! De volgende morgen heerlijk ontbeten met vers afgebakken desembrood. Heel verzorgd allemaal en fantastische kwaliteit. De bediening en de eigenaresse zijn ook heel aardig. De kamers zijn eenvoudg en prima. Een aanrader!

51. wagemakers

Weer een gezellig en fris restaurant waar we goed en gezellig hebben gegeten. Als we weer in buurt zijn gaan we er zeker weer naartoe!

52. Aad en Ineke

Koffie met Bourgondische appeltaart! Een uitstekende start van een wandelweekend. Onze tassen op de kamer gezet en daarna wandelen met z'n tienen vanuit Barneveld naar Kootwijk. Bij terugkomst in de gasterij heerlijk koffie drinken op het terras.
    Om zes uur namen we plaats aan 'onze' stamtafel. Onze drankjes werden opgenomen en werden wij verrast met een heerlijke amuse van het huis. Een tweede amuse was geen probleem. We hebben genoten van een heerlijk driegangenmenu. Alles werd opgediend met een warme vriendelijke sfeervolle saus van gastvrijheid. Het toetje beloofde hemelse modder en de gastvrouw en gastheren logen niet, want het smaakte hemels. We bleven overnachten en na een gezellige avond zochten we onze bedden op. Na een verkwikkende nachtrust op bedden met uitstekende matrassen, wachtte ons een heerlijk ontbijt waarbij uiteraard de gekookte eieren niet ontbraken met zoveel Barnevelders in de omgeving. De kok zorgde ondertussen voor een goed lunchpakket voor de wandeling naar paleis Het Loo. We hebben genoten van veel gastvrijheid en heerlijk eten. Een aanrader om heerlijk, sfeervol te eten en van een goede nachtrust te genieten. En alles in een goede kwaliteit- en prijsverhouding!
    Het was alleen jammer dat onze tafel zich vlak bij de deur bevond. Dat is met buitentemperaturen van rond de 5 graden niet prettig. Daar moeten jullie nog een oplossing voor zoeken.

53. kees harrenstein

Wij hebben genoten van het lekkere wild dat mooi gepresenteerd werd en zeer lekker smaakte. Ondanks het feit dat we niet gereserveerd hadden en de ambiance voor een zaterdagavond goed gevuld was, kregen we nog een mooie tafel toegewezen door de vriendelijke en gastvrije bediening. Het ijs en ijs koude glaasje Jager Meister dat aan tafel gevuld werd was zeker niet te versmaden. We wensen jullie een hele goede voortzetting van t-Hilletje toe. Het is zeker de moeite waard om daar eens een hapje te gaan eten.

54. We hebben met z'n vieren heeerlijk gegeten. Grote complimenten voor Rianne en haar team! Het restaurant was volgeboekt! Ga zo door! Door deze enthousiaste mensen is 't Hilletje een geweldige aanwinst voor Kootwijk! Op naar de lente en de zomer met een vol terras!

55. Gegeten bij het Hilletje, na 10 jaar weer geweldig. We hebben genoten van alles: eten, drinken, het omgetoverde restaurant en service, En dit alles voor een heel mooi prijsje

Bertje.

56. Met z'n vieren wezen eten. Helaas was het niet warm binnen. De soep was door de grote klodder room lauw, evenals het vlees. Lekkere friet maar veel te weinig voor 6 pers. Geen volgende keer.

57. Heerlijk gegeten!! Leuke menukaart en gezellige, spontane bediening op een fraai plaatsje in Kootwijk.

58. Op 29 januari jl lunchten wij met onze ouders (95 en 96 jaar) bij Het Hilletje onder regie van de nieuwe en sympathieke eigenaresse. Welaan de zorg en de service die de ober-gerant toonde bij binnenkomst was al direct hartverwarmend.
    Het lunch menu was met grote zorg samengesteld en klopte helemaal. Verrassend en attent was dat bij het dessert een mooi bord werd opgediend met daarop in fraaie chocolade letters geschreven "Hartelijk gefeliciteerd 95 jaar". Dat de Hanos leverancier toen ook nog de parkeerplaats op reed bewijst dat het restaurant alleen maar voor de hoogste kwaliteit gaat. En dat de prijs zo enorm vriendelijk was, maakte deze hernieuwde kennismaking alleen maar tot een groot feest.
    Dit vernieuwde "Hilletje" verdient alle support en uw bezoek. Laat je de gastvrijheid van dit team wel gevallen!

