Nieuwste foto's in Knokke

Laatste updates in Knokke

1. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Marie Siska
    Vertaal van English naar Nederlands

Avoid Marie-Siska in Knokke At All Costs!

My visit to Marie-Siska was an absolute nightmare. From the moment I stepped in, I was greeted by an owner who clearly has no respect or manners. His rude and arrogant demeanor was downright shocking. It seemed as if he had only one message for his customers: "stay away from here."

It's clear that this restaurant has left its heyday far behind.

If you're looking for a pleasant dining experience in Knokke, I strongly advise you to skip Marie-Siska. There are plenty of other great dining options in the area that will welcome you with open arms and where you will feel valued and respected.

2. YM's profielfoto
    YM heeft een recensie geschreven voor Alexandra

Good reviews about this restaurant ARE GREATLY EXAGGERATED!
    If you want to lose a lot of time waiting for your dish, to pay for tasteless food, to get rude attitude from the waiters – then visit this restaurant Alexandra!
    The restaurant staff is clearly interested only in serving local wealthy customers. Waiters ignore non-local customers! We had to wait 55 minutes for the first course! When I told the waitress that we were waiting for our order for almost an hour, she haughtily replied to me with a grin: "This is normal!". The waiter not only did not apologize for our long waiting, but also began to justify himself that we were to blame by ordering a complicated dish.
    The first course was completely tasteless with a taste of cheap fried oil. The second course was acceptable, but the price for this food was clearly overpriced! The bottle of wine is constantly being taken away. And you have to catch a waiter to bring you your wine and fill a glass. Without waiting for dessert, we paid and left! I do not recommend visiting this disappointing place to anyone!!!

3,2
  3. Derison Philippe's profielfoto
    Derison Philippe heeft een recensie geschreven voor Le Petit Ecailler Du Zoute

Super leuke ervaring! Heel lekker en zeer vriendelijk!

4. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Vinum & Sensum
    Internationaal Knokke

Het restaurant ligt niet ver van de boulevard. Je komt binnen in het hippe lounge gedeelte, erachter de bar, de geklimatiseerde wijnkamer en het restaurantgedeelte waar plaats is voor ongeveer 20 personen. Helaas geen daglicht binnen. We kregen het tafeltje aan het raam van de wijnkamer.
    Het aperitief werd een keuze van de wijnkaart met veel wijnen per glas. Het werd de Riesling Kabinett Herrenberg 2018, geplukt van hele oude stokken, van Carl Loewen, die zeer goed beviel. Op tafel stonden bladerdeeg krokantjes die pittig gekruid waren.

De tafel werd volgezet met de hapjes parade. Om te beginnen een frisse bereiding van mossel waarop een granité van salie, lekker.
    In een glazen schaaltje courgettebloemen in tempura met een dip van ansjovis, goed maar wel een lichte oily toets.
    Op een zuurdesem krokantje een ring van komkommer gevuld met crème van dille waarop zalmeitjes, erg lekker.
    We sloten de parade af met een stukje maatjes haring waarop stukjes rode biet en mierikswortel, heerlijk.

Er zijn per gerecht twee keuzes voor de begeleidende wijn. Ik startte met een voor mij geheel onbekende. Uit de Savoie een Jacquère 2018 van Ardoisieres, lichte kleur, in de mond frisse tonen van groene appel en limoen, waarbij aangename mineraliteit. Uit de keuken een mooie presentatie. Centraal een halve bol burrata in een saus van citrus met ansjovis, afgewerkt met met blaadjes tijm en kleine brood krokantjes. Ernaast julienne van courgette in een citrus vinaigrette afgewerkt met mosterdzaadjes, ansjovisjes, ringen van sjalot en blaadjes tijm. Een origineel gerecht, verfijnde smaken met mediterraanse toetsen en een uitstekende smaakbalans, de wijn sloot keurig aan. (8)

De tweede keuze was makkelijker, Gewürztraminer 2016 uit de Alsace van Lissner, tikje zwoel met een toets van lychee. De “teaser” was een stukje gerookte paling in een dashi bouillon met gepekelde ui ringen, zeer smaakvol.
    Op het bord drie stukken gebakken paling gelakt met soja waarop gepofte ajuin en fijngesneden bieslook, centraal op het bord een cilinder van gepofte ajuin met een partje van zilverui, aan tafel afgewerkt met een helder dashi bouillon. Lekker sappige texturen, aardse smaken met ronde tonen en subtiele umami toets. De Gewürztraminer werd er wat steviger van. (7,75)

