Nieuwste foto's in Koksijde

Laatste updates in Koksijde

1. Jan Van Renterghem's profielfoto
    Jan Van Renterghem heeft gereageerd op een recensie van Willem Hiele

Ik volg Willem al een tijdje en had het geluk om in juni van zijn verfijnde keuken te kunnen genieten , een aanrader voor iedereen !!

2. De Mol Mario's profielfoto
    De Mol Mario vindt de recensie door adriaan voor Willem Hiele leuk
    Internationaal Koksijde

We volgden Willem Hiele al even, hij stond hoog op de wensenlijst. De terugreis van Parijs was een ideale mogelijkheid. We arriveerde iets te vroeg bij het omgebouwde vissershuisje met royale oprijlaan waarnaast je de auto kunt parkeren. Hierdoor konden we nog even door het natuurgebiedje de Doornpanne wandelen aan de overzijde, fijn.

We werden warm ontvangen door de gezellige gastvrouw en begeleid naar een tafeltje aan het raam. De inrichting is knus met een alternatieve huiskamersfeer. Houten stoelen, balken plafond, houten vloer, boekenkast en tafels ingedekt met verkreukeld fijn linnen, leuk.

Als aperitief een Grüner Veltliner, vroeg geplukt met laag alcoholgehalte, lekker fris. De chef zette zelf de eerste amuses in. We startten met licht gekruide stengels van bladerdeeg met een dip van brokkelkaas, lekker hartig.
    Verder met een ceviche van scheermes met saus van gefermenteerde ui waarin wat rozemarijn, doperwt en olijfolie, heerlijk.

Een speciale presentatie, beignets op een takje duindoorn. Dit is een ode aan ‘purple rain’ van Prince. De beignets waren gevuld met sappige mosselen, het beslag was aangemaakt met St Idesbald bier. Ernaast een heerlijke dip van venkel, jammie.

Nog meer verwennerij met een ode aan de zee. Een mooie presentatie met echte delicatessen. Een pincet ernaast om ze makkelijker te hanteren. Belgische langoustines gemarineerd in citrussap en olie van langoustines afgewerkt met wat avruga. Kokkeltjes in de schelp met toefjes kervelcrème. Warme wulken in een lookboter. En warme Zeeuwse mosselen volgens de wijze van de Azoren. Hier werden we blij van.

De eerste begeleider was een Sloveense Sauvignon Blanc van het huis Verus, mooi aroma met tonen van citrusfruit in de mond complex met een toets van grapefruit, heerlijk. De eerste gang werd voor de gehele ruimte uitgeserveerd waarna de chef het gerecht op enthousiaste wijze collectief presenteerde, sfeertje! Een gravad lax bereiding van Noordzee schelvis met dunne plakjes pruim, sap van vlierbloesem, toefjes hangop van schapenyoghurt en een granité van appel met zuring. Een delicate vis met veel verschillende frisse smaakjes ernaast. Veel smaakbeleving waarnaast de Sauvignon het net kon bijhouden. (9,6)

De wijn werd bijgeschonken voor de volgende gang. Een tartaar van tomaat met erop een quenelle ijs van geschroeide paprika, Gepoft tomaatje, Grieks olijfje en een klein toastje met avocadocrème, aan tafel afgewerkt met een bouillon van tomaat gekruid met basilicum. Vegetarisch op zijn best, genieten. (9,6)

Uit de noordelijke Rhône een 'A la rêverie' 2016 van Château de Montfrin, een lekkere volle wijn met tonen van perzik. Op het bord twee stukken van de rug van gepekelde kabeljauw in een dashi van makreel waarover een schuimige venkelsaus, erop gebakken cantharellen ertussen dungesneden venkel, afgewerkt met verse kruiden. Het lijkt misschien wel wat eenvoudig maar wat een geweldige smaakbeleving. De top saus en uitbundige kruiden maakten er een feestje van. Kabeljauw op zijn lekkerst, een plaatsje in mijn toplijst. (9,9)

De dessertwijn was een droge Riesling Herrenberg 2015 van Karl Pfaffmann. In een schaaltje twee brownies op een koek crumble ernaast een quenelle sorbetijs van pruimen en een lobbige schuim van yoghurt met limoen. De brownies waren hoog op smaak en wat zwaar de frisse smaken ernaast loste dit grotendeels op. De frisse wijn combineerde prima naast de frisse smaken, naast de brownie werd hij wat te zuur. (9,3)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met twee lekkere friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. Prima uitleg bij de gerechten op een hele enthousiaste wijze door de chef, keurige uitleg bij de wijnen. Dit in een uitstekende sfeer waarin je je vanaf de eerste minuut thuis voelde.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

De hoge verwachtingen zijn helemaal waargemaakt. Willem is een talent met uitstekend gevoel voor smaak. Ondanks dat hij nog grotendeels allen in de keuken staat komen er relatief verfijnde gerechten op tafel met veel smaakbeleving. De alternatieve sfeer en de gezellige bediening maakten de beleving compleet. Aanrader!

3. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Willem Hiele
    Internationaal Koksijde

Als afsluiter nog een krachtige espresso met twee lekkere friandises.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

4. De Becker Freddy's profielfoto
    De Becker Freddy heeft een recensie geschreven voor Baldus

Ongelooflijk onvriendelijke mensen, zo zal men daar geen klanten bijmaken.
    Ik moest dringend naar toilet en stond daar net voor de deur geparkeerd. Bij het binnenkomen werd ik al argwanend bekeken en bij het buitengaan stond er een onvriendelijke man voor de deur te wachten die me al verwijten naar het hoofd slingerde dat het ontstoppen van zijn toiletten zeker 780.00€ Koste. Ben dan maar 2.00€ Gaan halen om mijn bijdrage te doen voor mijn plasje.
    Als je zo een zaak rund zal het zeker niet lang meer duren voordat deze uitbaters failliet zijn.

5. c hil's profielfoto
    c hil heeft een recensie geschreven voor Sole Mio

Vriendelijke bediening, familierestaurant - huilende kinderen - en eten was matig. Tortelini met asperges, waarin een paar draderige stukjes asperge zaten; vette friet en amper groente - beetje prei.

6. Eddy Deberdt's profielfoto
    Eddy Deberdt heeft een recensie geschreven voor Ten Bogaerde

Eddy Deberdt

Eens te meer genoten van heel lekkere lunch en vlotte bediening.

Prijzen drank wel goed vooraf checken.