59. Sinds de opening zijn wij al meerdere malen wezen eten. Als inwoner van Kootwijk kunnen wij weer genieten van heerlijke gerechten en goede bediening en gezelligheid. Kortom een aanrader !

60. esmeralda jacobsen

Vrijdagmiddag 16-1-'15. Op goed geluk aan komen waaien en ontdekken dat de zaak weer open is was al een prettige bijkomstigheid. Heerlijk om even neer te ploffen na een lange wandeling op het Kootwijkerzand. Ambiance oogt proper en gezellig. Personeel erg kindvriendelijk. Menukaart oogde zo aantrekkelijk allemaal dat we geen keuze konden maken. Uiteindelijk van alles iets kunnen proeven, door vindingrijkheid van de chef kok. Complimenten!! Tot en met het toetje verrassend. Heerlijke stoelen. Zo kun je hier best een tijd vertoeven. Eens geweest kom je zeker nog eens. Wij in ieder geval wel.

61. Heerlijk gegeten!! Verrassende menukaart en gezellige spontane bediening!!

62. Wij zijn zeer tevreden over het nieuwe Hilletje, wij komen al jaren in het Hilletje, maar de nieuwe eigenaren hebben er echt een geweldig etablissement van gemaakt, geweldige service en heerlijk eten, het is ook heel mooi verbouwd, echt een aanrader als je op de Veluwe bent!

63. Roelie Duyvendak

Heerlijk gegeten, ruime porties. Kleine detail kritiek, zoals niet zulke lekkere aardappeltjes bij het heerlijke wild stoofpotje. Maar wel weer heerlijke frietjes. En de warme chocoladesaus bij de Dame Blanche was vergeten. De Hemelse Modder was weer wel hemelse chocolademousse. Voldoende voor twee personen.

64. Hendrikse

Vanavond hebben wij bij 't Hilletje gegeten. Het was enorm lekker, vernieuwende gerechten. Bekende ingrediënten op een verrassende wijze bereid. Een keurig restaurant met aardige en gastvrije bediening. Chapeau!

65. P. en A. Bloemendal

Heerlijk vegetarisch gegeten in de vernieuwde gasterij het Hilletje ! Het is mooi geworden na de grondige verbouwing en het personeel is vriendelijk en gastvrij.

66. Regina Altorf

Hebben er eerste kerstdag heerlijk gegeten met de familie! Eten was super goed van mooie verse producten! Personeel ook erg vriendelijk! Zeker de moeite waard om vaker te gaan eten.

67. Raymond en Angela Altorf

Tweede Kerstdag met 7 personen heerlijk gegeten. Ieder gerecht was een culinaire verassing en een feest op het bord. Een perfecte mix van steekgerechten, nieuwe snufjes en kwaliteit, oud en nieuw komen samen.

Een echte aanrader, wij komen zeker terug.

68. Perfect leuke ontvangst en eten van ongekende kwaliteit. Dikke 10

69. marinus van den brink

Lekker eten op een mooie locatie! Heerlijk!

70. Brigitte Dekker

Heerlijk en gezellig gegeten !!

71. Het Hilletje 2.0.
    Lekker eten, vriendelijke bediening en vooral heerlijk Veluws overnachten. Goede bedden en je kunt zien dat de nieuwe uitbaatster er zin in heeft. Bewondering voor haar ondernemerschap. Ik raad u aan om snel zelf te oordelen.

Rianne en team, veel succes en vast tot snel!