Voor bij het pièce een Oostenrijkse blend van Riesling en Furmint van Villa Tolnay, beetje ingetogen aroma, in de monde duidelijk krachtiger met aangename mineraliteit. De teaser was tartaar van rode mul in een ring van prei, afgewerkt met een aioli van beenmerg. Lekker maar ik vond het beenmerg ietsje domineren.
    Voor mij in plaats van de entrecote de rode mulfilet in een witte wijnsaus, erop een bereiding van inktvis, ernaast een heerlijke wortel bereiding. Apart uitgeserveerd rolletjes van zeesla en kropsla gevuld met kleine paaltjes van komkommer. Prei stengels van de green egg, van buiten een beetje zwart maar van binnen mooi gegaard, waarop een bereiding van inktvis, dotjes aioli van beenmerg en dunne krokantjes. En een schaaltje met bruin gebakken rijst afgewerkt met krokantjes van ui. Het werd voor mij iets meer eten dan proeven, allemaal wel erg lekker. (7,25)

Bij het dessert geen wijn keuze, de geadviseerde wijn was toevallig mijn aperitief wijn, geen straf. Het dessert was een compacte presentatie. Als basis een gebrande ring van merengue waarin een sabayon van witte chocolade en port, centraal een quenelle ijs van braambes waarnaast verse bramen en kleine stukjes merengue, het geheel was afgedekt met een frisse kruiden granité van huacatay (Peruaanse zwarte munt) en basilicum. Een originele smakencombinatie, niet echt zoet met aangename kruidentoetsen, de Riesling werd er een stuk frisser van. (7,75)

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd door twee jonge dames.

Samengevat was het een hele aangename kennismaking, keurige bereidingen met originele smakencombinaties waarbij een goede wijnselectie met keuze mogelijkheid. Voor een jonge chef die zijn eigen restaurant geen jaar geleden geopend heeft, imposant. Hier gaan we vast nog meer van horen. Bedankt!

5. jan verbeeck's profielfoto
    jan verbeeck heeft een recensie geschreven voor La Terrasse du Zoute

Als we een dagje naar Knokke gaan dan gaan we hier iets eten.
    Mooi terras maar elke keer opnieuw weer zeer arrogant personeel wat her rond loopt, vinden hun gsm sowieso belangrijker dan de klanten.
    De prijzen zijn hier behoorlijk maar het eten was deze keer het geld ook waard wat niet altijd het geval is hier.
    Zeer spijtig van het slechte personeel wat voor ons een reden is voortaan toch maar eens ergens anders te gaan kijken.

6. mvdb's profielfoto
    mvdb heeft een recensie geschreven voor Les Flots Bleus

Nooit meer onvriendelijk personeel. Niet behulpzaam voor mindervalide persoon. Eten was duur voor wat er op bord lag. Wijn ook niet fameus . Wat ons vooral ook stoorde was dat personeel heel bitsig was

7. Cyril van Gaalen's profielfoto
    Cyril van Gaalen heeft een recensie geschreven voor Le Coup Vert By Souvereyns

Cyril van Gaalen

Op aanraden hier gereserveerd voor een gezellig avondje uiteten. En eerlijk, de avond begon goed. Hartelijke bediening (de eigenaar).

Als voorgerecht heb ik de soep van het menu genomen, dit was een waterig noodlesoepje met wat zelfgedraaide ballen erin (later zagen we op de rekening dat deze soep €32,00 moest kosten (ik zou de inkoopwaarde niet boven de € 2,00 per portie inschatten en zelfs dan zit ik mijns inziens aan de hoge kant)

Als hoofdgerecht had ik een Rib Eye besteld, gemaakt op Thaise wijze (prijs € 40,00)

De Rib Eye was helaas taai als een schoenzool en na drie happen van verschillende stukken geprobeerd te hebben vroeg ik aan de serveerster (bleek later de vrouw van de eigenaar te zijn) of ze even aan tafel kon komen. Ik vertelde haar dat ik de Rib Eye prima op smaak vond maar wel erg taai. Haar reactie deed mij en mijn tafelgenoot perplex staan: "Mijnheer, wij kunnen van tevoren niet weten hoe het vlees is dit ligt aan de koe en daar kunnen wij niks aan doen". Ik antwoordde: "ik begrijp uw reactie niet helemaal maar als dit uw reactie is dan wil ik bij deze mijn rib eye retour sturen". Haar volgende reactie was werkelijk nog amusanter: Met een afgemeten mond pakte zij mijn bord en zei de werkelijk grandioze woorden (maar dan op vrij bitse wijze): Ik zal uw complimenten overbrengen aan de chef.

