Restaurant Lucullus in Klimmen

1305205005 71
1420386481 71
1619336302 71
1661220475 71

1. Via Socialdeal na enige moeite ivm het bepekte aantal beschikbare tafels gereserveerd voor een diner. De recensies op Socialdeal doen een vorm van "positieve filtering" vermoeden aangezien er enkel lovende kritieken te lezen zijn terwijl enkele andere recensie-sites (waaronder deze) een gebalanceerder beeld scheppen. Al met al met hoge verwachtingen (12 Gautmillau punten) naar binnen gegaan, maar enigszins teleurgesteld naar buiten gekomen.
    De ontvangst en het opnemen van de bestelling verliep vlot, hoewel we de gastvrouw/eigenaresse erna niet meer gezien hebben. De latere bediening verliep ook correct hoewel de rekening lang op zich liet wachten.
    De wijn was goed en koel geserveerd. Dit was met name aangenaam door de te hoge omgevingstemperatuur in het restaurant. De bestelde fles water als dorstlesser was aan de dure kant (5,75).
    De menukeuze was vrij uitgebreid (4 voorgerechten vlees/vis, hoofdgerechten vlees/vis/vegetarisch en desserts).
    Als voorgerecht gekozen voor de Coburgerham met salade. Op de ham zelf was niks aan te merken maar de garnering was vrij karig. De "dressing" voor de sla bestond uit olie met wat peperkorrels en miste verdere diepgang.
    Bij het opnemen van de bestelling kwam het eerste mankement aan het licht met betrekking tot het hoofdgerecht: de rode wijnsaus voor het speenvarken was op. Na enige verbazing over het ontbreken van rode wijn in een restaurant (om ons heen lagen immers flessen rode wijn in nissen opgestapeld), toch gekozen voor het speenvarken met sinaasappel/provencesaus (welke oorspronkelijk bedoeld was voor de eendenbout). Het vlees was goed bereid en ook de saus smaakte goed (al vermoed ik dat het geen huisgemaakte saus is). De (diepvries?) groentengarnituur was echter pover, inspiratieloos en niet beetgaar te noemen. Hoewel de frites in gelijke grootte perfect gesneden waren (diepvries?) waren deze naar mijn mening te kort gebakken.
    Na een opmerking richting de bediening dat het geheel niet voldeed aan mijn verwachtingen, gevraagd voor een extra bolletje ijs bij het dessert en ook gekregen. Doordat de chocolademousse niet meer beschikbaar was, als dessert gekozen voor de huisgemaakte tiramisu. Deze smaakte goed en ook het ijs was lekker.
    Wat betreft de locatie en sfeer: op de inrichting en aankleding van het restaurant is weinig aan te merken (behalve het ontbreken van een klimaatsysteem). Een minpunt voor een kwaliteitsrestaurant als Lucullus was echter het armoedige papieren servetje en dito papieren onderlegger. De omgeving, het kasteel en de voorburcht op zich vormen een bijzonder mooi gebouwencomplex. Er kan echter nog gewerkt worden aan de verlichting: op de enigszins donkere toegangsweg zou wat extra verlichting niet misstaan en ook het kasteel zelf zou beter tot zijn recht komen met enkele schijnwerpers.
    Conclusie: na dit dinner is mij niet duidelijk waaraan restaurant Lucullus haar 12 Gaultmillau punten verdient. De kwantiteit van de gerechten is voldoende maar aan de kwailteit moet gewerkt worden. Hoewel de locatie bijzonder is te noemen zijn er nog tal van verbeterpunten wat betreft de aankleding en het onthaal en missen de gerechten de creativiteit welke je mag verwachten van een restaurant van deze catagorie, zeker als je zonder Socialdeal reserveert en de volle prijs moet betalen. Als de opzet van de Socialdeal actie was om nieuwe klanten te binden vrees ik dat de uitbaters met dit menu niet in hun opzet zijn geslaagd, al sla ik een eventuele uitnodiging hunnerzijds om mij van het tegendeel te overtuigen niet af.

2. Onze ervaring is ook zo als veel andere. De gastvrouw had het voor ons verpest. Kon geen enkele kritiek verdragen en gedroeg zich superieur.
    De boontjes waren niet gaar en uit de diepvries.
    Wat men parelhoenfilet noemde was een boutje.
    Tongfilet was smakeloos en ook niet vers.
    Wij hadden hier opmerkingen over gemaakt en de gastvrouw gaf ons een bot antwoord zoals smaken verschillen. Ook andere vragen werden beantwoord met hier ga ik niet op in.
    Nee, ik ga hier nooit meer terug en zeker niet voor de prijs van € 27.50 per menu.
    Ook de foddelige servetten horen zeker hier niet op tafel te liggen. Jammer want het is een heel mooie lokatie.
    Het andere bedienend personeel was super en zeker een voorbeeld voor de gastvrouw.

4,5
  3. Met een social deal zaterdagavond hier gegeten en het was echt een afknapper. De social dealers werden naar een apart vertrek gedirigeerd door de gastvrouw in jeans. We hadden verwacht, dat deze voor een kasteelvrouwe toch attractiever gekleed zou zijn. Erg vriendelijk was ze niet, maar dat kan wel aan de drukte gelegen hebben. Papieren servetjes en de menukaart was echt een vodje. Maar niet mekkeren, waarschijnlijk was het eten top en daar ging het toch om. Helaas, dit was smakeloos, uitgedroogd en bijna niet te pruimen. Het was duidelijk dat dit allemaal aangepast was aan de social deal, wat toch echt niet zo mag zijn.
    Dit was voor ons de eerste en tevens de laatste keer, dat wij hier gegeten hebben. Jammer!!