Groetjes van de 1e hotel-gasten in 't Hilletje nieuwe stijl :-)

Flo & Nol
    Hilversum

72. Tom van Egmond

Gisterenavond erg lekker gegeten bij t'Hilletje. Vriendelijke en opmerkzame bediening, lekker eten (nog nooit zo'n heerlijke uiensoep gehad), leuke prijs - gewoon ronduit goed toeven. Hier kom ik in ieder geval nog meer voorbij.

Hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en veel succes

73. Vanavond heerlijk gegeten bij Gasterij t Hilletje. Na een grondige verbouwing en dan bedoel ik ook alles is deze gasterij prachtig geworden. Goed eten, leuke prijs en aardig personeel. Dus voor herhaling vatbaar.

74. Hier wezen lunchen na een leuke wandeling op de zandverstuiving.
    Vies, oud en muffig interieur en rare luidruchtige mensen aan de bar. Eten was klef en het smaakte nergens naar!
    Niet heen gaan.

75. Je kunt me zeggen wat je wilt, de bediening is goed, de ambiance meer dan mooi, en als je vantevoren vraagt om lamskoteletjes, die zijn om je vingers af te eten. Dat kan die kok(kokkin) echt, en die zijn moeilijk klaar te maken, een aanrader.

76. Eigenlijk al getipt door mede-campinggasten die het Hilletje op zaterdag hadden bezocht en daar taaie kip voorgeschoteld kregen. Maar het terras zag er aantrekkelijk uit en het Gerardusbier smaakte heerlijk. Maar ook voor ons was het een afknapper: de schnitzel was taai en volkomen smakeloos en de ook varkenshaas was taai. Kortom, drink je biertje op het terras en ga ergens anders eten. Zelfs een in een friettent is het smakelijker. De bediening door twee jonge meiden is overigens prima.

77. Christina

Afgelopen woensdag bij Hilletje wezen eten, bij ontvangst werd ik hartelijk ontvangen door een vriendelijke dame die ons naar onze tafel wees. Toen het eten, Camembert en Kipfilet, camembert was super, alleen de kipfilet was een beetje droog. Toen we dit vertelde werd dit serieus genomen en kregen we later een koffie van het huis. Er hangt er een prima sfeer, waar je je meteen thuis voelt. De jonge dame was vriendelijk en toonde belangstelling in ons. Mijn dochter en ik komen hier zeker terug!

78. Jan Hop

Familiefeest met 100 personen met voortreffelijk koud- warm- en ijsbuffet. Heel mooi opgemaakt, perfect van smaak en genoeg voor iedereen. Ook de bediening was geweldig. Perfect.

79. Op deze maandag hier lunch gegeten met vrouw en zoontje. Niemand zat voor ons op eten te wachten dus konden ze gelijk aan onze maaltijdsalade geitenkaas (2x) beginnen en een tosti. Dit duurde werkelijk te lang bijna een uur, toen we vroegen waar het bleef kwam de bediening in een keer met de borden aan lopen. 10 euro voor deze salade was werkelijk 9 euro te veel. Een droog bosje sla met bruine rand en twee baby tomaatjes gehalveerd waren alle groente ingrediënten. Daar bovenop gekwakt een bonk geitenkaas met bruine rand in dik pannekoekspek gewikkeld. De tosti was zo droog dat deze op beschuit leek. Maar wat ons nog het meest verbaasde was dat er de hele tijd de hond van het huis bij iedereen aan tafel stond te schooien voor eten. Echt te vies voor woorden!

80. Gerhard en Gerda

We hadden een overnachting geregeld voor afgelopen vrijdag. Daarna lazen we pas de recensies over het eten. We lazen over heel slechte ervaringen dus met zeer lage verwachtingen gingen we vrijdagavond aan tafel bij het Hilletje.
    Als voorgerecht kozen we Kootwijker hoedjes (gevulde champignons) : Heerlijk!
    Als hoofdgerecht varkenshaas medaillons: perfect!
    Er waren meer dan genoeg en smakelijke krieltjes, patat en groente.
    De bediening was erg vriendelijk, goed en attent.
    Kortom, onze complimenten. We vonden het eten een echte aanrader!