Na 5 minuten kwam ze eindelijk terug aan de tafel om te vertellen dat ik een nieuwe rib eye zou krijgen (waar ik uiteindelijk een kwartier op heb moeten wachten).
    Tijdens het wachten kregen we ook de eigenaar aan tafel en ik legde het voorval aan hem voor en hij bleek nog erger te zijn en bleef maar zeggen dat het probleem niet bij hun lag (met als argument dat elke koe anders was en zij daar verder niets aan konden doen...). Als dat daadwerkelijk zo is, mijnheer de restaurant eigenaar, dan zou elk restaurant dit probleem moeten hebben. Het probleem ligt bij u, of bij uw kok of bij uw slager. Maar ik vermoed dat u het goedkoopste stukje vlees inkoopt en dit voor de belachelijk hoge prijs van €40 verkoopt.
    Ik ben toevallig zelf restauranteigenaar geweest en weet uit ervaring dat er verschillende kwaliteiten vlees zijn en dat de keus voor de kwaliteit die gekocht wordt bij de restaurant eigenaars liggen (en soms natuurlijk ook bij de kok, maar die moet rekening houden met zijn inkoopmarge die door u, mijnheer de restauranteigenaar, is aangegeven).

Maar goed, een kwartier later kreeg ik mijn tweede stuk Rib-Eye (mijn vriendin was ondertussen al een minuut of 5 klaar met haar hoofdgerecht en de tafel was door de leerling serveerster al helemaal leeggehaald inclusief zout en peper). Dit stuk was duidelijk wat meer dooradert dan het eerste stuk en daardoor op delen zeker wat malser, maar zat helaas wel vol met zenen en aders (ik heb een foto hiervan bijgevoegd) na de helft te hebben opgegeten heb ik het maar opgegeven en de rest laten staan.

Het bord werd zonder te vragen of het gesmaakt had van tafel gehaald en daarna is er niemand van de bediening meer bij ons aan tafel geweest. Na een half uur ben ik maar naar de bar gelopen en heb de rekening gevraagd.
    Deze was € 190,00 voor 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en een flesje wijn. Ik begrijp dat je in Knokke wat meer betaald aangezien het Knokke is, maar dit vond ik je reinste afzetterij voor de kwaliteit van het geserveerde eten.

Ik heb betaald en ben de deur uitgelopen. Mijn vriendin is nog even naar de eigenaar gelopen maar die bleef in zijn verhaal hangen dat het probleem niet bij hun lag.

Mijn advies voor een ieder die naar Knokke gaat: Ga naar een ander restaurant!

1,7
  8. Heidi van den Heuvel's profielfoto
    Heidi van den Heuvel heeft een recensie geschreven voor New Havana
    Internationaal Knokke

Het begon al dat alles wat we bestelden niet meer op voorraad was. Toen we het eten kregen was het niet lekker en zeker het hoge bedrag niet waard wat we er voor betaald hadden.

Kortom voor ons was dit zeker niet voor herhaling vatbaar.

4,3
  9. Andre S.'s profielfoto
    Andre S. heeft een recensie geschreven voor De Snippe

Andre S.

Gezellig zaakje. Mooi en netjes en tafels mooi ingedekt. Wij aten er een heerlijk menu en genoten van het begin tot het einde. We kunnen het iedereen aanraden en gaan zeker nog een keertje terug. Ook over de bediening niets dan goed, correct en heel vriendelijk.

10. Heide Minckeleers's profielfoto
    Heide Minckeleers heeft een recensie geschreven voor Le Tire Bouchon

Heide Minckeleers

Absolute aanrader. Het eten kwam vlotjes door, was lekker en zeker vers. De bediening zeer voorkomend. Dit restaurant is qua prijs/kwaliteit zeker een bezoekje waard.