4. Rustige omgeving, vriendelijk personeel en het eten was lekker. Wat ons is opgevallen is het goede omgaan met lastige klanten.

5. Als kado na zware tijden heb ik familie getracteerd op een avondje Lucullus.
    Bij aankomst miste wij de 'click', Mevrouw Charlotte vond ons lastig omdat wij het zeer warm hadden, wilde overleggen waar wij konden zitten. Mijn moeder en tante zijn wat ouder, en sukkelen met de gezondheid, in de warme zon zitten was voor hun zeer moeilijk.
    Enfin, de bediening werd op ons afgestuurd om het maar op te knappen. Het meisje deed het goed, beleefd, vriendelijk, bekwaam, attent, en snel. Het viel ons wel op dat alle andere tafels wel aandacht kregen van madam Charlotte, maar wij werden als de pest vermeden, alleen omdat wij niet meteen bij de eerste voorstel van een tafel gesprongen hebben?
    Het eten was heerlijk, vers, smaakvol, mooi geserveerd, en lust voor oog en smaakpapillen, en ook ruim voldoende, wij zaten vol bij de laatste lepel van het toetje.
    Het vragen van de rekening bracht madam Charlotte snel naar ons toe, helaas voor haar, geen fooi.
    In mijn 26 jaar ervaring in de horeca heb ik zelden zo'n slechte behandeling van een gastvrouw ervaren! Nog geen gedag toen wij weggingen, wellicht bekte het geen fooi geven haar niet, maar als mindere aangekeken en behandeld worden hoeft naar mijn mening zeer zeker niet beloond te worden!
    Alleen voor haar zal ik nooit teruggaan, tabé!

6. lieselotte en ben

Onlangs mogen genieten van een heerlijk avondje Lucullus, een echtpaar waar menig restaurant nog wat van kan leren. we waren met nog zes vrienden. Ieder mocht bestellen wat hij/zij wilde, ze deden niet moeilijk over het aantal verschillende gerechten. En er was geen wachttijd. De bediening is geweldig en top, in een woord niet te omschrijven. Het eten was prima op smaak en de wijnarragementen die erbij geschonken werden in balans.
    Van ons 'achten' verdienden ze meer dan lof ga zo door en jullie zien ons in de zomer terug.

7. Peggy en Jos Offermans

Rustige omgeving, vriendelijk personeel en het eten is heerlijk. Wat ons is opgevallen is de flexibiliteit naar de klant toe.

8. math smits

We zijn hier met Kerst met een man of 10 gaan eten. Helaas was het niet wat we ons ervan hadden voorgesteld. Tafel was nog niet klaar en drankje vooraf aan de bar ging ook al niet, want die stond nog vol met glazen. Eten was smakeloos en beslist verkeerde combinaties, zoals hertencarpaccio met zo veel kappertjes dat je alleen nog maar zuur proefde. Hier moet nog veel geoefend worden. Jammer, want zijn wel vriendelijk.

3,9
  9. Onlangs mogen dineren in dit schitterende restaurant.

De ontvangst van de gastvrouw, alsmede de bediening gaven ons een warm en huiselijk gevoel. Het eten was perfect. Hier wordt gekookt met passie. Mooie borden waarop de gerechten op een hele mooie wijze waren gepresenteerd. Het wijnarrangement stemde perfect af op onze gerechten. Niet te vergeten de kaasplateau waarmee de Chef kok aan tafel kwam om een keur aan kazen aan ons te presenteren.

10. Heerlijk restaurant. Keurige maar toegankelijke bediening, heerlijke gerechten van eenvoudige, bijzonder gecombineerde ingredienten. Prachtige plaats voor een mooi diner en goede prijs-kwaliteit verhouding.

11. Mooie plek, vriendelijke ontvangst maar bepaald geen verfijnd eten. Geen culininair genot om hier te eten, de vis was smakeloos, het garnituur uitgedroogd. Jammer, want ze doen zichtbaar hun best... maar uiteindelijk ga ik toch voor het eten.

3,2
  12. Gisteravond voor het eerst geweest. Heerlijke rustige ligging, zeer vriendelijk personeel. In tegenstelling tot wat je vaker bij duurdere restaurants merkt wel persoonlijk en prettig contact (niet kil en afstandelijk). De bediening was precies snel genoeg, rustig genoeg om lekker van de avond te genieten maar niet storend langzaam. Het eten was gewoon goed, de wijn beviel ook prima. Met 5 man ruim 300 euro kwijt, dan verwacht je natuurlijk ook wat. Zeker een aanrader en wij zullen er beslist nog eens naar terug gaan.

13. Lekker eten met bijpassende wijn. Gewoon goed.

Een aanrader.

14. Herman Meijer

Lekker gegeten en gedronken in een fijne sfeer.

Vooral BOB wijnarragement (halve glazen) is een topper daar tijdens het diner toch meegeproefd kan worden van uitstekende wijnen en men achteraf toch nog verantwoordt kan auto rijden.

Een aanrader van de bovenste plank.

15. Wouter van Heiningen

In dit bijzonder fraai gelegen restaurant werden we vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. De sfeer is er ongedwongen en gezellig. de kunst in het restaurant prachtig evenals het eten. Mooie kaart, heerlijk eten en drinken, een absolute aanrader.

16. Ton 100 punten

Stemmingsvolle ambiance, zeer gemoedelijke, attente bediening, men voelt zich meteen thuis, heerlijk gegeten, goed wijnarrangement, uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.