81. Afgelopen week gegeten op vrijdag heerlijk gegeten, bediening was goed en leuk. We hebben gezellig met een kerstman aan tafel gezeten, sfeer erg goed, leuk ingericht voor de kerst.

82. We kunnen kort zijn.
    Bediening was super, snel en attent.

Eten was ronduit slecht we zijn nu nog aan het gokken of dat zwarte brokje, nu lever of biefstuk was..
    Spinazie was blijkbaar ook een zeer moeilijk gerecht, blubber met draadjes en een plas vocht.

Dus prima voor een drankje bij de open haard, maar neem zelf je brood mee.

83. Wij waren hier afgelopen zaterdag met onze schoonouders en ons dochtertje van 11 maanden.
    We moesten heel lang wachten op ons eten, het begon al met het opnemen van de bestelling. We zaten al ongeveer een kwartier voordat we iemand zagen, de drankjes duurden lang, het voorgerecht ook, daarna moesten we 3 kwartier wachten op het hoofdgerecht, intussen maar gevraagd waar het bleef, en toen kwam de serveerster gelijk met de borden (wel erg toevallig). Eten was intussen al lauw. Een stukje van de varkenshaasmedaillons was niet gaar. Ik had een spies waarvan de champignon zwart was. Slechts 1 bakje patat en 1 bakje aardappelkroketten voor 4 man! En dan nog zo duur, 10 euro voor paling met toast, en 18 euro voor een spies met 3 stukjes vlees! Achteraf bleek dat ze tafels omgewisseld hadden, maar dat gaven ze niet toe. Maar we konden wel 120 EUR afrekenen.
    De bediening was slecht, ze kwamen niet tussendoor even langs om wat te drinken te bestellen. Het waren jonge dames die nog het 1 en ander moeten leren.

84. Lekker gegeten! Goede vriendelijke bediening! Konden lekker buiten zitten! Ondanks de drukte konden ze het goed aan! Aanrader!

85. Fam v.d.Graaf

Vrijdag 18 mei 2012 hebben wij hier "gegeten" het is zonde om hier 1 Euro te besteden. De bediening liet te wensen over, jonge mensen dus dan denk je ze moeten het nog onder de knie krijgen.Maar dan het eten, ons voorgerecht was een soepje uit een goedkoop blikje en was lauw, bij het hoofdgerecht was als groente een klonter slablaadjes gekwakt met een dressing waarvan niemand van ons gezelschap iets durfde te nuttigen. Het vlees wordt aangebrand geserveerd en is een droge hap.Het is in één woord een afrader !!!!!

86. Eten en bediening zijn ronduit slecht! Het begon met verkeerde drankjes, dat kan gebeuren denk je dan...waren we toen maar omgedraaid.... De menukaart moesten we zelf vragen, niemand, geen bediening die vanzelf aan je tafel komt. Vervolgens eten besteld, tomatensoep en stokbrod vooraf, spare ribs, saté, snitzel en een kindermenu, kan toch niet fout denk je dan. De soep bleek koud en smaakte hetzelfde als de blikken van de aldi. Niet dat dat slecht is, maar je verwacht wat meer voor bijna 5 euro per kop! Het kindermenu op eigen initiatief met de voor gerechten geserveerd, dat waren pluspunten! Maar vervolgens de mayonaise en appelmoes vergeten, zo ook het stokbrood je kruidenboter. Na hierop attent gemaakt te zijn komt de mayo en het stokbrood. De appelmoes moet nog gemaakt worden. Vervolgens het hoofdgerecht. De snitzel van mijn schoonvader was zonder saus besteld. Die zat echter wel op de pikzwart verbrandde snitzel. Terug naar de keuken, hoop gevloek vanachter het luik. 2 minuten later komt dezelfde snitzel retour, nu zonder saus en een paar tintjes donkerder (hoe is het mogelijk). Vervolgens krijg ik spareribs, terwijl ik saté had besteld. Ook retour, nog meer gevloek...Geen excuses, eigenlijk helemaal geen terugkoppeling of een drankje. Ik zit nu wel mooi te wachten. Tegen de tijd dat mijn saté dan komt, is iedereen klaar. De friet op mijn bord lijkt gerecycled van de foutief bezorgde spa reribs en is zo hard dat mijn kronen bijna breken. Het eerder bestelde biertje is nog eens niet gekomen, waarop ik besluit (voor het eerst in mijn leven) dat we maar een rondje van het huis moeten krijgen......die hebben we gehad...wow! Hier kom ik nooit meer!

87. Afgelopen zaterdag in T'Hilletje gegeten met 8 vrienden die ik had lekker gemaakt over dit bedrijf. Zelden heb ik zo slecht gegeten als zaterdag 21e april. Bediening liet ook te wensen over maar de Kok moet zich echt schamen daar en dan druk ik mij beleeft uit. Zand in de sla, kippelevers zo droog als gort, ga zo maar door. Echt om te huilen en dus snel weer weg en voorlopig niet meer terug.

1,7
  88. Wat een enorme teleurstelling was ons bezoek aan restaurant 't Hilletje op 1e paasdag. Aan de buitenkant zag het er gezellig uit met twee haardvuren, maar bij binnenkomst wilde we eigenlijk al weglopen (hadden we het maar gedaan). We zaten aan een tafel naast de bar waar een groep luidruchtige mensen wat stonden te drinken. Een kwartier na binnenkomst kwam er iemand een drankje opnemen. Daarna kwam een mevrouw die nog niet eens wist wat er allemaal op de menukaart stond de bestelling opnemen. Ongeïntereseerd en weinig kennis bleek al bij het opnemen van de bestelling. De kaart stelt niet veel voor. Weinig keus, met hoge prijzen voor de voor- en hoofdgerechten. We hadden nog stille hoop dat de gerechten door de prijs wel goed moesten zijn. Het tegendeel bleek waar. De carpaccio op een enorm bord, bedekt met veel geraspte kaas. De kootwijker hoedjes klein en met veel kaas. NIet optimaal, maar misschien maakte het hoofdgerecht alles goed.
    Helaas. Wat een blammage: De varkenshaasmedalloins die zo doorgebakken waren dat ze te droog waren om weg te werken Zonde van zulk mooi vlees. De vleesspies hadden we beter bij een snackbar kunnen halen, daar heet het een sjaslick en kost € 3.95 Bij 't Hilletje waren het drie kleine stukjes vlees en dat voor een prijs van € 17,20. Schandalig. Een scholfilet die zo vet van de boter op een bordje dreef voor een prijs waar je in een gerenomeerd restaurant drie sliptongen voor weg eet. Zelfs de frietjes waren te ver doorgebakken, hard, bruin en vet. Als klap op de vuurpijl had de kok het zelfs voor elkaar weten te krijgen om de asperges zo door te koken dat het er gewoon bruin uitzag. We hebben het opgegeten, maar met weinig smaak en een naar gevoel dat je hiervoor een behoorlijk bedrag neer moet leggen. Toen de serveerster vroeg of het gesmaakt had konden we er niet om liegen: Nee het heeft niet gesmaakt, vies bah en eigenlijk schandalig. En..... ze hadden dit nog niet eerder gehoord terwijl voor ons mensen zaten die een bord asperges als hoofdmaal kregen en over de smaak niet tevreden waren. Als compensatie een drankje van het huis en een rekening van € 120,- kassa!
    Kortom een ramp en wij adviseren dan ook neem net als de vaste bezoekers een bordje patat met een frikandel, want de rest is niet te verhappen..

89. Willem Beumer

Op 6 november hebben wij op de terugweg uit Noord Holland bij het hilletje gegeten.
    Het was ronduit terleurstellend.
    Na aan een jong meisje gevraagd te hebben of er een tafeltje voor 2 personen was, wees zij in een richting om zich vervolgens om te draaien. Na een klein kwartier gezeten te hebben wilde ik net om een drankje en de kaart vragen tot er een ober kwam.
    Het restaurant is (hoeft niet volledig) totaal niet met zijn tijd mee gegaan. Garnalencocktail wordt geserveerd op veel ijsbergsla met whiskeysaus uit een flesje. Een opgewarmde, te droge cordon bleu (die waarschijnlijk van een andere tafel kwam, die hem niet besteld leek te hebben), forel in folie uit de oven in een grote plas vocht met Hollandse garnalen die veel te lang meegkookt waren (dus droog). Teleurstelling uitgesproken, met de mededeling dat ik dit zelf helaas veel beter had gekund. Kook zelf wekelijks en gaan ook zeer frequent uit eten. Bij het willen afrekenen stond 3 "man' ongeïnteresseerd achter de bar. Het jonge meisje was druk met haar mobiele telefoon.
    Kortom zo slecht hebben wij in tijden niet gegegeten.

90. Ik kom al jaren in het Hilletje er is altijd een gezellige sfeer.

Door de jaren heen heb ik regelmatig mijn familie, vrienden en kennissen er naar toe kunnen slepen. Het eten is goed, ik en andere ook voelen zich direct thuis.

Victor (de gastheer) is een hele gezellige kerel waar je meteen een vriendschap mee kan opbouwen. Het personeel (jonge mensen) ken ik enkele van naam en doen erg hun best.

Ik vind mij zelf een trouwe klant en hoop dat ook nog lang te blijven.

91. Peter en Ellen Lankhaar

Best team van 't Hilletje,

Langs deze weg willen we u bedanken voor de service die u heeft verleend inzake ons vergeten fototoestel!

Nadat we op uw terras heerlijk hadden genoten van het zonnetje en de prima maaltijd vergaten wij helemaal dat we ons toestel netjes in de schaduw hadden gelegd. Pas nadat we al 1,5 uur onderweg waren drong het tot ons door dat het toestel daar nog steeds moest liggen......Een telefoontje leerde ons dat een attente medewerker het al in veiligheid had gebracht. Na ons adres op gegeven te hebben ontvingen wij het toestel netjes verpakt via de post. Nogmaals dank! Met vriendelijke groet, Peter en Ellen.

92. DE BRABANDERS ( VUGHT )

Voor de vijfde maal worden wij weer op onze wenken bediend.

Wij zien er weer op toe dat het in september een TOP weekend wordt.

Wij zijn als brabanders gastvrij maar het team van het hilletje weet ook precies hoe het moet.

Het is overal wel eens iets!

Victor en team van ons een dikke 10

Groetjes uit het mooie VUGHT.

93. Wat een leuk etentje had moeten worden, viel enigszins in het water. De ober wist blijkbaar niet dat sommige gerechten niet geserveerd konden worden omdat ze op waren.... dus wat anders bestellen. Het eten was daarna vrij snel op tafel, wel goed van smaak, maar vrij kleine portie, zeker de salade.

De bediening was niet echt snel maar wel vriendelijk.

De omgeving was bijna onfris te noemen, zeker de vloer was smerig.

Moesten zelf op zoek naar iemand om te betalen, die we hangend aan de telefoon vonden en prive gesprekken voerde, zonder zich aan ons te storen, totdat ik me in het gesprek mengde... Geen excuus, blijkbaar normaal!

Positief was dat mijn lieftallige dochter 'extra' slagroom bij haar Brusselse wafel met warme kersen kreeg.....

94. Lekker gegeten voor een goede prijs. Bediening was vriendelijk. Leuke inrichting. Komen graag een keer terug.

95. Diverse malen bezocht en altijd weer de hoop dat het verbeterd is. Jammer maar de manager heeft een uitdaging. Het duurt allemaal veel te lang. Personeel heeft geen kennis van de kaart en ook niet echt de interesse in de horeca en gastvrijheid. Echt jammer want het is een prachtige plek. Veel succes! Ik blijf het proberen! Misschien dat het kwartje eens gevallen is.

Groeten.

96. van binsbergen

Geweldig!

Eten en drinken:

De voorgerechten waren heerlijk, de ham met meloen was verrukkelijk en stond binnen een ogenblik op tafel met daarbij de carpaccio.

Er was ook genoeg toast geserveerd op een broodplankje wat goed bij het interieur past en bij de rest van het restaurant.

Als hoofdgerecht hadden we twee zeetongen, smaakten ook erg goed!

Als nagerecht hadden we huisgemaakte hazelnoten en een sorbet bosbessen. Erg mooi geserveerd en goed van smaak.

Service:
    Vriendelijk en vrolijk personeel, altijd bereid je te helpen ook als het drukker begint te worden.

Sfeer:
    Leuk restaurant, er hing een oude maar toch ook een gezellige sfeer. Je voelt je er gelijk thuis, zeker met de leuke lounge.

Prijs/kwaliteit:
    Goede verhouding van goed eten voor een goede prijs.

Kortom een aanrader!

97. Gijsbert

Ik heb het hilletje afgelopen zomer wel eens bezocht.

De bediening is prima, doet z'n best, maar de organisatie is slecht. Weinig personeel, waardoor er ongeduldige gasten ontstaan, geen tijd om de troep van de tafels te ruimen enzovoorts. Volgens mij maakt het personeel ook erg lange dagen aangezien ik ze 's ochtends om 10 uur zag en 's avonds laat nog steeds dezelfde personen. Ja, zo wordt het personeel er ook niet vrolijker op.

Een deel van het terras is leuk opgeknapt, maar het terras aan de voorzijde mag wel een beurt gebruiken. Mooie sterke stoelen bijvoorbeeld, de uitstraling is tot nu toe rommelig en erg oud, hetzelfde geldt voor het interieur.

Het terras misschien ook wel te groot om aan te kunnen door het personeel. Hierdoor ontstaat haast, te weinig aandacht voor de gasten, en andere problemen. Het zou mooi zijn als er minder plek was en meer persoonlijke aandacht, en vooral een verzorgde, opgeknapte uitstraling van het pand en terras.

Eten is prima, menukaart heeft vele variaties, een normale steak of een keer iets anders dan normaal, voor ieder wat wils dus.

Wij komen hier zeker terug.

98. We komen er al jaren. Gewoon voor koffie of uitgebreider diner tijdens zomer of rond kerst. Altijd gezellig en prijs kwaliteit verhouding prima.

Personeel doet altijd zijn/haar best om het je naar de zin te maken, daarom is even wachten voor ons geen probleem.

Vegetarisch mag wat afwisselender, maar is op zich nu ook prima.

99. Afgelopen zaterdag hebben wij met de hele familie een heerlijk warm en koud buffet gehad. Wij waren met 52 personen en hadden een super avondprogramma. Eerst gezellig gekegeld in de party kelder en daarna in het restaurant gegeten. De bediening was uitermate vriendelijk en als bedankje, omdat oma 80 werd kregen we een flesje wijn. Top, top, top, een echte aanrader dus.

100. Eten: redelijk, alleen was het veel te weinig. Een bakje aardappeltjes en een bakje frietjes voor 12 personen. Werd niet bijgevuld (personeel was nergens te bekennen!). Idem met de rode kool en de salade: 2 bakjes in totaal. Ik ging er met honger weg, ondanks het 3-gangen menu.

Bediening: slecht. Is meestal niet te vinden. Vraagt niet of het smaakt oid. Lege borden stonden ruim een half uur op tafel voor ze opgehaald werd. Waren 1 toetje vergeten, waardoor deze persoon ongeveer 10 minuten na de rest zijn toetje kreeg en in z'n eentje zat te eten.

Men begon om half 11 al de boel op te ruimen en de terrasborden van buiten naar binnen te halen. Niet echt gezellig als je nog zit te eten.

Tot slot is de garderobe naast te bar waar volop gerookt wordt. Aan het eind van de avond mag je dus naar huis in een stinkende jas!

Al met al: slechte ervaring. Hier komen we nooit weer!

Volgende pagina